Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 545
Jeg har bruk for et program som kan ligge i bakgrunnen på en maskin(win xp, vista, 7), og når et (eller flere programmer) kommer med feilmeldinger, skal brukeren av maskinen bare kunne trykke på en tast og så blir det tatt screenshot av maskinen, bildet lagret i mine dokumenter/bilder, og en epost blir sendt til en valgfri adresse med beskjed om at "noe har skjedd".


Finnes det noe slikt som jeg beskriver? Jeg får nemlig veldig ofte beskjed om at "noe kom frem på skjermen, men vi aner ikke hva det var, hvilken farge det hadde, eller hvilket program det tilhørte".

Om det kan laste bildet opp til annen maskin ved hjelp av unc path eller ftp blir verden bare bedre og bedre.
Ville vært mer fornuftig å overvåke eventloggen da 99% av alle feilmeldinger som kommer på skjermen (utenom LOL DU SKREV FEIL PASSORD) blir logget der, deretter sende alle kritiske \ error \ warning meldinger til et system som kan håndtere dette.

Kjenner bare til HP Openview som kan dette, men finnes sikkert haugevis av open source applikasjoner.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
SnagIt :-)

Bruker det på jobben, er helt genialt. Kan velge at snag skal bli sendt på e-post, til fil, instant messenger, word, og mye mer.

Sette det opp riktig, så blir heller ikke brukeren bedt om å lagre noe eller noe slikt. Bare klikker på knappen, så kommer e-posten opp med bildet som vedlegg.


EDIT:
Kan legge til hvordan jeg har satt det opp.
1. Høyreklikk på ikonet i systemstatusbaren.
2. Gå til output
3. Har merket valget "File", og fjernet huken på preview (NB! Denne huken kan bare bli fjernet om det er gjort et valg om e-post, file, etc).
4. Under input, så har jeg valgt region. Da er det bare å dra over det jeg skal ha etter å ga trykket på hurtigtasten for å ta bilde.
5. Under Tools -> Prorgam Preferences -> Har jeg valgt Global Capture hotkey til å være CTRL+Q. Default er Print Scrn. Da Trykker jeg bare dette for å ta snagget.
Sist endret av Kekurikekaka; 14. september 2010 kl. 11:08.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
SnagIt :-)

Bruker det på jobben, er helt genialt. Kan velge at snag skal bli sendt på e-post, til fil, instant messenger, word, og mye mer.

Sette det opp riktig, så blir heller ikke brukeren bedt om å lagre noe eller noe slikt. Bare klikker på knappen, så kommer e-posten opp med bildet som vedlegg.
Vis hele sitatet...
Nå begynte det å nærme seg noe. Men jeg trenger noe som ikke kommer opp med noe når brukeren trykker. Dette er en brukermasse som stort sett bare kan bruke systemer. Hvis det kommer noe som helst uventet opp, så er det et problem. Derav trenger jeg ting som gjør alt uten at brukeren trenger å gjøre annet enn å trykke på en knapp.

AtXbYeA: Feilmeldinger er en ting, men brukermassen reagerer i mild panikk over at windows sier at den har nye oppdateringer å ta seg av. En lett endring av gui forårsaker problemer.

Alt jeg egentlig trenger er å kunne se hva de så.

Oppdatering: Her fant jeg ett program som ser ut til å kunne gjøre screenshot-delen effektivt nok. Fortsatt litt igjen før jeg finner en epost funksjon som funker.