Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 10652
Hei, jeg skal prøve bol for første gang, og lurer på hvor mye jeg skal ta og hvordan.
Jeg skal ha flytende turinabol.
Jeg er 17 år.
Veier 90 kg
Er 170 høy

Hvor ofte og hvor mye bør jeg ta?
Hvorfor starte så tidlig?
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Først vil jeg si at jeg har tatt anabole steroider for ca. 6 år siden og anser meg som en ganske fordomsfri og lite moraliserende person på området. Når det er sagt vil jeg sterkt fraråde deg å gjøre det i så ung alder. Vent til du har fått hodet skrudd på plass litt mer. Nå vet jeg ikke noe om hvor mye du har trent før, men generelt vil jeg anbefale deg å trene i minst noen år først før du begir deg utpå om det blir aktuelt senere.

En annen ting er at det finnes utrolig mye informasjon om dosering og annet på nettet. Det er selvsagt bra du spør før du gjør noe, og det er mange hjelpsomme sjeler her, men det får meg også til å lure litt på hvor mye du har satt deg inn i stoffet du planlegger å ta. Om du velger å gjøre det anbefaler jeg sterkt å lese deg opp, ikke ta det du hører fra andre for god fisk.
Hva med å være litt mer spesifikk? 170cm / 90kg 17 år og ingen kurer under beltet, da antar jeg at du har rimelig godt med fett å dra på? Du har åpenbart langt fra nådd noe genetisk potensiale, mest sannsynlig ikke et platå i treningen engang.

Kort fortalt; dropp det. Du er alt for ung og har garantert minst 5 - 6 år igjen med rimelig hardcore trening og kosthold før du i det hele tatt bør begynne å tenke tanken. Du vil bare drite deg ut i det større bildet. Du er 17 år gammel og er allerede en jævla hormonbombe, kjører du på med kur nå vil nok ikke hormonene falle ned på like gode nivåer som du har nå, og vil bare ha tapt på det i det lengre løpet. For ikke å snakke om at du ikke fremstår som en som har spesielt peiling på hva du har tenkt til å begi deg utpå - hvordan skal du vite at du ikke får noe fake shit eller enda værre noe drit som er rørt ut i et badekar i Polen som du blir dritsjuk av?

Jeg ser faktisk på folk som deg som litt veike. Hvorfor se etter en snarvei når du ikke trenger en? Kan du ikke bare bite tenna sammen og steppe up gamet, som så mange andre før deg?

Tenk deg godt om nå, boy. Ikke gi etter for det idiotiske sosiale presset, du er bra nok som du er akkurat nå.
siden du er såppass ung så kan det faktisk skje ganske mye under trening uten at du skal trenge steroider.
husker kompiser som trente rundt 16-17 års alderen fikk helt syke kropper etter bare 1 år ca. sikkert pga. pubert og overflod av hormoner osv. osv.

uansett, du burde klare å kunne få en okay ish kropp og form uten bol når du ikke har trent så lenge.
spar heller på bolet til du er mer erfaren osv. halve treningen er jo tross alt kosthold. blir ikke svær og finn hvis man bare spiser dårlig mat

men uansett, jeg har ingen anelse. lenge siden jeg har gjort noe slik, men er vel et eget forum for slik her i norge hvis jeg ikke tar feil? sjekk der
Uten å ha noensinne tatt bol selv - du burde ha trent styrke jevnlig i 1-2 år før du i det hele tatt tenker tanken. Jeg vet om folk som var utrente som ville bruke steroider til å "fikse problemet". Gjett hva? De ble feitere, rundere og rett og slett mindre sosialt funksjonable.

Tren jevnlig 3 ganger i uken, 40-45 minutter per økt - baseøvelser. Så spør du deg selv igjen når du er 20. Svaret er sannsynligvis fortsatt nei, men i dag er det garantert nei.
Det virker som om du har tenkt: "Jeg vil bli godt trent" og tenkt "Jaja hvorfor ikke ta bol, spør på freak jeg" i håp om å få mirakelkuren servert på fat. Det er ikke sånn det fungerer. 90kg og 170 høy og null kunnskap om bol sier meg at du har en del trening foran deg før du begir deg ut på noe sånt.

