Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6610
Heisann.
Bestillte canal digital fiber (12/12mbps). Men det jeg lurer på er om dette egentlig er fiber? Eller er det sånn at det er fiber til sentralen og så coax derifra inn til boligen? Det blir vel litt juks å kalle det fiber isåfall... Det samme konseptet er vel med ADSL når det er fiber til sentralen og coax derifra? Bor forøvrig på ekeberg hvor de driver fiberpilotprosjekt, men ifølge fiberinfosiden dems kan man bruke eksisterende kabel-veggutak, så det virker jo ikke akkurat som fiber for min del.
Sist endret av Bananeter; 2. mai 2010 kl. 15:33.
Så lenge du får hastigheten du har bestilt, uten nevneverdig ping, hva er det å klage på?
Jeg klager ikke. Men vil tro at linja blir også påvirket av eksterne faktorer på lik linje med ADSL, og dermed blir misvisende å selge den som fiber?
Så fremt de ikke bytter ut ledningen fram til uttaket ditt vil jeg påstå at det er feil å kalle det fiber.

Det blir jo som om ADSL-leverandører skulle solgt sine linjer som fiber, da de også har fiber fram til sentralen.

Hvilke andre hastigheter var det mulig å velge blant?
Sist endret av danielsk; 2. mai 2010 kl. 16:26.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
I nyere bygg \ boliger installeres det fiber og coax i alle vegguttak.

Iallefall gjøres det det i tromsø, så dersom de leverer "fiber" gjelder vel dette kanskje til de som har en nyere bolig.
Kan velge mellom:

GIGA Fiber

Abonnementet for deg som vil ha det aller beste. Hastigheten på produktet er 70/30 Mbps.

kr 1447,- /mnd



MEGA Fiber

Abonnementet for deg som stiller spesielt store krav til overføringshastighet. Hastigheten på produktet er 25/20 Mbps.

kr 547,- /mnd



MAXI Fiber

For deg som ønsker høy kapasitet og laster ned store dokumenter og multimedia. Hastighet på produktet er 12/12 Mbps

kr 447,- /mnd



MINI Fiber

For deg som ønsker en enkel og grei tilgang til internett. Hastigheten på produktet er 0.9/0.9 Mbps.

kr 247,- /mnd

Jaja, gammelt bygg og inget fiberuttak her, så håper det ordner seg. Telenor mobilt bredbånd med maks 5 gb pr måned suger byllete, smegmafyllt hestesalami.
Jeg er ikke sikker på hvor stor hastighet som faktisk er mulig å oppnå over Coax-kabel, men Canal Digital kan iallefall per i dag tilby 70/5 mbit/s uten fiber.

Er det mulig at de kun leverer fiber til en ny sentral i nærheten som gjør at de kan betydelig forkorte strekningen med coax-kabel og dermed tilby bedre opphastighet? Jeg er ikke sikker på begrensningene i coax-kablene de bruker.

Dersom de faktisk leverer fiber, så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan levere synkrone linjer som andre seriøse fiberleverandører gjør.
Jeg har aldri hørt at canal digital leverer fiberløsninger. De har sikkert fiber frem til sentralen, men coax fra sentral og til huset. Ikke kan jeg se de annonserer for fiber på nettsidene heller. Det står bare masse argumenter hvorfor velge CD i stede for fiber.

Abonnementene, og prisene, du nevner er de samme som de som kommer med coax.

Av personlig erfaring er det ofte slik at om du bor plasser hvor ADSL kan oppleves ustabil, så kan leveranse av bredbånd gjennom coax være en stor forbedring.

Er du i tvil, så kan du alltids kontakte kundeservice å høre - de pleier å være flinke til å ta telefonen i åpningstidene. De har vel også chat på web-sidene sine som du kan bruke.
Sitat av etse Vis innlegg
Jeg har aldri hørt at canal digital leverer fiberløsninger. De har sikkert fiber frem til sentralen, men coax fra sentral og til huset. Ikke kan jeg se de annonserer for fiber på nettsidene heller. Det står bare masse argumenter hvorfor velge CD i stede for fiber.

Abonnementene, og prisene, du nevner er de samme som de som kommer med coax.

