Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2751
Jeg sitter her og leser litt om Johannesurt (St. Johns wort).
Den er listet opp som interaksjon med bla.a sterke benzoer som xanor og rivotril.
Det står at den kan øke metaboliseringen av disse medikamentene og minske effektene.

Jeg har også lest erfaringer av folk som har prøvd begge deler og sier at benzo da virket mye dårligere.

Dette høres jo litt kjipt ut hvis du har planer om å bruke johannesurt, men kan man dunke nedpå dette for å begrense sporingstiden til rivotril?
Eller er jeg helt på jordet her?
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Jeg sitter her og leser litt om Johannesurt (St. Johns wort).
Den er listet opp som interaksjon med bla.a sterke benzoer som xanor og rivotril.
Det står at den kan øke metaboliseringen av disse medikamentene og minske effektene.

Jeg har også lest erfaringer av folk som har prøvd begge deler og sier at benzo da virket mye dårligere.

Dette høres jo litt kjipt ut hvis du har planer om å bruke johannesurt, men kan man dunke nedpå dette for å begrense sporingstiden til rivotril?
Eller er jeg helt på jordet her?
Vis hele sitatet...
Du er på jordet.
Hypericin hindrer rivotril og andre benzodiazepiner å virke i hjernen. Det bryter ikke ned benzoene i blodet.
Du ligger å kaver på jordet i høy rivotril rus. Bare tull og forvirring��
Nei jeg er faktisk klin edru, men jeg fant en artikkel der det stod ar johannesurt økte mengden med enzymer i leveren som bryter ned benzo.

Desverre var det en jævlig dårlig kilde, og jeg har ikke funnet noe troverdig til å backe det opp