Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1148
Kræsj, kræsj og atter kræsj. Noen ganger med en gang, andre ganger kan jeg spille i timer.

Følgende to feilmeldinger får jeg, og internett gir ikke så mange løsninger som jeg hadde håpet på. Den førstnevnte fikk jeg gjort litt med etter å ha fjernet noen ekle nVidia drivere som hadde lagt seg på en "High definition audio-enhet", noe jeg riktignok ikke skal ha, siden lydkortet på hovedkortet er deaktivert i bios. (jeg har eksternt creative lydkort)

Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: iw3mp.exe
Application Version: 0.0.0.0
Application Timestamp: 4859a219
Fault Module Name: pbcl.dll
Fault Module Version: 0.0.0.0
Fault Module Timestamp: 4cf736bf
Exception Offset: c0000005
Exception Code: 0000a6ff
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1044
Additional Information 1: 0a9e
Additional Information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Additional Information 3: 0a9e
Additional Information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: iw3mp.exe
Application Version: 0.0.0.0
Application Timestamp: 4859a219
Fault Module Name: StackHash_0a9e
Fault Module Version: 0.0.0.0
Fault Module Timestamp: 00000000
Exception Offset: c0000005
Exception Code: 00000000
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1044
Additional Information 1: 0a9e
Additional Information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Additional Information 3: 0a9e
Additional Information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Stille tilbake driverne er dessverre ikke en mulighet, for det finnes ingen gjennopprettingspunkt tilgjengelig. Noen som har noen forslag?
Søkte på pbcl.dll og fant en som hadde samme problem; http://forums.gamersradionetwork.com...showtopic=5401 Han kom også med en fix.

EDIT: Oppdatert punkbuster? Tipper det har noe med pbcl å gjøre.
Sist endret av Xernox; 22. august 2011 kl. 00:06.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Xernox Vis innlegg
Søkte på pbcl.dll og fant en som hadde samme problem; http://forums.gamersradionetwork.com...showtopic=5401 Han kom også med en fix.
Vis hele sitatet...
Vel, poenget er gjerne at jeg allerede HAR gjort akkurat dette, likefullt fortsetter det å komme.
Ok, skumleste litt ja.

På punkbuster sin FAQ sier de at det kan være programmer som krasjer med pbcl.

My game crashes with an error in pbcl.dll or a General Protection Fault. Why?

This issue can be from a program that conflicts with PB. There are a few known program that cause this:

Get Right
DU Super Controler
Macro Toolsworks
Girder 3.2
PRTG Traffic Grapher
CyberCorder: cybrcrdr.exe
Paessler Router Traffic Grapher: prtg4.exe
3dnasys.exe
mIRCStats
Closing those programs, or any like them that contain user or kernel level debuggers should stop the problem.


http://www.evenbalance.com/index.php?page=faq-cod.php

Nå vet jeg ikke om du har andre programmer kjørende, men verdt et forsøk.
Sist endret av Xernox; 22. august 2011 kl. 00:11.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Hmm, etter hva jeg vet har jeg ingen slike programmer kjørende.

På den lyse siden, jeg tror jeg fant noe for "StackHash_0a9e" : http://www.tomshardware.com/forum/12...pcrash-problem

Jeg skal først prøver om det er DEP som gjør noe med saken... hvis ikke er det jo en viss mulighet for at de nye driverene jeg la inn faktisk gjør noe med hvor mange watt maskinen bruker.
Du kan prøve å slette Punkbuster mappen (tipper pbcl ligger der), også reinstallere og oppdaterer. Om du fortsatt har problemer, og det er pbcl som er syndern, så kan du spille uten PB. Jeg pleier ofte å spille på servere uten PB, helst at det er admin til stede så man slipper så mye hacking, but hey, hackere på nesten alle servere uansett.
kan også prøve (run as administrator)
hadde slike problemer med andre spill
så jeg høyre klikket og tokk run as administrator eller bare open
(har engelsk windows så er ikke sikker hva det sies i norsk windows)
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Så langt ser det ut som om det var noe med DEP som var problemet, selv om jeg har funnet mange som rapporterer tilsvarende feil med driverpakken 280.26 til GeForce. Jeg tror ikke dette er slutten på problemet, men jeg må prøve meg frem her. (samt huske å oppdatere i alle de forumene der jeg postet om denne feilen)
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ok, skumleste litt ja.