Av personlig erfaring er det ofte slik at om du bor plasser hvor ADSL kan oppleves ustabil, så kan leveranse av bredbånd gjennom coax være en stor forbedring.

Er du i tvil, så kan du alltids kontakte kundeservice å høre - de pleier å være flinke til å ta telefonen i åpningstidene. De har vel også chat på web-sidene sine som du kan bruke.
Vis hele sitatet...
Trådstarter skriver da at dette er et pilotprosjekt fra Canal Digital.

Men det er forøvrig komisk at CD skal satse på fiber når de har brukt så mye energi over lengre tid på å påstå at fiber er unødvendig. I nærområdet mitt fikk alle CD-kunder brev etter det ble annonsert at en fiberleverandør skulle starte leveranse i området. I dette brevet skrev de at fiber var dyrt, overflødig og at ingen privatpersoner i Norge hadde behov for fiber.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Trådstarter skriver da at dette er et pilotprosjekt fra Canal Digital.

Men det er forøvrig komisk at CD skal satse på fiber når de har brukt så mye energi over lengre tid på å påstå at fiber er unødvendig. I nærområdet mitt fikk alle CD-kunder brev etter det ble annonsert at en fiberleverandør skulle starte leveranse i området. I dette brevet skrev de at fiber var dyrt, overflødig og at ingen privatpersoner i Norge hadde behov for fiber.
Vis hele sitatet...

ironien er vel videre at eieren av CD (telenor) starter med fiber salg med CD sine TV rettigheter...
canal digital er eid av Telenor. De to selskapene nekter å snakke sammen. men Telenor legger Fiber. Canal Digital legger Coax eller en kombi cabel. altså tv via coax og mulig internett via fiber. men hvis de skal benytte seg av fiberlinja må du bo i ett oppgradert område og montør kommer for å koble fiberen.

altibox leverer kunn på fiber, og telenor begynner så vidt nå
Fasinerende hvor mye pisspreik folk klarer å lire av seg på forumet her gitt... :P

Det er korrekt at du må bo i et område CD har lagt fiber (oppgradert).
Men bestiller du fiber får du fiber dersom de kan levere, ikke noe annet slik som noen uten bedre viten antyder.

Det er lenge siden dette var et pilotprosjekt, prosjektet er i full gang over deler av landet, det har det vært en stund. Oppgraderingen begynte i Bærum i fjor etter det jeg kan huske. Da var det et pilotprosjekt, ikke nå. De kan naturlig nok ikke ta hele landet samtidig.
Montør kommer og kobler opp, akkurat som de må hvis du bestiller nyinstallasjon av kabeltv. Intet nytt der med andre ord.

Hvis du bestiller fiber fra CD får du FIBER inn til huset.
Du får en egen liten boks hvor tilkobling til modem, telefon og TV er montert på veggen (noe større enn et vanlig TV uttak), en CPoE.

Fiber fra sentralen og coax inn til huset er det som kalles coax, altså standard løsning for de fleste eksisterende kabeltv abonnenter.
(Det finnes noen unntak i landets grisgrendte strøk, men de blir det stadig færre av)
Det er vel verdt å merke seg at coax linjen til CD (bredbånd, TV, HD mm) er mer enn godt nok for de aller fleste.
Maks kapasitet husker jeg ikke, men det er ikke stort dårligere kapasitet enn fiber med det innholdet som finnes pr. i dag.
Les det en gang til er dere snille: "Med det innholdet som er i dag". Dette inkluderer On-demand tjenester som fint skal kunne leveres over coax.

Når det gjelder eksterne faktorer som påvirker nettlinjen din er det sjelden eller et lite utbredt problem med bredbånd over coax. Coax er stort sett lett å skjerme og utbedringer gjøres raskt.
I motsetning til ADSL leverandører er du IKKE avhengig av avstand til sentral for å oppnå maks linjekapasitet. Dette fordi coax signalet enten er sterkt nok inn til boligen (max) eller for lavt (min) for både TV og bredbånd. Dersom det er for lavt vil du ikke kunne få bredbånd omtrent i det hele tatt fra coax med CD sin løsning. Dette er imidlertid nesten et eliminert problem, de aller fleste med CD kabeltv kan få bredbånd via coax i dag.

