Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 11782
Ok så jeg og kammeratene min skulle avslutte uka ved å bli fjerne. Før i uka hadde vi kjøpt oss litt godd kvaltiets boblings ( keef med 10%+) og fyrt av ved flee annledninger. Det hadde hver gang endt med at vi ble fjerne og stoned på 3-4 sterke bong trekk. Dette var vedlig sterk keef så man trengte ikke mer.

Men idag så skulle vi røyke opp resten av det mekket vi hadde igjen så vi skulle fyre av mer enn vanlig. Vi gikk på vårt ydyliske sted oppe på et fjell hvor vi fyrte av vanlighvis. Kammerat nr 1 og nr 2 ga opp etter 3-4 trekk mens jeg fortsatte og trekke til sammen sikker 12-13 ganger, boblingsen smelter som plastikk så det tar lang tid og røka den helt opp. Derfor når vi prøvde å brenne opp alt kom det nesten ren thc-røyk.

Rusen jeg fikk av det er noe av det sykest jeg har vært med på ved thc, først så begynte øynene min og gå opp noe som stimulerte hjernen og det var drit deilig og kilende. Jeg la meg ned på teppet vi hadde med oss og noen satte på musikk som begynte å kile meg i øra :S det som var freaky at jeg begynte å oppføre meg som en apekatt helt uten vilje jeg begynte å hoppe rundt og fjeset mitt/ kroppen oppførte seg som musikken samtidig som det kilte som helvete i ører øyne og nakke :S

Vi bestemte oss for å dra hjem igjen og lage mat og på veien så jeg de rareste halissene på veien. Da vi endelig kom hjem kicka munchisen inn vi spiste og sovna, men det hele var så jævlig intenst at jeg nesten ikke klarte å styre meg selv helt..

hasj med høy thc % anbefales som faen bare vær i godt humør og ha masse tid osv
Hallisene du fikk, var det at du så ting som ikke va der eller at du fikk rare mønstre forran øynene?
nei det var ting osm ikke var der faen meg hva som helst jeg bestemte på en måte selv
Interessant, men det er jo ditt hode så man burde vel egentlig kunne velge ka man skal hallusinere (Man kan jo velge hva man skal drømme hvis man blir bevisst i en drøm).

Hva var egentlig meningen med denne tråden? Den holder vel egentlig hjemme i "Den store cannabistråden", eller "Rare opplevelser".
Joda jeg er ny her =p
Dessuten mange som vil si at man ikke kan trippe på thc. LA det ut her fordi jeg ikke så andre.

Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Joda jeg er ny her =p
Dessuten mange som vil si at man ikke kan trippe på thc. LA det ut her fordi jeg ikke så andre.
Vis hele sitatet...
- Don't do drugs because if you do drugs you'll go to prison, and drugs are really expensive in prison.
John Hardwick

ops faen jeg suger på forum greier as XD
Sist endret av Kommunisten; 29. mars 2009 kl. 23:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
støtter deg, hasj meg stor % thc er digg

jeg og en kammerat kjøpte noe greier av en dealer vi kjenner, den var helt klissete og festet seg til veggen hvis du trykte den inn, og vi hadde samme halliser(!), at erna solberg som er politiker kommer gående på lang avstand og holder en farget unge i hånden med hvit bleie og etter litt tid så festet de seg som wounderbaum mellom nesa i synsvinkelen

jævlig tøft å være med på xD
hmm placebo?
Sitat av DC89 Vis innlegg
hmm placebo?
Vis hele sitatet...
Tull, cannabis er psykedelisk, spesielt i ferske brukere og med gode typer.
Røyka boblings selv i går kveld, første gangen jeg testa det. Tok meg to svære bøtte trekk, siste trekket gjorde susen, ble helt tura å føltes ut som jeg hadde en liten opptur på flein, var insane keef.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Tull, cannabis er psykedelisk, spesielt i ferske brukere og med gode typer.
Vis hele sitatet...
Dette spørs litt hvordan du vil definere psykedelisk. Man får ikke hallusinasjoner av å røyke hasj, men ferske brukere vil kunne få en annen opplevelse av omverdenen. Selv om man ser ting "med nye øyne", så er hallusinering en annen sak. Jeg vil tørre påstå at ingen kan hallusinere på hasj, så lenge placebo er helt ute av bildet. Har selv røkt i mange år og vært til Amsterdam og røkt ren thc-olje (det er boblingsen sin det). Riktignok kan man bli helt satt ut av spill i flere timer av slike kraftige saker, men man kan altså ikke hallusinere i den forstand at man ser ting som ikke er der.
Sitat av supafreak Vis innlegg
Man får ikke hallusinasjoner av å røyke hasj
Vis hele sitatet...
Hvorfor har da jeg og mange andre opplevd det?

Dette varierer litt fra person til person, men senest i dag fyrte jeg på bøtte med godkeef til en god kamerat av meg, og han så kantene på duken på bordet "flyte" rundt og mønster osv. Selv har jeg hatt mange små men snodige halliser av å røyke... Men det kreves ganske store mengder. Typ dobbelt så mye som man har fått i seg når man sitter og tenker "faen så skeiv jeg er".