For å ikke nevne at du fucker med en rekke prosesser i kroppen som du kommer til å angre på at du fucka til om 10 år.

For å ikke nevne at du ikke bare kan ta bol for å få kroppen du vil ha. Det at du ikke spør om kosthold i det hele tatt sier også en del om hvor mye du har satt deg inn i dette og hvor klar du er for det her. Ro ned litt.
Ta en telefon til Arild Haugen Tidenes største trykker, som nå har gått andre veien. Innrømmet bruk av steroider. Noe han selv fornektet den tid han var blant toppen av Strongman sirkuset. Han jobber i dag mot ungdom som vurderer starte på bol.

Fra spøk til alvor. Enig med de over. Vent i det minste noen år. Du er under utvikling. Kan spille deg et puss psykologisk begynner du rote med steroider i så ung alder. Det finnes en hel del der ute som har et "kontrollert" bruk av steroider. Men det er gjerne personer som har noen år på baken. Både mtp. trening og livserfaring. Enden på visa er at du kan få et verre selvbilde enn du allerede har.
Sist endret av ImnotEmo.; 15. mai 2017 kl. 23:54.
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Hva med å være litt mer spesifikk? 170cm / 90kg 17 år og ingen kurer under beltet, da antar jeg at du har rimelig godt med fett å dra på? Du har åpenbart langt fra nådd noe genetisk potensiale, mest sannsynlig ikke et platå i treningen engang.

Kort fortalt; dropp det. Du er alt for ung og har garantert minst 5 - 6 år igjen med rimelig hardcore trening og kosthold før du i det hele tatt bør begynne å tenke tanken. Du vil bare drite deg ut i det større bildet. Du er 17 år gammel og er allerede en jævla hormonbombe, kjører du på med kur nå vil nok ikke hormonene falle ned på like gode nivåer som du har nå, og vil bare ha tapt på det i det lengre løpet. For ikke å snakke om at du ikke fremstår som en som har spesielt peiling på hva du har tenkt til å begi deg utpå - hvordan skal du vite at du ikke får noe fake shit eller enda værre noe drit som er rørt ut i et badekar i Polen som du blir dritsjuk av?

Jeg ser faktisk på folk som deg som litt veike. Hvorfor se etter en snarvei når du ikke trenger en? Kan du ikke bare bite tenna sammen og steppe up gamet, som så mange andre før deg?

Tenk deg godt om nå, boy. Ikke gi etter for det idiotiske sosiale presset, du er bra nok som du er akkurat nå.
Vis hele sitatet...

Pappa har god muskuløs kropp.
Jeg var tynn før, men så hadde jeg et år med depresjon hasj røyking og remeron og seruqel som sovemedisin. Så la på meg 50 kilo der..
Og har andre venner som får fra samme person som har fått veldig flotte resultater.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av GalenIhalen123 Vis innlegg
Pappa har god muskuløs kropp.
Jeg var tynn før, men så hadde jeg et år med depresjon hasj røyking og remeron og seruqel som sovemedisin. Så la på meg 50 kilo der..
Og har andre venner som får fra samme person som har fått veldig flotte resultater.
Vis hele sitatet...
Hvor ofte og hvordan trener du?
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Ta en telefon til Arild Haugen Tidenes største trykker, som nå har gått andre veien. Innrømmet bruk av steroider. Noe han selv fornektet den tid han var blant toppen av Strongman sirkuset. Han jobber i dag mot ungdom som vurderer starte på bol.

Fra spøk til alvor. Enig med de over. Vent i det minste noen år. Du er under utvikling. Kan spille deg et puss psykologisk begynner du rote med steroider i så ung alder. Det finnes en hel del der ute som har et "kontrollert" bruk av steroider. Men det er gjerne personer som har noen år på baken. Både mtp. trening og livserfaring. Enden på visa er at du kan få et verre selvbilde enn du allerede har.
Vis hele sitatet...
Kan ikke akkurat ringe Arild, da han er kjempegod venn med faren lin haha..
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Har en god del kamerater som har trøkket en god del steroider, og jeg kan fortelle deg såpass at du ikke burde gjøre det.
Her kommer det noen gode grunner.

