Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2707
Hei,
Skjermen blanket ut på samboers telefon. En klarte da av en eller annen grunn resette telefonen til fabrikkinnstillinger. Fikk dette til svar når vi var hos tlf rep for å overføre data til ny tlf.
De anga at data var borte.
Jeg har lest at det er software som kan gjenopprette bilder/kontakter fra tlf.
Håper noen her kjenner til hvor dette kan gjøres i Oslo området.
Har en bedre halvdel som føler at livet er blitt borte.
Skal lære hun å lagre i skyen fremover.....
Jeg kjørte Wondershare programmet Dr. Fone på en iPhone en gang. Da fikk jeg frem ting jeg hadde slettet flere år i forveien.
Dette er kun et billig program for vanlig forbrukere. Man kan sikkert gjøre mye mer med kyndig hjelp og annen software.
Spørsmålet er vel hvor mye dataene på telefonen er verdt for dere.
Sist endret av vindaloo; 10. februar 2022 kl. 02:08.
Trådstarter
2 0
Flott, takk for forslag. Snakket med Ibas og de anga at de ikke får tatt det opp igjen, da det skjer en kryptering når telefonen resette. Noen tusenlapper er det vært å få tilbake filene.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sirus98 Vis innlegg
Flott, takk for forslag. Snakket med Ibas og de anga at de ikke får tatt det opp igjen, da det skjer en kryptering når telefonen resette. Noen tusenlapper er det vært å få tilbake filene.
Vis hele sitatet...
Korrekt; fleste moderne telefoner benytter krypto, og når du kjører factory reset så sletter en stortsett gamle kryptonøkler.

Løysinga er å ha backup av ting. T.d. Google Photos, eller andre liknande tenester. Alle store skytenester (Onedrive, Dropbox, Jotta etc) støtter backup av mobildingser på eit eller anna vis.