Sist jeg snakket med noen i CD (ikke kundeservice, jobbet der tidligere) var forklaringen på manglende synkronlinje at fiber fortsatt var i startfasen hos CD, og at etterspørselen fra sluttbrukere var fremdeles liten. (Se der, nå kan dere påvirke produktspekteret selv med kontakt til kundeservice).

Når det er sagt finner jeg ingen grunn til å bytte ut min coaxlinje jeg har i dag. Det eneste unntaket er en høyere opphastighet, men jeg må si jeg klarer meg fint med mine 25 ned, 5 opp.

Fiber er oppskrytt og de færreste har behov for det på mange år.
Fiber ER også dyrere. Ikke i abonnement men i utvidelse av en eksisterende installasjon når det behovet melder seg. Dette kan riktignok forandre seg fort (om det ikke allerede har gjort det, noen måneder siden jeg sjekket sist).
Sist endret av Moo; 6. mai 2010 kl. 19:33. Grunn: Trykkleif
Hva skjer med å selge 70/30 mbit linjer når de har fiber ??

Det irriterer meg med de latterlige hastigheten CD selger, 70/2,5 mbit må være det mest latterlige jeg noen gang har sett.

Jeg skifter leverandør så raskt sjangsen byr seg ^_^
Sitat av CrazyTore Vis innlegg
Hva skjer med å selge 70/30 mbit linjer når de har fiber ??
Vis hele sitatet...
Hvor mye har du faktisk behov for?
Folk flest, eller, private, har sjelden behov for mer.
Og husk da at i henhold til brukervilkårene til CD har du ikke anledning til å sette opp eksterne tjenester på linjen (eks. serverløsninger) eller nytte den i næringsformål. Var i alle fall sånn før.

Sitat av CrazyTore Vis innlegg
Det irriterer meg med de latterlige hastigheten CD selger, 70/2,5 mbit må være det mest latterlige jeg noen gang har sett.
Vis hele sitatet...
Ikke for meg gitt, men det er jo fordi innlegg som dine piffer opp i min tilværelse.
70/2,5 er på coaxlinje. Du kan få det dobbelte opp også. Men for oss som kan litt om det så vet vi hvor problemene begynner på den tekniske platformen og da er det ikke så latterlig lengre.

Sitat av CrazyTore Vis innlegg
Jeg skifter leverandør så raskt sjangsen byr seg ^_^
Vis hele sitatet...
Så bra! Stå på kravene dine, du utgjør sikkert en stor forskjell.
Bonus er det jo også når du tar avgjørelser uten et grunnlag å basere dem på.
Fiber er noe en ikke trenger på mange år??

Hallo hvor i all verden får du det fra?
det er kanskje derfor det er snart 230.000 husstander koblet opp på fiber for å slippe hakkete tv bilder, internett som varierer veldig i hastighet samt garanterte hastigheter.

Canal digital/ GET lever på fortiden
Sitat av tech freak Vis innlegg
Fiber er noe en ikke trenger på mange år??

Hallo hvor i all verden får du det fra?
Vis hele sitatet...
Tja... Etter å ha jobbet med det i to år anser jeg meg selv for rimelig kvalifisert til å uttale meg.

Og siden du ikke klarte å lese det jeg skrev får jeg gjenta meg selv:
Sitat av Moo
Maks kapasitet husker jeg ikke, men det er ikke stort dårligere kapasitet enn fiber med det innholdet som finnes pr. i dag.
Les det en gang til er dere snille: "Med det innholdet som er i dag". Dette inkluderer On-demand tjenester som fint skal kunne leveres over coax.
Vis hele sitatet...
Jaja. Man kan ikke få med seg alt, kan man vel?

Sitat av tech freak Vis innlegg
det er kanskje derfor det er snart 230.000 husstander koblet opp på fiber for å slippe hakkete tv bilder, internett som varierer veldig i hastighet samt garanterte hastigheter.
Vis hele sitatet...
Garanterte hastigheter får du fra før av, i alle fall med Canal Digital bredbånd (som jeg tross alt allerede har skrevet om med forklaring på hvorfor), også over coax.

