Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1497
Hei, imorgen skal jeg og kompis prøve mxe, har lest en del på stoffet men har aldri hørt om noe andre som Jar prøvd det, så er litt usikker på noen ting fortsatt. Har tatt mdma 10-11 ganger, også røyket weed daglig i et år nå, så føler meg klar for dette.

-hvor er best å ta det? Er det beste å sitte hjemme i sofaen og høre på musikk, eller være ute i skogen eller andre utesteder. Eller er det et bra partydop?

-Kan noen beskrive effekt litt, vet en del, men om noen kunne forklare ganske detaljert hvordan opplevelsen dere var på det hadde jeg blitt veldig takknemlig.

-Hviken måte er best å ta det på? Vet at man kan sniffe det, men funker det å svelge i kapsler eller papir?

- er det oppturer og nedturer? Tusen takk
Anbefaler å holde seg hjemme første gangene, det kan være litt overveldende. Du kan ta det på hvilken måte du vil, men en kapsel opp i rompa er en personlig favoritt. Jeg syntes det var dritfett å se på film på mxe, fikk fullstendig innlevelse noen ganger. Som om jeg var med i filmen. Skru av lyset, sett på no spennende på skjermen og gjør deg klar til takeoff

Brukte det i flere år, men sliter seriøst med å forklare hvordan opplevelsen er. For meg var det litt som å havne i en paralell verden som jeg kalte mexico. Der var alt interessant og sparkly. Ble veldig nyskjerrig og entusiastisk syntes jeg. Fikk noe perspektiv-fuck. Små ting så store ut, bordet føltes plutselig 30 meter langt osv. Det virker litt individuelt. Jeg digga stoffet mer enn noe, mer enn mdma og alt annet. Andre jeg har prata med digga det ikke i det hele tatt og ville ikke ha mer.

I starten beskrev jeg det litt som å få det beste fra stimulanter, opiater og psykedelia, men det forandrer seg litt etterhvert. Det er en slags galskap i det, man kan få for seg mye rart under påvirkning. Etter en ganske snål natt ble jeg overbevist om at GTA prøvde å hjernevaske meg til å slutte å røyke.
Opptur var på ca. 10-30 minutter i nesa eller i ca en time med svelget kapsel.
Ingen nedtur, men man kan føle seg litt treig dagen etter. Vil anbefale å svelge kapsel første gang, og ikke fylle på før du kjenner det er på vei ned. Hoved-effekten pleide å vare 4-5 timer for meg, så noen timer til med litt effekt etter det.
Sist endret av Bothrops; 3. november 2015 kl. 17:44.
Takk skal du ha, følte at jeg fikk mye nyttig informasjon. Men noen ting til, er det sånn som med mdma at man overhode ikke vil sove og er ganske opplagt og masse energi? Også lurte jeg på om pupillene blir like store som mdma? Tusen takk, virker som det er noe og se frem til,også hvor mye tok du første gang? Og er noen negative sider jeg bør vite?
Ganske tung body high! Så du går og snakker rart. Det fant i alle fall jeg ut. Ikke noe spesielt med energi. I sofaen bak låste dører-dop. Veldig morsomt da!
Har ikke opplevd noe problemer med å sove og pupillene så normale ut. Du kan få litt av den gira-følelsen som mdma gir(nasalt, like etter en linje), men bare en brøkdel og den varer ikke så lenge. Man får sove når man vil, du blir ikke holdt våken mot din vilje

Største negative siden jeg kan komme på er at det er ulovlig. Tar du for mye kan du havne på et rart sted og bli veldig forvirra, men hvis man slapper av så går det over.
Det har veldig få negative effekter, så man kan kanskje si at det har stort potensiale for misbruk. I motsetning til med mdma så vil du sansynligvis aldri få en heftig nedtur eller lyn i huet som forteller deg at nå har du gjort dette for ofte.
Sist endret av Bothrops; 3. november 2015 kl. 17:58.
Heldiggrisen men som sagt allerede i tråden her, sofa, film, musikk, wot ever, i større doser blir det vanskelig å gå!
I større doser forsvinner man lett til steder som er ganske spennende..

