Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 16070
Hei alle freaks. Jeg har hatt Angst/depresjon etter 1 år med mye hasj, som jeg kuttet ut med i vår. Men etter jeg har slutta har jeg hatt mye panikk anfall, svimmelhet,ukonsentrert og utrolig deppa, har ikke glede av noe lenger. Jeg sliter også med en forferdelig uvirkelighetsfølelse? Jeg går til psykolog og var oss legen idag å hu ga meg remeron, har ikke tatt en enda fordi jeg føler jeg er ganske redd for å ta en, redd for at jeg skal bli dårligere men er det noen som har erfaring? Bivirkninger? Har lest at noen har blitt sprø og værre, muskelplager og rykninger, og at man blir utrolig trøtt og føler seg som en zombie og mye rare drømmer. Jeg sliter ikke så mye med søvn fra før av btw så håper ikke dette er en medisin mot søvn mest? Lurer mest på om denne funker bra mot depresjon og litt angst, har mest depresjon.
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg fikk remeron for søvnvansker tidligere. Kuttet de dog kjapt ut da jeg syntes de var helt ubrukelige. Lettet litt på søvnvanskene, men samtidig gikk jeg som en zombie hele dagene og følte meg utrolig lei og slapp.

Jeg er ikke så veldig kjent med Remeron foruten om egen erfaring, men syntes det er rart at de skrives ut når angst og depresjoner er hovedsymptomer. Jeg trodde feks Zoloft og Cipralex kom tidligere i rekken, men jeg regner med legen din har tatt en vurdering på det og vet mye bedre hva han prater om enn meg.
Ja, jeg kryssa av på sånne spørsmål og depresjon bare og etter det anbefalte hu den med en gang hun kjøpte jeg hadde ganske kraftig depresjon. Så dette har ikke hjulpet deg mot depresjon eller angst? Jeg sa jeg ikke hadde så mye trøbbel med Søvnen så det er veldig rart. Rart fordi hu sa jeg hadde kraftig depresjon og får meg virker det som folk skriver at dette hjelper med søvn?

Har også fått 30mg tabletter, er ikke det veldig mye? Trodde 15mg var normalt

Lurer også på om det gjør noe forskjell på å ta det på dagen eller kvelden? Står på pakken at man burde ta 1 time før leggetid
Sist endret av magnuze; 6. desember 2016 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De skal nok taes på kvelden om det står på fordi man kan bli trøtt av dem
Hei, skjønner at du ikke har det helt topp. Fint at du har kuttet ut med hasj om det var det som var årsaken til dine plager iallefall. Når det kommer til remeron er det en ganske vanlig medisin mot depresjon. Selv har jeg ikke prøvd den men har en del erfaringer med den. Du blir garantert ikke sprø av det. Om du skulle få muskelplager eller rykninger er det forbigående om du slutter med medisin.

Du blir helt sikkert trøtt og mange får en slags beroligende/sløvende effekt som demper tankekjør. Etter 2-3 uker kan du forvente å bli bedre av depresjon. Det funker ikke for alle men jeg ville ha stolt på legen min. Kan jo evt prøve halv dose som høres ut som en fornuftigere dose, men jeg er ikke lege.
Sist endret av moonlord; 6. desember 2016 kl. 23:40.
Kjenner noen som får dette for både søvn og depresjoner, men som sier det funker nada. Ta å prøv deg fram, hvis du får dårlig virkning eller bivirkninger av dem så ville jeg bare sluttet med remeron.
Sist endret av slappegodt; 6. desember 2016 kl. 23:42.
Hei på deg TS, prøver meg på en litt munter start i dag (:
Jeg har lang erfaring med Remeron, så kanskje jeg kan hjelpe deg litt.
For mange år siden brukte jeg 45mg Remeron daglig mot depresjon sammen med Cipralex.Det var mye prøving og feiling med ulike kombinasjoner av medikamenter. Vi er ulike, og derfor er det legen som vet best hva du trenger og hva som kan virke for deg. Nå bruker jeg 7,5- 15 mg for å få sove. Det følger ofte bivirkninger med medisiner, og Remeron er ikke noe unntak. Jeg la på meg noen kilo i starten og ble litt zombie morgenen etter at jeg hadde tatt de. Nå, når jeg bruker en lav dose, merker jeg ikke så mye, eller jeg har vendt meg til det. Uannset drømmer jeg mye og svært detaljert, men kanskje det blir forsterket av Remeron.
Klem fra Betty
Du kan kanskje skrive litt mer om deg selv og hvor gammel du er?
Sist endret av Nurse Betty; 7. desember 2016 kl. 09:36.
Jeg er en rolig person og ikke snakker så mye. Sitter mye for meg selv alene, jeg er 18 år. Syntes det ikke står så mye positivt at denne har virket bra mot depresjon for noen?

