Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7659
Jeg har skutt mye heroin i det sist. Er helt ny til skyting, men blir sløv, puster tyngre, før høyere puls osv. Kunne få disse opplelevelsene med sniffing også, men da måtte jeg ta langt større doser. Det jeg lurer litt på er når jeg burde ringe etter hjelp. Hva er tegnene jeg skal se etter? Er det farlig å sovne feks?
Hvis du sliter med å puste, hjertet slår veldig saktere eller fortere enn vanlig, hvis du får smerter i brystet, får blackouts eller sovner av imot din vilje er de jeg er blitt advart imot. Hvis noen andre har noen anbefalinger de kan legge til er det bare flott. Jeg er ikke helsepersonell, hvis det er noe som føles galt på noe tidspunkt er det tryggeste å ringe 113 med en gang uansett. Bedre å være trygg enn at det ender dårlig bare fordi man ville kose seg litt ekstra en kveld.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Hvis du sliter med å puste, hjertet slår veldig saktere eller fortere enn vanlig, hvis du får smerter i brystet, får blackouts eller sovner av imot din vilje er de jeg er blitt advart imot. Hvis noen andre har noen anbefalinger de kan legge til er det bare flott. Jeg er ikke helsepersonell, hvis det er noe som føles galt på noe tidspunkt er det tryggeste å ringe 113 med en gang uansett. Bedre å være trygg enn at det ender dårlig bare fordi man ville kose seg litt ekstra en kveld.
Vis hele sitatet...
Jeg puster veldig tungt, tørr ikke å legge meg men kjenner keg må streve etter å holde meg våken. Må også skrive med et øye ignen fordi jeg ser dobnelt og bruker år lg dag på å skrive fordi beg skriver så mange feil.. Pulsen ligger på 115 i følge klokka, den pleier å ligge på 80-85. Men vil ikke ringe også er det egentlig ingenting jeg trenger hjelø til.. Flaut er det, og jeg vil ikke sløse ressurser..
Sitat av m0lly Vis innlegg
Jeg puster veldig tungt, tørr ikke å legge meg men kjenner keg må streve etter å holde meg våken. Må også skrive med et øye ignen fordi jeg ser dobnelt og bruker år lg dag på å skrive fordi beg skriver så mange feil.. Pulsen ligger på 115 i følge klokka, den pleier å ligge på 80-85. Men vil ikke ringe også er det egentlig ingenting jeg trenger hjelø til.. Flaut er det, og jeg vil ikke sløse ressurser..
Vis hele sitatet...
Går det bra? Du har ikke sovnet?
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppdater oss gjerne..
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er sjelden man er oppegående nok til å skjønne selv når man skal tilkalle hjelp ved for mye heroin. De overdosene som er dødelige inntrer som regel umiddelbart etter man har satt dosen og man er ikke bevisst dette selv fordi man rett og slett sovner inn med en gang.

Jeg har hatt mange overdoser på heroin, både de som krevde motgift, der jeg sovnet inn rett etter inntak og hadde jeg vært aleine da så hadde jeg ikke overlevd.

Jeg har også hatt flere det jeg heller vil kalle nesten overdoser der jeg har glidd inn og ut av bevissthet og også sovende overdose, der jeg lå og gispet etter luft hele natten ( ifølge noen andre som var i huset, men som valgte å ikke tilkalle ambulanse) den gangen våknet jeg opp med massiv hodepine og følte meg generellt drit resten av dagen, noe som.tyder på at jeg har hatt for lite oksygen.

Kun en gang kan jeg huske at jeg ble redd fordi jeg duppet av hele tiden og klarte ikke å kontrollere det selv, men gikk fint den gangen også.

Jeg tenker at viss du er bevisst nok til å være redd for å ha tatt en overdose så står du ikke i fare for å dø, hadde du vært i reell fare for å dø så hadde du vært så stein at du ikke hadde vært i stand til å bry deg.

