Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 7464
Hei alle sammen, lurte bare på om det er et rusmiddel som gjør at jeg kan leve uten frykt.

La oss ta i eksempel at det er en person som har lyst til å sloss og jeg personlig er ikke en fan av å skrike og "klikke" så veldig. Slossing i seg selv innebærer jo å "klikke" litt hvis dere skjønner men jeg er alltid stille mens jeg jobber. Jeg bruker ikke mye krefter på å rope osv men fokuserer 100% på personen og jobber meg for eksempel frem til det perfekte tidspunktet for å ta inn et slag. Hvis det ikke går så jobber jeg defence.. Men jeg får en slags frykt når noen "engager" og lager litt bråk mot meg og da kan jeg bli litt sånn tåkete og få et høyt adrenalin rush (begynner å svette i hendene og bli iskald i kroppen).

Er dette en genetisk greie? At jeg kanskje lever med for mye frykt? Jeg er egentlig ikke redd for å bli slått men å bli "knocket ut" for da kan personen fortsette å angripe meg og jeg vil selvfølgelig ikke tape.

Sorry for mye dårlig formulering av setningene mine men konklusjonen er.

-er det genetisk at jeg har en viss frykt? (oppvektsen min? Genetikk? etc)
-er det et rusmiddel som kan gjøre at jeg klikker helt og fortsatt er fokusert.

Igjen, beklager for mye surr. Jeg vet ikke engang om dette er mulig å fikse hvis dere skjønner.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Hvilke situasjoner ønsker du å benytte rusmiddelet? Slappe av? Det virker som du vil ha et rusmiddel slik at du kan gies en ekstra fordel i slåsskamper når du er ute på byen. Om så, da anbefaler jeg amfetamin og et par rivotril på toppen. Da er du våken og du gir faen.
virker ikke som om du har sloss så mye og heller ikke fått noe spess slag i trynet, begynn på kampsport heller slik at du blir vandt med og bli slått i trynet i kontrollerte former, de rusmiddlene jeg kommer på gjør deg fort til en fare for deg selv og alle rundt deg og er absolutt ikke verd det
Har selv vært i mange slåsskamper i ungdomstiden min, for det meste sto jeg og tok imot slag og spark fordi de alltid var flere en meg.
Så fort jeg merker noen tegn til slåsskamp eller bråk nå idag kjenner jeg det på hele kroppen, litt som du sier at jeg blir urolig, iskald i kroppen, svetter og sånt. Men samtidig så blir jeg også rolig, mer kontrollert og mere varsom på alt som skjer rundt meg.
Vet jeg har et enormt sinne som plutselig kan eksplodere og da kan det fort gå veldig galt, spesielt om jeg hadde hatt et slikt rusmiddel innabords. Holder meg for det meste unna vold men har jo et par lunter som fyrer raskere enn de andre.

Alkohol og kokain er vel de rusmiddelene jeg kommer på i første omgang som kan gi deg den effekten du ønsker, du føler deg hvertfall slik til tider. Men igjen så kommer det jo med en risiko både for deg og personen du slåss med.

Å ruse seg for å slåss forså å kanskje drepe en person siden du er såpass rusa er trolig lite kult.
Da er det bedre å heller være konfliktsky å holde seg unna bråk.
Håper dette er rent hypotetisk? Hvis ikke grenser det på kanten til det dummeste jeg noen sinne har lest her inne.
Frykt er sunt, du opplever frykt nettopp for å holde deg unna slike situasjoner som potensielt kan få en tulling som deg selv drept.
Jeg får følelsen av at du egentlig ikke har stort å rutte med hva skills, erfaring og "street-smarts" angår, og det er derfor du blir redd.

Skal du liksom prioritere å finne deg et rusmiddel for å slåss ute på gata, eller i konkurransesammenheng(juks)?
Hva med å ta en titt på seg selv og finne en måte å unngå å bli dratt inn i en lei situasjon som en slåsskamp. Tro meg, man må helt umåtelig sjeldent faktisk slåss.

Sorry kompis, men jeg ser en beinhard reality-check i din nærmeste fremtid. Håper virkelig du slipper unna med helsa og alle tennene dine.

Og til dere som foreslår kampsport; Tveegget sverd i'd say. Han hadde hatt godt av disiplinen og det kan føre til en større trygghet på seg selv, som muligens vil resultere i mindre slåssing, men dette er en person jeg helst ikke vil noen skal lære ninjatriks.
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Fuck ass. Det dere sier er helt riktig. Det er faktisk bedre å holde seg unna det i tilfelle man tar helt av.. Jeg vet egentlig ikke når jeg hadde stoppet å slått. Har faktisk aldri vært i en slosskamp.. Eller jeg har "engaget" 2 ganger. Han ene ville sloss og han var ganske overvektig og jeg er godt trent egentlig. Jeg gjorde noe jeg ikke burde gjort (sliter mye mentalt så var alkohol innabords = dumme avgjørelser). Da tok han fingeren og ropte se meg i trynet! Så klappet jeg fingeren hans bort og dyttet han og klikket helt.

Skal tenke på det med kampsport.. Kanskje greit å lære seg litt også.

