Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 834
Hei. Jeg får ikke PCen til å funke, og lurer på om det kan være fordi jeg ikke har koblet til powersupplyen. Jeg har koblet til denne: Click image for larger version

Name:	MAin strøm.jpg
Views:	43
Size:	93,0 KB
ID:	7756, men må jeg også koble til denne?: Click image for larger version

Name:	Strømconnector.jpg
Views:	50
Size:	99,9 KB
ID:	7757? Det er ingen strømledning fra powesupplyen som passer, men det går ann å koble til to av disse:Click image for larger version

Name:	LEdninger.jpg
Views:	49
Size:	82,5 KB
ID:	7758. Er det det som må til? Mange takk for svar.
jammen masse arbeid istedenfor å lese manualen som følger med alle hovedkort. du kan og gå inn på hovedkortets produsent sin nettside og laste manual i pdf om du ikke har den som følger med.

som hovedregel skal det alltid kobles to forskjellige ledninger med strøm fra strømforsyning til hovedkort.
Såvidt jeg kan se, ser det ut som om de to pluggene er utformet for å kunne sitte ved siden av hverandre, så jeg tør gjette på at det er riktige plugger, som er tilpasset slik at man kan bruke strømforsyninga både på 4 og 8 pins kontakter
Bananeter's Avatar
Trådstarter
Seff leser jeg manualen, men det står ikke så mye... Hvis strømledningen ikke passer inputten er jeg litt redd for å gjøre en feil og korslutte hele dyre driten. Så da kan det være en ide og være sikker først.
Det fulgte vel med en manual på hovedkortet ditt? BØR leses! Denne er grei: http://www.smpspowersupply.com/connectors-pinouts.html
Lykke til!
Den siste strømledningen der leverer strøm til CPUen. Uten denne vil maskina (naturlig nok) ikke fungere.

Grunnen til at den er todelt er at 8-pinskontakten er en relativt ny arvtager til tidligere 4-pins da dagens prosessorer bruker mer strøm. De to pluggene kan vanligvis hektes sammen på noe vis.
Bananeter's Avatar
Trådstarter
Takker. Nå funkern
Både skjermkort-kontakter og vanlige 4/8 pins kabler fungerer i den kontakten du har tatt bilde av, ettersom begge leverer 12V.
Sitat av Bananeter Vis innlegg
Takker. Nå funkern
Vis hele sitatet...

Ok hvem hadde rett?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Gjetter på VivaLatrina og Kråketær hadde rett, PSU'en har en todelt 8 pins kontakt, jeg gnei meg i hue selv en gang, da måtte jeg dele den selv da Hadde kun 4 pins til Hovedkort.