Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vært snill å vurder å slå på annonsevisning, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  119 19666
Registrer deg for å skrive svar Trådrulett
Queen of Blades
Jonta's Avatar
nFF Crew
mars 2006
Req som 2-måneders presang snart: Kverne anonyme innlegg og innlegg fra disse brukerne i samme tidsperiode gjennom stave- og grammatikk-kontroll, og sammenligne resultatene. Virker som en bekymring som blir uttrykt flere ganger, og er ganske enkel å sjekke.

Eksempel:

Jontas innlegg fra 13. februar til 13. april: 60% av teksten inneholder stave- eller grammatikkfeil.
Jontas anonyme innlegg i samme periode: 95% av teksten inneholder stave- eller grammatikkfeil.

Woops. Virker som om den lømmelen løsner på ferdighetene når det ikke er så lett synlig.

Og om det viser seg å være 60 vs 62: Mange sinn litt roligere.

Brukernavn skal såklart ikke offentliggjøres, så sluttresultatet kunne vært noe som "Ved 95% av anonym posting er forskjellen mindre enn 3%, den største forskjellen var 50%"
nso
the baker
nso's Avatar
Administrator
jan. 2001
Jeg forstår at det er lett å slenge sammen uttrykk som "stavekontroll" og "kverne", men realiteten er at det er en stor jobb å automatisere slik, og det finnes få (om noen i det hele tatt) gratistjenester for slik.

Jeg tror uansett at tankegang som "nå skal jeg svare anonymt fordi jeg ikke gidder stave" ikke er noe mange har.

Her er forresten alle innleggene skrevet som anonym.
https://freak.no/forum/search.php?do=finduser&u=2
Skummet igjennom et par sider med søkeresultater og ser egentlig ikke hva som skal være problemet.
▼ noen måneder senere ... ▼
nso
the baker
nso's Avatar
Administrator
jan. 2001
En liten oppdatering på denne funksjonen er at istedetfor å vise en generert hash per anonyme bruker så vises det nå et generert navn.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
mars 2006
995  220
Hadde det vært mulig at det genererte navnet kommer frem når man siterer en anonym bruker? Er litt enklere å se hvem man siterer da.
nso
the baker
nso's Avatar
Administrator
jan. 2001
Sitat av Synderen Vis innlegg
Hadde det vært mulig at det genererte navnet kommer frem når man siterer en anonym bruker? Er litt enklere å se hvem man siterer da.
Vis hele sitatet...
Det er nok mulig, men krever en del koding så det havner på todo-listen
VOP
reklame's Avatar
feb. 2007
Har ikke satt meg inn i denne funksjonen, men stemmer det at man får tildelt et fast generert nick hver gang man poster anonymt eller blir det generert nytt nick for hver post? Dersom man får et fast navn når man poster anonymt, vil jo dette knyttes til tidligere poster og således miste hele hensikten?
Kjedelig Streiting™
Realist1's Avatar
april 2006
Det er nok et unikt navn pr bruker pr tråd.
nso
the baker
nso's Avatar
Administrator
jan. 2001
Sitat av reklame Vis innlegg
Har ikke satt meg inn i denne funksjonen, men stemmer det at man får tildelt et fast generert nick hver gang man poster anonymt eller blir det generert nytt nick for hver post? Dersom man får et fast navn når man poster anonymt, vil jo dette knyttes til tidligere poster og således miste hele hensikten?
Vis hele sitatet...
Hash som genereres for bruk per anon-innlegg:

Kode

$anon_post_hash = md5(
  $user['salt'] // Random streng som genereres ved oppretting av bruker, eldre brukere har blitt seeded med verdi
  . $thread['salt'] // Random streng som genereres ved oppretting av tråd, eldre tråder har blitt seeded med verdi
  . $global['salt'] // Random global streng
);
Generering av "anon-navn":