På den formen du beskriver så er du god og stein, det å gli inn og ut av bevissthet er vanlig, og puste sjeldnere er også en helt vanlig bivirkning. Tips er å ikke være aleine når du bruker. Viss du er ny på dette så er det fort gjort å feilberegne dose, og plutselig får du noe som er mye reinere en det du pleier å få , da er det fort gjort å få overdose.

Du kan også få tak i nalokson ( motgift) som du kan ha på deg tilfelle du skulle oppleve dette igjen og synes dette er ubehagelig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oppdater oss gjerne..
Vis hele sitatet...
Jeg ringte etter hjelp like etter jeg la ut dette, og mistet bevisstheten og sluttet å puste i ambulansen på vei bort. Har vært på sykehuset i hele dag men har ikke fått med meg særlig mye, har sovet mesteparten av tiden. Går fint nå da, annet enn litt ubehag angående hele situasjonen.
Skremmende, men gode nyheter!

La dette være en liten påminnelse til alle som er i tvil. Hvis du allerede har tenkt tanken eller er i tvil på om du kanskje trenger hjelp, så ring etter hjelp med engang! Hvis man ikke allerede er en innkjørt heroinist, så burde man heller ikke være alene og leke med sprøyter. Strengt tatt burde man aldri gjøre slikt alene.

Det er bedre å «rope ulv» noen ganger for mye, enn å sovne inn for du ikke tok deg bryet!

Det minste man kan gjøre er å ha nalakson tilgjengelig til enhver tid når man bruker, det er gratis og det redder liv!
Håper alt er bra med deg, TS
Trådstarter
Sitat av percocetfather Vis innlegg
Håper alt er bra med deg, TS
Vis hele sitatet...
Takk. Har ikke tatt heroin eller andre rusmidler siden overdosen. Eller, jeg har tatt litt Subutex som jeg har kjøpt på gaten, men får ikke tak i fryktelig mye så jeg har hatt et par jævlige dager. Skikkelig influensa, diaré og bare.. nei, helt jævlig. I dag er første dagen jeg fikk i meg noe ordentlig mat og har klart å snakke med folk på sosiale medier. Kommer nok ikke til å føle meg bedre på en stund. Kunne sikkert gjort det mer behagelig på avrusning, men jeg vil gjøre dette på egenhånd. Sikkert litt for sta for mitt eget beste.

Men ja, tenker dette burde stå som en advarsel til alle som leker med rusmidler. Jeg begynte å ruse meg i år, også har jeg falt så langt ned allerede. Uansett hvorfor noen tenker de vil starte - det er faen ikke verdt det. Også er det alltid bedre å ringe én gang for mye enn én gang for lite.
Sist endret av m0lly; 11. november 2021 kl. 23:27.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av m0lly Vis innlegg
Men ja, tenker dette burde stå som en advarsel til alle som leker med rusmidler. Jeg begynte å ruse meg i år, også har jeg falt så langt ned allerede. Uansett hvorfor noen tenker de vil starte - det er faen ikke verdt det. Også er det alltid bedre å ringe én gang for mye enn én gang for lite.
Vis hele sitatet...
Word bro, no problem jeg skal legge bort jointen
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Word bro, no problem jeg skal legge bort jointen
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg noe pro-weed personlig, men du skjønte nok at det ikke var det jeg mente. Det er lov å bruke huet altså.
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Hva fikk deg til å frivillig skyte heroin i utgangspunktet? Har du IQ på 60?
Vis hele sitatet...
Det samme som fikk deg til å skrive ett ubrukelig innlegg. Ett øyeblikks svakhet for egen tilfredsstillelse.



TS: Godt å høre det gikk bra, og at du holder deg i skinnet. Kan tenke meg det var en skremmende opplevelse, men du gjorde alt riktig ved å kontakte helsevesenet.