Jeg ville også brukt rusmiddelet som en slags ødeleggelse for sperra, så jeg kan engage først og lage frykten og ikke ta frykten til meg.. Sorry hvis jeg forklarer litt rart.. Håper dere forstår..
Sitat av SkullKid97 Vis innlegg
Jeg ville også brukt rusmiddelet som en slags ødeleggelse for sperra, så jeg kan engage først og lage frykten og ikke ta frykten til meg.. Sorry hvis jeg forklarer litt rart.. Håper dere forstår..
Vis hele sitatet...
Det høres ganske forstyrra ut. Trokke du har godt av å ta noen droger som fjerner sperrer, heller motsatt.
Det er nettopp i en slåsskamp slike sperrer er bra å ha.
Sykt kjipt å ha på sammvittigheten at du drepte noen fordi du var så rusa på ett eller annet at du ikke sluttet å slå.
Hvorfor gidde å engage i det hele tatt når det bare er unødvendig?
Hvorfor vil du i det hele tatt spre frykt?
Du har aldri vært i en ordentlig slåsskamp engang, men spør etter et stoff som liksom skal gjøre deg til verdens beste MMA utøver eller noe slikt.

Si du banker opp en som bråker med deg da, noen dager etterpå kommer det 5-10 stk på døra di for å ta igjen, hva skal du gjøre da?
Eller at du som jeg skrev over her, dreper en kar fordi du er så rusa, hvilken vending tror du livet ditt vil ta?

Bruk hue og tenk litt lenger en at du kanskje havner i en slåsskamp engang og må ta stoffer for å klare deg, det er ikke slik det funker.
Dude, du redder deg smått inn med linjer som "Dere har helt rett" og "jeg gjorde noe jeg ikke burde" noe som viser at det kan være et snev av selvinnsikt i deg enda.
Men bortsett fra det fremstår du som en som nærmer seg et veldig mørkt hull hva meg angår.
Har kjent alt for mange mennesker oppgjennom med et liggende tankesett, og de har landet i buret for både drap og drøye voldsdommer med tiden.
Nevnte i forrige innlegg en reality-check i form av at du vil få vettet tvunget inn øra med hodetraumer av en fyr som kan spise deg til frokost, men vær sikker på at det finnes juridiske konsekvenser som svir like mye, kanskje mer.

Du nevner dette med å "klikke" og å "ta av" og jeg kan love deg at gutta som virkelig kan sakene sine er kalde og kalkulerte.
Jeg tror du er en forvirra, usikker liten gutt og jeg vil oppfordre deg til å slippe bildet av deg selv som noen slåsskjempe som må ty til vold for å føle seg verdig eller løse konflikter.
Og jeg snakker av erfaring; 21 års erfaring med kampsport og en oppvekst i et kriminelt miljø preget av særdeles mye vold, og guess what; jeg måtte nesten aldri slåss. Jeg ville ikke.
det jeg anbefaler deg trådstarter, er å rett og slett holde deg unna alt med bråk.

det folk glemmer er at en slosskamp kan få fatale konsekvenser. en kamerat av faren min slo en annen på byen og han endte faktisk død. karen fikk mange år fengsel og sliter psykisk etter hendelsen. ikke så ofte slik skjer, men sjansen er der..

kan også fortelle deg at jeg fikk nesa knekt for noen år siden, den er ennå stygg og står i vinkel til venstre. hver dag jeg ser meg i speilet kunne jeg ønske at jeg bare lot være når denne personen ville "sloss"
kapituler og spring!
Sist endret av Narkotikum; 2. mars 2017 kl. 18:06.
Tar tilbake det jeg sa, begynn med krav maga eller anne selvforsvarsundervisning og hold deg langt unna stoff, aldri slå først (med mindre du har en GOD grunn) og husk at vold er siste utvei i de mentalt oppegåendes verden
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Jeg greier ikke å svare på alle her men jeg kan nevne dere at jeg sliten en del mentalt.. Skal holde meg unna det. Jeg ville bare høre folk sine meninger pga hvis det hadde skjedd. Jeg er ikke en fyr som leter etter bråk men jeg er lei av å være han som bare tar henda opp og overgir seg. Jeg vil liksom bevise til meg selv at jeg kan ta tilbake for jeg har alltid vært han som har blitt tråkket på.

Men jeg vet ikke, hodet mitt er en jævla krussedull uansett..
Om du ikke leter etter bråk er det veldig liten sannsynlighet for at du havner i bråk.
Om du sliter mentalt ville jeg heller valgt å gå til en psykolog istedenfor å dytte på med ting som kan ødelegge deg mentalt.
Om du bare vil bevise ovenfor deg selv at du kan slå tilbake om du noen gang havner i bråk er kampsport et alternativ.
Start å tren så du blir sterkere, ta en tur innom et sted de driver kampsport og hør om du kan få en prøvetime for å se om det er noe for deg.

Det er ingenting feil ved å overgi seg eller løpe sin vei, heller det enn å knekke nesa, bli knocka ut eller lignende.
Det er bare sånn fjortistull at det er feigt å stikke av.
Glem alt som har med rusmidler, medisiner å gjøre. Problemene vil bli mangedoblet etter en kort stund. Sunn mat og fysisk aktivitet mesteparten av dagen er den rette veien å gå.
Skal love deg at alle føler frykt når du slåss. Vett aldri hvem du møtter. Jeg havnet i slåsskamp noen uker tilbake. Jeg å en kompis mot flere andre. Ente hverfall med 5-6 personer på sykehus inkludert meg fortsatt hjernerystelse. + de vi slåss mot hadde kuttskader i hodet + stikkskader. Selvom ingen partier vil anmelde forhold ser politiet på forholdet som alvorlig. Beste er og løpe man! Bare man ikke lar kompiser bli igjen.

