Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 9478
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Noen her som har noe erfaring med Absinthe?

Har etter langt om lenge funnet noen som er villige til å selge meg absinthe men lurer veeldig på om det er verdt det. Så om det er noen her som har drukket absinthe og kan fortelle meg om rusen virkelig er verdt de 1000 (!) kronene jeg må betale per liter så hadde jeg satt pris på litt tilbakemelding.

Greit nok at prisen er stiv, er det verdt det så invisterer jeg jo bare i en halvliter eller noe, men er det ikke så heeelt forskjellig fra alkohol så dropper jeg hele greiene.

Alt av svar settes pris på. Utenom de som sier fy da.
Hørte noe om at de selger det på polet nå?
Riktignok uten malurt, som forøvrig sikkert var hele greia med absithen, men even so...

1000 spenn høres jo bare latterlig ut da.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
ninja5000: Ja, vet at de selger det på polet, men tror, som du sier at det ikke inneholder malurt, og om det gjør det så er det ikke i samme doser som ekte. Malurt kan brukes til å lage nervegass om jeg ikke tar helt feil, og er derfor ulovlig. Vet at 1000kr er noe stivt, derfor jeg er interesert i mer info enn det standarsidene har. 500kr er da ikke så alt for mye å legge ut, med tanke på at Absinthe vanligvis inneholder en 70-80% alkohol. Absinthe er kjent for å smake død og grønne jævler, så drikke på det skvipet uten malurt er rimelig uaktuelt .
Sist endret av Tias; 4. august 2003 kl. 00:38.
absint er jo 60 eller 70 % så du bør ikke drikke mye viss du vil huske hvordan det var å drikke det. ville ikke kjøpt det for 1000 spænn viss du har tenkt å drikke alt på en gang. men et glass (kjøkken) om gangen er bra...

kjenner en type som endte opp i en kald og råtten celle i fyllearesten i berlin, uten penger eller id, etter å ha drukket absinth kvelden før. han anbefalte meg å holde meg langt vekke fra drikken...
Man får jo kjøpt Absinthe under disk i diverse sprit-sjapper i Tyskland, prisen er ikke like høy som den du referer til.

En jeg kjenner som kjøpte det da vi var der. Jeg rakk aldri å prøve, men de andre syntes det var bra saker ;P

(er vel kanskje ikke vits å dra såå langt men)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Takk til både hrafnidr og allergeque, greit å høre litt forskjellige meninger, men hadde vært greit å hørt det fra noen som faktisk hadde testet selv.

Så, noen her på nff som har drukket absinthe en gang i verden og vil dele opplevelser eller meninger med meg/oss?
tja kunne vel det. men du kjenner mitt forhold til nark. helt i mot, men hvis det går som skamsterk sprit så... Nei er sikkert ikke med, håper du finner ut av det

offtopic: hvorfor ble den andre posten min sletta, prøvde å hjelpe, fordi Peder jeg omtalte har jevl. peil så det så.

tetra
Jepp, jeg har drukket "under disken i tyskland"-absinth. Om denne inneholdt malurt eller ikke skal jeg ikke påstå at jeg vet noe om, men så riv, ravende drita har jeg aldri vært, verken før eller siden. Den rusen jeg fikk var litt mer ut-av-kroppen-drita en jeg har vært før, og etpar kompiser mente sågar de hadde hatt svake halliser. Den absinth'en jeg drakk gikk det ganske greit å drikke ublandet. Den føltes ikke spesielt sterk, selv om flaska sa 70-80%. [husker ikke nøyaktig, er etpar år siden]
Har, i min ungdom også drukket hjemmelaget absinth, altså fremstilt av ting fra apoteket, men det var dårlige greier.

Hvis du klarer å skaffe det, prøv. Men jeg synes 1000kr/l var forferdelig stivt? Da tror jeg du får like mye gøy ut av en flaske whisky eller annet brunt brennevin.

