Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 9539
Dette skjedde for en uke siden.

Jeg fikk skrevet ut en del 50mg tramadol av lege grunnet skade.
Det står at jeg kan ta opp til 3 piller om dagen, så jeg tok 2 stk uten særlig virkning og bestemte meg for å ta den tredje for å se om det hjalp.

Synes ikke det hjalp noe særlig det heller, men etter noen timer så kom det en skikkelig bølge av eufori over meg, og min angst og tunge depresjon ble fullstendig eliminert og jeg kan ikke huske sist jeg har følt meg så glad

Jeg gikk å la meg og sov ca 8 timer.
Og da jeg våknet dagen etter så var godfølelsen fortsatt til stedet. Virket nesten som om den var sterkere enn kvelden før.
Fullstendig fri for bekymringer, ekstremt glad og alt var bare helt magisk.

Siden dette skjedde, har jeg tatt 1-3 piller daglig for å beholde go-følelsen...smertene er vel like ille, men jeg driter litt i det nå - vil bare være i godt humør!
Det har dabbet av litt nå, men det virker nesten som om det er en permanent forandring i psyken min, for jeg føler meg sinnsykt bra om dagen.

Jeg hadde også et lite alkoholproblem, og nå har jeg ikke drukket eller tatt andre rusmidler på over en uke. Føler ingen trang for det heller.
Dessuten har jeg fått uendelig mye mer energi til å gjøre ting jeg ellers aldri gidder. Men det er vel sikkert fordi jeg ikke føler meg så ræva.


I går klokken 12 på ettermiddagen tok jeg bare èn pille. Siden det har jeg ikke tatt noe som helst for å sjekke om jeg får en nedtur av det her, siden det har rett og slett vært en eventyrlig uke jeg aldri kunne sett for meg.
Jeg føler ingenting negativt. Fortsatt i godt humør, kjenner ikke mye til min tidligere depresjon og når jeg ser tilbake på ukene før skaden så virker det litt som om jeg ser tilbake på en annen person


Så jeg lurer på dette:
-Når tar det slutt?

-Hva er det som egentlig skjer her? Er det pga SNRI-egenskapene, eller opiat-egenskapene? En blanding?

Jeg har lest en del på nettet, og mange har opplevd at ingenting av antidepresivva har hjulpet på en depresjonen de har hatt.
Men som hos meg, har skadet seg,fått tramadol av legen, for så å få hele livet tilbake...

-Hvor lenge kan jeg gå på dette før jeg bør ta en pause, og hvor lang bør pausen være?
Som sagt så er det over et døgn siden jeg tok den siste pillen, og jeg merker ingenting til noe negative effekter. Bør jeg vente lenger og se ann, eller er det bare piss at man kan få WD's etter en uke?
Jeg bruker i snitt 2 tabletter a 50mg om dagen...

-Føler dere at det har noen hensikt i å ta grapefrukt-juice i forkant? Paracetamol merker jeg hjelper, men akkurat grapefrukt-juicen er jeg ikke helt sikker på.

-Jeg føler at det hjelper å spre det utover med jevne mellomrom, istedet for å ta en stor dose på en gang.
Noen sier at tramadolen er sterkere hvis det allerede er tramadol i systemet.
Er det noe hold i dette? Merker dere det samme?

Jeg spurte legen hvor lenge jeg kunne gå på tramadol, og ha sa "Hvor lenge som helst" og da jeg spurte om noe jeg burde være obs på, så sa han "ikke kjør bil".
Har ikke så veldig lyst å grave mer da han kanskje tror jeg kan bli avhengig (noe jeg egentlig er, iallefall psykisk)

Men jeg er bare skeptisk til alt som får meg til å føle meg bra...det går som regel andre veien senere.

Takk for tiden! Jeg er veldig interessert i deres erfaringer på dette medikamentet, og hvordan jeg bør bruke det for å få mest mulig effekt ut av det over langen.
Beklager rotet, jeg er litt dårlig på å skrive.
Jeg har fått Tramadol/ Nobligan av legen i en periode, og hvis legen din sier at du kan gå på det "så lenge som helst" det ville jeg ikke annbefalt. Dette er ganske sterke morfinbaserte smertestillende, og er dermed veldig vanedannende over tid.

Det kan lønne seg å lese i legemiddelhåndboka... ved langvarig bruk kan det forekomme bivirkninger som vannansamling, selvmords tanker og avhengighet, men igjen er dette ved langvarig bruk og større doseringer. Hvis du skal bruke det til å kose deg, så bør du ta 500mg Paracetamol pr. 100mg(evt. pr. 150mg) med tramadol/nobligan, da vil du få en sterkere funk og mer avslappende rus.
Hvis du har tilgang på benzodiazepiner som feks. Rivotril eller Xanor kan du ta 1-2mg av dette sammen med 100mg Tramadol(Da vil du få en enda sterkere og bedre rus).

