Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 14425
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Absolutt overalt! Vegger, skilter, bygninger, broer, utedasser, dører, trestammer, komlokk, butikker, cb fabrikken, vinduer, osv osv.

Noen her som vet hva ''PF'' betyr/står for?

Gått og undret meg over dette i snart et år nå. Håper på svar
Sist endret av Bombasa; 28. juni 2010 kl. 23:35.
Pul fardin?

Her er forresten en artikkel om saken: http://www.fvn.no/lokalt/politiloggen/article767809.ece

edit:
KRISTIANSAND: Jaktet på tagger
10.00: Politiet var ute å lette etter en tagger som hadde tagget "PF" flere steder. Politiet skal ha funnet sekken til taggeren, men ikke mannen selv.
Vis hele sitatet...
Kan jo rett og slett være en fyr som tagger det overalt, uten at det betyr noe spesielt? Finnes mange rare mennesker der ute
Sist endret av SemiColon; 28. juni 2010 kl. 23:37.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Pul fardin?

Her er forresten en artikkel om saken: http://www.fvn.no/lokalt/politiloggen/article767809.ece

edit:

Kan jo rett og slett være en fyr som tagger det overalt, uten at det betyr noe spesielt? Finnes mange rare mennesker der ute
Vis hele sitatet...
tagget over hele kristiansand. Fra utkant til utkant. Ser dem med ca 50 meter mellomrom nærmest uansett hvor jeg går. Må være mer enn en mann som står bak?
Sist endret av Bombasa; 28. juni 2010 kl. 23:41.
Game disconnected
pokemon's Avatar
har også sett dette her, har hørt et løst rykte om at det står for "proteinfabrikken" men jeg vet ikke.
Det er nok proteinfabrikken sitt nye markedsførings prosjekt

Edit:
Var visst litt treg, hehe
Sist endret av Alex90; 29. juni 2010 kl. 00:01.
Sitat av pokemon Vis innlegg
har også sett dette her, har hørt et løst rykte om at det står for "proteinfabrikken" men jeg vet ikke.
Vis hele sitatet...
fy faen! proteinfabrikken? haha lattis ganger 1000
Haha, snikmarkedsføring av Proteinfabrikken. Fantastisk!
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Nicket til taggeren?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Proteinfabrikken?

wow, nå mistet jeg all respekt for dem..
Samme som at det står "SIN" over hele porsgrunn / skien
er nok en gruppe med taggere, står det bare PF eller er det andre tags i nærheten med samme farge? vi hadde hvertfall et "crew" når vi løp rundt å malte ^^
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Jeg vedder på at det står for Pink Floyd!
Game disconnected
pokemon's Avatar
som sagt : jeg vet ikke var bare noen som snakket om det engang.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Politiets fellesforbund
høres ut som et crew/gjeng :P
Markering av territorium?
Om det kommer en anna gjeng og overtar, tagger de noe anna over "PF" ?
Initsialene til taggeren kanskje? Er ihvertfall sånn her på Kongsvinger på noen "kunstverk"
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Meg bekjent står det for "pur faen", og at det startet som en liten ting blandt noen venner men at det fort ble "populært".
PF er et forholdsvis stort crew. Ikke èn kar..
Av de forslagene ovenfor vil jeg nok si at "pur faen" virker mest logisk.

Forkortelsen til proteinfabrikken er også PF, men tviler på at dette har noen som helst med crewet PF å gjøre.
Sitat av pet Vis innlegg
PF er et forholdsvis stort crew. Ikke èn kar..
Av de forslagene ovenfor vil jeg nok si at "pur faen" virker mest logisk.

Forkortelsen til proteinfabrikken er også PF, men tviler på at dette har noen som helst med crewet PF å gjøre.
Vis hele sitatet...
Du vet at de er et forholdsvis stort crew, men du vet ikke hva PF står for?
Tror du skryter på deg litt mer info enn det du har.
Jeg maa si meg enig med obersten. Jeg syntes det er en jaevla uting aa male random bokstaver over hele byen.
Naar det er sagt setter jeg pris paa bra grafitti naar jeg ser det, selvom jeg ikke driver med det selv. Saa lenge det er bra laget maa de godt spraye det paa stortinget for min del, men ikke fly rundt med sprittusj o.l og skriv over alt.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Du vet at de er et forholdsvis stort crew, men du vet ikke hva PF står for?
Tror du skryter på deg litt mer info enn det du har.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg sa det er et crew er fordi jeg har sett PF veldig mange steder med forskjellige handstyes og meget varierende kvalitet fra en og samme tid. Hvis R*so og I*nos er samma kar kan det hende jeg tar feil.

btw: Et stort crew behøver ikke bety at det er mange "medlemmer", men at crewet er annerkjent/mange som har hørt om..
Ser meir ut som eit 7-tall, kan alle ha tatt feil? :O

Du veit aldri med tagging...