Er ikke tøff vis man slåss får og bevise noe! Ser at du skriver " jeg er lei av å være han som bare tar henda opp og overgir seg" vis du er nødt til å gjøre det henger du i feil miljø! Ser at du bare 20 år valgene du tar de neste årene kan avgjøre mye for framtiden! Ikke gøy å få stadig besøk av onkel + ha det parkert uten for der du bor flere ganger. Det som virker tøfest sliter ofte veldig psykisk er min erfraring!

+ lover deg at og sitte på glatcelle fra fredag til mandag foreks tar på veldig psykisk å ikke er verdt det! Etter min erfraring mye værre en noen kutt og en knekt nese. Som kan bli konsekvensen vis slosskampen utarter seg til våpen foreks noe det ofte gjør!
Sist endret av soopaman; 2. mars 2017 kl. 21:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SkullKid97 Vis innlegg
Jeg er ikke en fyr som leter etter bråk men jeg er lei av å være han som bare tar henda opp og overgir seg. Jeg vil liksom bevise til meg selv at jeg kan ta tilbake for jeg har alltid vært han som har blitt tråkket på.
Vis hele sitatet...
Så du leter ikke etter bråk? Sånn som du skriver så virker det som om bråk finner deg, det er aldri tilfeldig om det skjer jevnlig.
Jeg hadde en kompis en gang, når jeg var med han ble det ofte bråk, han flyttet, bråk finner ikke meg lenger.

Hvis du vil bevise noe? Ta imot en på trynet uten å klikke, det står det respekt av.
Det er drøyt 7.5 milliarder mennesker i verden, hvorfor må du bevise for noen få at du er en tøffing og slår igjen? Drit i de folkene, ingen gode kompiser/random folk dømmer deg for ikke å like å sloss. Det har ingenting med modighet å gjøre, det er 100% smartness å unngå dette.

Som nevnt over her, folk havner i fengsel, liv blir ødelagt. Kanskje er det du som blir kjørt rundt siklende i en rullestol fordi du skulle vise at du var gal nok til å sloss.
Utfallet av bare å dytte kan være fengsel i mange år.

Hvis du er født i 97 så er du 20, mange her er eldre enn deg og du trenger ikke å gjøre samme feil på alle plan, ihvertfall ikke de feilene som kanskje koster deg mest.
Helt enig med SinHazzard, jeg hadde lyst til og bevise noe når jeg var like gammel som deg. Pga feil avgjørelser må jeg nå bruke sovepiller vær natt for og sove. Har tatt valg som har ødelagt for andre mennsker ikke minst meg selv. 'ikke gøy og høre at en person måtte flytte hjem til foreldrene sine og sliter med angst fordi jeg ville være tøff! Så ser jeg andre jeg gikk i klasse med vidergående har nå fått famillie og lever normale liv. Ville mye heller verdt en av dem!
Sist endret av soopaman; 2. mars 2017 kl. 23:13.
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Setter pris på alle tilbakemeldingene.. Likte å prate med andre freaks.. Var nesten som en psykolog. Jeg tror jeg skal bare ta det som det kommer.. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si, føler meg bare helt teit og verdiløs. Vet ikke, jeg er trossalt ikke god i hodet. Antar alle kjenner frykt også men jeg har problemer med sinnet mitt..

Det er liksom.. Jeg har hatt onkel hjemme oss meg fordi jeg truet med å drepe en fyr.. Jeg hatet han og han er motbydelig.. Jeg ville faktisk heller drepe han enn å sloss. Jeg er syk..
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme her. Elsker og havne i bråk, kjenne adrenalinrushet suse sakte, men sikkert gjennom kroppen. Stå foran et annet vedkommende og vite når jeg skal slå, når jeg skal dukke unna og bare vente på å få en fulltreffer som slår vedkommende ut. Og ikke minst, den gleden å grisejule noen som først ypper opp til bråk. Enda bedre visst det er tilskuere rundt som får med seg start til slutt og ser hvem som har startet, for da er gleden den STØRSTE når jeg selv rekker fram en hånd og avslutter det hele.

Bråk skjer overalt, men det beste bråket må være når du gir slag på slag og kan overrekke en hånd og fullstendig ydmyke.

Men igjen, det er kun meg og jeg skjønner hva du mener!
Du sier at du vil stå opp for deg selv. Jeg personlig ville følt meg ekstremt elendig hvis jeg hadde slått noen. Synes det er så lavmål å huleboer å skulle slå noen i ansiktet fordi jeg er uenig med dem. Jeg holder meg heller rolig, og ringer politiet om jeg må. Slår de meg vil de få fengsel, jeg vil få erstatning. De rotner i cella, og jeg fortsetter med utdannelse, gode venner og ett rolig liv. Jeg kunne jo også ha slått tilbake, kjøpt meg rivotril og klikka, men jeg ville sett på meg selv som ett svakere menneske, og jeg ville dessuten kommet dårligere ut av situasjonen.

Du har tydeligvis psykiske problemer som du bør få hjelp med, og det virker som om du hadde hatt godt av å snakke med en profesjonell.
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Jeg skal tenke på det folkens.. Takk for hjelpen.
PCP. Følelse av uovervinnelighet, du blir helt crazy psykotisk. Dropp kola, for kort halveringstid. Meth funker vel nice om du vil bli nazizombie. God ren amf med lav dose benzo på toppen som foreslått tidligere er nok både lettest tilgjengelig og minst bivirkningsfritt, tror jeg.