Når det gjelder hakkete tv bilde er fiber slett ingen garanti.
Hvis du snakker om SNØ på skjermen så eksisterer ikke det på digitale tv sendinger. Men på digitale sendinger kan man få hakkete bilde, frys, pixeleringer og andre kjedelige problemer.
Fiber er ingen magisk løsning.

Sitat av tech freak Vis innlegg
Canal digital/ GET lever på fortiden
Vis hele sitatet...
Ja, ingen av de to største aktørene i Norge har peiling men den gemene hop her på forumet har vel det! Hvorfor er det ikke de som styrer da mon tro?
Pussig det der....
Sitat av Moo Vis innlegg
Fiber er oppskrytt og de færreste har behov for det på mange år.
Fiber ER også dyrere. Ikke i abonnement men i utvidelse av en eksisterende installasjon når det behovet melder seg. Dette kan riktignok forandre seg fort (om det ikke allerede har gjort det, noen måneder siden jeg sjekket sist).
Vis hele sitatet...
Hvordan er fiber oppskrytt? Å si at de færreste har behov for fiber er en meget tynn påstand. Strengt tatt har de færreste behov for coax også.

Prisen for innstallasjon av fiber avhenger helt av hvem man bestiller fra. Fiber kan være dyrere i mange tilfeller, men ikke i alle. Har sett at flere leverandører samler seg en stor kundemasse i ett område for deretter å bygge ut alle sammen samtidig med veldig rimelige innstallasjonspriser. I mitt område spanderte innholdsleverandøren innstallasjon på alle bestillinger så fremt at det totale antallet oversteg 300 bestillinger.

Sitat av Moo Vis innlegg
Ja, ingen av de to største aktørene i Norge har peiling men den gemene hop her på forumet har vel det! Hvorfor er det ikke de som styrer da mon tro?
Pussig det der....
Vis hele sitatet...
Dette blir litt selvmotsigende da Canal Digital faktisk bygger ut fiber.

Sitat av Moo Vis innlegg
Hvor mye har du faktisk behov for?
Folk flest, eller, private, har sjelden behov for mer.
Og husk da at i henhold til brukervilkårene til CD har du ikke anledning til å sette opp eksterne tjenester på linjen (eks. serverløsninger) eller nytte den i næringsformål. Var i alle fall sånn før.
Vis hele sitatet...
Dette blir veldig tåpelig. Folk kjøper ikke raskt bredbånd fordi de har behov for det, det handler mye mer om lyst. Folk kjøper heller ikke dyre Apple-produkter fordi de har behov for det, da de kan klare seg fint med billigere alternativer, men de har lyst på det.

Spørsmålet var hvorfor Canal Digital leverer et dårligere fiberprodukt enn andre leverandører som leverer synkrone hastigheter, ikke om det var behov for høyere opphastighet enn 30 mbit. Skulle man levere etter den filosofien ville vel 30 mbit også vært overflødig for veldig mange.

Hvor er logikken i at jeg skal betale Canal Digital 1447 per måned for 70/30 isteden for å betale en annen leverandør samme pris for å få 70/70? Jeg har sikkert ikke behov for 40 mbit ekstra opplasting, men jeg vil jo selvfølgelig ha det beste produktet for pengene.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Hvordan er fiber oppskrytt? Å si at de færreste har behov for fiber er en meget tynn påstand.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg allerede forklart to ganger, det burde holde.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Prisen for innstallasjon av fiber avhenger helt av hvem man bestiller fra. Fiber kan være dyrere i mange tilfeller, men ikke i alle.
Vis hele sitatet...
Det er helt klart og korrekt som du påpeker.
Men som jeg også påpekte kommer stort sett prisforskjellen frem den dagen du skal utvide din eksisterende installasjon.
Da snakker jeg om forskjellen mellom en coax utvidelse og fiber utvidelse.
Her vil det nok være enorme forskjeller på leverandørene, men generelt sett er fiber mer krevende å installere. Det finnes selvsagt unntak der man kan eksempelvis bruke CAT6, men også her er det individuelle forskjeller på leverandørene. Og som jeg skrev, prisene kan ha forandret seg siden jeg sjekket sist.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Dette blir litt selvmotsigende da Canal Digital faktisk bygger ut fiber.
Vis hele sitatet...
Nei, på ingen måte.
Du har valgfrihet. Det betyr ikke dermed at fiber er så fantastisk mye bedre eller dårligere. Det er en annerledes teknologi. Det er ikke dermed sagt at alt blir magisk mye bedre (slik som noen her ser ut til å inbille seg).
"På fiber får du ikke problemer med tv signalet". Neivel. Tro hva man vil.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Dette blir veldig tåpelig.
Vis hele sitatet...
Ja, når man snakker om ting man ikke forstår blir det fort det.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Spørsmålet var hvorfor Canal Digital leverer et dårligere fiberprodukt enn andre leverandører som leverer synkrone hastigheter, ikke om det var behov for høyere opphastighet enn 30 mbit. Skulle man levere etter den filosofien ville vel 30 mbit også vært overflødig for veldig mange.
Vis hele sitatet...
Nei, spørsmålet var om trådstarter faktisk fikk fiber eller noe helt annet.

