Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2038
Jeg har nå så og si ingen toleranse på opiater og opioider, men når det kommer til disse medisinene så må jeg allikevel opp i minst 75 mg Morfin før jeg får noe særlig toleranse. Skal jeg bli euforisk slik at jeg føler meg avslappet, god og litt varm så må jeg opp i rundt 100-125 mg. Eller spesifikt så er det snakk om 100 mg Dolcontin tabletter som jeg knuser og så skyller ned med litt drikke.

Det nærmeste jeg har vært symptomer på overdosering er litt trøtthet og på det verste litt kvalme. Det har vært når jeg har tatt rundt 100-150 mg i et tidsrom på kanskje 1-2 timer. Istedenfor å ta 100 mg i løpet av kanskje 3 timer.

Allikevel så sier felleskatalogen at ved null eller svært lav toleranse så er såkalt toksisk dose på 40-60 mg, noe jeg har vært godt over flere ganger. Dødelig dose, i alle fall når det kommer til Dolcontin, oppgis til å være 200-300 mg. Dette til tross for at jeg har tatt 5 tabletter på 100 mg siden kl. 17 i går kveld, hvor siste dose jeg har tatt er rundt 50 mg, eller en halv Dolcontin tablett, som jeg knuste og inntok rundt 06:35.

Noen som vet hva dette kan skyldes? Det er bare ca. 2 måneder siden jeg sist gang var borte i opioider og da var det snakk om Oxycontin tabletter som jeg knuste. Som vanlig så trengte jeg ikke mer enn 30-40 mg som jeg som alltid tar sammen med litt grapefruktjuice, det var ingen tegn til høy toleranse.

Eneste som er annerledes mellom nå og da er at jeg nå har en grusomt høy toleranse på benzo. Jeg må nå opp i minst 40 mg Diazepam for å få noe som helst tegn til effekt og rundt 50-80 mg for å få skikkelig beroligende og angstdempende effekt.

Dolcontin tablettene er skikkelig apotekvarer som kommer i blister, så saken er ikke den at tablettene inneholder mindre enn det som oppgis. Vendor er i tillegg en jeg stoler fullt ut på og aldri har hatt problemer med.
De er muligens også norske, ser i alle fall ut som det er skrevet på norsk på baksiden på blisterne, og kjøpet, eller kjøpene er gjort på darknet av en norsk vendor som ikke har en eneste negativ tilbakemelding på seg. Kun 1 nøytral, men tror det var pga. Litt uvanlig lang leveringstid. Og dette er en jeg har handlet av i over 1 år nå.

Til tross for alt dette så føler jeg meg nå litt rastløs, litt angstfull, men ikke slik at det plager meg så veldig. Kjenner mest på at jeg er litt urolig i kroppen/rastløs.

Når det kommer til benzo abstinenser så har jeg hatt disse nå i litt over 1 måned. Det verste er over og har bare de siste 2 ukene blitt redusert med kanskje 75% sammenlignet med hvordan de var for 1 måned siden.

Noen med ideer rundt hva som kan være grunnen til at jeg må så langt opp i dose?

Mest sannsynlige jeg kan tenke meg er at dette skjer pga. Svært høy toleranse på benzoer, og en del abstinenser som må dempes før jeg kjenner noen andre effekter.

Noen som tenker at det er den mest sannsynlige og evt. Eneste forklariingen? At det kanskje skjer grunnet krysstoleranse, selv om benzo og opioider egentlig ikke skal ha krysstoleranse med hverandre?

Har kanskje Etizolam krysstoleranse med opioider? Hva med Lorazepam?
Dette er 2 benzoer jeg først og fremst i år og i fjor brukte mer og mer av. Lorazepam for første gang i fjor og Etizolam først for kanskje 2 år siden. Nå er i tillegg Etizolam ikke egentlig noe benzo, men heller noe som tilhører en slags undergruppe med benzo-lignende stoffer. Som er svært sterke og har ekstra kraftige abstinenser.

Bruker også følgende medisiner: Venlafaxine og TrioBe.

