Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 784
Dette er bildet jeg tok som ledet til dette.

http://farm3.static.flickr.com/2027/1849754406_a3348d5030_m.jpg http://farm3.static.flickr.com/2069/1848978353_c02df9c2ee_m.jpg
Klikkbare bilder, både svart/hvit og farge.

Exif:
EOS 400D, Sigma 17-70mm f/2,8-4,5
1/500 sec, f/4, 17mm, ISO 400 RAW

Er litt usikker på hvorvidt det fungerer i svart/hvit. Legger derfor ved fargeutgaven.
Jeg liker det dramatiske, men samtidig enkle uttrykket i svart/hvitutgaven. Men høstens fargespill er noe for seg selv, og det er synd å kaste bort. Jeg er bare redd det blir rotete.

Ønsker tilbakemelding på teknisk og estetisk utførelse, i tillegg til etterbehandling. Vad tycks?
Sist endret av froskenfredrik; 4. november 2007 kl. 13:36.
Begge er fine bilder.
Fikk umiddelbart eventyr feeling over svart/hvit bildet, og du har fått med fine høst farger fargebildet. Syntes dog at huset i bakgrunnet ødelegger for begge bildene.
Enig i det at huset ødelegger litt, det gjør også enkelte av trærne i bakgrunnen.
fin vinkling, bra motiv og ryddig bilde, fint lys.
sånn alt i alt, ganske bra.. mener jeg da
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg synes fargebildet var evig mye bedre enn gråtoneutgaven. Dette fordi stemningen i bildet blir mye varmere og litt mer innbydende og mystisk. Om du forstår. Det grå bildet blir veldig kaldt i mine øyne. Og som de sier - det huset var litt i veien. Men ellers veldig bra!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Var nesten vanskelig å bestemme seg her, men fargebildet er nok finest.

Merker i nedre høyre hjørne forksjellige farger på bladene som ligger på det grønne gresset, ser fint ut.

Øyet vet ikke helt hvor det skal feste seg; et av de nedre hjørnene, broa, eller treet.

Om du gjør en innsats for å fjerne husene på en bra måte blir det nok enda bedre, men jeg tror dette kan blir ganske vanskelig.

Var forresten veldig fint med de to bildene ved siden av hverandre.
Takk for gode tilbakemeldinger.

Jeg er enig i det dere sier om bygården bak treet. Kunne kanskje vært litt stilig om det var mer av det, så det så mer plassert enn malplassert ut. Nå fremstår det bare som et forstyrrende element. Mulig jeg skal prøve å klone det bort, men det vil nok ta litt tid.

Når det gjelder fokuspunkt ser jeg hva du sier, Jonta. Jeg har også noen utgaver med madammen på broen, men jeg synes ikke jeg fikk noen gode eksponeringer av det.

I tillegg er jeg usikker på om det avkuttede treet i venstre billedkant er forstyrrende eller innrammende og balanserende.
Bildene var fortreffelige! Likte dem virkelig godt begge to, dog det med farger er hakket finere, mye mer "eventyrlig høstfølelse" av det.
Kjempefine bilder rett og slett.
Huset er ikke så veldig forstyrrende, men det hadde jo såklart vært bedre uten huset. Det treet du snakker om på venstresiden er innrammende. Uten det treet ville bildet sett mye mer "åpent" og ikke vært fullt så bra. Det er ihvertfall min mening.
Bare prøv å se for deg bildet uten treet, og det vil ikke være like bra.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av froskenfredrik
Når det gjelder fokuspunkt ser jeg hva du sier, Jonta. Jeg har også noen utgaver med madammen på broen, men jeg synes ikke jeg fikk noen gode eksponeringer av det.
Vis hele sitatet...
Kan du vise oss? Vil se om det forandrer bildet.
Disse bildene falt i smak! Mer skal jeg ikke si ettersom de tingene jeg hadde å si allerede er blitt nevnt.