Håper det går bedre fremover.
Sist endret av mr.roundtree; 13. november 2021 kl. 01:50.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du er allerede way off og trenger hjelp allerede. Men du velger å gå til en gjeng narkomane som normaliserer det hele og gir livsfarlige "råd" om hva som er trygt og ikke. For meg er det helt bisarr og fascinerende og lese gjennom disse trådene.
Sitat av m0lly Vis innlegg
Jeg ringte etter hjelp like etter jeg la ut dette, og mistet bevisstheten og sluttet å puste i ambulansen på vei bort. Har vært på sykehuset i hele dag men har ikke fått med meg særlig mye, har sovet mesteparten av tiden. Går fint nå da, annet enn litt ubehag angående hele situasjonen.
Vis hele sitatet...
Veldig godt å lese at du valgte å ringe 113 - ingenting å skjemmes over, og som du erfarte så kunne det der gått skeis rimelig fort. God bedring!

Sitat av Gnarve Vis innlegg
Siden du spørr... Scora 126 på min forrige IQ test. Og innlegget mitt var ikke ment som en fornærmelse , det var et genuint spørsmål.
Vis hele sitatet...
Hadde du vært tilfreds med egen intelligens hadde du ikke følt behovet for å rakke ned på andre. Ta deg sammen.
Sist endret av Jokke; 3. desember 2021 kl. 11:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Du er allerede way off og trenger hjelp allerede. Men du velger å gå til en gjeng narkomane som normaliserer det hele og gir livsfarlige "råd" om hva som er trygt og ikke. For meg er det helt bisarr og fascinerende og lese gjennom disse trådene.
Vis hele sitatet...
Jeg går til ruspoliklinikk og ruskonsulent i tillegg. Jeg har dog fått mange gode råd her inne fra folk som har vært/er i samme båt, og det er noe annet enn en behandler kan gi meg.
Sitat av m0lly Vis innlegg
Jeg har en rusavhengighet, det er ingen hemmelighet. Går i behandling og har ikke rørt heroin etter den forrige overdosen min.
Vis hele sitatet...
Det er helt innafor å gjøre feil, og det vil alltid være bedrevitere som står å peker fingre på deg. Feil gjør man x antall ganger i livet, og mange av oss må gjøre samme feil flere ganger før vi i det hele tatt lærer. Stå på, og ikke la sånne folk påvirke deg til å slutte å dele dine erfaringer. Det kan bidra til skadereduksjon og det er også noe du kan ettergå når du etterhvert har kommet deg et godt stykke unna problemet.
Sitat av m0lly Vis innlegg
Jeg har en rusavhengighet, det er ingen hemmelighet. Går i behandling og har ikke rørt heroin etter den forrige overdosen min.
Vis hele sitatet...
Vil bare bryte inn, og si gratulerer til TS. Lykke til videre
Jeg skal ikke påberope meg noen forståelse for det du går igjennom om, m0lly, men jeg synes du har gjort mange gode valg etter den uhyggelige opplevelsen din. Får inntrykk av at du har startet en prosess får å rydde opp litt, og jeg stiller meg på sidelinja og heier på deg.
Jeg synes du skal ta til deg alt det positive i tråden her, og så lar du de med høy IQ kose seg med å løse vanskelige puslespill. Det er tross alt det de er målbart flinke til, og ikke annet.
Og når det gjelder de som bare spyr edder og galle, sier jeg til deg som jeg sier til elevene mine: «Bare overse!»
Hilsen regressiv pedagog, tydeligvis.
Har ikke skrevet på dette forumet på mange år, men jeg lurker rundt.

Uansett, jeg tok meg tiden til å prøve å finne det glemte passordet mitt bare for å skrive dette; som forresten sikkert er det eneste jeg har skrevet på mange år. Uansett. Du trenger hjelp. Søk hjelp. Vær så snill
Nå har jeg ryddet i tråden, hold dere til trådtema og hold dere saklig eller la være å poste.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Tjukk Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan går det , TS?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan går det , TS?
Vis hele sitatet...
Postet dette for 4 timer siden


