Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1757
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, for en tid tilbake så ble jeg stoppet av politiet. Ble tatt inn til blodprøve etter jeg slo ut positivt på thc på spytteprøve.

Fikk innkalling til retten i går, må si jeg fikk et sjokk da jeg begynte å lese siktelsen å leste at det ikke handlet om meg. Forstod det fort at det var gjort en stor feil da jeg kunne se at det ikke var mitt navn som sto i siktelsen..

Dette betyr vel også at mine papirer er på avveie..

Hvordan skal jeg ta tak/reagere på dette?
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kontakte politiet og forklare situasjonen. Hva slags ting er gjort under ditt navn?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kontakte politiet og forklare situasjonen. Hva slags ting er gjort under ditt navn?
Vis hele sitatet...
Det er ikke under mitt navn det er gjort noe, men på en annen manns sitt navn.

Mitt navn sto på de to første sidene, så blar jeg over til selve siktelsen.
Der står det et annet navn, begge sakene handler om positivt svar på spyttetest.
Men saken min er mye mildere.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du glemte å svare anonymt!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
du glemte å svare anonymt!
Vis hele sitatet...
Ja jeg gjorde det :P
Tenkte det var greit med anonym i dag da det har vært litt poster fra meg i det siste..
Snakk med en advokat, politiet har vel fått så mye pes i media i det siste at det er vel nesten et trumfkort du sitter på her
‘Trumfkort’ er å dra det litt langt, men ta kontakt på skikkelig måte om det som har skjedd, og krev en strafferabatt for tilleggsbelastningen det er å få personopplysningene sine spredt når saken din kommer opp.
Syns det mest riktige her er å kontakte den personen som er offeret for politiets skjødesløshet rundt personopplysninger, slik at vedkommende selv kan få vurdere hva han vil gjøre videre med saken - uten at man på forhånd har gitt politiet sjansen til å brannslukke eller unngå å informere den det gjelder. Grovt overtramp, det her. Den det gjelder bør gis informasjonen først, da informasjon er makt.
Sist endret av Rupert_S; 28. april 2022 kl. 11:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.