Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1080


Canon EOS 400D, Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC
10.0mm, f/7.1, ISO400 (1/25-1/100-1/400)

Et av mine aller første HDR-bilder, av tre eksponeringer uten stativ. Tatt i ettermiddag ved Hvervenbukta i Oslo.
Det bærer litt preg av støy, men håndholdt HDR med bølger og levende dyr er ikke bare bare.

Ellers har jeg fokusert på linjer og snitt og føler jeg har fått til noe her. Hva synes folk?
Veldig bra bilde. spesielt tatt uten stativ. Ble litt mørkt bak huset, men ellers bra jobb.
Jeg synes det så bra ut i previewen. Da jeg åpnet fullversjonen så det litt uskarpt ut. Ser ut som du har brukt noe anti-ghosting i stitche-prosessen. Uansett, så ligger jo det i at du tok bildet uten stativ, og det nevnte du jo.
Endene ble uinteressante og fungerer som steiner for meg. Synes bildet ser veldig naturlig ut til å være HDR, mens du fortsatt har fått med "høyt dynamisk omfang". Jeg likte komposisjonen godt.. Øynene følger linjene med en gang jeg åpner bildet.
Også var det en fin himmel da, men den ser smudget og litt støyete ut.
Har egentlig ikke kvalifikasjoner til å uttale meg på annet grunnlag enn min egen mening, å jeg syns det var et meget fint bilde Good Job
Som sagt synes jeg det så bedre ut på prewieven, men komposisjonen var knall.
Takk for tilbakemeldinger. Jeg forsøkte å lage ut i fra én eksponering, men himmelen ble for utbrendt. HDR fra flere eksponeringer med bølger og levende ender er nødt til å gi litt ghosting, hvertfall på det nivået jeg befinner meg nå.

Jeg er heller ikke fornøyd med støynivået, men jeg likte så godt komposisjonen og fargespillet at jeg valgte å poste den her.
Sist endret av froskenfredrik; 22. januar 2008 kl. 15:17.
det ble bra, men ville plukket litt søppel først

nydelig plass
Det ser ut som en screenshot av HL2 med mye, mye bedre teksturer
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
"The Vogons are again coming to destroy the earth, and this time, only the ducks know about it!"

Får en litt slik følelse av himmelfargene (En god ting). Synes utsnittet er bra.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Har null skills på kritikk av bilder, men likte det jeg så eneste jeg har å utsette, er at du kunne ha fjernet noe av søppelet som ligger på stranda :P
er ingen fan av hdr bilder, er ikke særlig imponerende i det hele tatt.
alle kan få det til, en perfekt eksponering derimot..

og om du har kamera på stativ eller ikke har ingenting å si på om det er bølger som beveger seg eller ender som går rundt, og med såpass raske lukkertider på 10mm er det ikke noe problem å få ting skarpe
galningen: Ser poenget ditt. Jeg er veldig fersk med HDR, og prøver meg frem litt. Jeg liker effekten HDR gir. Samtidig ser jeg poenget ditt. For en som ikke har prøvd å tonemappe et bilde i Photomatix kan det se mye mer imponerende ut enn det er.
Men HDR kan også brukes for å fange motiver som ser helt naturlige ut,men som ville vært umulig å fange uavhengig av hvor godt eksponert bildet er. Som for eksempel dette eller dette bildet.
Og hva gjelder uskarphet har det lite med lukkertiden å gjøre, men bevegelse i kamera mellom eksponeringer.

Misforstå meg rett, galningen, jeg setter pris på tilbakemeldinger, og spesielt fra folk som deg som jeg ser tar gode bilder.
for all del, hdr kan se bra ut, men folk flest overdriver effekten og da ser det som regel "falskt" ut.

en bra hdr skal man ikke kunne se er hdr, sånn helt åpenlyst hvertfall. eksemplene du kom med syns jeg ser bra ut. de har ikke den "plastiskklooken" man får når man overdriver.
Dette var flott HDR, men som du selv sier litt uskarpt pga hpndholt, har selv prøvd meg smått på HDR uten å lykkes noe særlig
Har prøvd meg frem litt mer. Tone mapped helt på nytt, og har prøvd å lysne litt bak huset. Har også plukket litt søppel, er enig i at det ødela litt.



Uklarheten og støyen som preget det første bildet er også forsøkt fikset.