Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 576
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hei,

Jeg bruker for tiden GNU/Linux i form av Gentoo (nettop byttet fra Windows), noe som har passet meg ypperlig helt til dvd-brenneren min kom i posten. Nå irriterer jeg meg over at jeg ikke kan finne et greit programm som fungerer noe lunde likt som dvd2one, dvdxcopy og den gjengen der. Jeg trenger i all hovedsak programmer som komprimerer fra dvd9 til dvd5 samt stripper for ekstra spårk, subtitles, menyer og alt annet dritt jeg strengt talt ikke har bruk for.

Jeg hørte om dvd::rip i en annen tråd, og det ser jo forholdsvis greit ut, men det støtter tydligvis ikke dvdr?

Hvis dere har erfaring med nevnte problem så er jeg taknemelig for alle tips. Jeg er ikke vandt med Linux verdenens harde kår
Jeg har ikke noen direkte løsning som sådan, men jeg antar at en tur over i Linux-avdelingen i forumet på www.doom9.org vil kunne gi svar på noen spørsmål.
dvdrecord eller cdrecord-ProDVD
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
glenn: Jeg har lest en del på både Doom9 forumet og DVDrhelp forumet, men nå ser det ut som det er en relevant tråd i doom9 forumet som tar seg opp, kanskje jeg kan spørre litt der.

Nichotin: Disse brenner vel bare?