Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 864
Hei!
Både jeg og min samboer spiller AoC aktivt, og har ett problem som kommer med jevne mellomrom.

Vist ett raid bruker Ventrilo kan bare en av oss koble seg til. Må stort sett bestandig åpne portene på routeren for å greie og koble seg til, men da er det bare en av våre maskiner i gangen som kan gå inn.

På TeamSpeak 3 derimot er det aldri ett problem, der er det også veldig sjelden vi må åpne porter i det hele tatt.

Er det noe jeg gjør galt som gjør at Vent ikke fungerer like godt som TS, eller er det bare TS som er ett mye bedre program..?
Har ofte det samme problemet på LAN, da virker det som regel å bytte til en ventriloserver som tillater flere brukere fra samme IP-adresse tilkoblet samtidig.
Ventrilo vil normalt ikke tillate mer enn èn tilkobling til samme server fra en ip samtidig.
Vil tro dette kan overstyres i instillingene, eventuellt ta i bruk en vpn eller lignende for å bytte ip på den andre maskinen.

TeamSpeak Tillater så mange som overhodet mulig.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
et helt normalt hjemmenett skal du ikke behøve å åpne utgående porter på.

skru uansett på upnp på routeren for et enklere liv.

at de idiotene som har satt opp ventrilo ikke har tatt høyde for flere brukere som kobler til fra samme adresse er et personlig valg for folk som er overparanoid og livredd for spamjoin fra en fjortis.

personlig synes jeg teamspeak har tapt seg etter ts2, og ventrilo er latterlig betalvare.
eneste som gjelder er mumble som også er multios.
Bare få admin til endre innstillinger i ventrilo tar 2 minutter
Eller få alle til å kjøre Hamachi så har 1 av dere VT serveren på sin PC. Vips! Free VT server ^^

(For alle som har Hamachi og kobler seg til, pew pew)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Eller få alle til å kjøre Hamachi så har 1 av dere VT serveren på sin PC. Vips! Free VT server ^^

(For alle som har Hamachi og kobler seg til, pew pew)
Vis hele sitatet...
Hvis man først har kjøpt og\eller leier en VT-server er det liksåenkelt å kjøre det der ettersom VT har en limit på 8users uten lisens.
Rick's Avatar
Trådstarter
Jeg verken eier, eller har noen form for kontakt med personen som er admin på de problemfulle VT serverene. Er bare vist jeg og samboeren skulle være så uheldig å komme i samme raid det blir ett problem...
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis man først har kjøpt og\eller leier en VT-server er det liksåenkelt å kjøre det der ettersom VT har en limit på 8users uten lisens.
Vis hele sitatet...
Uhm.. whut?

Om du laster ned server saken på ventrilo si sie kan du vel gjøre som du vil?
Hadde 10-12 stykker koblet til VT gjennom hamachi engang så dette må være feil!

Eller hva mener du?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Uhm.. whut?

Om du laster ned server saken på ventrilo si sie kan du vel gjøre som du vil?
Hadde 10-12 stykker koblet til VT gjennom hamachi engang så dette må være feil!

Eller hva mener du?
Vis hele sitatet...
Freeversjonen av 3.x er iallefall limited til 8 stykk, er usikker på 2.x versjonene, men dette kom ganske tidlig.

For flere brukere må du ha lisens, og sålangt jeg vet selger ikke ventrilo lisenser lengere ettersom hostingselskaper har kjøpt opp et par hundre tusen.

Derfor er det både fornuftig å logisk å gå for mumble på nyere installasjoner.