Jeg må påpeke at placebo fint også kan undertrykke effekter, såvel som å fremkalle de. Kanskje det er dette som skjer med de som hardnakket påstår at det er fuck-umulig å få halliser av hasj?
Sist endret av random25880; 6. april 2009 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av supafreak Vis innlegg
Dette spørs litt hvordan du vil definere psykedelisk. Man får ikke hallusinasjoner av å røyke hasj, men ferske brukere vil kunne få en annen opplevelse av omverdenen. Selv om man ser ting "med nye øyne", så er hallusinering en annen sak. Jeg vil tørre påstå at ingen kan hallusinere på hasj, så lenge placebo er helt ute av bildet. Har selv røkt i mange år og vært til Amsterdam og røkt ren thc-olje (det er boblingsen sin det). Riktignok kan man bli helt satt ut av spill i flere timer av slike kraftige saker, men man kan altså ikke hallusinere i den forstand at man ser ting som ikke er der.
Vis hele sitatet...
Hallusinasjoner kan også inndeles i kategorier, og opptrer i forskjellige form i forskjellig kontekst av forskjellige årsaker. Ser du litt lenger ned på lenka ser du at akutt rus ved cannabis kan gi forbigående hallusinose.

Placebo vil jeg tro er utelukket for definisjonen av hallusinasjoner. Cannabis gir vel mest sansbedrag, som på dagligmunne blir kalt hallusinasjon. Det er godkjent siden høyere doser THC antas å lede til hallusinatoriske opplevelser.

Enkelte forfattere slår fast at bruk av et hvilket som helst hallusinogent stoff kan gi flashbacks. I den senere tid har det kommet meldinger om at også cannabis kan gi hallusinasjoner og psykose under bruk, og flash-backs etter stoff-fritt intervall. I tidsrommet 1966-70 ble det funnet 46 personer innlagt i svenske sykehus og klinikker som alle var psykotiske og hadde et massivt cannabisbruk bak seg. Hos de 24 antok psykosen et episodisk forløp fra 1-5 uker. De cannabisbrukere som først og fremst ønsker hallusinogen effekt, bruker større doser enn de som søker beroligelse i stoffbruken. Den første gruppen synes å være mest plaget av bi- og ettervirkninger. Også andre personer enn de som ikke bruker annet enn marihuana, rapporterte om gjentagelse av stoffvirkningen uten å bruke stoffet
Vis hele sitatet...
Kilde, flashback cannabis

Flashback (hypnagogic regression)

Cannabis er om ikke fullstendig psykedelisk, så er det hallusinogent nok til å fremme flashback symptomer. Flashback symptomer er en del av diagnosen HPPD, som oftest utløses av psykedeliske stoffer. Nå er kanskje cannabis mer en medvirkende enn en utløsende årsak til lidelsen, men likeså er poenget klart: "Cannabis har egenskaper ved seg som en finner lett psykedelisk, og kan bestå i alt fra sansebedrag, flashback, sensoriske deprivasjoner, illusjoner, pseudohallusinasjoner i lukt og lyd m.m."

I psykose (når bevissthetsendringen går over til sykelig tilstand) eller bad trip (en uønsket og akutt negativ ruseffekt) så kan bevissthetsforstyrrelse (også kalt utvidet bevissthet, mest betegnende for de ekte psykedeliske stoffene) gli over til audielle og visuelle (ekte) hallusinasjoner og vrangforestillinger. Slike forestillinger kan fort oppleves som "psykedelisk" (skjønner det er innbilning, bad trip), med unntak av der betegnelsen psykotisk (uten innsikt, skjønner ikke at det er innbilning) blir gjeldende.

Dette er fritt etter min egen vurdering av cannabis som lett psykedelisk stoff, men jeg har jevnt over faglig støtte i at cannabis er hallusinogent og kan meføre hallusinose. Det er nok heller definisjon av hallusinasjon du mener, og for all del utelukk placebo i den sammenheng..
Cannabis er et hallusinogen. Det fins andre hallusinasjoner å få enn bare "visuals", vet du.
Sist endret av Drøggs; 7. april 2009 kl. 14:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Ok så jeg og kammeratene min skulle avslutte uka ved å bli fjerne. Før i uka hadde vi kjøpt oss litt godd kvaltiets boblings ( keef med 10%+) og fyrt av ved flee annledninger. Det hadde hver gang endt med at vi ble fjerne og stoned på 3-4 sterke bong trekk. Dette var vedlig sterk keef så man trengte ikke mer.

Men idag så skulle vi røyke opp resten av det mekket vi hadde igjen så vi skulle fyre av mer enn vanlig. Vi gikk på vårt ydyliske sted oppe på et fjell hvor vi fyrte av vanlighvis. Kammerat nr 1 og nr 2 ga opp etter 3-4 trekk mens jeg fortsatte og trekke til sammen sikker 12-13 ganger, boblingsen smelter som plastikk så det tar lang tid og røka den helt opp. Derfor når vi prøvde å brenne opp alt kom det nesten ren thc-røyk.