1. Du er altfor, altfor, altfor ung. Gutta jeg kjenner som trøkker føler selv de startet tidlig når de var 25. Vent hvertfall til du bikker over 20 kneika, for akkurat nå er du i så ung alder at du står i fare for å ødelegge mer enn du skaper.

2. Du spør hvor ofte og hvor mye du burde trene. Dette burde du selv hatt peiling på. Det er så mange som løfter på seg skader fordi de tror at de blir Zyzz og alle jenters våte drøm over natten. Det tar tid og du må trene hardere enn det du trener nå. Du må spise mer, du må jobbe mer. Ikke start på steroider før du har trent i minst to år. Og da kjørt et seriøst trening- og spiseprogram hvor du regner ut hvor mye carbs, proteiner, kcal etc etc du har behov for.

3. Vet du i det hele tatt hva som skjer med kroppen etter en kur? Du må kjøre anti-østrogener for å ikke ende opp med gynekomasti (google det) og sørge for at hormonene ikke spiller deg et puss.

Dette er ekstremt kort og dårlig fortalt, men kan godt forklare litt mer utfyllende hvis ønskelig. Er ikke meningen å være moralens vokter i dette tilfellet, men for deg som er 17 år vil det skape mer problemer enn moro. Dessuten er 90kg og 170 høy nok av kropp til å bygge muskler på! Spis riktig, tren riktig og du er allerede halvveis!
Sist endret av Hydra; 16. mai 2017 kl. 00:13.
ønsker du å gå mer opp i vekt? Du har mer enn nok vekt å bygge muskler på. Og om trener litt kondisjon vil du se mye mer rippa ut! Tror du kommer til å få feil resultater om du begynner på en kur for å bli større
Det er ikke meningen å være negativ, men når man er 17 år er du fremdeles i puberteten. Kroppen din utvikler seg til å bli en mann. Dersom du begynner å injisere turinabol i årene dine nå vil kroppen din ta det som at du produserer allerede nok testosteron, vi stopper utviklingen. Faktisk, så produserer vi for mye testosteron, vi må produsere mindre. En kan spekulere i om dette kan få permanente følger når kroppen tilrettelegger seg slikt under utviklingen. Som du forhåpentligvis vet er testosteronmangel et veldig vanlig problem hos de som bruker bol og har pauser eller slutter. Det vil si at du får pupper, fett, og mister musklene dine. Jeg er ingen ekspert på temaet men det å ta bol under puberteten virker ikke lurt med tanke på hormonell utvikling.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det vil si at du får pupper, fett, og mister musklene dine. Jeg er ingen ekspert på temaet men det å ta bol under puberteten virker ikke lurt med tanke på hormonell utvikling.
Vis hele sitatet...
..samtidig som du fortsatt har en liten stund til å bli noen cm høyere. Du kan faktisk slutte å vokse. Som 170cm høy er hver eneste centimeter gull verdt. Tro meg.

Er veldig for at det ikke skal være så mye moralprekener her - men alle tipsene her er ment som hjelp, ikke kjeft.
Sitat av GalenIhalen123 Vis innlegg
Kan ikke akkurat ringe Arild, da han er kjempegod venn med faren lin haha..
Vis hele sitatet...
Hva kommer de til å tenke da? Tror du ikke de kommer til å legge merke til det?
Meningsløst å kjøre kurer med bol. Enten går du på og forblir på til du gir deg med kroppsbygging. Grunnen er veldig enkel; alt du øker og legger på deg på kur vil omsider forsvinne igjen. Og med det mener jeg absolutt alt. Kroppen greier ganske enkelt ikke holde på muskulaturen som er over ditt genetiske potensiale når man er av. De som påstår noe annet lyver, eller er fortsatt på en eller annen form for prestasjonsfremmende. Jeg har selv fått erfare dette etter å ha vært på i tre-fire år og deretter sluttet men fortsatt holdt treningen vedlike.