Hvis du bruker det for å ruse deg hver dag, ville jeg nok tatt en pause etter et par uker max for å unngå å bli avhengig. Ettersom dette er ganske sterke smertestillende, og bivirkningene kan være ganske alvorlige.

En av fordelene er at det ikke er noe nedtur så lenge du ikke blir avhengig eller får noen sterke bivirkninger. Så sånn sett er det ikke det verste du kan ruse deg på. Men rusen varer jo ikke veldig lenge om gangen alene, blander du det med benzo vil rusen sitte litt lengre.

Nå vet ikke jeg hvor mye du tåler, men hvis du vil teste hvor bra Tramadolen faktisk kan funke, så prøv og ta 300 - 400mg og 1g Paracetamol evt. 1-2mg benzo, da vil du forstå hvor bra de kan fungere. Rusen vil også sitte litt lengre, men det blir ikke slik at det blir ubehagelig. Det er riktig at rusen fungerer bedre når du allerede har litt i deg fra før av.

Hvis du bare skal bruke det som smertestillende og ikke ruse deg på det ville jeg nok forholdt meg til legen. Men fortsatt tatt pauser innimellom og IKKE bruke det fast over lengre tid.

Håper dette hjalp deg litt.
Knoga
Anbefaler også å være obs på dosering da for høy dose tramadol kan gi krampeanfall / epilepsi..
Det er veldig ukult og våkne til etter 15min med kramper av ambulansepersonell henger over deg og du ikke skjønner en dritt..

Det forekommer i doser 400mg + står det vel i pakningsvedlegget?
jeg bruker doser på 6-800 for å kjenne en svak aufori og fikk krampene på 2000mg begge gangene..

Og så "hangoveren" dagen derpå ved høye doser..
900mg + pleier og gi meg en helt sykt intens hodepine.
Lignende heroin abstinens hodepina jeg får..

Kan ikke uttale meg om det med paracet da jeg ikke har prøvd det men benzo pleier og forsterke.
Jeg opplever det samme! Blir full av livsgnist og varme. Synes også de virker ganske lenge... men bygger yoleranse etter noen dager. Har også opplevd å få jævlig vondt i hodet dagen etter fordi jeg glemmer å drikke nok vann.
Jeg sliter med sterke kroniske smerter, har vondt hele tiden. Legen min skriver ut Tramadol(Nobligan). Bruker 200 MG Depot hver morgen og 200 MG Depot hver kveld. Du skal ikke bruke mer enn 400 MG om dagen og det skal heller ikke brukes over lang tid, men hvis du trenger det daglig for å eventuelt takle smerter, da vil du bli avhengig etterhvert.
Jeg har gått på Tramadol i 3 år, startet med 3 50 MG Kapsler om dagen.
Nå bruker jeg som sagt 400 MG Depot tabletter hver dag.
Dette er heller ikke spesielt bra fysisk eller psykisk når det er fare for avhengighet. De første reseptene legen min skrev ut, det var en pakning med 20 Tramadol 50 MG Kapsler. Brukte det av og på i nesten et år, ble ikke avhengig. Men, nå som jeg bruker 400 MG om dagen, da kommer abstinentene.
Vit grapefrukt juice funker bra synes jeg. To store glas minimum en timme for Tramadolen.
Og det virker bedre når det allrede er i systemet ja - jeg doserer 200, venter en timme og slenger sen i resten.
Jeg spiste ingen opiat/oid på nesten to månader, men når jeg tok 300, var toleranse tydligen kvar. Foltes ikkje mye alls.

Nesten alle jeg kjenner som kjorer tram får antidepressiv effekt av den. Derfor mange av dem her foredrar den framfor f.eks oxy.
Eneste opiat/oid jeg har prövt som har samme eller bedre antidepressiv effekt er Subutex/Suboxone.

