Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 4180
Hva i alle dager skal han med d14? God kjøler, selvsagt, men blir litt drygent?
Sist endret av sweem; 28. januar 2014 kl. 14:20.
Sitat av sweem Vis innlegg
Hva i alle dager skal han med d14? God kjøler, selvsagt, men blir litt drygent?
Vis hele sitatet...
Drøyt? Nei, egentlig ikke. Lur investering mener jeg da denne fortsatt kan brukes en god del år til fremover
Mitt alternative oppsett

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...6-26B615F37516

Fordeler: 250 GB SSD isteden for 120GB

Ulemper: DU må beholde din gamle PSU som ikke leverer like mye strøm, lager mer bråk og har større potensiale til å ryke å kan da kortslutte andre komponenter.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Liste fra Dustinhome+ Fri frakt! Mener selv at Psu'en du har fortsatt funker fint idag. Etterhvert kan du hive inn en litt bedre GPU da tenker jeg mest på 800-serien som kommer snart ut eller at du får kjøpt 700-serien på billigsalg når 800-serien kommer ut
Vis hele sitatet...
Faktisk et veldig bra oppsett. Noctuaen er greit å ha selvom han ikke skal overklokke. Det vil jo gi mindre varmeutvikling aka mindre slit på komponenetene.
https://www.komplett.no/k/shoplist.a...B-2513ECF5E520

Mitt forslag. Vil gjerne høre tilbakemeldinger fra folk på denne lista. Er interessert i å lære!
Sitat av Likyhane Vis innlegg
https://www.komplett.no/k/shoplist.a...B-2513ECF5E520

Mitt forslag. Vil gjerne høre tilbakemeldinger fra folk på denne lista. Er interessert i å lære!
Vis hele sitatet...
De fleste oppsettene som er kommet nå er alle ganske like å holder en grei kvalitet, ditt inkludert. Det kommer bare ann på hva TS selv ønsker å prioritere. Vil han ha litt raskere CPU? Litt større SSD? Litt bedre kjøling? osv osv
Sist endret av Litago1; 28. januar 2014 kl. 14:59.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
De fleste oppsettene som er kommet nå er alle ganske like å holder en grei kvalitet, ditt inkludert. Det kommer bare ann på hva TS selv ønsker å prioritere. Vil han ha litt raskere CPU? Litt større SSD? Litt bedre kjøling? osv osv
Vis hele sitatet...
Ja. Nå som det ligger så mange gode forslag på bordet så er det opp til Bombasa selv å bestemme.

Grovt sett har han disse valgene:
  • Raskere CPU
  • 130 GB mer lagringsplass på SSD
  • Kaldere CPU
  • Ny PSU

Rask CPU vil alltid være smart da det er mange spill som krever og god del av CPU

Større SSD trenger man hvis man har veldig mange programmer man skal lagre der.

Kaldere CPU trenger man ikke da det allerede er kjølig nok med stock kjøler, og Bombasa ikke har planer om å overklokke.

Ny PSU er strengt tatt ikke nødvendig, men det kan være lurt å kjøpe en ny for å framtidssikre seg til senere oppgraderinger.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Ja. Nå som det ligger så mange gode forslag på bordet så er det opp til Bombasa selv å bestemme.

Grovt sett har han disse valgene:
  • Raskere CPU
  • 130 GB mer lagringsplass på SSD
  • Kaldere CPU
  • Ny PSU

Rask CPU vil alltid være smart da det er mange spill som krever og god del av CPU

Større SSD trenger man hvis man har veldig mange programmer man skal lagre der.

Kaldere CPU trenger man ikke da det allerede er kjølig nok med stock kjøler, og Bombasa ikke har planer om å overklokke.

Ny PSU er strengt tatt ikke nødvendig, men det kan være lurt å kjøpe en ny for å framtidssikre seg til senere oppgraderinger.
Vis hele sitatet...
Går for rask(ere) cpu. PSU kjøper jeg om det trengs når jeg oppgraderer skjermkortet engang i 2015.
Ekstra kjøling til CPU'en tviler jeg på er noe vits.

Skal lese igjennom listene nå.
Sist endret av Bombasa; 29. januar 2014 kl. 10:34.
Da slenger jeg ut denne før du bestemmer deg pga her får du AKKURAT hva du vil ha

Kjemperask CPU om du ikke skal overklokke (du kan gå ned til i5 4440 om du vil spare litt penger, du mister nesten ikke noe ytelse)
250 GB award winning SSD
Raskt å bra 8 GB ram
Bra hovedkort med alt du trenger

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...8-A5C72AFC5AC4
Sist endret av Litago1; 29. januar 2014 kl. 10:45.
SÅ hvilken build ble vinneren?