Rusen jeg fikk av det er noe av det sykest jeg har vært med på ved thc, først så begynte øynene min og gå opp noe som stimulerte hjernen og det var drit deilig og kilende. Jeg la meg ned på teppet vi hadde med oss og noen satte på musikk som begynte å kile meg i øra :S det som var freaky at jeg begynte å oppføre meg som en apekatt helt uten vilje jeg begynte å hoppe rundt og fjeset mitt/ kroppen oppførte seg som musikken samtidig som det kilte som helvete i ører øyne og nakke :S

Vi bestemte oss for å dra hjem igjen og lage mat og på veien så jeg de rareste halissene på veien. Da vi endelig kom hjem kicka munchisen inn vi spiste og sovna, men det hele var så jævlig intenst at jeg nesten ikke klarte å styre meg selv helt..

hasj med høy thc % anbefales som faen bare vær i godt humør og ha masse tid osv
Vis hele sitatet...
du sier dere ble "stein" av 3-4 bongtrekk.
hvor mye har dere i brønnen da?
og hvor sterkt er mekket?
synes dette høres usedvaneli mye ut.
jeg blir pisse på tryne av ett trekk av bong.da har jeg ca 0,5g på en siggarett.

snodigt hvor mye boblings som er rundt om kring fårr tiden.
tillogme på disse trakter!
lurer på om det er av samme partiet alle sitter og puffer på.
Kan noen si meg hva boblings og keef er? Takk
Sist endret av luulz; 17. april 2009 kl. 18:44.
navnet boblings kåmmer av att det er svert store mengder med thc i HARSJEN.
og harsjen bobler nårr man varmer den,derav navnet "boblings"

keef er vel bare ett "slengord" for cannabis etter hva jeg er inneforstått med.
vi bruker ikke begrepet hær på disse trakter.
vi kaller det forøvrig får "bønne","flis","bærsj" og mange andre mærkelige utrykk.
Sist endret av 7kr8; 17. april 2009 kl. 19:15.
Okey, hørtes litt rart ut.. aldri opplevd at hasjen faktisk bobbler når man skal fyre av en bit. Men skal ikke motsi noen
Da har du nok aldri røyket god tjall my friend
Da snakker vi jo også mer eller mindre hjemmelaget-kvalitet?
"keef er vel bare ett "slengord" for cannabis etter hva jeg er inneforstått med."...

Kief er harpiksen fra cannabisplanten. (altså før den er blitt lagd til hasj)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
du sier dere ble "stein" av 3-4 bongtrekk.
hvor mye har dere i brønnen da?
og hvor sterkt er mekket?
synes dette høres usedvaneli mye ut.
jeg blir pisse på tryne av ett trekk av bong.da har jeg ca 0,5g på en siggarett.

snodigt hvor mye boblings som er rundt om kring fårr tiden.
tillogme på disse trakter!
lurer på om det er av samme partiet alle sitter og puffer på.
Vis hele sitatet...
Om det er samme parti lurer faen meg jeg også på, vi pleier å ha en halv sigg per 0,5 g. Vi er serriøst idiotiske når det gjelder å trekke inn vi gir faen emg ikke opp før vi ikke klarer å røre på oss:P Vi er barnslige når det gjelder røykinga men vi vokser oss til det etterhvert :P
Sitat av DC89 Vis innlegg
hmm placebo?
Vis hele sitatet...
Jeg merker forskjell på placebo, du merker forskjell på stemmeleie og masse andre greier.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Om det er samme parti lurer faen meg jeg også på, vi pleier å ha en halv sigg per 0,5 g. Vi er serriøst idiotiske når det gjelder å trekke inn vi gir faen emg ikke opp før vi ikke klarer å røre på oss:P Vi er barnslige når det gjelder røykinga men vi vokser oss til det etterhvert :P
Vis hele sitatet...
Haha, der er du ikke aleine. Jeg og en god kompis røyker som oftest til mekket er tomt. Har hendt vi har ikke røykt hele mekket, men da er vi så ute at vi ikke klarer å holde bongen.

Har røykt ganske mye nå, men kan enda ikke huske og ha hatt noen hallusinasjoner. Eller har opplevd at når jeg er så utrolig knokle skjev at synes blir helt anderledes, og kan fokusere på en ting, i dette øyeblikket en kompis og alt rundt ble sånn sluddet. På en måte sånn som man ser på film. Kompisen ble mer og mer fokusert, og mens jeg så på han ble jeg mer og mer fascinert over hvor rart synes mitt er. Om det går under hallusinasjon vet jeg ikke helt.
Sist endret av Bergensgutt16; 9. juni 2009 kl. 02:23.
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
Har røykt ganske mye nå, men kan enda ikke huske og ha hatt noen hallusinasjoner. Eller har opplevd at når jeg er så utrolig knokle skjev at synes blir helt anderledes, og kan fokusere på en ting, i dette øyeblikket en kompis og alt rundt ble sånn sluddet. På en måte sånn som man ser på film. Kompisen ble mer og mer fokusert, og mens jeg så på han ble jeg mer og mer fascinert over hvor rart synes mitt er. Om det går under hallusinasjon vet jeg ikke helt.
Vis hele sitatet...
Det går under evnen til å fokusere intenst på ting, noe mennesker klarer mye bedre under påvirkning av THC.