Husk, du våkner nok opp i cella uansett hvordan fighten går
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Steroider,Kokain og Amfetamin så har du en livsfarlig cocktail i kroppen som den kjente Eks torpedoen Hans Petter Martinsen brukte.

Har snakket en del med han og det han angrer mye på er å begynne med dop.

Har selv prøvdt Amfetamin til slossing og skal si det er så ekstremt du blir redd av deg selv. Hadde ikke noen dratt meg vekk hadde jeg antageligvis drept personen.

Vi har noe samme lignende mindsett men det som hjelper for meg er å røyke litt brunt/grønt å gi faen e de. Som du sier er du veltrent så klarer du lett å forsvare deg å ringte politie og kreve erstatning som Relevant nevner.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte å legge igjen en link der du kan lese om slossing med narkotika.
http://www.klikk.no/produkthjemmesid...icle647247.ece
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Setter pris på svarene deres Jeg prøvde ikke engang igår men det var en fyr som kjørte etter meg etter at jeg tok en "snegle" forbikjøring. Han var polsk/litauensk og han tuta og blinket osv og jeg ga så faen at jeg ga han fingeren (fant ut hvordan han så ut i etterkant når han prøvde å bokstavelig talt stoppe meg midt i veien). Så sier han at jeg kunne stoppe på parkeringa ved brygga og da kunne vi ta det der. Jeg svarte:" Nei det blir nesten for dumt, du er bare "all talk"."

Endte opp med at han truet meg og tok bilde av skilt nummeret mitt (noe jeg ikke liker) men ja. Er vel tomme trusler lol. Han spurte meg:" Vet du hvem jeg er?" Da lo jeg bare.

Men jeg gadd ikke slåss ihvertfall. Kunne nok greid det men det er jo bokstavelig talt ikke vits. Jeg tror jeg har skjønt forskjellen fra nå av og la oss si at vanlig slossing uten noen som helst grunn er "NO GO" mens å beskytte familie eventuelt eller hjelpe venner (hvis situasjonen blir for farlig eller om det faktisk gir noen mening) så er det veldig mulig at jeg hjelper da.

Vanskelig å forklare men takk for hjelpen.
Sitat av SkullKid97 Vis innlegg
" Nei det blir nesten for dumt, du er bare "all talk"."
Vis hele sitatet...
Hvis du svarer såpass provoserende til folk som er ivrig på å sloss, så ender du fort opp i situasjoner hvor initiativet ikke er i dine hender. "Du er bare all talk"? Er du ikke redd for at vedkomne skal bevise det motsatte?
Sitat av SkullKid97 Vis innlegg
Setter pris på svarene deres Jeg prøvde ikke engang igår men det var en fyr som kjørte etter meg etter at jeg tok en "snegle" forbikjøring. Han var polsk/litauensk og han tuta og blinket osv og jeg ga så faen at jeg ga han fingeren (fant ut hvordan han så ut i etterkant når han prøvde å bokstavelig talt stoppe meg midt i veien). Så sier han at jeg kunne stoppe på parkeringa ved brygga og da kunne vi ta det der. Jeg svarte:" Nei det blir nesten for dumt, du er bare "all talk"."

Endte opp med at han truet meg og tok bilde av skilt nummeret mitt (noe jeg ikke liker) men ja. Er vel tomme trusler lol. Han spurte meg:" Vet du hvem jeg er?" Da lo jeg bare.

Men jeg gadd ikke slåss ihvertfall. Kunne nok greid det men det er jo bokstavelig talt ikke vits. Jeg tror jeg har skjønt forskjellen fra nå av og la oss si at vanlig slossing uten noen som helst grunn er "NO GO" mens å beskytte familie eventuelt eller hjelpe venner (hvis situasjonen blir for farlig eller om det faktisk gir noen mening) så er det veldig mulig at jeg hjelper da.

Vanskelig å forklare men takk for hjelpen.
Vis hele sitatet...
gadd ikke sloss? du bør heller reflektere over hvor heldig du var, polakker/litauere er IKKE et folkeslag man kødder med
Det å være flink\like å sloss tror jeg bare er et tegn på usikkerhet, det blir på en måte å ty til det mest primitive av maktdemonstrasjoner fremfor å kunne henvise til produktivitet ellers i livet, og ikke ha behov for å sloss.
Jeg har mange år i fengsel bak meg grunnet vold, og det kommer fra en periode hvor jeg følte meg mislykket og håpløs i normale sammenhenger, som skole,familie og omgangskrets.
Etter å ha sittet inne, og kjent på hvordan institusjonaliseringen har gjort veien tilbake til et normalt liv vanskeligere for hver gang, er vold noe jeg håper jeg aldri blir innblandet i igjen og gjør alt for å styre unna, da SPESIELT droger som gjør meg uforutsigbar og kald.
Fokuser på en produktiv hverdag mot et fornuftig mål i livet, ikke rus deg og sloss, det kommer ingenting godt ut av slikt.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Slåssing på gata er noko du berre skal unngå. Kvifor vil du gjere noko så idiotisk? Og med rusmiddel? Det er ein fin måte å hamne i fengsel på. Og for kva? Ein eller annan bagatell? Ikkje veldig smart.

