Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 963
Forhistorie: Jeg har en rekke maskiner jeg skal sette opp som "for alle" maskiner og for å lette litt på arbeidet slik at jeg ikke må gjenta alt jeg gjør på 5-6 maskiner tenkte jeg at jeg kunne kopiere harddiskene fremfor å endre alt på hver, men for at det skal fungere på riktig måte må jeg sannsynligvis endre kode på hver maskin. Problemet jeg har da, er at det virker som om maskiner med W7 Professional ikke har den muligheten, mens W7 Enterprise har den muligheten. Filen som kjøres er slui.exe, og i Enterprise gir den meg muligheten til å endre mens Pro sier bare at "næ, hyggelig at du aktiverte".

Finnes det en måte jeg kan fortelle systemet at man plutselig er uaktivert?
1) Start Command Prompt: Click the Start Menu Button Orb (On Lower left), In the Start Search Box, key in:

cmd

And RIGHT CLICK IT, and Run as Administrator.

You can also Manually open CMD, by going to: START> ALL PROGRAMS> ACCESSORIES> Command Prompt

And Run as Admin

2) Key in the following CAREFULLY:

slmgr.vbs -ipk 3YFJ7-3486F-7488V-3VDMF-2PJMW

Hit Enter

This key is a deactivated key from Microsoft, and does NOT work for activating

3) wait a few seconds to a minute to deactivate Windows 7.

4) Once you see a pop up related to deactivation, check and see if Windows is deactivated. Go to:

Start> Right Click Computer> Click Properties, on the bottom it should tell you a time Limit

Hope this help 999
Vis hele sitatet...
http://thehotfix.net/forums/index.ph...ate-windows-7/

Funker dette?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom man skal kopiere fra et golden image til flere andre på Win2k8 iallefall må man endre SID o.l.

Dette kan enten gjøres med sysprep tools eller en utility som heter sid-changer eller.no hvis jeg ikke husker feil.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dersom man skal kopiere fra et golden image til flere andre på Win2k8 iallefall må man endre SID o.l.

Dette kan enten gjøres med sysprep tools eller en utility som heter sid-changer eller.no hvis jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at i de aller fleste tilfeller forklarer du på et nivå som ligger noen meter høyere enn vi andre forstår?

Alt jeg hadde planer om var å klone diskene med acronis og så arbeide meg videre derfra.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du er klar over at i de aller fleste tilfeller forklarer du på et nivå som ligger noen meter høyere enn vi andre forstår?

Alt jeg hadde planer om var å klone diskene med acronis og så arbeide meg videre derfra.
Vis hele sitatet...
Woops ;-)

Da anbefaler jeg at du kjører sysprep på maskinen før du lager image i acronis og deretter deployer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Security_Identifier
http://en.wikipedia.org/wiki/Sysprep
▼ ... noen uker senere ... ▼
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Oki, her er hva jeg gjorde og hva som skjedde:
Jeg gjorde ferdig en av maskinene og satte den opp eksakt slik jeg ville, for så å bare speile diskene. På en av maskinene prøvde jeg ztaale sitt forslag, og der skjedde det ikke noe i det hele tatt, og på en annen maskin prøvde jeg sysprep, mend er stoppet den under neste boot og klage over at noen services ikke kjørte og at en reboot trengtes. Reboot. Samme problem, gjenta, gjenta, gjenta, gi opp. Antar at noen av de nyttige programmene Toshiba puttet i og som jeg fjernet fikk problemer. Jaja. Et tredje forsøk på noe som var litt mer likt ztaale sitt ga meg at keyen jeg hadde tastet inn ikke kunne aktiveres automagisk og at jeg måtte ringe MS. Glem det!

Så jeg har nå gått for den enkleste, men ikke mest "ryddige" metoden. Dog ikke uten pussigheter.

All den tid alle maskinene også skal ha noe som heter Scanix Illusion på seg som resetter alle endringer gjort, gjorde jeg følgende: Deaktiverte oppdateringer fra MS og satser på at de ikke vil bli ugyldige noensinne. Så klonet jeg diskene med en livecd med acronis. Problemer oppsto først med de tingene som skulle være forskjellige på hver maskin, menlig utskrift. Ikke det at de skal være tilkoplet forskjellige printere, men navnet de skriver ut med skal være anderledes slik at man kan se hvor utskriften kommer fra.

På printserveren (Printserver) lagde jeg en rekke nye brukere og på de bærbare kjørte jeg kommandoen "net use \\printserver /user:printserver\publikum1 /persistent:yes" og så brukte jeg eksplorer for å kople til printerne. Og alt dette gikk flott og enkelt helt til den siste maskinen. Der får jeg "Systemfeil 1326 har oppstått. Påloggingsfeil: ukjent brukernavn eller passord." Printserveren oppgir feil "3221225578" som betyr eksakt det samme. For feilsøkingen sin del prøvde jeg å kople på en av de "brukte" brukernavnene, men får samme feil der. For ordens skyld, printserveren er 2000, SP4.

Jeg får sår i hodet av all kløingen og rivingen.
Sist endret av meitemark; 30. juli 2010 kl. 15:50.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Tror ikke windows er så glad i blanke passord for å koble til shares.
Sett et passord og legg det til etter brukernavnet slik (mellomrom mellom brukernavn og passord):
net use \\printserver /user:printserver\publikum1 passord /persistent:yes
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det pussige er jo at det fungerer på alle de andre maskinene, og jeg har aldri hatt problemer med blanke passord tidligere. Ikke her og ikke andre steder. Jeg har selvfølgelig prøvd å sette passord på brukeren bare for å teste, men akkurat samme meldingen. Det eneste som skiller maskinene er at de som fungerer har serienummer Y9018###H, mens denne har Y9017###H.