Dere med superhasjen deres, vent til dere får prøvd Amnesia Haze.

Flashy, spacey and a little psychedelic. This is really head-trip, meant for the very experienced! [..] Just be certain you are not mentally unstable cos this one will have you in “la-la land”!
Vis hele sitatet...
Alt folk i coffeshops i Nederland sa var "smoke this and you will go crazy, only for very experienced".
Sist endret av Exmagician; 9. juni 2009 kl. 12:01.
Jeg har aldri fått synlige halliser, men jeg har hørt mye sykt som ikke har vært der.
Går dette under det samme?

Det var en stund jeg var så jævla lei av boblings siden det var nesten det eneste dealern hadde så det var ikke noe annet og trekke på, men det er jo mye bedre da, men det er litt stress og mekke siden det blir litt klissete og sånn når du mekker det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
har selv hatt en slags hallis, var ute å kjørte bil, jeg var møkk fjærn og det var små vanndammer på veien og det var mørkt så gatelysene var på.
jeg satt på fram i bilen og syntes hele tiden det så ut som noen løp over veien rett foran bilen (lyset traff vannet men ble mindfucked å forestilte meg noe annet eller noe sånt) og hadde dritnoia og ble bare sittende med øya igjen til slutt :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Acid00 Vis innlegg
har selv hatt en slags hallis, var ute å kjørte bil, jeg var møkk fjærn og det var små vanndammer på veien og det var mørkt så gatelysene var på.
jeg satt på fram i bilen og syntes hele tiden det så ut som noen løp over veien rett foran bilen (lyset traff vannet men ble mindfucked å forestilte meg noe annet eller noe sånt) og hadde dritnoia og ble bare sittende med øya igjen til slutt :P
Vis hele sitatet...
Hva? Ble sittende med øynene igjen? Og du kjørte bil?

Vær så snill, ikke kjør bil når du er "møkk fjern".
Sitat av Kramer Vis innlegg
Ikke skriv når du er skækk xD.

Spøk til alvor: Det er ikke lov til å dobbelposte på dette forumet. Les reglene
Vis hele sitatet...
Vi har da ikke noen regel mot dette. Vi har derimot en regel mot å komme viftende med regelverket istedenfor å bruke rapporteringsfunksjonen.

Sitat av loathsome Vis innlegg
Hva? Ble sittende med øynene igjen? Og du kjørte bil?

Vær så snill, ikke kjør bil når du er "møkk fjern".
Vis hele sitatet...
Han skriver at han satt på foran i bilen. Altså at han var passasjer.
Sist endret av mentalmelt; 5. juli 2009 kl. 22:00.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Tull, cannabis er psykedelisk, spesielt i ferske brukere og med gode typer.
Vis hele sitatet...
Dette kan jeg også bekrefte av persjonlig erfaring.

Første gang på grønt, så fikk jeg milde halliser med øynene lukket
Hehe, høres ut som du har hatt det digg. Har selv aldri opplevd skikkelige hallusinasjoner på røykings, selv om jeg har røyka veldig mye bra bø...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg synes alt dette med halliser på hasj høres skrudd ut, har aldri opplevd det selv, uansett hvor bra hasjen har vært. Har bekjente som er heller uerfarne med hasj, som mener de har fått halliser... til og med flashback fra hasj i ettertid.
Selv vet jeg at de aldri har røyket noen form for super-hasj, så blir ofte litt irritert når de nevner det siden jeg har vansker for å tro på det...
Ikke det at jeg tror at det er umulig å få former for enkle synsbedrag, men jeg nekter å tro at man ser ting som ikke er der.

Jeg vil heller høre historier om folk som hallusinerer med høy promille... (selv om vi aldri gjør det, for det hadde jo hørtes sprøtt ut?)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har selv opplevdt "milde" halliser når jeg veldig fjern. Små grønne flekker som påppet opp av pc-skjermen når jeg så film, måtte faktisk spole filmen tilbake for å sjekke om d var en del av filmen noe d ikke var. Usikker på om d kan betegnes som halliser eller ikke. Dette var forøvrig når jeg var rimelig ny i gamet.
Hallusinasjoner forekommer på hasj ja.

EFFECTS CLASSIFICATION
Intoxicant; Stimulant; Psychedelic; Depressant
kilde

Samtidig lurer jeg på hvorfor i alle dager dere sitter å røyker dere så sinnsykt fjern?
Er det ikke mye koseligere å ta seg et bongetrekk, sette på en god film, se litt av filmen, nytt trekk, spise litt etc?
Ser bare ikke for meg at det kan være så utrolig vittig å sitte med 3-4 kammerater å trekke så mye at man har problemer med både snakking, gange og syn etterpå.
Sitat av OoM Vis innlegg
Hallusinasjoner forekommer på hasj ja.