Eg har trent kampsport i meir enn 20 år, og slåsskampar på gata er noko av det aller siste eg hadde gidda. Til slutt blir ein trygg nok til å ikkje la seg provosere nemneverdig av idiotar på gata som er ute etter bråk.

Desse folka er nok i dei fleste tilfella innerst inne usikre taparar som vil kompensere for at dei har feila med livet.
Sitat av SkullKid97 Vis innlegg
Setter pris på svarene deres Jeg prøvde ikke engang igår men det var en fyr som kjørte etter meg etter at jeg tok en "snegle" forbikjøring. Han var polsk/litauensk og han tuta og blinket osv og jeg ga så faen at jeg ga han fingeren (fant ut hvordan han så ut i etterkant når han prøvde å bokstavelig talt stoppe meg midt i veien). Så sier han at jeg kunne stoppe på parkeringa ved brygga og da kunne vi ta det der. Jeg svarte:" Nei det blir nesten for dumt, du er bare "all talk"."

Endte opp med at han truet meg og tok bilde av skilt nummeret mitt (noe jeg ikke liker) men ja. Er vel tomme trusler lol. Han spurte meg:" Vet du hvem jeg er?" Da lo jeg bare.

Men jeg gadd ikke slåss ihvertfall. Kunne nok greid det men det er jo bokstavelig talt ikke vits. Jeg tror jeg har skjønt forskjellen fra nå av og la oss si at vanlig slossing uten noen som helst grunn er "NO GO" mens å beskytte familie eventuelt eller hjelpe venner (hvis situasjonen blir for farlig eller om det faktisk gir noen mening) så er det veldig mulig at jeg hjelper da.

Vanskelig å forklare men takk for hjelpen.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare si det igjen, bråk finner deg, jeg mistenker det har MYE med cocky attitude å gjøre, og/eller en total mangel på forståelse av hvordan mennesker reagerer på dine gester, aka sosial intelligens.
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Det er liksom der jeg prøver å stå opp for meg selv men det virker som jeg gjør alt galt.. Har så liten livsglede. Jeg føler meg helt på trynet. Kanskje jeg skulle prøvd å bytta opp ting? Hva tror dere.. Boxing? Jeg vet ikke, jeg skal prøve å holde meg unna slossing..
Greia meed folk fra østblokkland er at de har endel lavere grense for å involvere seg fysisk. Spesielt om dette gjelder damer, territorier og økonomi (de tre henger gjerne sammen. Kommer jo litt an på miljøet, være seg norsk/litausk/albansk Uansett, om du havner i bråk, eller nesten, litt ofte. Da er det neppe tilfeldig. Kanskje du, fra ditt ståsted "gjør alt riktig" og dette er avgjørelser som for deg virker 100% rettferdig og sannsynlige. Prøv dialogmodellen før det kommer så langt som du skissserer her. Få gjerne en "mellommann" til å snakke dere imellom. Mye kan løses bare ved rett språk og omgangstone. Nytter det ikke. Vel så gå til neste utetsted/kebabsjappe. Er "dama" problemet den kvelden (om hu snakker norsk, norrønt eller tegnspråk). Så kom deg videre. Drit i hu. Helsa og friheten din er hvert minst 1024 ganger mere. Og neste dag er havet fullt i fisk igjen. Alt er ikke slimål.
Sitat av SkullKid97
Jeg ville også brukt rusmiddelet som en slags ødeleggelse for sperra, så jeg kan engage først og lage frykten og ikke ta frykten til meg.. Sorry hvis jeg forklarer litt rart.. Håper dere forstår..
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke flere/bedre rusmidler. Du trenger en du virkelig kan åpne deg opp for, og snakke med denne om problemstillingen din om. Være seg mor, bror, tante, psykolog eller god venn, som virker-

Sitat av SkullKid97
-er det genetisk at jeg har en viss frykt? (oppvektsen min? Genetikk? etc)
Vis hele sitatet...
Det er nok genetisk å vise frykt de ganger det er påkrevd. Gjennom tusenvis av år er dette innstinktet finslipt. Om du viser frykt for enkelte grupper i taxikøen. Da er jeg redd dette er noe du har klart å belaste deg sjøl med. Det har jo med tid og sted å gjøre. Vi er ikke veldig redd for jerv, rein eller tiur på vei hjem, stortsett.På den forholdsvis korte perioden du hittil har hatt til rådighet (livet ditt) så langt så tror jeg nok det meste av det du beskriver bygger på mer eller mindre bevisst miljøpåvirkning.

Relevante spørsmål: Hvorfor føler jeg frykt? Er dette egentlig reelt? Kunne jeg tatt buss/tog/fly hjem og unngått dette totalt? Bare ved å gå inn i situasjonen med en annen "historie i hauue". Bare ved å øve deg på noen forholdsvise enkle tanketeknikker? (hvis du stortsett er angstfri på en vanlig dag, så kan kognitive øvelser være gull! Om ikke, så få fastlege til å skrive henvisning til dps e.l De er mennesker. Enkelte fungerer fryktelig bra i jobben sin. Ikke er de sur eller kjeftete heller (etter mini hukommelse.-)
Sitat av SkullKid97
-er det et rusmiddel som kan gjøre at jeg klikker helt og fortsatt er fokusert.
Vis hele sitatet...
Nei.- Tipper du er rimelig fokusert om du hopper fra 3000m og fallskjermen ikke løser ut. Ei heller reserve. Ellers så anbefaler man stortsett ikke rusmidler her på 4um. Men dex/levoamf besitter vel ca de egenskapene. Hadde heller helt i meg en liter kaffe istedet. Hadde jo vorte dritforbanna

Lykke til. Med det jeg vet idag så hadde jeg lagt meg på en mykere linje. Angrep er av og til noe dritt!
Hvorfor er dette i det hele tatt egentlig et spørsmål? Ingen tjener på å sloss. Hvorfor skal du fjerne disse grensene? Hva har du tenkt til å oppnå? Du må virkelig ha et forvridd syn på verden om du tror slossing er en essensiell del av det.