Noen med god forklaring ang. Hva som er galt her?
Dette er helt normalt. Morfin har en biotilgjengelighet på 20-30% når du svelger dem og det gjør at 100 mg i virkeligheten blir til 20-30mg om du tar det oralt. Ved intravenøs injeksjon er det 100% og det er ofte det man får på sykehus og lignende. Oxycontin har biotilgjengelighet på over 80% og funker derfor bedre oralt enn morfin. I tillegg så tilsvarer 1mg oxy ca 1.5 - 2mg morfin derfor trenger du mindre av det. Benzo og opiater har ikke krysstoleranse og det har nok ikke noe med dette å gjøre.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Dette er helt normalt. Morfin har en biotilgjengelighet på 20-30% når du svelger dem og det gjør at 100 mg i virkeligheten blir til 20-30mg om du tar det oralt. Ved intravenøs injeksjon er det 100% og det er ofte det man får på sykehus og lignende. Oxycontin har biotilgjengelighet på over 80% og funker derfor bedre oralt enn morfin. I tillegg så tilsvarer 1mg oxy ca 1.5 - 2mg morfin derfor trenger du mindre av det. Benzo og opiater har ikke krysstoleranse og det har nok ikke noe med dette å gjøre.
Vis hele sitatet...
Saken rundt det med biotilgjengelighet; der er jeg i stor grad enig med deg. Men felleskatalogen skiller spesifikt mellom tabletter og intravenøs. Overdose med tabletter er på 40-60 mg mens ved intravenøs som inntaksmetode så ligger det tallet nede på 30 mg. Så jeg burde uansett ha overdosert for lenge siden. Så er sterkt uenig med deg der.

Dette er også langt fra første gang jeg har brukt Morfin, Kodein eller andre Smertestillende. Det er kun den siste måneden dette har skjedd, før den tid så var det alltid nok med en enkel dosering på 50-75 mg hver 5. Time. Pleide da faktisk å få mer effekt enn jeg nå får av 100 mg.

Er også klar over det med at oxy er mer potent enn morfin, eneste jeg er uenig om der er at etter min erfaring så føles det heller mer som at oxy er dobbelt så sterkt. Slik at 10 mg oxy blir tilsvarende 20 mg morfin.

Det som skrives i felleskatalogen har ingenting å gjøre med om man får det intravenøs på sykehus kontra om man tar det hjemme, enten det er tabletter eller intravenøst.

Dette er langt fra normalt, så aner ikke hvor du får det fra.
Sist endret av einsteindragon; 6. mai 2022 kl. 09:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Saken rundt det med biotilgjengelighet; der er jeg i stor grad enig med deg. Men felleskatalogen skiller spesifikt mellom tabletter og intravenøs. Overdose med tabletter er på 40-60 mg mens ved intravenøs som inntaksmetode så ligger det tallet nede på 30 mg. Så jeg burde uansett ha overdosert for lenge siden. Så er sterkt uenig med deg der.

Dette er også langt fra første gang jeg har brukt Morfin, Kodein eller andre Smertestillende. Det er kun den siste måneden dette har skjedd, før den tid så var det alltid nok med en enkel dosering på 50-75 mg hver 5. Time. Pleide da faktisk å få mer effekt enn jeg nå får av 100 mg.

Er også klar over det med at oxy er mer potent enn morfin, eneste jeg er uenig om der er at etter min erfaring så føles det heller mer som at oxy er dobbelt så sterkt. Slik at 10 mg oxy blir tilsvarende 20 mg morfin.

Det som skrives i felleskatalogen har ingenting å gjøre med om man får det intravenøs på sykehus kontra om man tar det hjemme, enten det er tabletter eller intravenøst.

Dette er langt fra normalt, så aner ikke hvor du får det fra.
Vis hele sitatet...
Biotilgjengelighet for morfin oralt er ca. 30% tilgjengelig, altså 100mg ≈ 30mg.

Intravenøst er ca. 99% tilgjengelig, altså 100mg ≈ 99mg.

Om du har en gitt overdosemengde, la oss si 40mg, må du altså over en hel 100mg tablett for å oppnå. Om du derimot setter det intravenøst, behøver du ca. 40mg.

Vist vi legger til toleransen din, så får vi helt andre tall å forholde oss til.

Tror det lureste du kan gjøre nå er å sette dopen på hylla en stund, benzo, opiater og ellers det meste av stoff, så kroppen og hjernen kan jobbe ned toleransen. Det du da må være ekstremt forsiktig med, er at, om du ikke setter det på hylla for godt, bør være veldig forsiktig med å dosere som nå!

Regner med du vet dette fra før, men tenker at det kan ikke overforklares!

Pass på deg selv!
Sitat av Mr.Septik Vis innlegg
Tror det lureste du kan gjøre nå er å sette dopen på hylla en stund, benzo, opiater og ellers det meste av stoff, så kroppen og hjernen kan jobbe ned toleransen. Det du da må være ekstremt forsiktig med, er at, om du ikke setter det på hylla for godt, bør være veldig forsiktig med å dosere som nå!

Regner med du vet dette fra før, men tenker at det kan ikke overforklares!

Pass på deg selv!
Vis hele sitatet...
Et hovedmål nå er å få ned toleransen på benzo, helt ned til 0. Er derfor jeg nå bruker opioider istedenfor benzo.

Har brukt det før med stor suksess som erstatning for benzo mens jeg venter på at toleransen skal gå ned.

Hvorfor skal jeg være forsiktig? Tenker du kanskje for å unngå overdosering mtp. At det er så lett å overdosere med tanke på at toleransen går så fort ned når man tar ett par dagers pause fra slike medisiner og evt. Fortsetter etter disse dagene på samme dose som man gikk på før denne tid?

