Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 863
Så en tråd om det på forumet for en stund siden, men finner ikke den tråden igjen.. Har også prøvd onkel google uten hjelp.

Anyways, det er et lite spill som går ut på å utforske universet. Ingen story, ingen handling, bare det å fly rundt å løke.
Kikke på stjerner, planeter , ystemer, galakser osv.
Du finner forskjellige planter, noen med liv, andre som dypfryste iskjemper.

Du kan reise alt ifra et par kilometer i sekundet til hele universet på et fåtall sekunder. Du har også to muligheter til å styre ''romskipet''. Enten styre det direkte med musa, eller å sette over til flight-modus hvor du ta daler mot gravitasjonspunktet og kan gli rundt planter.

Det er et gratisspill, kan lastes ned av alt og alle.
Sist endret av Bombasa; 10. september 2012 kl. 21:32.
SPORE ?(titegn)
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
SPORE ?(titegn)
Vis hele sitatet...
Nei nei.

Det er ikke et spill i den forstand. Det har som sagt ingen handling, mål eller storyline.
Du bare flyr rundt og kikker på stjerner og planeter.
Det tar ikke allverdens diskplass heller. Mye mindre enn et tradisjonelt spill.

Det er ikke utviklet av noe firma heller hvis jeg husker korrekt, men av en privatperson.
Sist endret av Bombasa; 10. september 2012 kl. 21:36.
Det første som slo meg var Kometen som er utviklet av en svenske, men det er bare til iphone/android

Der styrer du jo heller ikke et skip, så da kommer jeg ikke på noe for øyeblikket. Uansett så slenger jeg med en video av Kometen.
Gameplay
Sist endret av Diztar; 10. september 2012 kl. 21:44.
Universe Sandbox.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinis Vis innlegg
Universe Sandbox.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bardo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
haha, har faktisk begge de, men det var ikke spillet jeg tentke på.
Jeg fant spillet jeg tenkte på helt randomly via youtube for noen minutter siden.

gratis download:
http://en.spaceengine.org/load/core/..._full/2-1-0-14

ingame screenshots:
http://en.spaceengine.org/photo

Anbefalles!
Sist endret av Bombasa; 10. september 2012 kl. 21:47.
i vår eksistens
frekvens's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg

ingame screenshots:
http://en.spaceengine.org/photo
Vis hele sitatet...
Det må jo være det perfekte turematerialet å kjøre det spillet koblet til en 56" flatskjerm. Imagine that!
Kanskje ikke nøyaktig det du er ute etter, men du kan kikke på Kerbal Space Program.
Spillet er for tiden i alpha så mer innhold vil komme etterhvert.
Det går ut på å designe og fly en egen rakett. Man kan lande på månen og en annen liten planet. Neste versjon som kommer vil legge til flere planeter og måner. Forventet lansering på denne er iløpet av to-tre neste ukene.
Stort miljø for modding av spillet så det er mulig å gjøre mye rart.