EFFECTS CLASSIFICATION
Intoxicant; Stimulant; Psychedelic; Depressant
kilde

Samtidig lurer jeg på hvorfor i alle dager dere sitter å røyker dere så sinnsykt fjern?
Er det ikke mye koseligere å ta seg et bongetrekk, sette på en god film, se litt av filmen, nytt trekk, spise litt etc?
Ser bare ikke for meg at det kan være så utrolig vittig å sitte med 3-4 kammerater å trekke så mye at man har problemer med både snakking, gange og syn etterpå.
Vis hele sitatet...
Når du ikke har mulighet til og gjøre det hjemme, etc, er det utrolig deilig og fyre på et øde sted og snakke med venner.
Jeg har aldri fått ordentlig halliser, men bare sånn at jeg såhvidt har sett mønstre bevege seg etc. Kjenner ingen som har det heller.

Off-topic: Vanligvis 3-4 trekk av 1 sigg per gram mekk før du blir hvor fjern egentlig? Ble litt nysgjerrig siden du virket ikke som den som har røyka mest kanskje.. Men hvor lang tid tok det mellom trekk nr 1 og 12/13?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Hvorfor har da jeg og mange andre opplevd det?

Dette varierer litt fra person til person, men senest i dag fyrte jeg på bøtte med godkeef til en god kamerat av meg, og han så kantene på duken på bordet "flyte" rundt og mønster osv. Selv har jeg hatt mange små men snodige halliser av å røyke... Men det kreves ganske store mengder. Typ dobbelt så mye som man har fått i seg når man sitter og tenker "faen så skeiv jeg er".

Jeg må påpeke at placebo fint også kan undertrykke effekter, såvel som å fremkalle de. Kanskje det er dette som skjer med de som hardnakket påstår at det er fuck-umulig å få halliser av hasj?
Vis hele sitatet...
Bare senest her om dagen så røyka jeg 3 feite spliffs etter 2 halvlitere med pils.
Satt meg ned forran pc'n og fargene på skjermen og veggene rundt meg begynte svakt å bølge, nesten i takt med musikk. (Side Effects av Astrix)

Så JO, en KAN få en trippelignende feeling og ørsmå synsbedrag på hasj/weed
hvis det er ordentlig god shit så holder det med en 0,3 i 1/2 sigg på spliff til å få 4 voksne menn fjerne. har opplevd å bli retarded bare av 1 trekk på J-en å jeg da... (i amster så klart, men alikevel) Og en nyttårsaften hadde jeg spart noe gen-modifisert skunk som var helt vill, lagde blunt, røyka ca.23.45 (drakk så klart å) delte med 5 folk, han ene svima av (lol) å blei henta av ambulanse, (Men det hadde noe med alkohol å kulde å gjøre) han andre blei borte, kanskje han stakk hjem eller fikk seg noe? å vi tre som var igjen sammen en haug av folk var så opptatt med å fyre av raketter at vi aldri så opp, så vi gikk glipp av alt som skjedde på himmelen, det var dritfett, men blei så bakfjern og vondt i hodet at jeg stakk hjem å muncha å la meg før klokka rakk å bli 02.. Uansett, DET er knall røykings
Det som er synd med unaturlig genmanipulert cannabis, som enkelte av skunk typene i Amsterdam er jo nettopp at man får hodepine å flere andre effekter som egentlig forstyrrer litt den gode feelingen man kunne fått med en balansert strain god hasj. Det er nå mitt syn på saken ihvertfall.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Ok så jeg og kammeratene min skulle avslutte uka ved å bli fjerne. Før i uka hadde vi kjøpt oss litt godd kvaltiets boblings ( keef med 10%+) og fyrt av ved flee annledninger. Det hadde hver gang endt med at vi ble fjerne og stoned på 3-4 sterke bong trekk. Dette var vedlig sterk keef så man trengte ikke mer.

Men idag så skulle vi røyke opp resten av det mekket vi hadde igjen så vi skulle fyre av mer enn vanlig. Vi gikk på vårt ydyliske sted oppe på et fjell hvor vi fyrte av vanlighvis. Kammerat nr 1 og nr 2 ga opp etter 3-4 trekk mens jeg fortsatte og trekke til sammen sikker 12-13 ganger, boblingsen smelter som plastikk så det tar lang tid og røka den helt opp. Derfor når vi prøvde å brenne opp alt kom det nesten ren thc-røyk.