Når det gjelder hastigheten så er dette allerede besvart. Du kan påvirke det selv, eller sitte her og bære deg. Hvilket alternativ tror du gir mest effekt for deg og andre?

Sitat av danielsk Vis innlegg
Hvor er logikken i at jeg skal betale Canal Digital 1447 per måned for 70/30 isteden for å betale en annen leverandør samme pris for å få 70/70? Jeg har sikkert ikke behov for 40 mbit ekstra opplasting, men jeg vil jo selvfølgelig ha det beste produktet for pengene.
Vis hele sitatet...
Hvem i alle dager hindrer deg i å bestille fra en annen aktør?
Du MÅ da vel ikke betale CD for noen ting, du velger jo det helt og holdent selv (nå tenker jeg på private abonenter).

Logikken? Vel, kundene som bestiller dette produktet ønsker å ha det. Men de er vel bare tomskaller eller de vet ikke sitt eget beste. Like vel er de fornøyd. Hvor er logikken i det?
Både fiber og Coax kan per i dag levere de samme innholdstjenester, men nå har ikke fiber vært på privatmarkedet utrolig lenge. Fiber har dog mye større kapasitet og man kan allerede per i dag få mye raskere internettlinjer med fiber enn med Coax.

Det er helt riktig at fiber ikke er noen magisk løsning som eliminerer problemer. De fleste problemer eksisterer faktisk i utstyret som sender og mottar signaler i begge ender av kabel og har lite med selve kabelen å gjøre.

Dersom folks generelle oppfatning av fiber er noe annet enn dette, så vil jeg si meg enig i at det er oppskrytt. Jeg har selv veldig sjeldent hørt slike påstander, og mitt inntrykk er at det stort sett er potensialet for rask internett folk setter størst pris på med fiberen.

Ja, når man snakker om ting man ikke forstår blir det fort det.
Vis hele sitatet...
For et fantastisk argument.

Nei, spørsmålet var om trådstarter faktisk fikk fiber eller noe helt annet.
Vis hele sitatet...
Jeg siterte et svar du rettet mot et spesifikt innlegg i denne tråden. Spørsmålet i dette innlegget omhandlet ikke behov.

Sitat av Moo Vis innlegg
Hvem i alle dager hindrer deg i å bestille fra en annen aktør?
Du MÅ da vel ikke betale CD for noen ting, du velger jo det helt og holdent selv (nå tenker jeg på private abonenter).
Vis hele sitatet...
Det er ingen som hindrer meg i å bruke en annen leverandør. Misforstår du med vilje, eller er det bare generelt vanskelig for deg å lese? Når det påpekes at det er merkelig at CD leverer et dårligere produkt enn andre leverandører var din påstand at man ikke hadde behov for noe bedre.
Sist endret av danielsk; 7. mai 2010 kl. 15:52.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Misforstår du med vilje, eller er det bare generelt vanskelig for deg å lese? Når det påpekes at det er merkelig at CD leverer et dårligere produkt enn andre leverandører var din påstand at man ikke hadde behov for noe bedre.
Vis hele sitatet...
Klarer du ikke å lese det jeg har skrevet eller misforstår du med vilje?
Se mitt første innlegg, tredje avsnitt fra bunnen.
Sitat av Moo Vis innlegg
Klarer du ikke å lese det jeg har skrevet eller misforstår du med vilje?
Se mitt første innlegg, tredje avsnitt fra bunnen.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest det, men det er da på ingen måte et gyldig argument. Å skylde på at de er i startfasen funker ikke. Det har ikke vært tilfellet for andre større fiberleverandører, så hvorfor skal det være så problematisk for Canal Digital? For å sitere deg:
Det er lenge siden dette var et pilotprosjekt, prosjektet er i full gang over deler av landet, det har det vært en stund.
Vis hele sitatet...
Startfase, sa du?

