Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 663
Jeg har noen bærbare med W7 jeg ønske å sette opp som "for alle" på et bibliotek, og som del av det "for alle" så ønsker jeg at den skal går rett inn på brukerkontoen uten å vise noen velkomstskjerm/ valg av kontoer.

Det er også en adminkonto på maskinen der et program som heter Scanix Illusion som vil bevare oppsettet mot folk som ønsker å endre på systemet, og den kontoen må skjules eller på annen måte ikke påvirke innloggingen rett til brukerkontoen, men selvfølgelig kunne hentes frem.

Nå har jeg gjort det en gang i tiden på XP (og behørig glemt hvordan), men aldri på W7.
http://www.windowsreference.com/wind...s-server-2008/

winxp må det gjøres i regedit , eller via exstra program fra ms.
Sist endret av ranvik; 13. juli 2010 kl. 11:46.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Få frem "control userpasswords2" var enklere sagt enn gjort når man har norsk utgave av OS, men ctrl-r og netplwiz.exe løste problemet enkelt. Nå logger maskinen(e) seg rett inn der de skal. Takker.

Så var det problem nummer to. For å lette litt på arbeidet slik at jeg ikke må gjenta alt jeg gjør på 5-6 maskiner tenkte jeg at jeg kunne kopiere harddiskene fremfor å endre alt på hver, men for at det skal fungere på riktig måte må jeg sannsynligvis endre kode på hver maskin. Problemet jeg har da, er at det virker som om maskiner med W7 Professional ikke har den muligheten, mens W7 Enterprise har den muligheten. Filen som kjøres er slui.exe, og i Enterprise gir den meg muligheten til å endre mens Pro sier bare at "næ, hyggelig at du aktiverte".

Finnes det en måte jeg kan fortelle systemet at man plutselig er uaktivert?
Sist endret av meitemark; 14. juli 2010 kl. 10:35.