Skal også sies at det er mest depresjon jeg har, og litt angst bare tror jeg.

En av grunnen til at hu kan ha gitt meg den er pågrunn av at jeg er veldig tynn, og denne går man opp i vekt av, og jeg kan gått opp 10-15 kg jeg uten problem, er det noen bivirkninger?

Tok en halv pille klokka 3 (15mg) også tok jeg resten klokka 6. Jeg føler en boost rett etter, 'men nå er jeg helt sliten, klarer ikke ha øyna oppe en gang, og syntes alt virker litt merkelig, får Også rykninger, men tror det er av tankegangen min og blir litt skremt. Men fyfader å trøtte man blir av disse?
Sist endret av magnuze; 7. desember 2016 kl. 21:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg gikk på remeron. Man får sykt munchies av det, og legger på seg sykt mye. Da mener jeg ikke bare et par kilo, jeg la på meg 15 kilo..
Ja, men det er ikke et problem for meg, fordi jeg trenger å legge på meg. Ossen annen virkning hadde den på deg?
Var ikke som mange erfaringer om dette? Er det ikke så mange som har brukt den og kan uttale seg?
En venn av meg bruker dette. Tar pille på kvelden 1t før hun skal legge seg. Hun tar det mot depresjon, virker som det funker greit.(Uten at jeg skal snakke for henne da)
Har en kompis som gikk på det for et år siden eller noe. Han la på seg helt sjukt mye. Typ 20 kg, og han ble rimelig zombie. Ingen motivasjon til å gjøre noe, og sov til langt på dag. Kliss umulig å vekke han.
Jeg brukte Remeron en periode i forbindelse med PTSDen min. Det fungerte i grunn fint det altså. Det er klart at veldig mye medisiner har potensielle bivirkninger, men det er ikke slik at fordi noen la på seg 15 kg så gjør du det også. Det er utrolig mye individuelle forskjeller ute å går, og stor variasjon i hvordan folk synes samme medisinen fungerer.
Vær også oppmerksom på at det ikke nødvendigvis alltid er en fordel å lese om hver eneste bivirkning som er mulig å få, da det fort kan bli litt sånn: "Hmmm...Har jeg mer matlyst, vondt i hodet, etc nå? Åhhhh, ja det er sikkert Remeronen". Om en hele tiden er på vakt etter endringer i egen kropp, er det ganske fort at en finner ting.

Jeg ble nok litt "flat" i humøret, men det var mye bedre enn å gråte seg i søvn hver natt (om jeg var så heldig at jeg fikk sove). Du må rett og slett stille deg spørsmålet: "Hvor ille har jeg det nå? Kan jeg leve med det? eller vil jeg gjerne prøve Remeron og se om det gjør livskvaliteten min bedre?"