På punkbuster sin FAQ sier de at det kan være programmer som krasjer med pbcl.

My game crashes with an error in pbcl.dll or a General Protection Fault. Why?

This issue can be from a program that conflicts with PB. There are a few known program that cause this:

Get Right
DU Super Controler
Macro Toolsworks
Girder 3.2
PRTG Traffic Grapher
CyberCorder: cybrcrdr.exe
Paessler Router Traffic Grapher: prtg4.exe
3dnasys.exe
mIRCStats
Closing those programs, or any like them that contain user or kernel level debuggers should stop the problem.


http://www.evenbalance.com/index.php?page=faq-cod.php

Nå vet jeg ikke om du har andre programmer kjørende, men verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...
Jeg kan uttale meg for TS: Ingen problemer med punkbuster, nedlastet klient for og manuelt oppdatere, alikavel kræsjer det, og kræsjen fryser hele spillet, mens lyden klikker også.
Skulle akkurat til å opprette tråd om det.
(mens ALLE andre spill kræsjer ikke, uansett hvor lenge jeg spiller)

bruker XFX btw.
Sist endret av Bundy; 23. august 2011 kl. 09:41.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Bundy Vis innlegg
Jeg kan uttale meg for TS: Ingen problemer med punkbuster, nedlastet klient for og manuelt oppdatere, alikavel kræsjer det, og kræsjen fryser hele spillet, mens lyden klikker også.
Skulle akkurat til å opprette tråd om det.
(mens ALLE andre spill kræsjer ikke, uansett hvor lenge jeg spiller)

bruker XFX btw.
Vis hele sitatet...
Får du de samme feilmeldingene som jeg gjør? For i mitt tilfelle bare lukker spillet seg og kommer med feilmeldingene, ikkenoe av frysing av spillet eller "lyd-klikk" (loop gjetter jeg på?).
Sitat av meitemark Vis innlegg
Får du de samme feilmeldingene som jeg gjør? For i mitt tilfelle bare lukker spillet seg og kommer med feilmeldingene, ikkenoe av frysing av spillet eller "lyd-klikk" (loop gjetter jeg på?).
Vis hele sitatet...
Faktisk. ingen loop. Alt bare klikker, FÅ ganger får jeg feilmeldinger, men det var før jeg fikset punkbuster. Jeg skal poste min neste feilmelding, for og bidra.

(litt OT: men fy faen så mye problemer jeg hadde med PB, jeg har sverget og aldri kjøpe noe i CoD serien igjen pga det, eller noe annet spill)

punkbuster har slike feil
:feil med connect punbstrA og B eller K, det er samme slik som filene du har i system 32, hvis du har vista, eller 7, så må du kjøre det i kombalitetsmodus for at det skal funke, inkludert manuell klien)
Sist endret av Bundy; 23. august 2011 kl. 09:48.
hos meg klikker bare cod4 dersom pcen min er ekstremt varm
noe son heldi vis ikke har skjedd på en stund
Sitat av marbes Vis innlegg
hos meg klikker bare cod4 dersom pcen min er ekstremt varm
noe son heldi vis ikke har skjedd på en stund
Vis hele sitatet...
Jeg har sjekket dette, med everest og speedfan, ikke der problemet ligger.

Men er jævlig spent og se hva trådstarter svarer

EDIT: jeg kjører tilogmed med standard cpu paste på CPU(det som ligger på kjøeribba), uten problemer. og skjermkort for den saks skyld.
Sist endret av Bundy; 23. august 2011 kl. 09:51.