Sitat av m0lly Vis innlegg
Nålene jeg bruker er såpass tynne at jeg ikke kjenner noe når jeg fører de inn. Jeg ble vandt til det med én gang. Dvs, etter at jeg begynte med sprøyter så har jeg ikke sniffet etter droppet en eneste gang. Kan det injiseres, så skal det. Blir latere med tiden også, bryr meg mindre om "reglene". Bruker gjerne sprøyter om igjen, låner brukte sprøyter av andre om jeg ikke har, graver etter årer om jeg ikke får blodsvar... Helt ærlig så er jeg nesten mer avhengig av sprøyta, enn jeg er av stoffene jeg putter inn. Å føre nålen inn, å få blodsvar, å kjenne effekten momentant.... Jeg tror aldri jeg kommer til å klare å slutte. Det i seg selv gir en spesiell type high.
Vis hele sitatet...
The world is my enem
Kom deg over/tilbake til de stoffene som gir deg velvære. Molly,sopp mdma rekken er uendelig. Heroinen er kun godt helt helt i begynnelsen når du faktisk blir stein, noen uker utpå og eneste grunnen til at du bruker det er for å føle deg normal. Ta til vett gutten min, du kan tulle med mye stoff men heroin er ikke en av dem....
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan går det , TS?
Vis hele sitatet...
Jeg klarte å slutte med heroin etter dette, men gikk over til Subutex (som jeg tok før jeg begynte med heroin og). Det holdt meg oppegående og hjalp på russuget, men jeg mistet nylig dealeren min så jeg endte opp med å måtte slutte cold turkey, men abstinensene var såpass jævlige at jeg løp ut og kjøpte heroin. Sov hos dealeren min og var stuka i flere dager, husker ikke en dritt, men etter det har jeg faktisk klart å holde akkurat det i moderasjon. Er heller amfetaminen som er et problem nå. Kommer meg ikke opp om morran uten det, sover kanskje 4-5 dager i uken, spiser et måltid hver 3. dag.. Begynner å få skikkelig noia på alt og alle.

I skrivende stund kom jeg også nettopp hjem fra legevakta etter jeg injiserte ecstasy tidligere ikveld. Aldri gjort det før, ante ikke styrken på det eller hva annet de inneholdt, men kjørte på allikevel. Skjønner ikke at jeg sitter her med livet og helsa i behold enda, for å være helt ærlig. Men minusen har jeg kontroll på, og det virker som om at det er det eneste folk flest bryr seg om.

Sitat av NeverAgain Vis innlegg
Kom deg over/tilbake til de stoffene som gir deg velvære. Molly,sopp mdma rekken er uendelig. Heroinen er kun godt helt helt i begynnelsen når du faktisk blir stein, noen uker utpå og eneste grunnen til at du bruker det er for å føle deg normal. Ta til vett gutten min, du kan tulle med mye stoff men heroin er ikke en av dem....
Vis hele sitatet...
Molly var det første stoffet jeg ble avhengig av. Elsker det stoffet mer enn noe annet, men har opplevd tidligere at dersom jeg misbruker det for ofte, så mister det effekten til slutt. Måtte ha en pause på 3 mnd for å få funk igjen. Det funker dårlig når jeg har et behov for å være ruset til enhver tid. Kan ta det for kos, men i hverdagen rullerer jeg på amfetamin, heroin og benzo. Men jeg er forsiktig med å ikke bli fysisk avhengig av minusen igjen - ikke faen om jeg risikerer å måtte gå igjennom de abstinensene en gang til. Sopp har jeg tatt én gang og alt jeg har å si til det er "aldri igjen".

Er jente forresten. Ikke at det spiller noe rolle, men morsomt at alle her inne antar at det kun er gutter som er aktive her inne.
Sist endret av m0lly; 1. mai 2022 kl. 06:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av m0lly Vis innlegg
Jeg klarte å slutte med heroin etter dette, men gikk over til Subutex (som jeg tok før jeg begynte med heroin og). Det holdt meg oppegående og hjalp på russuget, men jeg mistet nylig dealeren min så jeg endte opp med å måtte slutte cold turkey, men abstinensene var såpass jævlige at jeg løp ut og kjøpte heroin. Sov hos dealeren min og var stuka i flere dager, husker ikke en dritt, men etter det har jeg faktisk klart å holde akkurat det i moderasjon. Er heller amfetaminen som er et problem nå. Kommer meg ikke opp om morran uten det, sover kanskje 4-5 dager i uken, spiser et måltid hver 3. dag.. Begynner å få skikkelig noia på alt og alle.

