Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2990
Finner ikke dette produktet igjen i butikkene. Tror det var Findus som laget det ?

Seibiff'en var panert husker eg, og kunne være noe baskje å steike men ikke alltid. Og det var svært godt.

Noen som vet hvem som eventuelt fremdeles selger dette ?

...
Benytter samtidig anledningen til å etterlyse et matforum/egen kategori her inne på freak.no.
Du får denne på Meny
Ja så det selv nå, og det er nøyaktig den eg husker mener eg. Rema 1000 sluttet å selge dette, har spurt hos dem ? rart...
Du får også kjøpt sei i biter hos bla. Kiwi hvis du er keen på å panere selv. Det blir sikkert billigere.

Mulig kiwi har findus varianten eller i firstpice.
Mener å ha sett det.
Sist endret av vindaloo; 18. november 2021 kl. 12:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Ja så det selv nå, og det er nøyaktig den eg husker mener eg. Rema 1000 sluttet å selge dette, har spurt hos dem ? rart...
Vis hele sitatet...
Da har de kanskje valgt en annen produsent? Spør betjeningen.
Selges på Meny, Joker og Spar, jfr. Findus sin egen nettside.
Sist endret av PVestlandia; 18. november 2021 kl. 13:03.
Gikk nettopp å kjøpte den på kiwi på vei hjem etter jeg så dette innlegget.
Reklamens makt ass!
Sitter å har drit lyst på Seibiff.
Disse hadde jeg helt glemt, takk for påminnelsen.

En annen ting jeg kan anbefale:
- Kjøp fersk seifilet
- Lag melblanding i en pose; godt med mel, salt og pepper
- Vend fileene godt i melblandingen slik at de er skikkelig dekt
- Stek i smør, gjerne sammen med løk
Bruker raspet gulrot, stekt løk og poteter som tilbehør. Noen bruker saus, men jeg synes det er best å bare bruke stekefettet. Eventuelt kan du tilsette litt fløte i pannen og koke ut en fløtesaus av stekekrafta, dette blir også helt kanon!
Sist endret av JohnnyNonsens; 18. november 2021 kl. 16:08.
Jeg anbefaler også en liten skvett soyasaus og/ eller litt mørk øl i den stekte løken
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Disse hadde jeg helt glemt, takk for påminnelsen.

En annen ting jeg kan anbefale:
- Kjøp fersk seifilet
- Lag melblanding i en pose; godt med mel, salt og pepper
- Vend fileene godt i melblandingen slik at de er skikkelig dekt
- Stek i smør, gjerne sammen med løk
Bruker raspet gulrot, stekt løk og poteter som tilbehør. Noen bruker saus, men jeg synes det er best å bare bruke stekefettet. Eventuelt kan du tilsette litt fløte i pannen og koke ut en fløtesaus av stekekrafta, dette blir også helt kanon!
Vis hele sitatet...
Skulle til å skrive dette, veldig enkelt å lage selv. Er vokst opp med bestemor på Smøla som laget dette hver gang vi var der, ganske digg.

Husker jeg skulle lage det selv, fikk det ikke til og ble fail helt til jeg skjønte hvorfor. Brukte teflonpanne med bittelitt smør, tenkte jeg skulle spare kalorier.

Den skal omtrent BADE i stekefett, er da det blir godt.
Sitat av RayMonk Vis innlegg
Skulle til å skrive dette, veldig enkelt å lage selv. Er vokst opp med bestemor på Smøla som laget dette hver gang vi var der, ganske digg.

Husker jeg skulle lage det selv, fikk det ikke til og ble fail helt til jeg skjønte hvorfor. Brukte teflonpanne med bittelitt smør, tenkte jeg skulle spare kalorier.

Den skal omtrent BADE i stekefett, er da det blir godt.
Vis hele sitatet...
Enig, man må bruke mye smør. Lager alltid så det blir noe fisk til overs, dette er knallgodt å blande sammen med potet og løk i stekepanna om kvelden eller dagen etter. Krydres kun med salt og pepper å has på brødskiva. Pytt i panne fra butikken er ikke i nærheten av like godt..
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Enig, man må bruke mye smør. Lager alltid så det blir noe fisk til overs, dette er knallgodt å blande sammen med potet og løk i stekepanna om kvelden eller dagen etter. Krydres kun med salt og pepper å has på brødskiva. Pytt i panne fra butikken er ikke i nærheten av like godt..
Vis hele sitatet...
Plokkfesk som vi i nord kaller det, nydelige greier

Bland gjerne i litt baconbitter
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du kan også gjøre den sprøere med en litt mer vanlig panering, hvis du dypper i melblanding, egg og så brødsmuler. (Panko blir latterlig sprøtt.)

Dette er kanskje mer fish & chips enn seibiff... men godt. Trenger ikke å frityrstekes, men du må likevel bruke en god del fett, som RayMonk sier.