Poenget mitt var uansett at behov har lite med saken å gjøre, i motsetning til det du påsto.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Jeg har lest det, men det er da på ingen måte et gyldig argument. Å skylde på at de er i startfasen funker ikke. Det har ikke vært tilfellet for andre større fiberleverandører, så hvorfor skal det være så problematisk for Canal Digital?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke ha lest det skikkelig nei.

Sitat av Moo
Sist jeg snakket med noen i CD (ikke kundeservice, jobbet der tidligere) var forklaringen på manglende synkronlinje at fiber fortsatt var i startfasen hos CD, og at etterspørselen fra sluttbrukere var fremdeles liten. (Se der, nå kan dere påvirke produktspekteret selv med kontakt til kundeservice).
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev: Sist jeg snakket med noen i CD.
Det er en stund siden og var da produktet fortsatt var i startfasen.
Det viktigste argumentet er, etter det jeg forstår, fortsatt at få sluttbrukere retter seriøse henvendelser til CD på akkurat dette, og da kan man ikke forvente noe annet.

Har du rettet en seriøs henvendelse til CD ang. synkronlinje på fiber?
Har du i det hele tatt gjort noen rederlige forsøk på å få CD til å utvide produktspekteret annet enn å syte på forum og true med oppsigelse?

Sitat av danielsk
Poenget mitt var uansett at behov har lite med saken å gjøre, i motsetning til det du påsto.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri påstått at CD har brukt behov som et argument mot synkron linje. Jeg har derimot stillt spørsmål ved behov, men det er noe helt annet, jeg uttaler meg på ingen måte på vegne av CD. De som leser skikkelig får nok med seg forskjellen.

Forøvrig er nok trolig denne diskusjonen over her for min del, kunnskapsnivået på NFF generelt er skuffende lavt og seriøsiteten minst like lav (ikke bare i denne tråden).
Så du får trøste deg med at nå kan du holde på som du vil uten noen som motsier deg.
Sist endret av Moo; 7. mai 2010 kl. 18:15.
Sitat av Moo Vis innlegg
Som jeg skrev: Sist jeg snakket med noen i CD.
Det er en stund siden og var da produktet fortsatt var i startfasen.
Det viktigste argumentet er, etter det jeg forstår, fortsatt at få sluttbrukere retter seriøse henvendelser til CD på akkurat dette, og da kan man ikke forvente noe annet.

Har du rettet en seriøs henvendelse til CD ang. synkronlinje på fiber?
Har du i det hele tatt gjort noen rederlige forsøk på å få CD til å utvide produktspekteret annet enn å syte på forum og true med oppsigelse?
Vis hele sitatet...
Jeg har ingenting med Canal Digital å gjøre, og har derfor ingen grunn til å verken henvende meg til de. Dette er bare usaklig. Jeg syter ikke og kan ikke true med oppsigelse på et produkt jeg ikke har og aldri kommer til å ha. Dette er en diskusjon. Hva er problemet ditt, egentlig? Er det vanskelig at ingen er enige med deg?

Sitat av Moo Vis innlegg
Jeg har aldri påstått at CD har brukt behov som et argument mot synkron linje. Jeg har derimot stillt spørsmål ved behov, men det er noe helt annet, jeg uttaler meg på ingen måte på vegne av CD. De som leser skikkelig får nok med seg forskjellen.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri påstått at CD har brukt behov som et argument. Jeg har kun kommentert dine påstander. Du er ikke CD. Slutt å snakk deg bort ved å påstå ting som aldri har blitt sagt.

