Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1607
Hva finnes det av løsninger der man kan ha et fellessted for flere brukere for nedlastning av torrents? Slik at man bruker den samme maskinen/portene/hastigheten, men uten å kunne se hva de andre laster ned?
sertifisert idiot
Litt usikker på hva du mener, men kan bitorrent sync være noe for deg?
Jeg husker det var en slik nettside du kunne abbonere på der du hadde 1Tb skylagring av torrents så var det bare å laste ned. Det kule var at de så om den torrenten var lastet ned fra før av og hvis den var det så kunne du få tilgang til torrenten fra en annen sin sky. Med denne teknologien kunne du da laste torrents direkte ned fra nettleseren.
Husker ikke hva tjenesten het men logoen tror jeg var gjønn.
Støtter ikke Deluge noe slikt? (om jeg skjønte behovet ditt korrekt)

Så kan du vel kanskje sette opp noe annet for henting av filene uten at folk kan "snuse rundt" på maskinen du har satt som host.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Ikke sync, mer som dette: http://forum.utorrent.com/topic/3994...r-webui-shell/ (dette virker ikke lengre og var ingen godt laget løsning når det var der)
Kan du ikke bare ha en klient på hver maskin i nettverket, som så skriver til samme folder? Lagring og mellomlagring trenger vel ikke skje lokalt, du kan sette opp en nettverksdisk vel? Da har du sentral lagring og mellomlagring. Og kan kjøre gode rutiner på backup på en enkel måte. Du må fortsatt ta runden med hver klient og installasjon samt tildele port ect.

Problemet du må løse da er eiere av filene og hvem som kan se filene. Om dere ikke laster ned så nasty stuff at dere skjemms over det er det jo ikke et problem. Men hver bruker kan jo ha sin folder i fellesforlderen og ikke dele den private så skulle det også være løst.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Fordelen med en felles klient (jeg setter opp en virtuell maskin for det) er at all båndbredde-styring skjer på ett sted. Er ikke snakk om mange brukere (3-4 stk) og alle brukere har allerede sine egne nettverksmapper på filserver.

Og om jeg skulle ha et eller annet behov for at det ikke var noen som helst torrent opplastinger eller nedlastinger pågående, så kan jeg bare drepe akkurat den prosessen istedenfor å vandre noen hundre meter mellom hver maskin.
Sist endret av meitemark; 5. desember 2014 kl. 13:23.
Sikkerhetsklarert
Terminalserver med flere brukere?

evt sette opp en seedbox? Og gi hver enkelt person egen bruker.
Ok så det du ønsker kontroll over er nettverks-trafikken?
Det spiller jo ingen rolle hvor mange klienter som kjører, du kan gi beskjed om at torrent skal bruke en bestemt port også kan du kjøre throttle back på den porten ved behov.

Da slipper du å vite hva kompisen laster ned og du kan likevel styre trafikken fra en plass.

Om du skal gi prioritet feks i et kollektiv der de som betaler mest får mest båndbredde kan du gi dem en unik port for torrent og sette policy på hver port.
Sist endret av frtoretang; 5. desember 2014 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hva med å sette opp noe ala seedbox lokalt da vil jo alle torrenter som blir lastet ned styrt av den og hvis bruker 1 har noe bruker 3 vil ha så blir innholdet bare kopiert mellom pcene uten at trafikken går ut på internett, og da for å styre nedlastningene så har de et webgui på seedboxen med eget bruker og passord
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jeg kikker på både Deluge og "selvbygd" seedbox for øyeblikket. Hvis jeg finner noe som virker skal jeg skrive det her.