Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2868
Jeg tenker på slikt som dette. Jeg kan ikke finne noe info noe sted, så jeg kommer til dere. Jeg tenker at siden tobakken er i en rå/ubehandlet tilstand kan den muligens gå utenom tollavgift. I følge dette er det "avgift på alle tobakkvarer som blir innført til eller produsert i Norge", men det oppgis også en liste over spesifikke produkter. Blandt disse er "råtobakk i forbrukerpakning" og snus nevnt. Siden snussatsen ikke er hverken snus eller i en forbrukerpakning lurer jeg på reglementet.
Du slipper nok ikke utenom. Jeg forsøkte å bestille, men de tok kontakt med meg og sa de ikke sendte til norge pga tollen. Det blir stoppet der og destruert. Sure penger for den som bestiller, og lite hyggelig for den som solgte.
Det du kan gjøre, er å ta en telefon til tollvesnet tho, og høre om det kan gå gjennom om man merker det på en spesiell måte.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Stjeler tråden din jeg..

Er det noen som vet hvordan dette er med nikotin/tobakk-fri snus? Jeg forsøker å skaffe meg kick up snusen, men teknikkmagasinet har vært utsolgt lenge.
Dette kan bestilles rimelig fra Sverige, men slik jeg har forstått det så kan man ikke importere snus når det ikke er helseanmerkning på norsk. Det er vell ingen helseanmerkning på nikotin-fri snus? Bare å bestille inn, for under 350kr?
Sist endret av Eivind; 5. januar 2015 kl. 14:44.
Er ikke tobakkavgidt på tobakksfri snus doe
Nei gudene vet..

Hva med dette med helseanmerkning? Noen som har forsøkt å bestille nikotin-fri snus fra Sverige?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så vidt jeg har lest, så er det "ulovlig" og bestille snus fra Svergie til Norge, pga. det er mye billigere blandt annet. Kan prøve og finne ut hvor jeg leste det, men ganske sikker tollen tar det.
Det er vel engang sånn at tobakk er en luksusvare på linje med sjokolade, sprit og anna morro. Og skattelagt akkurat såpass høyt at det skal være litt vondt å ha det godt. Om du finner et smutthull når det gjelder å ta inn rårobakk, så vil jeg gjerne se et fornuftig regnestykke. Og ikke post det her om du skulle finne pandoras eske.,-)


[Dvs -dropp et hint, ingen her som tror deg uansett]