Hadde en episode hvor jeg hadde intatt ca 50-70 MG.
Oppå ene høytaler`n min hadde jeg glassspeile med rund 100mg liggende oppå.
I form så dundra jeg anlegget på fullt, glasset ristet av høytalern, å alt landa på gulvet,
i min verden der å da, så fant jeg ut at jeg måtte snorte i meg alt som lå på gulvet, så det ikke skulle forsvinne...
Snakket DubStep språk i mange timer etter det.
BoowoowowoodummdummdummBowowowoodunndunn.

PS: Bodyload er heavy!
Sist endret av Eyeamare; 3. november 2015 kl. 18:02.
Hørtes ut som utrolig deilig opplevelse og gleder meg masse kjenner jeg men det er vanskelig å snakke med folk, og slite med å være normal? Og hvor lenge bruker rusen og vare? Har hørt det er stund, og bruker dere å ta en Joint evt, vil ikke ødlegge opplevelsen med en Joint? også lurer jeg på om man hallisinerer på mxe, har kun opplevd kraftig hallisoner med veldig mye mdma. Så må dosen være stor på mxe for å oppnå det?

Blir man også like sosial og pratsom med folk som med mdma?
Sist endret av magnuze; 3. november 2015 kl. 18:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av magnuze Vis innlegg
Hørtes ut som utrolig deilig opplevelse og gleder meg masse kjenner jeg men det er vanskelig å snakke med folk, og slite med å være normal? Og hvor lenge bruker rusen og vare? Har hørt det er stund, og bruker dere å ta en Joint evt, vil ikke ødlegge opplevelsen med en Joint? også lurer jeg på om man hallisinerer på mxe, har kun opplevd kraftig hallisoner med veldig mye mdma. Så må dosen være stor på mxe for å oppnå det?

Blir man også like sosial og pratsom med folk som med mdma?
Vis hele sitatet...
Tar du nok så er ikke det å snakke med folk så viktig.
MXE er et dissosiativt stoff.
Som sagt, det å gå kan bli vanskelig, har opplevd å måtte røyse beina en halvmeter pr steg. ( i rett dosering ).
3-6 timers virketid pluss en viss afterglow.
En joint eller bong vil gjøre det meste villere..
å opptre normalt er seff 100% dosespørsmål, person osv osv.
Du kan ikke sammenligne hallusinogener med dissosiative stoffer..
Søk opp Disosiativ, LES.

Disosiativt, som i Ketamin.
Sist endret av Eyeamare; 3. november 2015 kl. 19:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk, tror jeg bare får vente å se imorgen gleder meg masse hvertfall!

Foresten har lest at en del har fått blackout og opplevd nær-døden opplevelse på Ketamin, men har noen fått dette på mxe? Og har ikke skjønt helt forskjellen på mxe og Ketamin? Tusen takk
Sist endret av magnuze; 3. november 2015 kl. 20:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du vil slite med å snakke med folk kommer an på hva du mener. På lave doser kunne jeg holde meg ganske nykter. Men har alltid vært flink til å snappe ut av rusen og virkelig konsentrere meg om å virke nykter, vet ikke hvordan det er med dere andre. Å snakke med folk som også er rusa, eller på MXE, er IKKE noe problem så lenge du ikke har tatt alt for mye. Fikk mye mer empati (ikke helt MDMA-empati, men definitivt empati) og forståelse for hverandre og det har blitt knyttet noen bånd og fortalt noen hemmeligehter på MXE. Om du mener at du vil slite med å finnne ordene er det doseavhengig. Hatte ikke noen problemer med det. Vi skjønte hva de andre skulle si før de var ferdig snakket. Bare litt sløv tale og høytsvevend tanker og NOE problemer med å finne akkurat det helt rette ordet, men det var ikke plagsomt.

