Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2634
Hei!
Etter jeg mistet jobben som følge av en ADHD utredning og DPS ba meg si opp så har jeg nå gått hjemme en stund.

Har en del underliggende problem med rygg og migrene.

Jeg har et ønske om å stå i arbeid, men over tid så funker det særdeles dårlig.

Har et par bekjente som er uføre som jobber 1g på si for å fylle dagene og for å ha noe å gjøre.

Er dette en tung prosess å gå igjennom? Mye motstand fra NAV?

Trives godt med å ikke jobbe daglig men hjelpe til litt her og der som jeg har gjort de siste 6 mndene.

Har en fastlege som snakker mye om balanse, og jeg føler jeg ser en balanse i det med og jobbe litt og det å ikke jobbe.

Om ting skulle endre seg i fremtiden er det vel alltids mulig og jobbe mer selv om en er uføre?

Takker gjerne for alle svar!
Hvorfor fikk du beskjed fra DPS om å slutte i jobben?
Min personlige erfaring er at det er en lang prosess, jeg har gått på AAP siden 2018 og har måttet prøvd ut forskjellige jobber og behandlinger.
Jeg skal igjennom en siste behandling nå før det i heletatt er vits i å søke ufør.
Nav vil jo helst få deg ut i jobb, så de presser endel. Heldigvis går jeg i behandling hos DPS og behandleren min har en god dialog med NAV som får forklart de alt jeg ikke får frem, da jeg er veldig konfliktsky selv og føler meg mest til bry.

Jeg har ikke opplevd mye motstand fra NAV, de har vært veldig forståelsesfulle og hjelpsomme. Jeg er veldig takknemlig for mine saksbehandlere

Dessverre mye stigma rundt det å bli ufør, men hvem VIL være så syk at man ikke kan jobbe og tjene penger slik som andre.
Jeg har levd på veldig lite disse årene jeg har gått på AAP, så det er like vondt hver gang jeg hører folk snakke nedlatende til de som mottar AAP/eller har blitt ufør.
Jeg ville mye heller vært frisk og jobbet.
Trådstarter
Sitat av wildthing Vis innlegg
Hvorfor fikk du beskjed fra DPS om å slutte i jobben?
Min personlige erfaring er at det er en lang prosess, jeg har gått på AAP siden 2018 og har måttet prøvd ut forskjellige jobber og behandlinger.
Jeg skal igjennom en siste behandling nå før det i heletatt er vits i å søke ufør.
Nav vil jo helst få deg ut i jobb, så de presser endel. Heldigvis går jeg i behandling hos DPS og behandleren min har en god dialog med NAV som får forklart de alt jeg ikke får frem, da jeg er veldig konfliktsky selv og føler meg mest til bry.

Jeg har ikke opplevd mye motstand fra NAV, de har vært veldig forståelsesfulle og hjelpsomme. Jeg er veldig takknemlig for mine saksbehandlere

Dessverre mye stigma rundt det å bli ufør, men hvem VIL være så syk at man ikke kan jobbe og tjene penger slik som andre.
Jeg har levd på veldig lite disse årene jeg har gått på AAP, så det er like vondt hver gang jeg hører folk snakke nedlatende til de som mottar AAP/eller har blitt ufør.
Jeg ville mye heller vært frisk og jobbet.
Vis hele sitatet...
Med ryggskaden og adhden så var visst ikke det å være maskinoperatør så heldig.

Mye monotont, mye tunge løft og slet veldig på psyken.

Takk for flott å ærlig svar!