PF eller P7... Virker ikkje så interresant.

Trådstarter: Er du ein av dem som prøver å få dokke litt meir interresante? Bare spørr...
Sist endret av Fyllingz; 2. juli 2010 kl. 04:24.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Markering av territorium?
Om det kommer en anna gjeng og overtar, tagger de noe anna over "PF" ?
Vis hele sitatet...
Sett mye gangsterfilmer i det siste?
En som har spilt for mye gta-sanAndreas.
Det der var jo bare stygt. Minner om barnestreker.
Vil tro det er omtrent like stygt som at det er tagget 'EABS' eller 'LMK' på hver eneste vegg i Trondheim. Folk som gjør slikt, må vel bare bare slippe ut sin indre retard.
PF står for Paralgin Forte. Det selges sikkert der det ble skrevet?
http://bildr.no/thumb/679373.jpeg


Speilvendt står det jo ganske tydelig 74 : )



I enkelte numer systemer basert på det engelske alfabetet, nummer 74 er det knyttet til Jesus Kristus. Jesus er J = 10, E = 5, S = 19, U = 21, S = 19, som legges sammen lik 74 år. Bokstavene Kristi lik 77 (tall) når det legges sammen: C = 3, H = 8, R = 18, I = 9, S = 19, T = 20. Dermed KRISTUS JESUS kan representeres som 151 (tall) i numerologi basert på det engelske alfabetet. Tilfeldigvis begrepet Lucifer også tilsvarer 74 i denne engelsk-baserte numerological system. L = 12, U = 21, C = 3, I = 9, F = 6, E = 5, R = 18.


JESUS ER TILBAKE :O
Sist endret av Sixpounder; 2. juli 2010 kl. 12:04.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Her er det jo klart noen BSD-nerder som er på ferde for å spre det gode ord om Packet Filter.
ER sånt i østfold også, her ser jeg "veg" tagget OVERALT!
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
http://bildr.no/thumb/679373.jpeg


Speilvendt står det jo ganske tydelig 74 : )



I enkelte numer systemer basert på det engelske alfabetet, nummer 74 er det knyttet til Jesus Kristus. Jesus er J = 10, E = 5, S = 19, U = 21, S = 19, som legges sammen lik 74 år. Bokstavene Kristi lik 77 (tall) når det legges sammen: C = 3, H = 8, R = 18, I = 9, S = 19, T = 20. Dermed KRISTUS JESUS kan representeres som 151 (tall) i numerologi basert på det engelske alfabetet. Tilfeldigvis begrepet Lucifer også tilsvarer 74 i denne engelsk-baserte numerological system. L = 12, U = 21, C = 3, I = 9, F = 6, E = 5, R = 18.


JESUS ER TILBAKE :O
Vis hele sitatet...
Støtter denne
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Denne setter prikken over i'en på det meste jeg føler om tagging
http://www.youtube.com/watch?v=8cDAr2qkKGo
Taggingen virkes bare som random tulball fra noen som tror de er kule pga de gjør det...

Er jo faen aldri noe de skal ha fram i med taggingen sin...
Tagging kan for meg sammenlignes med bikkjer som prøver å pisse så høyt som mulig for på den måten å fremtre som større enn de er. Tagging, er slik jeg ser på det, bare en dårlig utgave av en pissekonkuranse, totalt meningsløst.
Siden vi snakker om det Noen osm vet hvorfor det står BA i hele Bergen? Ser det overalt.

Hvem vil tagge BA hvis det står for bergens avisen eller noe?
Over hele bergen Sør, Søfteland og Os står det KEB tagget overalt! På skilt, buss stopp, telebokser, rekverk, vegger, vinduer o.s.v!
Her i området er det tagget "P.E" overalt. Hva skjer?
Sitat av Dj Shadyz Vis innlegg
Er jo faen aldri noe de skal ha fram i med taggingen sin...
Vis hele sitatet...
Det er da alltids noen slengere:

http://a.imagehost.org/0374/iamfree.jpg

Det er fortsatt like ulovlig å tagge på noe, samme hva det står (med mindre det er din egen eiendom, eller områder der det er tillatt).
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Er sikkert forskjellige kordinater til et kordinert alien angrep

http://www.adressa.no/nyheter/utenri...cle1093103.ece

Og dette er spionasje
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
http://bildr.no/thumb/679373.jpeg


Speilvendt står det jo ganske tydelig 74 : )



I enkelte numer systemer basert på det engelske alfabetet, nummer 74 er det knyttet til Jesus Kristus. Jesus er J = 10, E = 5, S = 19, U = 21, S = 19, som legges sammen lik 74 år. Bokstavene Kristi lik 77 (tall) når det legges sammen: C = 3, H = 8, R = 18, I = 9, S = 19, T = 20. Dermed KRISTUS JESUS kan representeres som 151 (tall) i numerologi basert på det engelske alfabetet. Tilfeldigvis begrepet Lucifer også tilsvarer 74 i denne engelsk-baserte numerological system. L = 12, U = 21, C = 3, I = 9, F = 6, E = 5, R = 18.