Er isåfall ikke noe å være bekymret for da jeg på dette punktet allerede er mer enn overforsiktig.
Men å slutte er i det lengre løp helt uaktuelt. Dette er de eneste medisinene som virker på meg og på den måten holder meg i live. Ellers så tar jeg heller en overdose med heroin.

Blant de narkomane som bruker heroin, ikke har noe sted å bo og sover ute så vil du finne svært mange som vil si at rus er det eneste alternativ til selvmord. Noe som også er tilfellet hos meg.
Sist endret av einsteindragon; 6. mai 2022 kl. 10:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Et hovedmål nå er å få ned toleransen på benzo, helt ned til 0. Er derfor jeg nå bruker opioider istedenfor benzo.

Har brukt det før med stor suksess som erstatning for benzo mens jeg venter på at toleransen skal gå ned.

Hvorfor skal jeg være forsiktig? Tenker du kanskje for å unngå overdosering mtp. At det er så lett å overdosere med tanke på at toleransen går så fort ned når man tar ett par dagers pause fra slike medisiner og evt. Fortsetter etter disse dagene på samme dose som man gikk på før denne tid?

Er isåfall ikke noe å være bekymret for da jeg på dette punktet allerede er mer enn overforsiktig.
Men å slutte er i det lengre løp helt uaktuelt. Dette er de eneste medisinene som virker på meg og på den måten holder meg i live. Ellers så tar jeg heller en overdose med heroin.

Blant de narkomane som bruker heroin, ikke har noe sted å bo og sover ute så vil du finne svært mange som vil si at rus er det eneste alternativ til selvmord. Noe som også er tilfellet hos meg.
Vis hele sitatet...
Ønsker deg iallefall alt godt! Vet hvordan det er når alt er svart, og det blir bare svartere, dypere... Rus er det eneste fnugget av lys du kan skimte, selv om det ikke er noe lys i det hele tatt.

Regnet med du vet hva du holder på med, men synest ikke at det kan bli sagt for ofte, at etter en lengre pause uten opiater, kan det bli vanvittig sterke saker, mente ingenting direkte mot deg!

Hold ut mann!

Og hvorfor toleransen din på opiater nå er unormalt høy om du ikke har brukt det på lenge, det tør jeg ikke å svare deg på! Mulig nyrer som begynner å slite ? Bare synsing, jeg aner rett og slett ikke.

Kan kun anbefale deg en tur til legen for å sjekke at kroppen funker som den skal, ellers er det å spise sunt og variert.
Sist endret av Mr.Septik; 6. mai 2022 kl. 12:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar 30-60mg Oxycontin daglig etter jobb, gir meg akkurat det samme følelse hver gang, og dette har foregått i snart 2 år.
Det skal sies også at jeg tar det for kraftige smerter, men jeg lyve hvis jeg sier jeg ikke liker følelsen

Jeg glemmer aldri noe jeg leste her inne en gang angående opiat/oxy:

"Opiat gir sykt god følelse første gangene, men så etter en stund tar man det bare for å føle seg "normal" ".

Kanskje du kjenner deg igjen i det sitatet? Kan forstå at det er sånn for fleste.

Nå blir jeg bombardert av "ekspertene" her inne, siiiiighhh.....
"2 år med oxy, haha lykke til du ligger på gata om 2 måneder" xD
Hørt denne i 2 år nå, men kan hende det er sant, så har bare 60 dager på meg til å selge hus, bil, båt og bruke opp stor sum med sparepenger :' ( waaaahhh....
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tar 30-60mg Oxycontin daglig etter jobb, gir meg akkurat det samme følelse hver gang, og dette har foregått i snart 2 år.
Det skal sies også at jeg tar det for kraftige smerter, men jeg lyve hvis jeg sier jeg ikke liker følelsen

Jeg glemmer aldri noe jeg leste her inne en gang angående opiat/oxy:

"Opiat gir sykt god følelse første gangene, men så etter en stund tar man det bare for å føle seg "normal" ".

Kanskje du kjenner deg igjen i det sitatet? Kan forstå at det er sånn for fleste.

Nå blir jeg bombardert av "ekspertene" her inne, siiiiighhh.....
"2 år med oxy, haha lykke til du ligger på gata om 2 måneder" xD
Hørt denne i 2 år nå, men kan hende det er sant, så har bare 60 dager på meg til å selge hus, bil, båt og bruke opp stor sum med sparepenger :' ( waaaahhh....
Vis hele sitatet...
Vel, den angående oxy første gangen kjenner jeg meg godt igjen.
Sitatet minner meg mest om det de uvitende og propagandafylte sier om cannabis. At prøver man Cannabis så ender det alltid med at man ender på gata, med nål og heroin i armen.