Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3337
Hei, skal gå på folkehøgskole til høsten og jeg gleder meg fryktelig. Hvert år arrangere skolen en tur til USA som jeg har veldig lyst til å være med på. Men problemet er at når jeg har betalt for opphold, utstyr og fellesutgifter sitter jeg igjen med noen usle tusenlapper igjen.

Så hvordan går man frem når man søker privatlån til studier? Og hvordan fungerer legatordningen der man gir folk stipend etter søknad?

Mvh
"Øko-Terrorist"
Har du vurdert stipend/studielån? https://utdanning.no/tema/nyttig_inf..._folkehogskole
Sitat av tr80r Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe å vurdere egentlig.

Har gått på Folkehøgskole selv og alle, inkludert meg selv søkte om stipend/lån og det noe du må gjøre for å komme deg gjennom skoleåret, sett at ikke du eller foreldrene dine har flere hundre tusen med kroner, noe TS mest sannsynlig ikke har.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har søkt og både fått stipend og lån. Men trenger ekstra penger til den turen. Står i brosjyren at man kan også søke privatlån til studier, det er hvordan jeg går fram der jeg lurer på..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Loliiiiiui Vis innlegg
Står i brosjyren at man kan også søke privatlån til studier, det er hvordan jeg går fram der jeg lurer på..
Vis hele sitatet...
Du kontakter ymse finansinstitusjoner som låner ut penger, eller snakker med venner og familie om dei kan låne deg penger.
Ble selv nettopp ferdig på FHS i Mai, og stipend+lån holder akkurat til å betale skolen, var vell 50kr eksta i måneden jeg fikk. Om du ikke får noe ekstra cash og absolutt må til USA anbefaler jeg deg å jobbe deltid etter skoletid.

Beste hadde jo vært å fått låne penger av familie eller venner, regner med det er rundt 20 lapper. Litt kjipt å jobbe mens man er på FHS, tiden går jevli fort.

Bringeberry
This is bat country!
gregory's Avatar
Hvilken FHS skal du gå på?