JESUS ER TILBAKE :O
Vis hele sitatet...
Se det ja, godt observert, kansje det er en motkampanje til "Yes we can" verbalt, som blir veldig likt "Thank you satan" baklengs
Sist endret av Lizz; 2. juli 2010 kl. 21:33.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Absolutt overalt! Vegger, skilter, bygninger, broer, utedasser, dører, trestammer, komlokk, butikker, cb fabrikken, vinduer, osv osv.

Noen her som vet hva ''PF'' betyr/står for?

Gått og undret meg over dette i snart et år nå. Håper på svar
Vis hele sitatet...
tja, mange gode forslag her. men hvis dere kan lese graffiti vil dere se at det står "Pur Faen" nede ved lunds broa. så jeg ville satset pengene mine på det.

Sitat av Volch0k Vis innlegg
Vil tro det er omtrent like stygt som at det er tagget 'EABS' eller 'LMK' på hver eneste vegg i Trondheim. Folk som gjør slikt, må vel bare bare slippe ut sin indre retard.
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du si det? HVa er det som gjør graffitimalere til retarder? Og hvorfor bruker du det som et sjellsord? Du er ikke et veldig opplyst menneske, er du vel? Jeg kjenner flere graffitimalere, og de er noen av de mest interresante menneskene jeg kjenner. ta en tur ned på Sprayboks.no hallen i kristiansand og se hva som blir produsert der, og ta deg en prat med de som henger der, så skal du se

Sitat av methewall Vis innlegg
Tagging kan for meg sammenlignes med bikkjer som prøver å pisse så høyt som mulig for på den måten å fremtre som større enn de er. Tagging, er slik jeg ser på det, bare en dårlig utgave av en pissekonkuranse, totalt meningsløst.
Vis hele sitatet...
Morsomt at du har bitt deg merke i hvordan bikkjer pisser. Det er faktisk sant at det er status for bikkjer å plassere avføring så høyt oppe som mulig (bor sammen med en utrolig dyreinterresert jente) Men å sammenligne dette med graffiti er bare helt absurd. Og itillegg kalle det for "en dårlig utgave" er bare direkte støtende.

Det kan godt hende at det finnes mennesker som maler graffiti for å føle seg større. Men det må isåfall være i et meget mindretall av dem. Men hvis man da føler seg liten og ubetydelig, som det er veldig lett å gjøre i dagens byer, hvorfor ikke plukke opp graffiti? Det å mestre kunsten å føre en sprayboks gir en utrolig god følelse. Og når man itillegg maler noe som ser bra ut, på en plass som for andre virker umulig, kan man virkelig føle at man er noe mer enn den gjennomsnittlige bedrevitende-9 til 5 jobbende-bleikfeite-øldrikkende-fotball entusiasten i gata.

Det ekte graffitimalere(eller taggere om du vil) gjør er bare beundringsverdig. De bruker alle pengene sine, all fritiden sin, all sin styrke på å produsere sin personlige kunst. som folk flest er imot, som man risikerer bøter og fengsel for, som i bestefall mest sansynlig bare blir sett av noen hundre mennesker i et kort glimt før veggen påny blir malt i den ultra triste "17%gråe nøytrale vi-bestemmer-alt-her-i-norge fargen."

Jeg respekterer din mening om at graffiti er uønsket på dine vegger, men jeg hverken respekterer eller aksepterer ikke ditt utsagn, som rakker ned på det hele mitt liv dreier seg om, og mine idealer.

Mvh
Graffiti-duden..........
Signet opp kun for å delta i denne tråden..

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Siden vi snakker om det Noen osm vet hvorfor det står BA i hele Bergen? Ser det overalt.

Hvem vil tagge BA hvis det står for bergens avisen eller noe?
Vis hele sitatet...
rimelig sikker på at det står for "Bergen Alliance" en dude som sa han kjente de som sa det til meg. men vet ikke om jeg kan stole på det.
Her på stedet har vi en fyr som tagger "morsk" alle stan Vet for øvrig hvem det er, ikke mye morsk
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Pul fardin?