Kan vel legges til at vi var rundt 24 år gamle og relativt erfarne drankere når dette ble testet.
Ka som er spesielt med absinthe? uten om at det er så sterkt? ka e malurt?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
eskrrak: Les linken jeg la med i første post, der finner du mye info om absinthe og malurt. Det som er spesielt med absinthe er at den inneholder malurt . Malurt er mildt beslektet med cannabis, og er derfor stimulerende på andre måter en vanlig alkohol (som jeg forøvrig ikke er så alt for glad i), samt skal være mildt halusinogent.

Merk: Absinthe er ikke narkotika, etter hva jeg har forstått iallefall, men er ulovlig pga under framstilling får man små mengder nervegass. Rett meg hvis jeg tar feil.

slap: Okey, takk for info. Får se hva det blir til, 1000kr er en del for et rusmiddel. Men men, hvis det ikke er noe serlig annerledes en vanlig alkohol gidder jeg ikke.

tetra: Jeje, ser det ann. De slettet vel posten for å værne han eller noe.
Hadde det med meg fra portugal like før påske, var vel 70%. Det smeller i pæra om du tar en 6-7 shots. 1000 kr litern er litt dyrt etter min mening ettersom jeg ga 150 kr for en liter :PP

Etter hva jeg har forstått hadde absinthe opium i seg på 1600-1700 tallet. Da var det pene herremenn som drakk det, for å ruse seg.
jeg fikk noe absinth ifra en kompis som hadde vært i tjekkia. Og det var sinnsykt artig å drikke det. Ble helt vill. Dette er spriten for de som vil bråke litt i fylla. For du blir så jævla sinna.
hehe
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
voktern: Hehe, litt dårlig deal min da .
Opium ja... Lurer på om de narkomane hadde hatt det slik som de har det nå, om opium enda var lovlig og man brukte det på samme måte som i gamle dager? *sukk*

HanZen: Sinna sier du? Hmm.

Høres ikke ut som absinthe er noe for meg, jeg er mer av "chill" typen, ikke "sint-sloss-hyper" typen. Men takk for alle svar, tror jeg dropper absinthe for denne gang, bruker heller pengene på noe jeg trenger .
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heisann. Har drukket absinthe og jeg må si det er virkelig KONGE

Kamerat av meg kjøpte helflaske i sverige, for 500,- og den inneholder 3 gram wormwood eller noe. Den "ordentlige" som de store kunstnerene drakk hadde 10 elns.. Wormwooden er det som fremkaller den hallusinerende effekten. Trenger ikke mange shots av den med 3 g for å bli litt "ør" og da kan man jo tenke seg med 10 g... Den "sterke" med 10 g er forøvrig ikke tillatt i europa i det hele tatt. Eneste stedet hvor du får kjøpt the -real thing- er i Polen etter hva jeg husker. Kan også sjekke www.ulex.de for bestilling, dette skal visstnok også være sterke greier..

Good luck
Har drukket 70% Absint i Tsjekkia. Selv om dette er ganske kraftige saker om man tenker på alkoholprosent, så må jeg si at det er den beste sterke spriten jeg har drukket rein (etter å ha antent den og rørt inn sukker naturligvis). Blir god og ruset, men ikke på en 'teit' og 'brautende' måte. (Som f.eks Tequila (=
Dette var dog ikke den 'ulovlige' typen absint som gir halliser osv.

Noen av oss smuglet over en flaske tilbake til Norge. Ulvolig, da all brennevin som har en alkoholprosent over 60 havner inn under narkotikalovgivning (afaik.)

Men det jeg skriver her er neppe særlig relevant for topicet, ettersom det Tias snakker om (slik jeg forsto det) er 'ulovlig' absint med innhold av malurt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Ja, etter hva jeg har forstått av de som selger og prisen så er dette the real thing. Men jeg vet ikke lengre, høres ut som det for det meste er alkoholen som virker her... Men uansett, er jo litt stas å ha snakket med Le feé vert - Den grønne fe.