I skrivende stund kom jeg også nettopp hjem fra legevakta etter jeg injiserte ecstasy tidligere ikveld. Aldri gjort det før, ante ikke styrken på det eller hva annet de inneholdt, men kjørte på allikevel. Skjønner ikke at jeg sitter her med livet og helsa i behold enda, for å være helt ærlig. Men minusen har jeg kontroll på, og det virker som om at det er det eneste folk flest bryr seg om.



Molly var det første stoffet jeg ble avhengig av. Elsker det stoffet mer enn noe annet, men har opplevd tidligere at dersom jeg misbruker det for ofte, så mister det effekten til slutt. Måtte ha en pause på 3 mnd for å få funk igjen. Det funker dårlig når jeg har et behov for å være ruset til enhver tid. Kan ta det for kos, men i hverdagen rullerer jeg på amfetamin, heroin og benzo. Men jeg er forsiktig med å ikke bli fysisk avhengig av minusen igjen - ikke faen om jeg risikerer å måtte gå igjennom de abstinensene en gang til. Sopp har jeg tatt én gang og alt jeg har å si til det er "aldri igjen".

Er jente forresten. Ikke at det spiller noe rolle, men morsomt at alle her inne antar at det kun er gutter som er aktive her inne.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er du ? Har en kompis som nermer seg midten av 40-tallet nå, og han drev på hardt i over 20 år, snakker heroin, benzo, amfetamin, stort sett alt som kan føre til rus, helt til han en dag for noen uker siden undervurderte 3-4 Rivotriler fra Galenika... Falt rundt 8 meter ned en røys og landet på ett kumlokk å ble liggende der i noen timer før noen fant ham. Det endte opp med såpass mørbanka nyre at den nesten sa takk for seg. Kroppen fikk forøvrig en solid omgang juling også.

Er ganske utroligt å høre han nå takke nei, gang på gang, til ting han tidligere hadde vert på konstant søken etter.

Håper for all del at du ikke behøver å nesten dø av ett fall i pille/opiatrus, men å se effekten av en person som hilste på døden endre såpass kurs er et lite mirakel.

Tenker de fleste hadde gjort det de kunne for å ordne neste fix for å dempe smertene, men å klare å se at det nærmer seg evig hvile på østre gravlund virker iallefall meget effektivt på noen

Uansett, håper alt er bra med deg, og at du finner en vei uten alt for mye "falske lettelser", det er vistnok mulig å oppnå ett ganske så rikt liv uten noen som helst tilsetning

Tenker selv at det er forbanna kjedeligt å ha reist så langt for å ikke komme fram til slutt
Du skriver veldig godt. Jeg håper på alle måter at du får dealt med de indre demonene dine(som vi alle har i mer eller mindre grad)en gang for alle. Denne tråden får meg til å reflektere over tre ting. Det ene er at den opplevelsen hvor du ikke ville ringe etter hjelp i starten av overdosen forteller litt om hvor latterlig det er at rusreformen ikke ble vedtatt. At folk faktisk kan risikere straff for å ringe etter hjelp. Det andre er hvorfor i helvete ikke avvennings substitutter som urten kratom(som tilsynelatende hjelper mange ut av opiatavhengighet) ikke er mer tilgjengelig eller lovlig i Norge. Det tredje er at bevisstheten rundt medisinen Ibogain burde blitt mer velkjent. Ikke at alle nevnte alternativer nødvendigvis en løsning for alle, men jeg tror fremtiden vil bli lysere for mange med avhengighetsproblematikk når disse urten blir mer tilgjengelig å kjent. Jeg øsnker deg alt godt kjære trådstarter <3