Her er forresten en artikkel om saken: http://www.fvn.no/lokalt/politiloggen/article767809.ece

edit:

Kan jo rett og slett være en fyr som tagger det overalt, uten at det betyr noe spesielt? Finnes mange rare mennesker der ute
Vis hele sitatet...
Ikke så rare, desverre.
Sitat av graffiti-dude Vis innlegg
Hvorfor vil du si det? HVa er det som gjør graffitimalere til retarder? Og hvorfor bruker du det som et sjellsord? Du er ikke et veldig opplyst menneske, er du vel? Jeg kjenner flere graffitimalere, og de er noen av de mest interresante menneskene jeg kjenner. ta en tur ned på Sprayboks.no hallen i kristiansand og se hva som blir produsert der, og ta deg en prat med de som henger der, så skal du se

Morsomt at du har bitt deg merke i hvordan bikkjer pisser. Det er faktisk sant at det er status for bikkjer å plassere avføring så høyt oppe som mulig (bor sammen med en utrolig dyreinterresert jente) Men å sammenligne dette med graffiti er bare helt absurd. Og itillegg kalle det for "en dårlig utgave" er bare direkte støtende.

Det kan godt hende at det finnes mennesker som maler graffiti for å føle seg større. Men det må isåfall være i et meget mindretall av dem. Men hvis man da føler seg liten og ubetydelig, som det er veldig lett å gjøre i dagens byer, hvorfor ikke plukke opp graffiti? Det å mestre kunsten å føre en sprayboks gir en utrolig god følelse. Og når man itillegg maler noe som ser bra ut, på en plass som for andre virker umulig, kan man virkelig føle at man er noe mer enn den gjennomsnittlige bedrevitende-9 til 5 jobbende-bleikfeite-øldrikkende-fotball entusiasten i gata.

Det ekte graffitimalere(eller taggere om du vil) gjør er bare beundringsverdig. De bruker alle pengene sine, all fritiden sin, all sin styrke på å produsere sin personlige kunst. som folk flest er imot, som man risikerer bøter og fengsel for, som i bestefall mest sansynlig bare blir sett av noen hundre mennesker i et kort glimt før veggen påny blir malt i den ultra triste "17%gråe nøytrale vi-bestemmer-alt-her-i-norge fargen."

Jeg respekterer din mening om at graffiti er uønsket på dine vegger, men jeg hverken respekterer eller aksepterer ikke ditt utsagn, som rakker ned på det hele mitt liv dreier seg om, og mine idealer.

Mvh
Graffiti-duden..........
Signet opp kun for å delta i denne tråden..



rimelig sikker på at det står for "Bergen Alliance" en dude som sa han kjente de som sa det til meg. men vet ikke om jeg kan stole på det.
Vis hele sitatet...
Mens du først er så godt i gang, hvorfor får jeg følelsen av at nesten 100% av alt jeg ser i byer, er rett og slett så jævlig unødvendig, dårlig, og stygge bokstaver med unødvendige ord?

Du får ha så mye meninger om hvorfor det tagges, men tror jeg holder meg til "17%gråe nøytrale vi-bestemmer-alt-her-i-norge fargen" isteden for "Fuck Deg".
Sist endret av eskil2k; 12. august 2010 kl. 05:29.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Siden vi snakker om det Noen osm vet hvorfor det står BA i hele Bergen? Ser det overalt.

Hvem vil tagge BA hvis det står for bergens avisen eller noe?
Vis hele sitatet...
BA = Bad attitude eller Bad asses etter det jeg er blitt fortalt av en bekjent.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av graffiti-dude Vis innlegg
Det ekte graffitimalere(eller taggere om du vil) gjør er bare beundringsverdig. De bruker alle pengene sine, all fritiden sin, all sin styrke på å produsere sin personlige kunst. som folk flest er imot, som man risikerer bøter og fengsel for, som i bestefall mest sansynlig bare blir sett av noen hundre mennesker i et kort glimt før veggen påny blir malt i den ultra triste "17%gråe nøytrale vi-bestemmer-alt-her-i-norge fargen."
Vis hele sitatet...
I norge så bestemmer man heldigvis fremdeles over egen eiendom, så jeg foretrekker at veggene mine har den fargen jeg selv vil - uten at noen selvutnevnte "malere" skal gjøre herverk på den, fordi de har bestemt at den fargen er kjedelig.
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Sett mye gangsterfilmer i det siste?
Vis hele sitatet...
Når man tagger noe er det fordi du skal markere, ikke alltid for å ta over terretorium, men hvis man maler en vegg med en piece eller throw-up, så er det bare du og du alene som får male over.
@Ond^Sofa: Private hus er del veldig få som tagger på, blir jo tross alt sett på som en uting i miljøet. Så om du ønsker at huset ditt skal beholde sin farge så skal dette stort sett gå bra.
Om du er gårdeier på grünerløkka derimot så kan du ikke forvente at veggene er like sterile.