Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2719
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg og kjæresten har i dag bestemt oss for å ta en pause fra den daglige røykingen som nå har vart 1 år.
Det er ikke første gang vi har prøvd å tatt en pause, tidligere har vi sprukket samme dag som pause har startet.

Vi har vel begge vært flink til å friste hverandre med røyk, så det har vært tungt.

Er det noen som har gode tips til dagen i dag, og de tyngste dagene som kommer?
Jeg jobber heldigvis seint i kveld, og vil da være mindre hjemme for å bli fristet.



Pausen er på grunn av toleranse.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mitt beste råd er å akseptere at de første 3 dagene kommer til å bli litt dritt og føles lange, søvn kan bli litt vanskelig, men blir lettere etter hvert. Finn på noe å gjøre for å få tiden til å gå, gaming, serier, et eller annet som får tankene på noe annet enn å røyke.
Dere kommer til å være litt rastløse og matlysten blir redusert, første dagen er verst, neste litt bedre og etter dag 3 er det stort sett grei skuring.
Finn på ting, lag mat, stikk ut, rør deg og bli sliten. Hold hjernen opptatt og gi deg stimuli. Det er bedre enn å sitte i sofaen. Good luck
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mitt beste råd er å akseptere at de første 3 dagene kommer til å bli litt dritt og føles lange, søvn kan bli litt vanskelig, men blir lettere etter hvert. Finn på noe å gjøre for å få tiden til å gå, gaming, serier, et eller annet som får tankene på noe annet enn å røyke.
Dere kommer til å være litt rastløse og matlysten blir redusert, første dagen er verst, neste litt bedre og etter dag 3 er det stort sett grei skuring.
Vis hele sitatet...
Ja de 3 dagene vil vel bli værst, så får prøve å finne noe å fylle disse dagene med.
Søvn går fint, så lenge det ikke varer så mye lengre ut over de 3 dagene.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ha mye sex, spis mye,gå en lang tur i skogen, stå opp tidligere enn vanlig

"Kompenser"
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, jeg og kjæresten har i dag bestemt oss for å ta en pause fra den daglige røykingen som nå har vart 1 år.
Det er ikke første gang vi har prøvd å tatt en pause, tidligere har vi sprukket samme dag som pause har startet.

Vi har vel begge vært flink til å friste hverandre med røyk, så det har vært tungt.

Er det noen som har gode tips til dagen i dag, og de tyngste dagene som kommer?
Jeg jobber heldigvis seint i kveld, og vil da være mindre hjemme for å bli fristet.



Pausen er på grunn av toleranse.
Vis hele sitatet...
Hvis dere begge jobber, og holder dere til kveldsrøyking, så blir du/dere stein som en padde HVER kveld. De første dagene er jo verst. Svetter ned laken, dårlig matlyst, dårlig søvn. Lite som kan gjøres egentlig.. Prøve å få i seg nok væske og littegrann mat
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Vet du hva, jeg slenger meg på, har ikke tatt pause på hvem vet hvor lenge.
Mål: 4 dager pause!

Takk for inspirasjon
Sitat av Carmex Vis innlegg
Vet du hva, jeg slenger meg på, har ikke tatt pause på hvem vet hvor lenge.
Mål: 4 dager pause!

Takk for inspirasjon
Vis hele sitatet...
Artig at du river deg med!
Ønsker deg lykke til!

Jona`s blir vel mye bedre på fredagskvelden om du holder deg!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ha mye sex, spis mye,gå en lang tur i skogen, stå opp tidligere enn vanlig

"Kompenser"
Vis hele sitatet...
Får se om det blir noen ekstra gåturer!

Ikke får jeg lyst til å sitte inne å se tv, for det er jo bedre når jeg er fjern.
Får se om jeg kan finne meg en liten hobby med noen nykterne venner fremover
Sist endret av Mr.Oxford; 6. desember 2021 kl. 11:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal sjekke denne tråden i kveld, kanskje jeg joiner
Kan også sies at vi røyker ca 4 J`s om dagen, med ca 0.45 i hver. Så det går jo noen kroner på dette når vi ikke er flink til å handle inn stort.
Pengene jeg eventuelt klarer å spare nå går rett på krypto...

Så fint om noen kan komme med noen anbefalinger her, har penger i "Firi" og "Wirex": XRP, litecoin og bitcoin har jeg investert noen tusenlapper i.
Blir 1 uke pause på meg, slenger meg på
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal sjekke denne tråden i kveld, kanskje jeg joiner
Vis hele sitatet...
Så bra


Er jo greit å spare noen kroner til jul også!
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ja, da ble jeg første som røyk (?) Kom en god venn innom med noe god pot
Sitat av Carmex Vis innlegg
Ja, da ble jeg første som røyk (?) Kom en god venn innom med noe god pot
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg hadde nok falt for fristelsen jeg også!

