Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1563
Kommer med en oppfordring til folk om å unngå ventelo som ISP. Utrolig irriterende at når de fra før av er så overpriset skal sende SMS med reklame og ringe og prøve å selge mer søppel.
Bestillte også internett under en kampanje hvor de annonserte at man fikk med gratis router. Det fakturerte de meg selvfølgelig med senere. I det hele tatt et sleipt og grådig firma. Så jeg annbefaler å unngå ventelo og bringe ordet videre til folk som ser etter ISP.
Jeg fikk gratis router fra kundeservice fordi jeg spurte om de hadde noe pågående tilbud, noe de forøvig ikke hadde. Vedkommende sa han skulle 'miste' denne oppi pakken. Ventelo svarer forholdsvis hurtig på henvendelser og takker for kritikk, og har en stabil linje.

Jeg sliter ikke med reklamer bortsett fra kundeundersøkelser per epost, men disse kommer kun fire ganger i året.

Hva mener du med at de er overpriset? De ligger under Telenor i pris, og leverer større hastighet.

Edit: Jeg hadde BlueCom i sin tid, og da Ventelo kjøpte opp dette, mistet jeg selvfølgelig ekstratjenster jeg hadde betalt fastpris for, som de ikke leverte. Dette løste de ved å sette opp disse tjenestene, kun for å tilfredsstille èn kunde.
Sist endret av prenix; 2. desember 2010 kl. 10:02.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ventelo er den nest verste ISPen jeg har vært så uheldig å ha i noen periode nest etter selve Telenor. Begge med alvorlig mangel på stabilitet, dårlig fart i forhold til det en betaler for, og de klarte ikke å fikse en DRITT.
Har abre hatt positive erfaringer med ventelo, i de 5+ årene jeg har brukt det har nettet kun vært nede 1 gang. og det var på grunn av ett gåent modem. Og de gangene jeg har ringt kundeservice har det ALDRI vært mer enn 2 minutter i telefon kø. Har også alltid fått hjelp med de problemene vi har hatt raskt. Nextgentel, telenor og get derimot har vært het forferdelige å ha med å gjøre.
Furthermore:

Etter ustabil linje sendte de en tekniker til å fikse sentralen dagen etterpå - noe som løste problemet. Hastigheten har alltid vært noe høyere enn det jeg betalte for.
Er glad jeg fikk tilbud om fiber her jeg bor. Hadde Ventelo og maken til søppel skal du lete lenge etter.
Fikk aldri den linja jeg betalte for, og en stund så gikk linja ned noen minutter hver eneste kveld.

Noen ganger så gikk den ned for et par dager av gangen, og det tok meg en evighet i kø hos kundeservicen.

De pleier også å ringe meg en gang i blant i ettertid for å prøve å få meg som kunde igjen.
hadde ventelo ei stønn der jeg bor pga det var en liten stund eneste som klarte levere ut til meg hvorfor veit jeg ei men slik var det nå en gang.

plutselig en dag ringer det en grei kar fra Nextgentel og lurer på om jeg er interesert i og bytte over til de pga de hadde kjøpt opp tele 2 sitt opplegg og de hadde visst bygd ut noe oppe hos oss.

og vips hadde mann 6000/1000 linje isteden for 4000/500ish linje.

opplevde fler ganger att ventelo ringte til meg, når jeg var kunde der og lurte på om jeg ville kjøpe bredbånd av de ba de bare lese litt ekstra godt inne på skjermen sin, og vips en gratis mnd for brydderiet grei kunde service men makan til ustabil linje.
Jeg er rimelig fornøyd med nextgentel. Stabil linje, god kundeservice - hva mer kan en forvente ?
Har Ventelo som ISP. 20/1 Mbit ADSL for 469,- kr mnd. De klarer å levere 13 Mbit, jeg bor et stykke unna nærmeste sentral. Har ikke funnet noen som kan matche tilbudet. Har aldri opplevd noen problemer med Ventelo.
Har NextGenTel og er stor fornøyd med de... eneste minuset er at første linje suport har null peil, teknikkerene skjønte problemet etter 1min i telefonen og fikk ny router 2dager seinere.
Jeg gikk fra telenor til ventelo for 2 år siden, og har aldri hatt en bedre ISP.
Har hatt NextGenTel i 5+ år, kan ikke si jeg er misfornøyd. Kundeservicen er god (dog litt treg responstid noen ganger) og nettet er stabilt.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Når det gjelder stabilitet på ADSL linjer blir det feil å kritisere et firma generelt.
Med ADSL avhenger det veldig av hvor du bor. Det kan være dårlige kabler og/eller utstyr i et område, mens det er bra et annet sted.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Når det gjelder stabilitet på ADSL linjer blir det feil å kritisere et firma generelt.
Med ADSL avhenger det veldig av hvor du bor. Det kan være dårlige kabler og/eller utstyr i et område, mens det er bra et annet sted.
Vis hele sitatet...
Godt mulig, men når jeg hadde min tidligere ISP så gikk linja ned 1 gang på 2 år. Med Ventelo så var det ca. 1 gang i måndeden.
Leverandørene bruker de samme linjene, så sannsynligheten er høy for at du kunne hatt de samme problemene hos en annen leverandør. Hvertfall hvis det er en fysisk feil på linjene og ikke dårlig konfigurasjon.
Er klar over at det er de samme kablene som går fra dslam og inn til kåken min.

Men nå hadde jeg ikke problemer før jeg fikk Ventelo og har brukt det samme modemet hele tiden.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Er klar over at det er de samme kablene som går fra dslam og inn til kåken min.

Men nå hadde jeg ikke problemer før jeg fikk Ventelo og har brukt det samme modemet hele tiden.
Vis hele sitatet...
Og siden du sier det, så regner jeg med ikke ventelo prøver å levere noe større hastighet enn det du hadde før. Stemmer dette?
jeg har flyttet litt rundt i bergen området, og dermed også byttet ISP en del ganger.
nextgentel var grusomt dårlig når jeg bodde i byn, men når vi vodde litt lenger unna byn var det hele en god opplevelse. så tror faktisk det varierer mye på hvor du bor.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av datagutten Vis innlegg
Når det gjelder stabilitet på ADSL linjer blir det feil å kritisere et firma generelt.
Med ADSL avhenger det veldig av hvor du bor. Det kan være dårlige kabler og/eller utstyr i et område, mens det er bra et annet sted.
Vis hele sitatet...
Og når man melder om det i et helt år blir det feil å IKKE kritisere de udugelige folka som angivelig skal fikse sånt. Hvem nå de er.
Sist endret av robhol; 3. desember 2010 kl. 16:36.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
Og siden du sier det, så regner jeg med ikke ventelo prøver å levere noe større hastighet enn det du hadde før. Stemmer dette?
Vis hele sitatet...
Ventele leverte dårligere hastighet enn det jeg hadde tidligere, så det var ikke ustabilitet pga. at de prøvde å presse max ut av linja.