Rusen jeg fikk av det er noe av det sykest jeg har vært med på ved thc, først så begynte øynene min og gå opp noe som stimulerte hjernen og det var drit deilig og kilende. Jeg la meg ned på teppet vi hadde med oss og noen satte på musikk som begynte å kile meg i øra :S det som var freaky at jeg begynte å oppføre meg som en apekatt helt uten vilje jeg begynte å hoppe rundt og fjeset mitt/ kroppen oppførte seg som musikken samtidig som det kilte som helvete i ører øyne og nakke :S

Vi bestemte oss for å dra hjem igjen og lage mat og på veien så jeg de rareste halissene på veien. Da vi endelig kom hjem kicka munchisen inn vi spiste og sovna, men det hele var så jævlig intenst at jeg nesten ikke klarte å styre meg selv helt..

hasj med høy thc % anbefales som faen bare vær i godt humør og ha masse tid osv
Vis hele sitatet...
Helt enig diggest med høy thc %
Men må si at 10% thc er ikke akkurat sterk hasj etter min mening, fikk tak i seinest flis til 100 pris som du var bøttings etter 3-4 trekk, røyk bra afghan eller olje så skal jeg love deg du koser deg
Kief/keef/kif er persisk(ikke helt 100% på persisk) for ferdig mekket hasj i tobakk
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Ok så jeg og kammeratene min skulle avslutte uka ved å bli fjerne. Før i uka hadde vi kjøpt oss litt godd kvaltiets boblings ( keef med 10%+) og fyrt av ved flee annledninger. Det hadde hver gang endt med at vi ble fjerne og stoned på 3-4 sterke bong trekk. Dette var vedlig sterk keef så man trengte ikke mer.

Men idag så skulle vi røyke opp resten av det mekket vi hadde igjen så vi skulle fyre av mer enn vanlig. Vi gikk på vårt ydyliske sted oppe på et fjell hvor vi fyrte av vanlighvis. Kammerat nr 1 og nr 2 ga opp etter 3-4 trekk mens jeg fortsatte og trekke til sammen sikker 12-13 ganger, boblingsen smelter som plastikk så det tar lang tid og røka den helt opp. Derfor når vi prøvde å brenne opp alt kom det nesten ren thc-røyk.

Rusen jeg fikk av det er noe av det sykest jeg har vært med på ved thc, først så begynte øynene min og gå opp noe som stimulerte hjernen og det var drit deilig og kilende. Jeg la meg ned på teppet vi hadde med oss og noen satte på musikk som begynte å kile meg i øra :S det som var freaky at jeg begynte å oppføre meg som en apekatt helt uten vilje jeg begynte å hoppe rundt og fjeset mitt/ kroppen oppførte seg som musikken samtidig som det kilte som helvete i ører øyne og nakke :S

Vi bestemte oss for å dra hjem igjen og lage mat og på veien så jeg de rareste halissene på veien. Da vi endelig kom hjem kicka munchisen inn vi spiste og sovna, men det hele var så jævlig intenst at jeg nesten ikke klarte å styre meg selv helt..

hasj med høy thc % anbefales som faen bare vær i godt humør og ha masse tid osv
Vis hele sitatet...
fikk tak i skikkelig bra hasj med masse thc. Vi ble så høye at vi fikk hælliser haha, dritkult
Sitat av elpelicano Vis innlegg
fikk tak i skikkelig bra hasj med masse thc. Vi ble så høye at vi fikk hælliser haha, dritkult
Vis hele sitatet...
Er det greit for deg at jeg grøsser litt over den holdningen til cannabis?
Sist endret av exocytose; 8. oktober 2009 kl. 19:47.
Ser at mange her diskuterer muligheten for å hallusinere under hasjpåvirkning. Mange mener dette ikke kan skje. Hallusinasjoner kan oppstå både når vi er veldig slitne, veldig trøtte, veldig fulle, veldig sultne, og sikkert også når vi er veldig fjerne. At noen opplever hallusinasjoner under hasjpåvirkning og andre ikke tipper jeg kommer av en ting: vi er forskjellige, det er psyken vår også. Skjønner ikke at det skal være noe å diskutere. "jeg får aldri hallusinasjoner når jeg røyker, ergo er det umulig" fungerer ikke som argument.
Har "hallisunert" på steike bra pot jeg. Tok en gravity bong av en bra toppskudd etter lang pause fra røyking. Jeg så ikke ting som ikke var der, men jeg fikk fiskebolle-syn, så blinkende blitz over alt, og generelt sterkere og glødene farger. Selvfølgelig var jeg ikke istand til å kommunisere eller stå oppreist, eller spille GTA 3. (på et par timer)
Har ikke hatt noen halliser når jeg har vært påvirket av THC som har vært i nærheten av det jeg har fått på flein. MEN jeg har fått sidesyn-halliser. Altså - dvs jeg tror jeg ser noe i sidesynet og når jeg snur hodet så er det ikke der. Kanskje litt dump forklart, men dere skjønner vel hva jeg mener :P

Jeg er uansett ikke ute etter halliser når jeg røyker cannabis. Er godfølelsen, varmen, opplevelsen av musikk osv jeg er ute etter
Ja halliser på hasj.. Det har jeg faktisk vært borte i. Nokså kraftige, sådan..

Det hele startet med at jeg og en kammerat, vi kaller ham S, tenkte det hadde vært kos å kjøre til et fint sted å slappe av litt. Med "Slappe av" mener jeg røyke oss fra sans og samling. Begge vi to har røyket en god del i det siste, uten at jeg vil kalle det "Heavy". Vi mekker vanligvis 0,5-1g / sigarett.