*Usikker*
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
absint laget på gamlemåten klasifiseres så vidt meg bekjent som narkotikum. spriten har jo blant annet skylden for at van gogh ble gal og kuttet av seg øret som kjærlighetspresang til en hore. er dette "ekte vare" laget hjemme hos en eller annen fantast, så er absolutt ikke 1000 kr stiv pris. For det får du neppe tak i igjen på noen år. god absint laget etter den franske/tsjekkiske/et eller annet oppskriften kan gi noen virkelig sære halliser( egen erfaring) med rom som får snakkende ansikter på veggen o.l
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Hmm. Burde nesten kjøpt en halvliter da. Er en über-fantast som lager etter hva jeg har forstått. Jaja, får se hva det blir til, er litt innviklet nå visstnok.
Drakk litt absinthe her om dagen, ekte rød fra tsjekkia. Drak ikke så mye, men en venn av meg drakk så mye at han fikk halliser en gang... Farger starta å rende over i hverandre og sånt...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
hmm?? RØD? Trodde ekte var grønn jeg... Les experiences på erowid.org eller hva adressen er Han som ser pigger på brødet i brødboksen og sånn hehe
Ministry of Love
sptz's Avatar
http://www.erowid.org/chemicals/absinthe/absinthe.shtml der står det fanen så mye, du kan lære det meste som er og lære om absinthe der.. (i allefall mer en du har bruk for..)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
spetznaz: Hehe, jeg linket til den url'en i første post .
Ministry of Love
sptz's Avatar
hehe jeg skal gå og dø... tenker ikke helt klart halv seks om morgenen...
Har testa absinth to ganger.. ene gangen husker jeg lite og andre gang blandet vi det med meskalin så det tror jeg ikke vi skal snakke mere om..
Det heter vel absint og ikke absinth.
det heter faktisk ingen av delene, det heter absinthe
-men det er jo engelsk, så det blir kanskje absint her innelands..
Men den ekte med malurt du får kjøpt nå for tiden tror jeg kommer fra østblokklanda et sted. Så jeg sier GO, kjøp den, men vær varsom, man blir helt canaccas, og dæljer til det som er, men alikevel føler man at man har kontroll(noe som ikke er tilfelle)
Sist endret av JørnZorg; 7. august 2003 kl. 21:06.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Hmmm. Dæljer til det som er sier du? Er som allerede sagt mer en chill person da, men vi får se hva det blir til, var visst litt komplikasjoner pga et brudd mellom to personer og shit, der den ene er mitt ledd og den andre er den videre kontakten. Men men, får jeg tak i så kjøper jeg.

DrixXx: Ikke interesert i å skrive en litten tripprapport på den meskalintrippen din?
neida, ikke nødvendigvis bråk, men man blir helt gær`n...
Triphistorier kan han (og jeg) mange av..
Tror ikke det er så jækli lurt å drive å leke med absinthe.
Mulig de har fjerna de verste ingrediensene nå, men skal ikke si noe sikkert. Husker jeg rett så var det Van Gogh som skjærte av seg øret i absinthe-rus.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Vel, mange som har gjort værre ting påvirket av rusmidler, så å kutte av seg øret som en gave til sin elskede er da ikke så galt... Uansett, er klar over alle risikoer, eneste jeg ønsker er å høre egne erfaringer og meninger om absinthe.
Tror du ska være ganske "borte" før du kutter av deg øret for å gi det til dama....
Egne( eller egen) erfaring er at man blir skikkelig drita uten å egentlig oppfatte det, og liit soppfølelse oppi det hele. Vet ikke om du har spist sopp før, men det er liksom litt hyggeligere enn ellers. Pluss at man av en eller annen grunn rettferdiggjør alt faenskapen man finner på, som f.eks ødelegge ting. Og det er jo gøy
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Ang. syke ting man gjør mens man er rusa; det var en fyr fra statene som skjærte av seg huden i ansiktet og ga den til hundene sine mens han var høy på englestøv.

</offtopic>
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Hehe, har ikke spist sopp før nei. Har en kompis som kjøpte inn sopp til meg og han, men så klarte han å gomle i seg mitt og :s. Men men, kommer vel snart mer .

Av en eller annen grunn så høres ikke Absinthe så veeldig gøy ut lengre, men blir det noe av den dealen så kjøper jeg vel en halvliter...
Sopp er nok mer Gøyalt en absinth vil jeg tro. Trodde ikke du holdt på med slikt Tias. Jeg ble skikkelig skuffet nå.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Hah, kan du si!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Det er jo ikke akkurat slik at du blir gal av å gå på en kule absint. Galskapen utvikles etterhvert hvis du drikker mye av det over tid, derfor ble Van Gogh sprø.