Detox på tram er heavy som fan, siden den er en SNRI og har en viss antidepressiv effekt, kan rebound-angsten fan odelegge en.
Blir sinnsykt deprimert og irritabel og labil av att tende av fra Tramadol på en mye verre måte enn f.eks oxy.
Tramadol gjor mye rart i hjernen og jeg hade ikkje anbefalt at spise de var dag.
Som sagt, att gå av den er jevlig. Riktig jevlig.
Synes den er mest nasty sett til bieffekter av alle opioider, men jeg elsker fortsatt dolen.
Ligger på 4-600 om dagen nå. Det gjor att jeg foler meg normal. Knapp noe eufori.
Sitat av stresser Vis innlegg
Jeg sliter med sterke kroniske smerter, har vondt hele tiden. Legen min skriver ut Tramadol(Nobligan). Bruker 200 MG Depot hver morgen og 200 MG Depot hver kveld. Du skal ikke bruke mer enn 400 MG om dagen og det skal heller ikke brukes over lang tid, men hvis du trenger det daglig for å eventuelt takle smerter, da vil du bli avhengig etterhvert.
Jeg har gått på Tramadol i 3 år, startet med 3 50 MG Kapsler om dagen.
Nå bruker jeg som sagt 400 MG Depot tabletter hver dag.
Dette er heller ikke spesielt bra fysisk eller psykisk når det er fare for avhengighet. De første reseptene legen min skrev ut, det var en pakning med 20 Tramadol 50 MG Kapsler. Brukte det av og på i nesten et år, ble ikke avhengig. Men, nå som jeg bruker 400 MG om dagen, da kommer abstinentene.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å tatt pauser?
Hvor lenge gikk du på de før en eventuell pause og hvordan tok du det?

Sitat av travaxa Vis innlegg
Vit grapefrukt juice funker bra synes jeg. To store glas minimum en timme for Tramadolen.
Og det virker bedre når det allrede er i systemet ja - jeg doserer 200, venter en timme og slenger sen i resten.
Jeg spiste ingen opiat/oid på nesten to månader, men når jeg tok 300, var toleranse tydligen kvar. Foltes ikkje mye alls.

Nesten alle jeg kjenner som kjorer tram får antidepressiv effekt av den. Derfor mange av dem her foredrar den framfor f.eks oxy.
Eneste opiat/oid jeg har prövt som har samme eller bedre antidepressiv effekt er Subutex/Suboxone.

Detox på tram er heavy som fan, siden den er en SNRI og har en viss antidepressiv effekt, kan rebound-angsten fan odelegge en.
Blir sinnsykt deprimert og irritabel og labil av att tende av fra Tramadol på en mye verre måte enn f.eks oxy.
Tramadol gjor mye rart i hjernen og jeg hade ikkje anbefalt at spise de var dag.
Som sagt, att gå av den er jevlig. Riktig jevlig.
Synes den er mest nasty sett til bieffekter av alle opioider, men jeg elsker fortsatt dolen.
Ligger på 4-600 om dagen nå. Det gjor att jeg foler meg normal. Knapp noe eufori.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat dette jeg fryktet - noe som påvirker meg så positivt som tramadol har gjort, må ha en fryktelig nedtur.
Hvor lenge varte detox hos deg? Trappet du ned eller gikk du helt cold turkey?

Tusen takk for alle svarene i tråden folkens Jeg er oppe i 150-200mg om dagen nå, og fra og med i morgen skal jeg prøve å gå cold turkey i en uke.
Føler det begynner å bli litt farlig når jeg tar flere piller enn før, så vi får se om en uke pause har noe som helst å si på toleransen.

Tror nok ikke jeg får noe særlig "abstinenser" etter så kort tid.
Dersom jeg var deg ville jeg ikke kuttet tvert når det gjelder Tramadol. Jeg har brukt de mot smerter, fra lege, siden januar. Nå blir jeg utrolig dårlig dersom jeg ikke tar de eller Paralgin forte.
Jeg anbefaler deg å trappe ned, gjerne sammen med lege, om du er villig til det.
Gang på gang tror jeg at hverdagen er helt ok uten opiater, men jeg er dessverre avhengig. Det er ikke rus jeg primært søker, bare å slippe å være dårlig. Problemer som dette oppstår når en har behov for smertestillende over lang tid. Lykke til videre.
Klem fra Betty
Takk for omtanken, men siden jeg bare har gått på de i 3 uker så bestemte jeg meg for å kutte tvert.
Har hatt 3 dager med "forkjølelse", hodepine, rastløshet og søvnmangel.

Som jeg beskrev tidligere i tråden, så hadde jeg det kjipt i ganske lang tid før jeg fucka ryggen og fikk disse pillene av legen.
Siden jeg ble i så ufattelig godt humør av å ta de, så trodde jeg at det ville bli en jævla psykisk nedtur.
Til min store glede, så føler jeg veldig lite til angsten og depresjonen, og jeg vil si livet egentlig er jævlig bra nå.