Karrieremessig, hva driver du med den dag i dag? Hvem som helst kan oppnå det de vil om de slutter å ha et unødvendig dårlig syn på seg selv. Noen lærer fortere enn andre, men alle kan lære. Så finn deg noe du kan lære. Det viktigste vi har her i verden er hjernen, og den vil du ødelegge med slossing? Fyll den med kunnskap, det er den største verdien du kan oppnå.

Idioter er idioter, hvorfor skal du synke ned på deres nivå? La de være idioter, det har ingenting med deg å gjøre. Vil du ha en konstruktiv ting å gjøre? Ta deg en tur til biblioteket og finn deg en bok om noe du liker. Har du ingenting du liker? Prøv i det minste å finn noe du tror du kan like. Finn ut hva du vil jobbe med. Mistrives du med dagen situasjon? Gjør noe med det. Jobber du ikke? Vel, finn deg en jobb. Legg fra deg hele tanken om at du trenger å sloss med noen. Den du må sloss med er deg selv, du må banke litt fornuft inn i deg selv. Begynn å si ja til nye utfordringer, og da snakker jeg om konstruktive utfordringer. Ting som kan utvikle deg til et bedre menneske. Kanskje begynne med frivillig arbeid?
Sist endret av pmprsrgr; 5. mars 2017 kl. 04:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Sitat av SkullKid97 Vis innlegg
Det er liksom der jeg prøver å stå opp for meg selv men det virker som jeg gjør alt galt.. Har så liten livsglede. Jeg føler meg helt på trynet. Kanskje jeg skulle prøvd å bytta opp ting? Hva tror dere.. Boxing? Jeg vet ikke, jeg skal prøve å holde meg unna slossing..
Vis hele sitatet...
Det kan sjå ut som om du har dårleg sjølvtillit, og er ute etter å bli meir sjølvhevdande, og i så fall er det ikkje noko gale med dette. Dersom du ikkje har eit eksplosivt sinne, og dersom du ikkje blandar det med rusmiddel, er kampsport fantastisk for sjølvtillit, fysisk form, styrke og psyke. Dessutan er det slik at folk - i alle fall dei som kjenner deg eller veit kven du er - ikkje gidd/tør å kødde med deg for mykje. I tillegg er det ganske mange damer som har sans for menn som kan forsvare seg/dei.
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Jeg vet ikke hva jeg skal si folkens.. Setter veldig pris på at dere kommer med innspill eller hva det heter.. Ja, selvtilliten min er dritt og det har den alltid vært. Jeg har det egentlig helt jævlig, droppet ut for andre gang og er bare en jævla taper. Jeg vet ikke egentlig hva jeg skal gjøre. Jeg snakker ikke med foreldrene mine om problemene mine. Jeg finner ingen mening med livet lenger.

Jeg går vel utenfor det denne tråden skulle handle om men jeg har ingen å snakke med. Ingen som helst.

Dere får ha en fin kveld, får se hvor lenge jeg holder ut.
Hei Skullkid97. Tenkte egentlig ikke jeg skulle kommentere, men etter ei flaske vin og noen øl er det vanskelig å la være Jeg hadde lik tankegang som deg som jeg var 16-19 år. Ville være tøffest, ikke "backe ut", folk skulle frykte meg. Hadde alltid kubaton i lomma på byen, springkniv og slagvåpen i bilen, knokejern og hjemmelaget batong tilgjengelig hjemme. La meg si deg en ting, det eneste det gjorde var å gi meg selv angst. Var selv i et miljø hvor jeg solgte og det ble gjort innbrudd og krevd inn gjeld, og jeg har ALDRI hatt behov for å forsvare meg selv. Man kommer langt med logisk tankegang og raske/smarte kommentarer som lar evnt. voldsmenn revurdere situasjonen å selv unngå å slå.

Har vært en episode siden jeg startet å drikke alkohol hvor jeg følte behovet for å aktivt forsvare meg selv. EN GANG av vel ca. 260 helger jeg har drukket alkohol, og sikker 1/1000 ganger jeg har ruset meg totalt sett. Gikk rolig for seg, selv om jeg følte avsky ang. mine valg om å slå først.

Vold er ikke kult.
Sist endret av Crooked; 6. mars 2017 kl. 01:43.
Jeg tror jeg forstår trådstarter litt her, man vil ikke være den som feiger ut og går med hode nedover om noen tyr til bråk og lignende.
Det jeg vil tipse deg om er å prøve å ha et bedre mindset enn de som tyr til bråk. Husk at de som fyrer er personer som bare vil udmyke deg eller bare sloss, og de vet sikkert ikke hvor vondt det er å få grisejuling uansett. Ikke fall ned på deres nivå!
Personer som allerede har bestemt seg for å sloss er verre med. Likevel er det dummeste man gjør å handle i sinne.