Afen, det du beskriver er jo åpningsscenen i "hannibal" filmen.
Opprinnelig postet av Peder
Sopp er nok mer Gøyalt en absinth vil jeg tro. Trodde ikke du holdt på med slikt Tias. Jeg ble skikkelig skuffet nå.
Vis hele sitatet...
enig, skuffet. meg, deg skoleplassen 09.55 mandag 18. aug. pass deg eg mener det!!. nei helt alvorlig hør på peder, an vet kan an snakker om.

tetra
Jeg ville heller anbefale deg å prøve å røyke malurt istedet, høres ganske interesangt ut i følge denne trippraporten på erowid.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Vel, å begynne leke kjemiker er uten tvil for mye stress. Tror ikke å røyke bare urten funker så bra. Men takk uansett, interesang lesning.

Tetra: Absinthe er alkohol med wormwood i. Selges over disk i mange land, ikke farlig. Og når vi først er inne på avsløringer i stor grad, Peder kødder med deg .
vet . men alikevel

tetra
Absinte slekter til Narkotika. Ganske morsomt, rimelig annerledes enn vanlig alkohol. Jeg ville investert i liter'n hvis jeg var deg. Greitt å i hvertfall ha prøvd det.
to kamerater a mg drakk det.......en liter flaske delt på 2...det gikk ikke særlig bra!absinth har en litt annen virkning en vannelig alkohol...man blir litt hissig for og si det sånn...begge to "sloka" ikke uvannelig at det skjer men jeg tror det er lurt og holde seg unda absinth....
Absinthe, skal du brenne bort litt av alkoholen og blande ut med sukkerbit, og sånnt, hvis d er ekte absinthe, eller så funker ikke malurten så bra.
Opprinnelig postet av afen
Ang. syke ting man gjør mens man er rusa; det var en fyr fra statene som skjærte av seg huden i ansiktet og ga den til hundene sine mens han var høy på englestøv.

</offtopic>
Vis hele sitatet...
jeg så det på hannibal
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Da var han ikke høy på englestøv, men på poppers.
Absinthe! Nectar of the Gods! Ambrosia!

Et helt fabelaktig brennevin, spesielt hvis du får det importert fra de eldre produsentene i Nederland/Tjekkia.

Har en alkoholprosent på mellom 45% og 80% (grovt regnet) og har en liten dose WyrmWood ekstrakt (malurt, som førøvrig kan tygges, røykes, sniffes eller blåse opp i anus. Dog dette er meget farlig grunnet uberegnelige doser).

Finnes tre hovedfarger: Grønn (klassisk) Gul og Rød. Dog dette skal være forsjellige smaker har jeg enda ikke klart å merke forsjellen.

Man brukte gjerne å drikke Absinthe sammen med vann og en sukkerbit. sukkerbiten ble plassert på en spesiell "Absinthe skje" og vannet ble helt over (3:1 eller 4:1 ratio) sukkeret fjernet den bitre smaken.

Ble ofte blandet med Laudanum (opium ekstrat) dette tente man gjerne på og ventet til dunsten hadde brent vekk før man drakk det.

Så over til om man bør drikke det... JAAAAAAA! Det er et meget godt brennevin, og inneholdet av malurt ekstrakt er så lavt i alle nyere typer at det ikke har noen ekstra negativ effekt. I alle fall ikke ved moderat inntak. (Og du dør av alkoholen først )


(PS: glemte å nevne at dette er en lidenskap jeg har )
Hvis jeg ikke tar helt feil skriver Fredrik Skavland & co en noen sider om absinthe i boken "100 ting å gjøre før du dør" hvor han snakker med en såkalt "expert" på området.
Jeg vet ikke så mye om kvaliteten på denne boken, men det står ihvertfall litt om hvordan man bør nyte absinthen , hvor man kan kjøpe osv. Boken koster jo ca. 400 kroner da så det er kanskje ikke verdt det.
Opprinnelig postet av Schizoma
Da var han ikke høy på englestøv, men på poppers.
Vis hele sitatet...
Yeah..! Poppers er fett!