Litt skremmende at legen sa jeg kunne gå på de så lenge som helst, så får jeg disse symptomene etter 3 ukers tid, men who cares - jeg får jo en del piller fremover og det er jo bra....eller?
Kommer til å kjøre 3 uker på og 1 av. Blir sikkert helt knall.
Sist endret av ID-Brikke; 22. november 2016 kl. 23:28. Grunn: skriveleif
Kan jeg låne tråden litt?
Jeg har fått resept på Tramadol pga en skade, Pinex Forte og NSAID'er gir ikke tilstrekkelig smertelindring.
Jeg er litt bekymret for å ta Tramadolen fordi jeg har tatt det én gang før, og da ble jeg veldig dårlig. Kvalm, svimmel, forvirring; måtte bare legge meg rett ned og konsentrere meg om å puste og å ikke spy. Symptomer på serotoninsyndrom, kanskje? Andre som har opplevd det samme?
Nå er jeg i en travel og stresset periode, og det hadde egentlig vært helt gull om det er sånn at Tramadolen kan gi litt antidepp-effekt også, men jeg er redd for å prøve fordi jeg er redd det samme skal skje igjen. Tror at jeg bare tok 50mg den gangen, men det kan ha vært 100mg. Husker ærlig talt ikke om andre faktorer kan ha spilt inn, men jeg tok det med ønske om smertelindring, ikke rus.
Er det noen som vet om det er vanlig å alltid reagere likt på Tramadol, eller om jeg kan håpe at det var et engangstilfelle? Er det vanligst å få god effekt? Jeg kan selvfølgelig bare prøve, men er redd for å bli i dårlig form og miste en produktiv dag nå som jeg allerede har det travelt :/
Sitat av candela Vis innlegg
Kan jeg låne tråden litt?
Jeg har fått resept på Tramadol pga en skade, Pinex Forte og NSAID'er gir ikke tilstrekkelig smertelindring.
Jeg er litt bekymret for å ta Tramadolen fordi jeg har tatt det én gang før, og da ble jeg veldig dårlig. Kvalm, svimmel, forvirring; måtte bare legge meg rett ned og konsentrere meg om å puste og å ikke spy. Symptomer på serotoninsyndrom, kanskje? :/
Vis hele sitatet...
Hmm dette var merkelig, det du beskriver er symptomene jeg opplever når jeg tar for mye av et opiat eller hvis jeg fyrer mårnings dagen etter høye doser morfin. Tramadol er for de fleste (til og med uten toleranse) et utrolig svakt rusmiddel om man tar så små doser, men har også opplevd de ubehagene du beskriver på høye doser tramadol. Det kan hende du bare reagerer veldig sterkt på tramadol. Jeg vil anbefale at du snakker med legen din om du føler samme ubehag som før av 50mg og eventuelt spørre om h*n kan anbefale andre smertestillende.
Jeg kan ikke garantere at jeg har lest alle postene dine Candela, men jeg tror du burde holde deg unna, i alle fall ikke ta mer enn anbefalt dose. Vi kjenner ikke hver andre, men etter en stund kan en kjenne andre når en kjenner seg selv.
Stå på, du er dyktig og flink, nogen grunn til å risikere avhengighet på opiater.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg kan ikke garantere at jeg har lest alle postene dine Candela, men jeg tror du burde holde deg unna, i alle fall ikke ta mer enn anbefalt dose. Vi kjenner ikke hver andre, men etter en stund kan en kjenne andre når en kjenner seg selv.
Stå på, du er dyktig og flink, nogen grunn til å risikere avhengighet på opiater.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Takk Betty, det var innsiktsfullt, men foreløpig ingen grunn til bekymring; opiater og benzo er ting jeg er bevisst på at jeg ikke skal "eksperimentere" med. Det er ikke leketøy og jeg bruker det ikke rekreasjonelt. Jeg tror at jeg godt kunne utviklet opiatavhengighet, men det passer ikke inn i min tiårsplan, det skal jeg spare til gamlehjemmet Saken nå er sterke smerter pga beinbrudd.

Tok sjansen på 50mg Tramadol i dag og fikk verken bivirkninger eller merkbar smertelindring, en kapsel til noen timer senere gjorde heller ingen forskjell. Så da har vi i hvert fall funnet ut at negative reaksjoner på Tramadol kan være engangstilfeller. Bare synd det ikke hadde noen smertelindrende effekt heller.
edit: Ok, det hadde sikkert vært verre uten, noe effekt har det sikkert. Men ikke nok.
Sist endret av candela; 26. november 2016 kl. 18:52.
Jeg har også blitt kvalm et par ganger, som regel hvis det er 1-2 dager siden siste gang jeg har tatt det.
Virker ikke som dosen har noe særlig å si.
Jeg har hatt få positive opplevelser med Tramadol. En gang opplevde jeg et hint av eufori på lav dose sammen med kaffe.
Paralgin forte er mer forutsigbart for min del.
Klem fra Betty