Det at en kanskje blir litt zombie er jo forsovidt sant det, men er du ikke det når du er deprimert også da? Jeg var ikke akkurat full av tiltakslyst da. Det koster deg antagelig veldig lite å prøve, jeg tenker iallefall at det er verdt ett forsøk. Skal også nevnes at det gjerne er helt i begynnelsen en har mest bivirkninger, da kroppen må venne seg til medisinen litt først.
Lykke til TS
Trådstarter
74 1
Har nå gått på Remeron siden onsdag, første dagen ble jeg veldig trøtt. Jeg tok det på dagen, de andre økte jeg dosen til 2 tabletter 30mg, også det kjennes litt lettere nå, men har en rar følelse i kroppen, vet ikke hva men en forandring. Merker at jeg hukommelsen er litt dårligere. Jeg sover veldig tungt og godt. Den enste bivirkningen jeg har er at jeg får rykninger av og til, ganske kraftig, akkurat som jeg skvetter uten at jeg gjør det. Men syntes det ikke er så mye bivirkninger, men jeg håper at jeg ikke går rundt som en zombie hele tiden, fordi kjenner meg mer slapp. Kjenner også at jeg må øke dosen etterhvert.

Lurer på om det er noen bedre medisiner som noen har prøvd som er bedre mot depresjon og angst? Noe som jeg ikke blir så trøtt av
Sist endret av magnuze; 10. desember 2016 kl. 00:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Øko-Terrorist"
Har gått på Remeron i litt over 3 år nå, de "reddet" meg, var meget langt nede og satt bare hjemme, dagpenger fra NAV var det slutt på og jeg øynet inget lys i tunellen. Gikk til Fastlegen og forklarte situasjonen, han fikk meg til å svare endel spørsmål på noen oppgave ark og konsulterte med noen kollegaer før han startet meg på opptrapping opp mot 45mg/dag. Etter et par uker begynte ting å "løsne" igjen, jeg sluttet med imovane da en kombinasjon av remeron og melatonin hjalp mye bedre for innsovingsvanskene mine, jeg øynet plutselig håp for livet mitt og dagene virket litt lysere. Jeg begynte å gå på diverse kurs for å videreutdanne meg og 6mnd senere fant jeg drømmejobben, nå 18 måneder senere har jeg en ledende stilling i jobben, kjøpt egen leilighet og ny bil. Storkoser meg med livet rett og slett. Jeg har ikke droppet en eneste dag med medisinering og har ikke opplevd andre bieffekter en økt appetitt og at jeg sovnet fortere om kvelden. Lykke til
Sist endret av tr80r; 11. desember 2016 kl. 11:20.
hei, jeg har ikke noen særlig god erfaring med remeron.
jeg fikk også 30mg mot angst. det er mange år siden,
men husker jeg ble ganske trett og "zombie".
det er egentlig "apedop" eg ville vertfall tatt max 15mg.
jeg kan anbefalle cipralex, den virket mye bedre for meg.
den har nesten ikke bivirkinger, tro meg jeg har vært gjennom,
hele felleskataogen. men skal ikke snakke ned remeron, om du har god effekt,tho.
men ville prøvd cipralex i ditt tilfelle først. og det skriver ALLE leger ut med gaffel.
ps: ikke ta cipramil, det er nesten det samme. men den virker ikke like godt.
den kan du også bli litt trett av. lykke til!
"Øko-Terrorist"
Mirtazapin er litt merkelig sånn, i lavere doser er det mer søvndyssende og gir litt tåkete følelse, men når du kommer opp i "langtidsdosen" på 45mg vil den produsere mer noradrenalin som motvirker de effektene. Jeg ble startet på 15mg i noen måneder, så 30mg noen måneder, deretter 45mg som er der jeg er nå. Du vil ikke ha hele effekten før en god stund inn i behandlingen.
▼ ... flere år senere ... ▼
Fikk tak i to stk 15mg Remeron å tok en halv en etter jeg røyka en joint, enten var det mye i den.
Eller er ikke det samme forsterkende effekt som lyrica, kan ruse deg på det men er først og fremst antidep.

Anbefaler ingen å gå på det over lengre tid, som sagt man legger på seg 15kg minst.
Mareritt og ta Imovane om du vil sove og en joint.