Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1431
Hei hei fellow freaks

Det viser seg at Mitrogyna Speciosa, aka Kratom er en 5-HT2A Antagonist. Det er samme reseptor som mye psykedelia binder seg til, og kan muligens bidra til å dempe effekten av disse.

Sitat av u/Melty_Man på reddit
While it's opioid-like activity is relatively well known, Mitragyna also contains at least 54 alkaloids, some of which are known to interact with a wide variety of receptors, including the serotonin receptors 5-HT2C, 5-HT7, D2, and A-2A, among others. One study has also shown that Mitragyna also modulates 5-HT2A receptors - however, little is known about the extent to which Kratom modulates their activity - and this activity has not been confirmed in humans.

Multiple user reports have now indicated Mitragyna inhibiting the effects of psychedelics, leading me to believe that Mitragyna is a 5-HT2A Antagonist in humans.
Vis hele sitatet...
Her fra en som bruker 80g kratom om dagen (som imho er ALT, ALT FOR MYE og kan fort gi deg leverproblemer og andre plager)

Sitat av u/Yeuph på reddit
For about 4 years I've been taking pretty high doses of kratom daily (probably averaging around 80 grams a day). I noticed a few years ago that my LSD trips were becoming less visual. My resistance to psychedelics has gradually become pretty enormous. Currently I'm at a point where I take 10 hits of 150ug and barely get any visuals at all.

As DMT binds to the same receptor that LSD binds to (5HT2A) I can no longer really get effects from DMT either. It's been almost 6 months since I've been able to get to the waiting room - let alone breakthrough. Smoking 80mgs leaves me in a state where I don't really have visuals - though I am intoxicated. It's actually pretty uncomfortable.
Vis hele sitatet...
Her er et par studier som kan antyde at mitragynin (ett av de aktive alkaloidene i kratom) kan undertrykke "den psykedeliske reseptoren" 5HT2A:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9164589

Sitat av u/Melty_Man på reddit
The effects of several tryptamines have also been shown to rely on other 5HT-2 receptors, in addition to 5-HT2A. Mitragyna has also been shown to have some affinity for those those as well, notably 5-HT2C. Therefore, action on additional 5-HT2 receptors (and perhaps even other non-serotonin receptors) may also contribute to the effects outlined here.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker selv ca 2,5g kratom hver dag, og har framsnakket og vært en promotør for effekten av det, men etter jeg leste dette kommer jeg nok til å legge det på hylla, eller i alle fall begrense bruken betydelig. Har for mye unfinished business med DMT-alvene som skal tas tak i etterhvert.

Jeg har tatt både DMT og psilocybin mens jeg har brukt kratom, men egentlig aldri tenkt på at effekten har vært dårligere. Men må nevnes at jeg aldri har opplevd en bad trip før jeg begynte å bruke kratom. Mens etter har det vært et par kjipe turer. Tror nok akkurat det er tilfeldig da.

Noen som har opplevd noe som dette?
Halla, jeg bruker 4g per dosering, opptil tre ganger om dagen i perioder på maks to uker. Nå er det red bali og red maeng da om karen min er til å stole på, noe jeg tror.

2.5g kratom hver dag kan resultere i ganske kjip avhengighet bare så du er klar over det, men det virker som du er klar over det.

Når det gjelder kratom og psykadelika så har jeg aldri hatt noe problem med det. Det har tatt edgen av feks sopp og lsd uten å dempe effekten noe særlig. Men jeg foretrekker å ta psykadelika i periodene jeg ikke tar kratom. Kratom kan være fint for comedown. Jeg FØLER og TROR jeg har fått en forlenget after glow når jeg tar kratom dagen derpå eller før jeg skal legge meg, men kanskje det bare er kratom effekten i seg selv.

DMT og Kratom har jeg ingen erfaring med. Hvis vi skal være veldig spirituelle så kan du jo søke noen svar fra DMT alvene dine og høre om problemstillingen din. Neida, bare tulla.. Litt hvertfall.
Sist endret av skrpappa; 8. april 2022 kl. 10:18.
Sitat av Kaykaykay Vis innlegg
Har selv lest meg masse opp på kratom, da jeg sliter med ekstremer smerter og står på sterke smertestillende nesten daglig (tramadol).

Vurderte å selv prøve å komme ut av denne onde sirkelen med reine opiat tabletter og prøve om kratom kan være en god løsning?

Sliter med å finne frem da…. Send gjerne tips i pm på hvor og hva����
Vis hele sitatet...
Har ofte hørt at avhengigheten beveger seg bare over på kratom. Kratom for noen har vært verre å gå av enn opiatene, så det er ikke nødvendigvis en god løsning. Men hjelper svært godt mot abstinensene den første tiden.
Har akkurat gått av. Har brukt 2,5g+ hver dag, og ca 2 år siden forrige pause. Er litt over en uke siden sist jeg tok noe og har ikke merket noe abstinenser enda.
Sist endret av Frank Dank; 13. april 2022 kl. 10:53.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
2.5g vanlig det er ingenting. Jeg gikk på 1g 50x i ca 10år daglig . Det tilsvarer 50g om dagen i en dose. Var ikke noe problem og slutte etter så lang tid. Men fikk skikkelig smak for opiater senere i livet tho
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
2.5g vanlig det er ingenting. Jeg gikk på 1g 50x i ca 10år daglig . Det tilsvarer 50g om dagen i en dose. Var ikke noe problem og slutte etter så lang tid. Men fikk skikkelig smak for opiater senere i livet tho
Vis hele sitatet...
Er klar over det. Men 50g om dagen, særlig over så lang tid, er å be om problemer.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yep jeg brukte ca daglig fra 2002 til 2012 da ble plutselig tollen mega nazi og stoppet alt så jeg måte slutte cold turkey. Begynte med opiater noen mnd senere. Oxy av lege og heroin på folie. Det eneste som var likt kratom var oxyen og metadon. Så ye det skaper problemer det er jeg helt enig i. Ville nok brukt kratom enda vis tilgangen på maeng extrakt var der enda