Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2014
Hei. Foreldrene mine fikk telefon i dag fra politiet, de ringte hvertfall til faren min siden jeg bor hjemme og nr mitt står ikke på gulesider, så foreldra mine forteller til meg hva politiet sa. Foreldrene mine er svært skuffa over meg, noe jeg skjønner, selvom jeg prøver så godt jeg kan.

Jeg viste at for en dag for ikke så veldig lenge siden var jeg kanonfull (igjen) og jeg gjorde ekstremt mye dumt. Derfor politiet ringte. Jeg sliter med angst, og skulle noe før på dagen, så fikk tak i vival i håp om å fullføre noe jeg hadde ønsket lenge å klare (klarte det ikke).

Jeg dro på vinmonopolet litt etter og kjøpte meg litt forskjellig alkohol, noe var sprit, noe vin, og noen vanelige øl fra butikken.

Som dere sikkert forstår, jeg ble ganske full, og veldig frekk i kjeften og voldelig mot politiet. Hadde blitt anmeldt av politiet og også et utested hvor jeg også hadde vært frekk i kjeften og voldelig. Jeg endte først på glattcella den dagen, men var der veldig kort tid å ble sendt til psykiatrisk og neste dag ble jeg skrevet ut der i fra.

Mora mi sier jeg må i avhør, snakke med politet og kanskje i retten, kanskje i fengsel men mest sansynelig ikke siden jeg sliter (veldig) psykisk og kanskje må på tvungen psykiatri, hjelp, jeg har så dårlig erfaring fra innleggelser tvang i psykiatrien og barnevern. Jeg har drikket alkohol ofte og mye fordi jeg sliter veldig med mye vondt, noe av det er i min forge tråd, men det er ingen unnskyldning for dårlig oppførsel og total forandring av personlighet spessielt den kvelden. Bruker veldig sjeldent drikke sprit. Kan det ha vært derfor jeg ble slik, kan vival ha noe med saken å gjøre? Jeg har bare litt panikk nå, jeg viste ikke at det hadde vært så ille. Og jeg angrer selvfølgelig veldig nå. Husker omtrent ingenting, men nå er jeg litt bekymret ,vet noen av dere hva som kan komme til å sje nå? Har jeg vært en idiot å må ta mine konsekvenser? Og hva blir konsekvensene evt? Jente nesten akkurat blitt 18 år
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Smartine Vis innlegg
Kan det ha vært derfor jeg ble slik, kan vival ha noe med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Ja. Alkohol og benzodiazepiner (som Vival/Valium er) er en kombinasjon som er notorisk for å få folk til å oppføre seg som fullstendige idioter med påfølgende blackout.
Med mindre du virkelig vil være selvdestruktiv, aldri kombiner de to.

Lykke til videre.
Sitat av Smartine Vis innlegg
Hei. Foreldrene mine fikk telefon i dag fra politiet, de ringte hvertfall til faren min siden jeg bor hjemme og nr mitt står ikke på gulesider, så foreldra mine forteller til meg hva politiet sa. Foreldrene mine er svært skuffa over meg, noe jeg skjønner, selvom jeg prøver så godt jeg kan.

Jeg viste at for en dag for ikke så veldig lenge siden var jeg kanonfull (igjen) og jeg gjorde ekstremt mye dumt. Derfor politiet ringte. Jeg sliter med angst, og skulle noe før på dagen, så fikk tak i vival i håp om å fullføre noe jeg hadde ønsket lenge å klare (klarte det ikke).

Jeg dro på vinmonopolet litt etter og kjøpte meg litt forskjellig alkohol, noe var sprit, noe vin, og noen vanelige øl fra butikken.

Som dere sikkert forstår, jeg ble ganske full, og veldig frekk i kjeften og voldelig mot politiet. Hadde blitt anmeldt av politiet og også et utested hvor jeg også hadde vært frekk i kjeften og voldelig. Jeg endte først på glattcella den dagen, men var der veldig kort tid å ble sendt til psykiatrisk og neste dag ble jeg skrevet ut der i fra.

Mora mi sier jeg må i avhør, snakke med politet og kanskje i retten, kanskje i fengsel men mest sansynelig ikke siden jeg sliter (veldig) psykisk og kanskje må på tvungen psykiatri, hjelp, jeg har så dårlig erfaring fra innleggelser tvang i psykiatrien og barnevern. Jeg har drikket alkohol ofte og mye fordi jeg sliter veldig med mye vondt, noe av det er i min forge tråd, men det er ingen unnskyldning for dårlig oppførsel og total forandring av personlighet spessielt den kvelden. Bruker veldig sjeldent drikke sprit. Kan det ha vært derfor jeg ble slik, kan vival ha noe med saken å gjøre? Jeg har bare litt panikk nå, jeg viste ikke at det hadde vært så ille. Og jeg angrer selvfølgelig veldig nå. Husker omtrent ingenting, men nå er jeg litt bekymret ,vet noen av dere hva som kan komme til å sje nå? Har jeg vært en idiot å må ta mine konsekvenser? Og hva blir konsekvensene evt? Jente nesten akkurat blitt 18 år
Vis hele sitatet...

Jeg forstår at denne situasjonen skremmer deg. Men du må bare ta lærdom av det, du skal være glad det ikke gikk mye værre.