Sunn fornuft er vel tingen og da tror jeg ikke du kommer noe lengre med å ta forskjellige rusmiddel. Det er er hodet man bruker til å sloss med! Og om det oppstår så er vel det greieste å kunne avslutte det med 1 slag.

Prøv for eksempel meditasjon eller begynn å tren.
Det høres jo ut som du kanskje er i ett litt dårlig miljø, det har jeg også vært i, og har lært nok om vold.
Jeg har vært den som har tydd til bråk selv og er ikke stolt av det.

Som mange andre sier her er det bedre å gå, enn å slå, det kan tilogmed være ydmykende for vedkommende det også
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Jeg Har lite trenings lyst om dagene men jeg trener ellers hver dag egentlig. Har en grei fettprosent og begynner å bli ganske sterk. Steroider fucker jeg ikke med pga man kan få gyno og jeg gidder ikke det ass.. Jeg vil bare ikke la de få den "jeg er bedre og sterkere enn deg" følelsen. Hvis en fyr ypper med meg så prøver jeg å spørre hva problemet er men jeg gidder ikke si unnskyld for noe jeg ikke har gjort eller at jeg har stått opp for meg selv for da får den personen vite at han vant hvis dere skjønner? Jeg er bare så dritt lei noenganger.
Mange av problemene dine sitter i hodet ditt. Situasjonene du snakker om er stort sett ikke-tilstedeværende hos folk flest. Det skjer meg ikke at noen forsøker å ''yppe'' og jeg får noen problemer med det. Jeg gidder stort sett ikke se på vedkommende engang og fortsetter som om vedkommende ikke eksisterer. Blir det verre, at han får oppmerksomheten min ved å ta meg i skuldra eller liknende vil jeg ha alle mulige ressusjer for å få han vekk. Er jeg på utested henter jeg vakta. Er jeg på gata er jeg stort sett med kompiser som kan hjelpe meg. Uansett har jeg tilgang til politi.

Du vil ha langt bedre utbytte av å reflektere over situasjonen din dersom noen kan gi deg riktig utstyr og vise deg retningen. Kontakt fastlegen din og be om henvisning til psykolog hvis du virkelig vil gjøre noe med livet ditt. Du må ikke bare ha det i bakhodet, dette er isåfall noe du må gjøre, hvis du har mulighet allerede idag.

Veldig grovt sagt er livet ditt en Y-sti nå. Du sliter med selvbilde, er med feil mennesker, har mange spørsmål i hodet du trenger svar på og er ikke i en god situasjon i livet. En vei du kan ta er å ruse deg for å kunne utøve vold. Dette vil gjøre at du risikerer avhengighet og depresjon, at du ikke kommer deg ut av det dårlige miljøet du er i nå, at du får et kriminelt rulleblad, havner i fengsel og får bøter. Du vil trolig få mer angst hvis du lever slik, og du vil trolig føle at du ikke utretter noe her i livet.

Ellers så kan du få hjelp med tankene dine hos en psykolog, komme deg, leve ett godt liv - ikke være redd for alt mulig rart. Du kan ha det kjempefett og se hvor mye bedre du har det en de som alltid går rundt og er sinte og forsøker å bevise seg selv for andre mens de samtidig skitter til rullebladet sitt, begynner med narkotika og ikke kommer seg noe sted her i livet.

Men ett sted må man starte. Det er alt for lett å tenke: ''Ja, jeg skal søke hjelp. Men jeg må bare få tenkt over det litt grundigere.'' Og så tenker du over det i ett par uker, du tenker på det, men det har plutselig gått 3 måneder og bildet ditt har endret seg litt, men du er like usikker. Det er derfor det er så sykt viktig at du går til fastlegen din og ber om henvisning selv om du ikke føler du er helt klar for det.
DET ER NORMALT Å HA FRYKT I KROPPEN. Hvis du vil dope deg for å bli kvitt dette er du en pyse og burde sitte inne hele tiden.
"Ingen spørsmål er for dumme", du tok knekken på det sitatet hvertfall.
Sitat av SkullKid97 Vis innlegg
Jeg Har lite trenings lyst om dagene men jeg trener ellers hver dag egentlig. Har en grei fettprosent og begynner å bli ganske sterk. Steroider fucker jeg ikke med pga man kan få gyno og jeg gidder ikke det ass.. Jeg vil bare ikke la de få den "jeg er bedre og sterkere enn deg" følelsen. Hvis en fyr ypper med meg så prøver jeg å spørre hva problemet er men jeg gidder ikke si unnskyld for noe jeg ikke har gjort eller at jeg har stått opp for meg selv for da får den personen vite at han vant hvis dere skjønner? Jeg er bare så dritt lei noenganger.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det viktig for deg at andre ikke skal få følelsen av at de vinner? Eller følelsen av at de er bedre og sterkere enn deg? Er det ikke deg likegyldig hvilke følelser en totalt fremmed har? Og er det ovenfor deg selv de følelsene sitter eller et det fremfor kompiser?
Sitat av SkullKid97 Vis innlegg
Hei alle sammen, lurte bare på om det er et rusmiddel som gjør at jeg kan leve uten frykt.

