Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 922
Anonym bruker
"Løpende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, vet at tråden sikkert passer mer inn i diskusjonsform av å lage tråd, men vil helst forbli anonym..
skal ta helseattest i forbindelse med offshore jobb!
Saken er jeg har en kronisk sykdom som heter psoriasis, en form for eksem å lurer på om jeg kommer til å få problemer på helseattesten mtp man må svare på om man har sykdommer o.l? Prøvde å søke litt rundt på google, men var vanskelig å komme til et svar som tilfredstilte meg:/ takk på forhånd
Anonym bruker
"Glad Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har jobbet på havet med folk som har psoriasis.
Ganske vanlig dette.
Søk opp kriterier for helse attester offshore hos statsforvalteren i Rogaland.

Der står hva som er lov og hva som ikke er lov, og hva som trengst av dispensasjoner.

https://www.statsforvalteren.no/nn/R...eide-offshore/

Her er linken.
Dette er ett kort sammendrag av hva som er reglene.
Det skal finnes en link på over 100 sider hvor sykdommene/plagene som ikke er lov er nøye beskrevet.

Fikk selv avsluttet ett 9mnd langt mareritt hos statsforvalteren i dag.
Anbefaler ingen om å fortelle om diagnoser som adhd, som man får påvist i voksen alder.
Da får man ett stempel rett i panna og må gjennom en lang kamp for å ikke bli behandlet på generelt grunnlag.
Sist endret av Riskremen; 25. mai 2022 kl. 23:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kjenner folk med til og med kraftig psoriasis, som jobber på båt uten problem. Altså, de kan jo få oppbluss av eksem, sår etc, men det har ikke hindret de. Så jeg ser for meg at det går helt fint. Ta dog med deg godt med gode kremer (og tynne bommulshandsker om eksem på hender) så du ikke går tom for muligheten til å behandle og smøre underveis. Han ene jeg kjenner fisker, og det funker, selvom det er vondt og upraktisk hvis det blusser opp da hendene får kjørt seg en del fra før.