Men for å svare hva du spør om:

1) Alle mennesker har en en sperre som gjør at vi normalt ikke gjør ting vi føler er feil eller dumt eller skader andre, Alkoholen minsker denne sperren, det samme gjør beroliggende. I tillegg så forsterker benzo og alkohol hverandre så det at du har havnet i problemmer med denne blandingen er ikke uvanlig. Det er overhodet ikke den personen du virkelig er Så slapp av.

2) Du skriver at du satt i arresten i en kort periode før du ble overført til psykriatisk, for senere å ble skrevet ut neste dag. Dette er et godt tegn, hadde du foreksempel kniv stukket noen eller noen hadde vært alvorlig skadet som følge av deg hadde du aldri sluppet ut fra psykriatisk uten å bli hentet av politiet igjen og avhørt straks.


Du er også under 18 men du skriver ingenting om du er tidligere straffet for lignende forhold. Dersom du ikke er det så kan jeg aldri tenke meg du får ubetinget fengsel.. Mest sannsynlig så vil dette bli avgjort utenfor en rettsak.

Du slapp billig unna denne gangen men neste gang kan det faktisk skje noe mer alvorligere, så styr unna beroliggende blandet med alkohol.

Et bra tips er og vente med alkohol inntak minst 24 timer etter du har tatt beroligende.


Et tips til avhøret er at du spør om du er siktet eller mistenkt først, er du siktet så stopper du avhøret og sier du vil ikke forsette uten advokat, er du mistenkt så legger deg flat å forklarer situasjonen og hvorfor du tok vival og drakk alkohol og at du er fryktelig lei deg og husker ingenting så du kan ikke svare på spørsmålene.

Beklager, ser at du skrev du ble nettopp 18. Men det samme gjelder
Sist endret av FreakNedzo; 8. februar 2019 kl. 21:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Målløs Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hvis du er 18 år så har vel politiet taushetsplikt til foreldrene dine?

Hvis de har ringt dem og fortalt hva du har gjort osv burde du klage...
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
han bør være over 20 siden han skriver at han var på polet å kjøpte sprit

"Jeg dro på vinmonopolet litt etter og kjøpte meg litt forskjellig alkohol, noe var sprit, noe vin, og noen vanelige øl fra butikken. "
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
han bør være over 20 siden han skriver at han var på polet å kjøpte sprit

"Jeg dro på vinmonopolet litt etter og kjøpte meg litt forskjellig alkohol, noe var sprit, noe vin, og noen vanelige øl fra butikken. "
Vis hele sitatet...
Hun er nok 18, og det er mulig å kjøpe sprit inntil 18%.

Ellers er det som de andre har sagt: Benzodiazepiner + alkohol = major fuckup.

Det er noe alle som har brukt den kombinasjonen har opplevd.
Kjipt at det gikk gjennom foreldre, men det er jo ikke verdens undergang.
Alle driter seg ut.

Er du tidligere ustraffet kan du fort bare få en bot eller samfunnsstraff.
Dette går fint
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du er tiltalt for trusler og vold mot politiet og blir dømt (som du blir) så må du i fengsel for det er et ganske alvorlig (syns dem) lovbrudd. I noen tilfeller slipper man unna med en bot men siden du er anmeldt av to parter her , også utestedet for vold og trusler så blir dette en straffesak dem følger opp. Blir ikke lenge i fengsel kanskje 1-2 måneder og hvis du ikke er tidligere kjenning av politiet KAN det hende at du slipper unna med samfunnsstraff. Ja pillerus og alkohol er oppskriften på kaos og hælvete og du blir nok pent nødt til å ta konsekvensene av dette men da har du kanskje lært og sånn sett ville jeg sett på det som flaks at dette skjedde sånn at du i fremtida holder deg unna piller. Det er jævla trist at en ung jente på 18 år skal ødelegge livet sitt på den måten, det er veldig lett å ødelegge psyken og bli avhengig av piller fordi det er så digg og gøy på det beste men pillenarkis er faktisk på nivå med heroinister så du får se på det som hell i uhell nå og håper du har fått deg en tankevekker!
Ta kontakt med advokat sånn at du har en som blir med deg når du skal i avhør og gjennom eventuelle rettsaker.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Bor du nordpå?

Ønsker deg lykke til. Får du tvangs innleggelse tenk positivt. Du kan bli frisk å få masse hjelp mens du er der.

Du får slappet av å kan ordne opp i masse ting. Det er mange tullinger der så er du en av de greie der vil de ansatte like deg veldig godt å gi deg masse rettigheter å ta deg med ut på ting. Trening, bowling, kino, shopping osv.


Kanskje du kan få riktig diagnoser og bygge opp forholdet til dine foreldre igjen å slippe fengsel ciiss du bruker denne sjanse til å rydde opp. Du er såpass ung så tviler på du får noe heftig straff uanset, men 30dager fengsel er nokså normalt for vold mot politiet hvor de ikke bli skadet. Tupp i ræva f. Eks.
Aldri kombiner benzo og alkohol, da skjer slike ting nesten uansett hvem du er. Det høres ut som om du har et begynnende alkoholproblem, hvis du vil spare deg for myyye dritt her i livet så begynn å virkelig unngå å bli full. Ta den siste erfaringen som en lærepenge og hold deg til et par øl/ glass vin når du først skal ut.