La oss ta i eksempel at det er en person som har lyst til å sloss og jeg personlig er ikke en fan av å skrike og "klikke" så veldig. Slossing i seg selv innebærer jo å "klikke" litt hvis dere skjønner men jeg er alltid stille mens jeg jobber. Jeg bruker ikke mye krefter på å rope osv men fokuserer 100% på personen og jobber meg for eksempel frem til det perfekte tidspunktet for å ta inn et slag. Hvis det ikke går så jobber jeg defence.. Men jeg får en slags frykt når noen "engager" og lager litt bråk mot meg og da kan jeg bli litt sånn tåkete og få et høyt adrenalin rush (begynner å svette i hendene og bli iskald i kroppen).

Er dette en genetisk greie? At jeg kanskje lever med for mye frykt? Jeg er egentlig ikke redd for å bli slått men å bli "knocket ut" for da kan personen fortsette å angripe meg og jeg vil selvfølgelig ikke tape.

Sorry for mye dårlig formulering av setningene mine men konklusjonen er.

-er det genetisk at jeg har en viss frykt? (oppvektsen min? Genetikk? etc)
-er det et rusmiddel som kan gjøre at jeg klikker helt og fortsatt er fokusert.

Igjen, beklager for mye surr. Jeg vet ikke engang om dette er mulig å fikse hvis dere skjønner.
Vis hele sitatet...
Det er en sunn reaktion du har; adrenalin og blod som fyller opp musklene dine slik att du kan fightes eller run off.

Jeg er lik deg, likt en bikkje som ikke gir noe lyd fra seg;
jeg bare biter hvis noen stikker fram handa.

Har aldri skjønt greia med att slenge keft. Føles ganske infantilt.

Amfetamin, bensodiazepiner & MDPV, kanskje även en lavdos fluesvamp, Amanita Muscaria, eller noen frö från D. Stramonium, kan nokk få deg att gå igang gankse så jevlig.

Jeg rekommenderer det IKKE. Hvis du ikke får til att slåss uten drugs, kanskje du ikke burde slåss.

Med det sagt, hvorfor vil du slåss? Liker du og havne i slagskamp?
Sjefen
SkullKid97's Avatar
Trådstarter
51 7
Jeg har ikke så lyst til å ha denne tråden oppe.. Har det ganske jævlig om dagen og jeg føler meg ikke noe bedre av dette fordi jeg er fucked i hodet.. Hvis noen kan stenge den så takk..
Kom deg til en lege og få henvisning til psykolog for å prate om problemene dine.
Det er så mye bedre en å sitte å synes synd på seg selv fordi man er ''fucked'' i hodet.
Det kan hjelpe deg på så veldig mange måter.

Og så det er sagt, en slåsskamp handler ikke om å være sterkest, det handler om taktikk.
Har ikke lest hele tråden her, men noen innlegg her å der.
Men det er ikke så mange rusmidler som vill gjøre deg fryktløs og samtidig så klar i toppen man burde være i en kamp.
Man kan jo selvfølgelig poppe noen benzoer og bli helt bavian eller drikke seg helt dum, men du vill komme dårlig ut av det med tanke på at du ikke er klar i hodet og sjansen for å tape er mye større. Å skulle du være så heldig/uheldig å vinne kampen med sånne midler innabords så kan det godt hende du gjør noe så dumt som å lemleste eller drepe fyren. Med andre ord ikke til å anbefale

Det eneste jeg kan komme på som kan booste deg litt på en mer forsvarlig måte måtte være en liten dose amf eller cola, det vil kanskje gjøre deg litt mer fokusert, frampå og utholden, men tror ikke det kommer til å ta vekk så mye av frykten egentlig.

Men hva er liksom greia di? har du bestemt deg for å sloss eller venter du en fyr som skal komme for å ta deg? Du kan jo ikke akkurat si til fyren vist han plutselig dukker opp "eyy, vent 5 - 10 min a mann, skal bare ta meg en liten stripe å vente til den begynner å funke"
eller sitte å justere deg helt til du plutselig skal sloss.. det går jo ikke an

Det beste vill være å være klinkende nykter. Det er helt normalt å føle frykt i sånne situasjoner, tror ikke det har noe med genetisk eller no å gjøre. Mer sunn fornuft.

Ser folk skriver sånne ting som at det er helt huleboer å slå folk, å ring politiet du kommer da bedre ut av det hele osv osv....
Nå har ikke jeg lest hele tråden som sagt, men det var da måte på? Vist saken er en selvforsvars sak så nytter det ikke å ringe politiet å sitte å få skam bank mens man venter i en halv time på politiet...
Skjønner ikke at folk kan si sånt engang. Du har faktisk helt lovlig lov til å forsvare deg selv og det er noen en vær burde gjøre i en situasjon der livet ditt eventuelt står i fare. I verste fall så kan du få et slag eller dette i bakken å slå hue så hardt at du tar kvelden for godt eller blir sittende i en rulle stol å sikle resten av livet. Lover deg at de jævla erstatnings pengene ikke kommer så godt med da ser du. Det beste vill jo selvfølgelig å unngå noe bråk i det hele tatt, men i visse situasjoner så kan man bare ikke velge selv

Om det er snakk om selvforsvar så er det du søker kampsport. Der kan du lære deg å fokusere frykten å adrenalinet ditt ut i kontrollerte spark og slag, øke sjansen din for å overleve og vinne kampen og det kan til og med hjelpe på frykten din bare å vite at det skal en jævla god kamp til for å få tatt deg.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blandet rus av Kokain og MDMA funker for meg. Problemet (for min del) i for eksempel slåsskamp blir å stoppe før det er for sent.
Mdma og slåssing? Så kos...