Vel, vi fikk nå etter litt om og men skaffet oss noen greier. Vi fikk klar beskjed av "dealer" om dette var helt satans ville greier, så vi måtte for guds skyld være forsiktige. Njaa, vi får vel det da, sa vi.

Den beskjeden har vi fått tidligere, men de greiene var ikke SÅ syke.. Så vi tenkte at det sikkert ikke kunne være noe spesielt bedre nå heller. FEIL.

Jeg og S kjørte først til nærmeste bensinstasjon, for å kjøpe oss litt å spise på. Deretter kjørte vi et stykke til et ganske avsidesliggende sted, skrudde av motoren (Vi lot tenningen stå i, vi er glade i musikk!) og fant frem følgende: 1stk hjemmemekket "Jalla-Bong a' colaflaske", 3g "Satans ville greier", 1stk mekkeblekke og 2 lightere. Ja, også tobakk da selvsagt. Vi bestemmte oss for å mekke opp alt i en sleng, for deretter å dele mekket som eventuellt skulle bli igjen.

S, som har fått en mystisk forkjærlighet til mekking, kikket meget stygt på meg idet jeg skulle til å mekke.. Javel da, sa jeg, så mekk du da.. Som sagt, så gjort. S fikk mekket opp et relativt.. Uhm.. Ja, faktisk blei det klumper med litt mekk i. Men her forekom det seg en grov feil.. Jeg fikk det ikke med meg, og S nevnte det ikke. De "satans ville greiene" så ut som om det kom til å koke istykker. Det hadde visstnok boblet og frest, men det hadde ikke S brydd seg noe om.


Så til hele poenget med innlegget mitt!

Vi fikk fyllt opp brønnen på jallabongen (som bestod av en sånn skrudings), S skulle ta første trekket. Rett før han trekker, åpner han bildøren på sin side og setter seg i en meget tenkende / filosofisk stilling. Mens han kikker opp mot stjernene med et farlig alvorlig blikk, uttaler han: Ja! Det er et hard liv. Men noen må gjøre drittjobben!

Deretter trekker han det han er kar om. Ettersom det var mange klumper i mekket, måtte vi trekke opp durabelig bra for å få brent det. S røyker heller ikke fast (tobakk) og de sarte lungene hans vred seg i smerte når han regelrett slukte all røyken fra den nå helt fyllte bongen. Det var et stort trekk, tenkte jeg, som på dette tidspunktet holdt på å ta kvelden av latterkrampe, på grunn av S's tidligere utsagn.

S gir bongen til meg en skjelvende hånd, mens han sier: Seriøst.. Hva faen var det der?
Han var rett og slett helt hvit. Men jeg tenkte ikke så mye over det, ettersom han har reagert lignende før.
Jeg fyllte opp brønnen på bongen, og gjorde meg klar. S satt lent fremover mot den åpne døren, ifall han måtte kaste opp.

Nå skulle jeg trekke. Selve trekkinga er det ikke mye å si om, bortsett fra at det ble et usedvanlig sterk trekk. Noe som fikk meg til undres en smule.. Jeg har ikke akkurat mastergrad i bong, men selv jeg vet at et trekk sjeldent er SÅ sterkt. Menmen. Jeg kjente ikke noe spesiellt med en gang, og S ble bare fjernere og fjernere.. Jeg lente meg litt mot ham, og spurte om det gikk bra med ham. Det jeg fikk til svar, klarer jeg den dag i dag ikke helt å tyde. Han var helt på bærtur.

Etter omlag 10 minutter sier han omtrent noe i denne duren: Fy faen M (Vi kan kalle meg det), dette er det sykeste jeg har opplevd! Jeg kjører bilen!

Dette fikk jo selvsagt meg til å stusse mer enn bare litt. Bilen stod jo helt rolig, på akkurat samem sted som for 20 minutter siden. Tenkte ikke så mye mer over det, og fikset meg ett trekk til. Denen gangen skulle de vise seg å bli bedre.. Eller værre, alt ettersom hvordan man ser på det.

Jeg fyllte opp brønnen, og trakk akkurat som sist. Men denne gangen smallt det.. Og da mener jeg, det SMALLT!

Det var helt sinnsykt! Til å begynne med hadde jeg absolutt null kontroll, og forstod heller lite av noe som helst. Jeg bare satt der og gapte og klarte ingenting, bortsett fra å gjenta lavt for meg selv "Fy faen.. Fy faen.. Hva i HELVETE har vi fått i oss?!" Slik satt jeg og måpte i omlag 10 minutter. Først da begynnte å gjenvinne kontrollen over meg selv, i allefall nok til å kunne bevege meg litt.

S, som fremdeles var helt borte, satt nå og kikket ut av vinduet, men hendene på rattet. Han var ganske vill i blikket faktisk, å rykket av og til spasmisk i rattet. Jeg fikk summet meg litt, og spurte om hva i alle dager han egentlig drev med. S så plutselig veldig redd ut, og snudde seg raskt mot meg og spurte hvor vi var. Jeg svarte så som så, at vi var der vi var, og at vi akkurat hadde røyket noen jævlig drøye greier. Da slappet S litt av, og fortalte at han i noe som virket som flere timer for ham, hadde sittet å kjørt bilen rundt. Han hadde trodd at han var på veien, og kjørte mot Oslo.