Forøvrig er nok trolig denne diskusjonen over her for min del, kunnskapsnivået på NFF generelt er skuffende lavt og seriøsiteten minst like lav (ikke bare i denne tråden).
Så du får trøste deg med at nå kan du holde på som du vil uten noen som motsier deg.
Vis hele sitatet...
Blir vanskelig å ha en seriøs diskusjon med noen som kun er interessert i å diktere det vedkommende tror er sant, og ikke takler andre er uenige. Det virker som de fleste av argumentene dine går ut på at du vet bedre enn alle andre og at ingen andre leser hva du skriver. Hva med å faktisk motbevise påstandene? Sannsynligvis fordi du ikke kan.

Tror ikke NFF kommer til å savne deg
Sist endret av danielsk; 7. mai 2010 kl. 18:51.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Jeg syter ikke og kan ikke true med oppsigelse på et produkt jeg ikke har og aldri kommer til å ha.
Vis hele sitatet...
Til tross for hva du måtte tro så er du ikke så viktig at alle innlegg eller utsagn er rettet til deg.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Dette er en diskusjon. Hva er problemet ditt, egentlig? Er det vanskelig at ingen er enige med deg?
Vis hele sitatet...
Nei.
Problemet er alt idiotiet av påstander som fremkommer her.
Og igjen, du er faktisk ikke så viktig at dette bare dreier seg om deg og dine utsagn.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Jeg har aldri påstått at CD har brukt behov som et argument. Jeg har kun kommentert dine påstander. Du er ikke CD. Slutt å snakk deg bort ved å påstå ting som aldri har blitt sagt.
Vis hele sitatet...
Ja det er vel litt vanskelig å holde styr på ting når du snakker deg selv rundt? Kanskje jeg må minne deg på hva du skrev:

Sitat av danielsk Vis innlegg
Poenget mitt var uansett at behov har lite med saken å gjøre, i motsetning til det du påsto.
Vis hele sitatet...
Saken, som vi vel fortsatt snakker om er CD sitt produkt. Her blander du saken, eller CD sitt produkt, med min egen oppfatning om at folk flest med dagens tilbud ikke har behov for det.
Du snakker deg selv rundt...

Sitat av danielsk Vis innlegg
Blir vanskelig å ha en seriøs diskusjon med noen som kun er interessert i å diktere det vedkommende tror er sant, og ikke takler andre er uenige.
Vis hele sitatet...
Nei.
Det som gjør en seriøs diskusjon umulig er når samme person ikke selv skjønner hva vedkommende skriver.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Hva med å faktisk motbevise påstandene? Sannsynligvis fordi du ikke kan.
Vis hele sitatet...
Hvilke påstander? Du har ikke fremmet noen konkrete påstander som jeg ikke har argumentert mot. Faktisk har du ikke gjort annet enn å kverulere.
Du har nok ikke bidratt stort i debatten, selv om du kanskje kan føle det slik.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Tror ikke NFF kommer til å savne deg
Vis hele sitatet...
Nei, hvorfor i alle dager skulle noen på NFF det?
Ikke har jeg vært her lenge, og ikke kommer jeg til å bli lenge heller, for jeg gidder ikke debattere med folk som slenger ut grunnløse påstander, deretter forsøker å trekke ned andre med sirkelargumentasjon og kverulering, kun for deretter å hevde motstanderen gjør akkurat dette.

Nei, jeg kommer ikke til å savne NFF og NFF kommer nok ikke til å savne meg. Jeg blir å finne et sted der voksne mennesker kan debattere uten at det blir slengt ut ville gjetninger og håpløse påstander.

Takk for meg.
nå holder det med totalt off topic, er jo bare dritt kasting i siste postene!
kort summer:

bestiller du fiber får du fiber.
bestiller du vanelig får du vanelig.

hastigheten er det like dårlig selv om du har fiber eller ikke. (aka mye mindre up-loade enn download)

gå heller for lyse.net hvis mulig, hvis du vil ha bedre up-loade speed.

NB: moo og danielsk ikke svar på den posten.