TS spurte etter bivirkninger, og jeg kom ikke så mye mer enn det jeg skrev i den forrge posten min i denne tråden, men leste en sa noe om å bli forvirret, og DET må du passe deg for. Har du tatt en brukbar dose faller du av lasset veldig fort. Det kan være litt skremmende for noen, men bare senk skuldrene og ta det som en del av opplevelsen. Du kan risikere å lure på hvor du er, hvorfor du er der, hvordan kom du deg hit, hvordan kommer du deg hjem, og hva er det egentlig som foregår? Husk at du har tatt et kraftig dissosiativt stoff og bare prøv å slapp av, det er egentlig mtit beste tips.

Noe av det gøyeste jeg har gjort var å spille World of Warcraft. Har aldri vært så god i PvP før. I dueller var det om om tiden gikk saktere(ala matrix spillet/spillene) og jeg hadde plutselig all verdens tid til å finne ut hvilken trapp jeg skal trykke på og når. Eide alle utenfor Orgrimmar, og det har aldri skjedd før eller siden.

Hold deg unna motoriserte kjøretøy. Du vil bli nummen i kroppen og velig disossiert til tider. Kan gå litt i bølger. Det er litt spesielt synes jeg, fordi du kan både føle stor empati for andre og ønsker sterkt å delta i deres liv, og litt etterpå er du helt din egen verden og omgivelsene er plutselig ikke noe du bryr deg om.

Musikk kan være både digg og jævlig på MXE. Sett på noe du vet du liker. Trenger ikke å høre på noe psykadelisk musikk eller se psykadeliske filmer (så fear and loathing på MXE... skjer ikke igjen), bare gjør det som du føler er komfortabelt. Ikke begynn med de sykeste filmen og musikken me en gang dere peaker første gangen.

Det er også nevnt at du kan redosere. Dette funker veldig bra på MXE, en av de beste stoffene i psykadelikaverden redoseringsmessig som jeg har prøvd. Men mitt tips er gjøre ditt beste for å ha kontroll på når du tok første drop/rumperaket/whaever, noter det gjerne ned. Også når du redoserer. Når og hvor mye? Så er det en litt mindre sjans for at du bare spontanreduserer, og kan du havne i en situasjon der du ikke skjønner en dritt. Sjansen er stor for at du glemmer det, men jeg prøver å gjøre dette for å ha litt kontroll over inntakt.

Har prøvd to inntaktsmåter på dette stoffer. Sniffet og droppet. Synes sniffing var totalt bortkastet. Rizladrop gjode susen. Uten vekt, tror jeg doserte stort sett minst 100mg. Da blir effektene veldig kraftige. Visste ikke bedre. Følte oss som Donald Duck når vi gikk i gatene i Trondheim på MXE. Men vi følte det var innafor, tror ikke det så like ille ut som vi trodde.


Her er en VELDIG god tråd på drugs-forum om MXE effekter. Mange meget gode innlegg der.

Har personlig hatt mye flere meningsfulle og dype opplevelser med MXE kontra LSD, selv om jeg kanskje har tura litt mer på MXE. Har sett noen få kompiser, de som brukte mest, forandre seg ganske mye. I alle fall en av dem, var en mye mer utadvendt og sosial person før vi alle holdt på drukne i stoffet og hadde i oss alt. Han har sagt selv også at han tror overdreven MXE bruk gjorde han mye mer innadvendt, selvbevisst og tenkende. Det plager han ikke visstnok, men du trenger ikke å ta MXE mange ganger i uka i 2 år.

KOS DER, MXE ER KONGE!


PS. jeg har aldri prøvd ketamin eller andre dissosiative midler.

Sitat av magnuze Vis innlegg
Tusen takk, tror jeg bare får vente å se imorgen gleder meg masse hvertfall!

