Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2495
Hei folkens, legger ut denne teåden i håp om deling av erfaringer eventuelt råd, fordi jeg har foretatt meg et kjøp av reseptbelagte medisiner online og alt er så langt tilsynelatende ok. Noen som har erfaringer med slikt og er det vanlig og må betale en forsikring på pakken? Dette vil i følge avsender bli tilbake betalt etter forsendelse opplyser avsender
Sist endret av shemosa55; 19. mars 2020 kl. 15:43.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er en industri som har holdt på lenge, og for ca 5 år siden ble staten veldig var over hele problemet. Regelverket er også gjort endringer i: Du får bare kjøpe reseptbelagt legemiddel om du har resept fra norsk lege og forpakningen og innholdet er skrevet på Norsk.

Det er ikke vanlig å betale noe forsikring på forsendelse som du har bestilt, du kan være heldig og at du får igjennom pillene dine men det du har gjort er ulovlig.

Konsekvensene av slikt ser ut til å være mildere enn ved bestilling av narkotika, oftest får du en bot uten noe mer.


Les disse: https://www.dagbladet.no/tema/marthe...ettet/68465139
https://helsenorge.no/legemidler/kjo...r-pa-internett
Sist endret av Dodecha; 19. mars 2020 kl. 15:49.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for svaret og må forsåvidt si at dette er i middlertid info jeg veot fra før godt!, kan formulere meg litt bedre. Varene er bestil og betalt via western union bank og dermed blirr behandlet av personel. Noen her inne som har litt bredere erfaringer med slikt ? Har jo fulgt freakforum i årevis og lest det meste men sjeldent fått inntrykk at det ikke er takhøyde for åpenhet og soørsmål angående slike tema... sier du at det jeg spør om her ikke er ok og spørre om eller hva? For jeg føler egentlig at det lovmessig infoen du gir meg her er velm info vi fleste her inne er way above fra før. Ønsker litt mere konkret deling av kjøps erfaringer uten konsekvensene for handlingen
Det høres ut som du har donert litt spenn til en inder
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er vanskelig å vite hva folk kan fra før og da valgte jeg å svare på en mer generell måte.

Det er ikke mot reglene her inne å spørre om erfaringer rundt slike bestillinger. Hadde det vært det så hadde tråden din blitt slettet.
Men erfaringsmessig får du ikke særlig mye nyttig info.
R.i.p 23.04.2021
Western union ,dette er sånn folk kjøpte medisin online før darknet når det var dzf forum på clearnet.dere snakket vel over hushmail også da eller?
Sist endret av Tarm; 19. mars 2020 kl. 18:22.
Herregud. Trudde ikke folk gikk på sånn scam lengre. Hvertfall ikke folk på freak.
Utenlandske sider som heter farmasi eller nettapotek osv med dårlig Google translate, ringer det Ikke ei bjelle da? Er der for godt til å være sant så er det slik.

Ts har tråla freak dårlig når han ikke har nappa opp åssen folk i 2020 ordner meds uten resept fra lege.
Trådstarter
2 0
Ja jeg bøyer meg fint i støvet for at jeg ikke har følgt nok med på akkurat dette ja! Men en god lærepenge blei det da.. brukte ikke rare summen med kroner på dritten men dog da. Brukte faktisk tor, vpn osv... men det har da blitt slik idag at en kan ille stole på noen en ikke kjennet eller har rett forann seg