Kode

generate_anon_name($anon_post_hash);
▼ over en uke senere ... ▼
Fuglern's Avatar
des. 2015
438  253
Legger merke til at folk støtt og stadig glemmer å huke av knappen for anonym posting når de skal poste et nytt innlegg. Hadde det vært hensiktsmessig å implementere en funksjon som gjør at trådstartere/postere forblir anonyme gjennom hele tråden? En slik funksjon kan muligens også være med på å unngå en del trolling?(om det forekommer i noen stor grad).
nso
the baker
nso's Avatar
Administrator
jan. 2001
Det var slik i første utgave av funksjonen. Argumentet mot det er at per nå så er det umulig for noen som tar over andres konto å se om/hvor kontoen er brukt til anonyme innlegg. Hvis det auto-huskes per tråd så kan den som har tatt over kontoen finne det ut.
(egentlig ikke)
Relevant's Avatar
mars 2014
Muligheten for å se hvem som leser en tråd er nå vekk grunnet den nye anonym-bruker funksjonen. Det kan være kjedelig for folk som vil vite hvor ''populære'' trådene er for øyeblikket OL.. En mulig fiks for dette kan kanskje være å se hvor mange, men ikke hvem som leser tråden i gitt øyeblikk?
Person_navn's Avatar
mai 2015
171  65
Sitat av Relevant Vis innlegg
En mulig fiks for dette kan kanskje være å se hvor mange, men ikke hvem som leser tråden i gitt øyeblikk?
Vis hele sitatet...
I second this!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
nFF Crew
mars 2006
Ser ut til at anon-navn endrer seg: Denne her het «Sjuk falk» da jeg svarte, men er «Trygg Abbor» nå.
nso
the baker
nso's Avatar
Administrator
jan. 2001
Hm. Merkelig. Jeg skal se på det.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
nFF Crew
mars 2006
Mulig jeg overser noe massivt her nå: Hvorfor ikke gi anonymbrukerne nummer i tråden istf. hasher og nå adjektivdyr?

Den første anonyme posteren får anonym 1, den neste anonym 2, osv.

Eller min preferanse såklart: NATO-alfabetet (Alpha, Bravo, Charlie osv), som er litt lettere å håndtere enn tall, imens man fortsatt vet rekkefølgen (Charlie sin første post kom før Kilo sin).

Ting å tenke på:
- Alpha sin ene post blir slettet, skal da Bravo bli Alpha, Charlie bli Bravo osv? (imo nei fordi folk allerede har omtalt Bravo som «Bravo»)
- En post flyttes fra en tråd til en annen (Det gjør vi ganske sjelden, men fortsatt)
- Hvordan håndtere >26 eller >29 anonyme deltakere («Ørnulf, Ågot, Alpha Alpha, Alpha Bravo» kan forvirre, så hva med [DNBA]+[NATO]? «Anna Alpha, Anna Bravo, Anna Charlie» eller [NATO]+[DNBA]: «Alpha Anna, Alpha Bernhard, Alpha Caesar». Om man skulle komme på over… 29+29^2(?) = 29+841 = 870 anonyme brukere i en tråd kunne man lagt på ord fra det første alfabetet igjen. Så [DNBA]+[NATO]+[DNBA] eller omvendt. Edgecase til tusen (egentlig åttehundreogsøtti), men yeah.)

Støtter meg litt på at t.d. Jodel bruker dette nå. Eksempel.
Person_navn's Avatar
mai 2015
171  65
Elsk <3

▼ noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ulykkelig Blåkveite
Sitat av Jonta Vis innlegg
Ser ut til at anon-navn endrer seg: Denne her het «Sjuk falk» da jeg svarte, men er «Trygg Abbor» nå.
Vis hele sitatet...
Deler samme erfaring, skjedde for et par dager siden.

Lurer for øvrig på om min statistikk over slettede innlegg også tar med innlegg jeg har skrevet som anonym bruker?
the lone deranger
mentalmelt's Avatar
Administrator
feb. 2004
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurer for øvrig på om min statistikk over slettede innlegg også tar med innlegg jeg har skrevet som anonym bruker?
Vis hele sitatet...
Den gjør ikke det. Anonym bruker er en egen bruker som alle anonyme brukere deler på. Slettede anonyme innlegg havner på denne brukeren sin statistikk.
Det var det ja...
april 2015
369  58
Da går vel KP samme veien også?
Er bare barnet
KjemikalieX's Avatar
april 2012
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Da går vel KP samme veien også?
Vis hele sitatet...
Jepp. Alt som skjer på den anonyme brukeren, blir på den. Du vil derfor heller ikke motta KP du har fått som anonym
Registrer deg for å skrive svar
Moderer