Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1737
Som tittelen sier sa skal jeg selge et par eldre norske mynter og en minnemynt.
Ifolge ''Norges Mynter'' sa ligger dem pa henholdvis 1200, 500-800 og 3750kr
Regner ikke med full pris selvfolgelig, men 50-70% av listeverdien hadde vert flott.

Er det flere her pa forumet som driver med kjop/salg av norske mynter?
Hvor holder dere til? Hvor far jeg mest ''napp'' og best pris?
Erfaringer?

Vurderte mynthandlere, men der far jeg knapt en tredjedel av myntenes verdi sa det er utelukket.


Varter opp med kake () for manglende norske bokstaver den siste tiden.
Sist endret av Bombasa; 28. desember 2012 kl. 20:45.
Stikk på Numisma i Oslo, de kan ihvertfall vurdere verdien. Så selger du de på qxl.no til noen hundre mer.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Stikk på Numisma i Oslo, de kan ihvertfall vurdere verdien. Så selger du de på qxl.no til noen hundre mer.
Vis hele sitatet...
Jeg har verdien og kvaliteten pa myntene, sa en tur til Oslo trengs nok ikke.

Jeg ser foresten at de fleste myntene som er hos qxl har enten ingen bud, eller blir solgt av folk som har mangfoldige hundre og til og med tusen positive erfaringer fra tidligere salg.
Vil ikke folk bli skeptiske om ''Ny bruker X'' plutselig hiver ut noen random mynter til salg?

Men joss, det skader vel ikke.
Sist endret av Bombasa; 28. desember 2012 kl. 21:28.
Hør med: http://www.oslomyntgalleri.no, mest seriøse på markedet i Norge
Vil anbefale QXL eller skanfil. To serriøse og ledende aktører innenfor det norske myntmarkedet i dag. Det å selge dem til mynthandlere ville jeg ungått, da de har en tendens til å gi en del under verdi i forhold til annenhåndsmarkedet i dag.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Espen2308 Vis innlegg
Vil anbefale QXL eller skanfil. To serriøse og ledende aktører innenfor det norske myntmarkedet i dag. Det å selge dem til mynthandlere ville jeg ungått, da de har en tendens til å gi en del under verdi i forhold til annenhåndsmarkedet i dag.
Vis hele sitatet...
Har registrert meg p[ qxl.
Har sittet der i hele dag og fatt med meg litt hva myntene gar for og hvilke typer mynter som selges.
Endte faktisk opp med a kjope en pen shilling fra midten av 1800tallet.

Hiver ut myntene mine til salg nar jeg far kommet meg hjem og far tatt et par ordentlige bilder av dem.

Mer kake for manglende norske bokstaver:
Sist endret av Bombasa; 29. desember 2012 kl. 22:35.
Akkurat, Oscar da? Så at du hadde lagt ut noen bilder av myntene på samlerforum, du får ha lykke til med å selge de. Med de flotte årgangene skal det ikke bli spesielt vanskelig, hehe.

Har holdt på med myntsamling i et godt over et halvt år nå, norske mynter etter 1874. Det er en flott hobby som er bare til å anbefale.
Sist endret av Espen2308; 29. desember 2012 kl. 23:22.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Jeg har faktisk en nogenlunde stor myntsamling som har blitt bygd opp av meg siden jeg var liten, men den har alltid ligget i deler gjemt vekk pa loftet hos diverse familiemdlemmer i fler ar na.
Har endelig fatt samlet hele myntsamlingen pa en plass og den blir med meg hjem til ostlandet hvor den vil fa oppmerksomheten den fortjener.

Tenkte a begynne med litt smatt kjop og salg pa diverse steder og har i den anledning valgt ut 2 av myntene som skal skaffe meg en startkapital til videre innkjop av mynter. De to myntene du har sett pa samlerforumet.

Mynten jeg kjopte var en 1/2 skilling fra 1867, sa ja, en Oscar. Min forste faktisk.
Sist endret av Bombasa; 29. desember 2012 kl. 23:37.