Foresten har lest at en del har fått blackout og opplevd nær-døden opplevelse på Ketamin, men har noen fått dette på mxe? Og har ikke skjønt helt forskjellen på mxe og Ketamin? Tusen takk
Vis hele sitatet...
Aldri prøvd Ketamin men det er sikkert det mye omtalte K-holet du mener på tror jeg. Det skal visst ikke finnes på MXE. Forskjelle er kanskje ikke gedigen, men det er to helt forskjellige stoffer. Har lest at MXE er som ketamin uten K-hole. Om det stemmer vet jeg ikke. Likheten mellom MXE og Ketamin er at de begge er dissosiative stoffer som produserer effekter som visstnok ikke er veldig ulike.
Sist endret av TrippyKing; 4. november 2015 kl. 17:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det beste rådet jeg kan gi deg er å begynne med små doser og redosere hver 30-45 minutter. Start kanskje med 10mg, og fortsett til du blir kjent med stoffet og føler du har den effekten du ønsker.

Angående hvor det er best å ta, så er nok det beste (i hvert fall ved førstegangsbruk) å ta det hjemme hos seg selv, helst sammen med en nær venn som du kan stole på. Tar man for mye, så går man i en forvirringstilstand og kroppen blir halvveis lammet. Det er ikke noe særlig på fest. Små doser kan funke på fest o.l. Men bli kjent med stoffet først.

Og ikke bland dette med andre sentraldempende midler som benzodiazepiner, alkohol, opiater, osv. Det kan øke faren for pustevansker og respirasjonssvikt. Sentralstimulerende midler kan fremkalle psykoser og evt. føre til serotoninsyndrom, helt etter hvilken type stoff du tar og hvor mye. Cannabis er helt trygt og er fantastisk sammen med MXE (etter min egen erfaring).

Legemidler som antidepressiver, antipsykotika og noen typer antihistaminer kan dempe den hallusinogene effekten og i enkelte tilfeller være skadelig.

Håper dette var til hjelp. Skriver dette i hast, så kommer ikke på noe mer i farten, men kom gjerne med spørsmål, enten her eller på PM hvis det er noe mer du lurer på. MXE er favoritten min når det kommer til stoff. Har prøvd mye rart, men ingenting slår MXE (det er selvsagt individuelt).

Forresten, ja du kan droppe det (oralt), men du får mye bedre effekt av snorting/sniffing eller ved å legge det under tungen. Det kan også injiseres enten intramuskulært eller intravenøst. Ved intravenøs inntak, så bør du ha noen andre til å sette skuddet for deg og man bør ha meget liten dose. Det kicker noe sinnsykt, selv på doser så lavt som 15-20mg, og veldig fort. Jeg tror selvsagt ikke at du driver med nåler, men det er bare sånn generell informasjon til alle som leser og vurderer å injisere MXE.

Du spurte etter nedturer og slikt. Hvis man ikke overdoserer og klarer å bruke det som et verktøy/medisin, så kan man oppleve en slags antidepressiv og angstdempende effekt i flere uker etter en kveld med MXE. Tar man for mye over kort tid, så kan jeg love deg at man er dårlig dagen derpå. Et eksempel er der jeg tok rundt 1 gram MXE i løpet av en natt. Var så dårlig dagen etter at selv ikke 5 blåvalium og god rev hjalp noe særlig.

Kan også legge til at MXE kan fint kombineres med "klassiske" psykadelika, som f.eks sopp, LSD, DMT, o.l. Men hver forsiktig med nye typer som 2C-klassen eller 25i-nbome.

Hadde en tripp på ca. 150 flein, ~100mg MXE og god pot under trippen. Det var heftig, men også en helt fantastisk opplevelse. Jeg fikk "besøk" av guder i leiligheten min, bare for ta et eksempel.
Sist endret av Mexxy; 6. november 2015 kl. 13:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.