Men har satt meg selv i arbeid fra jeg kommer hjem fra jobb i kveld!

Klargjøring av bod, sånn at jeg kan starte riving i morgen. Også satser jeg på å bruke onsdagen på å kaste alt.

Da er vel 3 dager borte, så får jeg håpe torsdag er snill :P
Røyka daglig i maange år, så hadde jeg hele 2020 som ett pause år. Første 3 dagene som alle andre sier som er, værst.

Men det som er vanskeligst synstest jeg var at når jeg ikke skulle ha pause , og handla inn litt så blei det fort borte igjen ja �� Så slutta jeg igjen nå før sommeren, og tror ikke at jeg skal røyke på mange år.

Lykke til til dere
Anonym bruker
"Bitter Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De drømmene man får når man slutter er ville.

Litt off topic: Hvorfor drømmer man aldri når man røyker weed? Så kommer drømmene tilbake som en slegge i ansiktet når man slutter. Hvorfor er det sånn?
Sitat av Pillepalle Vis innlegg
Røyka daglig i maange år, så hadde jeg hele 2020 som ett pause år. Første 3 dagene som alle andre sier som er, værst.

Men det som er vanskeligst synstest jeg var at når jeg ikke skulle ha pause , og handla inn litt så blei det fort borte igjen ja �� Så slutta jeg igjen nå før sommeren, og tror ikke at jeg skal røyke på mange år.

Lykke til til dere
Vis hele sitatet...
Fantastisk at du klarte 1 år med pause.

Jeg hadde vel et halvt års pause for et par år siden, så kjenner meg godt igjen at det blir mye røyking etter pause. Og at det er lett å falle tilbake i gamle spor.

Ønsker også deg lykke til videre!
Har ingen erfaring med det, men kanskje prøv deg på noe edibels den gangen du har lyst til å prøve hasj igjen..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De drømmene man får når man slutter er ville.

Litt off topic: Hvorfor drømmer man aldri når man røyker weed? Så kommer drømmene tilbake som en slegge i ansiktet når man slutter. Hvorfor er det sånn?
Vis hele sitatet...
Fordi man drømmer mest under REM søvn. Alkohol cannabis og andre rusmidler gjør at man ikke får noe særlig REM søvn, dermed også dårligere søvnkvalitet på lang sikt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De drømmene man får når man slutter er ville.

Litt off topic: Hvorfor drømmer man aldri når man røyker weed? Så kommer drømmene tilbake som en slegge i ansiktet når man slutter. Hvorfor er det sånn?
Vis hele sitatet...

jeg har det sånn både med grønt og brunt.
Sover jeg veldig lenge en dag så kan jeg begynne å drømme mot da jeg våkner. Altså når hasjen er så og si ute av kroppen.

Og da er det jo selvfølgelig drøye drømmer gang på gang.
Vet i grunn lite om dette.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mine beste tips:
-Ikke kjøp noe hasj eller ha noe i hus.
-Ikke se på tv serier dere pleide å røyke til, helst ikke se tv i det hele tatt før etter noen uker hvis dere pleide å røyke til tv.
-Ikke snakk om hasj eller snakk med noen som minner dere om hasj.
-Avtal time out ord med hverandre sånn at dere kan avslutte diskusjonen før den eskalerer og lager et helvete for hverandre fordi dere kommer til å være drit irritable
-Gå turer, jogg, tren, spis sunt
-Forby skjermbruk før leggetid og når dere ikke får sove, dere kommer til å slite med innsovning de første ukene men skjermbruk bare forverrer det. Sett heller på noe deilig bølgesus eller meditasjonsmusikk lavt og ta en kopp varm melk før leggetid.

Mmm nå skal jeg ta en kopp varm melk as
Anonym bruker
"Ivrig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta dere en lang tur i skogen og gjerne i flere dager. Så lover jeg dere at dere ikke tenker på hasj.
Tar en pause selv faktisk etter å ha puffet noe fantastisk Super Lemon Haze. Trening hjelper mye for min del.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De "første dagene" uten pause føler jeg er litt individuelt? Jeg har røyket daglig i flere år, sluttet på dagen og har nå gått 5 måneder uten. Var ikke noe stress i det hele tatt.

Skal dog nevnes at jeg har flyttet til utlandet og bevisst gått inn for å ikke skaffe meg ny plug eller oppsøke det.

Mestringsfølelsen av å kutte det ut er i seg selv helt fantastisk.
Det ble en liten sprekk i natt..

Lå å vrei meg i sengen til sikkert 2 i natt, da spør dama om jeg har lyst på en joint..
Så hun hadde tydeligvis en liten liggende gjømt. Så da var det bare å prøve til igjen...
Melatonin kan hjelpe neste gang. Det kan hjelpe å bare ha det stående. Hvis du bruker tobakk i joint og ikke røyker eller snuser ellers blir det ekstra uro