Så begynnte mine halliser å kicke inn.. Mens han satt og fortalte dette, la jeg plutselig merke til at bilen faktisk beveget seg! Først sakte fremover.. Så litt bakover. Deretter bar det fremover igjen, i høyere tempo denne gangen. Jeg tenkte at det helt sikkert bare var fordi jeg var pottefjern, så jeg brydde meg ikke så veldig mye om det til å begynne med. Det var først når jeg var 100% sikker på at bilen faktisk var i hurtig bevegelse, og at den nå hadde sving innpå veien at jeg kikket med bekymmret mine bort på S, og spurte om han egentlig var i stand til å kjøre noe sted enda..

S kikket bare rart på meg, og sa at vi fremdeles stod helt rolig, på nøyaktig samme sted som i stad. Motoren stod jo ikke på engang! Da fikk jeg snappet meg selv tilbake, og roet meg betraktelig.

Vi snakket litt frem og tilbake, og fant ut at vi kanskje burde ha vært litt mer forsiktige. De "satans ville greiene", viste seg å faktisk være Satans Ville Greier.

Etter en liten stund bestemte vi oss for å fyre opp litt mer. Betraktelig mindre, denne gangen. Først meg, så S.

Uten at jeg skal gå så mye inn på det, fikk vi nå i oss sakene. Vi kjente med en gang at vi skulle ha tatt enda mindre, for vi ble helt på trynet så fort vi hadde fått det i oss. Vi satt vel bare å loket med Alborosie på et behagelig volum i omtrent 10 minutter, før jeg registrerte noe ytterst besynderlig. Vi fløy. Høyere og høyere.. Jeg pirket bortpå S, og spurte om han så det samme. Det gjorde han. Dette gjorde oss faktisk ganske redde, ettersom begge to så nøyaktig det samme! Da var det jo en mulighet for at dette faktisk skjedde. Etter en del om og menn fikk vi mannet oss opp nok til å åpne en dør på gløtt, for å se om bakken faktisk var 100 meter nedenfor. Det viste seg at den ikke var det, og dette resulterte i jubel fra både meg og S.


Det er langt, langt mer å fortelle om denne hendelsen, men dette ble plutselig mye lengre enn jeg egentlig hadde regnet med. Totalt satt vi der i omlag 6 timer, og tok ett trekk til hver litt utpå. Det hele endte med at vi "lærte å kontrollere flyvingen". Altså, vi satt i en bil 100 meter oppe i luften og gled sakte rundt i den retningen vi ville. Maten glemte vi helt.


Så, til alle dere naysayers: Det er FULLT mulig å få hallusinasjoner av hasj. All in all var dette egentlig en helt fantastisk opplevelse. Vi sitter fremdeles og diskuterer og reflekterer denne bemerkelsesverdige natten.

Jeg tok også noen bilder av oss den kvelden, men slettet dem dagen etterpå. (Av logiske grunner.)


Edit: Det hører også med i historien at jeg, i min fjernhet, presterte å søle bort resten av mekket på gulvet i bilen. Sjakktrekk.
Sist endret av Lille Nikotin; 8. oktober 2009 kl. 23:20.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
*Snip*
Vis hele sitatet...
Hvorfor i allverden har du ikke postet denne i en egen tråd? Virket jo som en helt sinnsyk "trip" om jeg kan kalle det for det.
Sitat av The Wizz Vis innlegg
Kief/keef/kif er persisk(ikke helt 100% på persisk) for ferdig mekket hasj i tobakk
Vis hele sitatet...
Nei.

Begrepet kif stammer fra arabisk, og refererer til upresset hasj. Altså trikomer som har løsnet fra planten og blitt omdannet til et hvitaktig eller lysebruntbrunt pulver. Fargen avhenger av hvor mye trikomene har blitt knust, og i hvilken grad oljen har reagert med oksygenet i lufta. Kif er altså stadiet mellom ubehandlede trikomer, og ferdig presset hasj eller olje.
Sist endret av mentalmelt; 9. oktober 2009 kl. 02:53.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Er det greit for deg at jeg grøsser litt over den holdningen til cannabis?
Vis hele sitatet...
Hmf bare gjør det du. jeg har det like morsomt som deg selvom jeg ikke har den "riktige holdningen"
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nei.

Begrepet kif stammer fra arabisk, og refererer til upresset hasj. Altså trikomer som har løsnet fra planten og blitt omdannet til et hvitaktig eller lysebruntbrunt pulver. Fargen avhenger av hvor mye trikomene har blitt knust, og i hvilken grad oljen har reagert med oksygenet i lufta. Kif er altså stadiet mellom ubehandlede trikomer, og ferdig presset hasj eller olje.
Vis hele sitatet...
En god kompis fra Somalia har fortalt meg at kif er arabisk ja. Men at det betyr dårlig hasj/søppel hasj eller noe i den duren.. Kan hende han mener det samme som deg tho.

Bare for opplysningen