Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1102
Jeg var blitt skadet, var hos legen og fikk sykemelding en uke. Dette skjedde i helga, så sykemeldingen varte fra Mandag-Fredag. Neste uke var skaden fortsatt ikke blitt bra og jeg måtte forlenge sykemeldingen. Den nye sykemeldingen varte fra Mandag-Fredag den også, men jeg henta den ikke før på Onsdag(2 dager etter). Og legen har ikke skrevet under på sykemeldingen før Onsdag.

Men som sagt over så står det klart på sykemeldingen at den varer fra Mandag til Fredag.

Da jeg skulle levere denne sykemeldingen til jobben(bemanningsbyrå) så sier dem at jeg kun får betalt Ons-Fre pga legen ikke har skrevet under på sykemeldingen før Onsdag.

Er dette riktig? Synes det høres høyest merkelig ut når jeg har Sykemelding fra Mandag-Fredag!

Og i tilegg var dette en forlengelse av en sykemelding.. så dem vet jo jeg har vært syk.
Kontakt legen din og få han til å attestere de to dagene som mangler.
Edit: Hvis han har skrevet at den gjelder fra mandag (med dato) har arbeidsgiver ingenting å si.
Sist endret av Multiflex; 23. desember 2010 kl. 11:16.
han har skrevet med dato at den gjelder fra mandag.. Men de mener at det ikke gjelder siden legen ikke skrev under på sykemeldingen før onsdag..
Det skal vel stå om det er enforlengelse av sykemeldingen. Men jeg tror ikke at de har lov til å gjøre det. Sjekk med arbeidstilsynet
Sykemeldingen gjelder fra de dager som er oppgitt på sykemeldingen, ikke signeringstidspunkt!
Hadde vært kult og ha noe dokumentasjon og putte i trynet dems.. Noen som vet hvor jeg kan finne dette?
Kan legen tilbakedatere sykemelding?
Lege kan vanligvis sykemelde tidligst fra den dato pasienten er til konsultasjon. Får pasienten ikke time hos legen samme dag, kan dagen man snakket med legen på telefonen godtas som start på legens sykemelding.

Dette forutsetter at telefonsamtalen følges opp med time hos legen få dager etter telefonsamtalen.

http://www.helsenett.no/index.php?op...014&Itemid=100

Første timen er spesielt viktig å få kjapt, mens videre sykemelding ikke er like strengt.