Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4364
FVN.no - Her druknet 23-åringen

Aftenposten - 23-åringen druknet i redningsforsøk

Kan jo unektelig høres ut som noe slags UE-relaterte aktiviteter?
Jau.. Må være jævlig å være fanget i et 5 meters ++ dypt turbinrør og så fryse/drukne ihjel..
Er da synd slikt skjer, men de burde være klar over risikoen ved å bevege seg på et nedlagt industriområde på natten.
De kunne i det minste ha brukt lommelykt.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Har mine tvil til at dette var et UE-relatert uhell. En heleridømt 41-åring som straks skal møte i retten for en voldssak, og to 23-åringer med tilknytning til diverse motorsykkelklubber, blant annet Hells Angels - som er ute og bedriver UE midt på natta? Høres litt merkverdig ut, to say the least.

Jeg gjetter ei narkosak av et eller annet slag.
Sist endret av ticks; 14. juli 2010 kl. 23:00.
Kanskje de drakk seg drita og stakk til skogs, druknet og ble edru igjen..
med en gang jeg leste saken i vg i dag så tenkte jeg på at det var UE rellatert jeg også :P men tviler mer og mer når jeg leser o saken rundtom og folkene innvolvert
Hva er egentlig et sånt turbinrør?

(Jeg veit hva en turbin er, men for min del virker et turbinrør som et rør (som et menneske knapt klarer å komme seg inn i) som går fra bunnen av vannreservoaret og ned til turbinen. I så fall er det bra jobba å havne nedi der og en skulle tro at vedkommende da ble kvernet av turbinen
Stakkars fyr.. Må være helt forjævlig å daue der. Tenk hvor redd man må være når det er drit mørkt, og plutselig er du i et rør? Ingen som kan hjelpe heller
Her er min teori,

41 åringen og 23 åringen som overlevde, skulle kvitte seg med han tredje.
De skulle slippe han oppi turbinen for aldri å bli funnet igjen.

Men Noe gikk galt, slik at begge falt oppi turbinen. 41-åringen drukna han andre og de tilkalte deretter hjelp via en kompis som skulle hjelpe til å få han opp derfra.

Det var ikke meningen at kompisen skulle kontakte politiet.

Bare vent og se. Etterforskningen kommer til å avdekke samme handlingsforløp!

Eller så har jeg muligens sett for mye krim...
Men jeg syns jo det var rart at han ene døde etter han angivelig hoppa ned for å redde 41-åringen.
Eller så kunne det tenkes at de skulle kverke han som var omkommet, men at den omkomne klarte å dra med seg 41-åringen ned i hølet.
Sitat av yzzyx Vis innlegg
Eller så kunne det tenkes at de skulle kverke han som var omkommet, men at den omkomne klarte å dra med seg 41-åringen ned i hølet.
Vis hele sitatet...
Var jo det jeg sa da
Åja.. D'oh. Leste at han som overlevde var han som skulle kverkes :P

Apropos, http://www.youtube.com/watch?v=izzlN...1&feature=fvwp
Vil igrunn også gjette på at dette er en drapssak.

Hvem i huleste klarer å falle ned i noe slikt?

Tenkte tho automatisk på UE når jeg hørte nyheten. Men går man i dybden, så merker man jo at det ikke er tilfelle..
Sto ikke noe om han fjerde personen i aftenposten. Teorien min gikk delvis i dass.
Trådstarter
De har iallefall tydeligvis hatt helt andre hensikter med besøket enn UE
Sitat av yzzyx Vis innlegg
Hva er egentlig et sånt turbinrør?

(Jeg veit hva en turbin er, men for min del virker et turbinrør som et rør (som et menneske knapt klarer å komme seg inn i) som går fra bunnen av vannreservoaret og ned til turbinen. I så fall er det bra jobba å havne nedi der og en skulle tro at vedkommende da ble kvernet av turbinen
Vis hele sitatet...
Et turbinrør er et rør som leder vannet fra reservoaret og inn til turbinen, disse rørene kan ha forskjellige dimensjoner, noen (de som brukes i mindre, ofte private kraftverk) er det ikke plass til mennesker mens andre kan det være plass til flere mennesker i (mest brukt)
▼ ... over en uke senere ... ▼
er en del av de der som vist nok er HA medlemmer
Sitat av Geordie Vis innlegg
Hva er UE?
Vis hele sitatet...
Underground/Urban Exploring
Sist endret av Sluzzz; 1. august 2010 kl. 17:23.
Jaja... Et UE relatert aspekt ved saken er jo at du faktisk kan møte på spennende mennesker på forlatte steder. Hadde kanskje ikke vært knall å tusle rundt med lommelykt, speilrefleks når de gutta dukka opp for å kverke en stakkars og kaste han i turbinen (!) .-)