Min konklusjon er etter en del erfaring: Skal du stille i konkurranse eller av en eller annen grunn må veie 90+ kg 7% fett og 20-25 timer dedikert til trening og mat hver uke, hold deg til testosteron på et jevnt nivå. (500mg i uka.)
Hvis ikke, dropp det, bli gjennomtrent med god styrke og kondisjon. Å være svær er slettes ikke bare fornøyelse, faktisk er det kun en fornøyelse på gymmet og aldri ellers. Man ender dessuten ofte opp med samme problemer som overvektige. Tung pust, vonde føtter, dårlig søvn, dessuten er det kostbart.
Sist endret av flexx; 16. mai 2017 kl. 23:42.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du finner alt du trenger på et annet forum. Om du alt har bestemt deg og vet at du vil bole så trenger du å få opp kunnskap både om bol, trening og kosthold. Det er endel på din alder som boler. Og bol er nok litt mindre skummelt enn det folk flest tror. Men for å kunne bruke bol fornuftig samtidig som du minimerer skader trenger du kunnskap. Les, snakk med andre. Les mer og sett opp forskjellige spiseplaner og treningsopplegg. Så snakker du med andre som boler. Kunnskap og holdning er det viktigste når det gjelder bol.
Les wikien til r/steroids
Du vil ikke få noe effekt av turinabol alene, lær deg alle basis øvelser !korrekt, spis skikkelig og fà inspiriasjon fra ordentlige atleter fks Lee priest, eller Jerry ward, sistnevntes YouTube kanal har de beste ràdene om boling, der får du skikkelig Informasjon.
Det som går igjen er alltid testokur først, I lav dose.
Styrkeløft er et bra sted a begynne, da later du ting skikkelig,gainer og for et bra fundament om du vil bygge senere, men her er bol ekstremt uglesett on du finner en klubb
Sist endret av Cosmos; 17. mai 2017 kl. 04:35.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kanskje bedre å vente litt, 17 er vell litt vel ungt. :P hehe
Ble det bol på deg?
her var det mye forskjellig men ja og starte på kur som 17 åring er lite smart da du fremdeles ikke er mentalt utviklet enda, spess høyandrogene steroider kan fucke opp psyken din såpass at du aldri blir helt 100% deg selv igjen og det er veldig kipt så ta et råd fra en som starta og kure som 16 åring og har prøvd litt av hvert og vent, start med og lære deg hvordan du utfører øvelsene riktig for og slippe skader og få orden på KOSTHOLDET, handle inn PROTEINPULVER (whey er billig og bra), KREATIN (ikke alle som får resultater av det men test det ut) ZMA for bedre søvn og optimal testoproduksjon og om du vil/har råd noe PWO greier for those lazy days kjør et 4 split sett med styrke og 3 hviledager til og begynne med, etter en mnd eller 2 så begynner du og jogge/svømme på hviledagene så skal jeg love deg alt jeg eier at du kommer til og se resultater, drit i hva badevekten viser underveis da den bare forteller deg hva du veier, ikke forrholdet mellom muskler-fett, husk muskler veier mer en fett
Freak er så ekstremt bra, denne tråden er et så godt eksempel på dette.
Fortsett å spre kunnskap og erfaring gode mennesker.
17 år er ungt. Hvor høy er du nå og hvor høy er foreldrene dine? Bryr du deg om du påvirker høyden din og du kanskje ikke oppnår optimal vekst? Har du trent aktiv styrke trening før? Hvis ja, hvor lenge og hvor ofte har du trent?

Jeg tenker at hvis du har trent regelmessig styrketrening i flere år så stiller du mye bedre enn om du aldri har trent. Det som er med steroider er at det lar deg gå forbi din menneskelige grense. Det er ikke noe poeng å starte på steroider hvis du aldri har løfta en manual. Ta det først når du begynner å stå fast på 150kg i benken. In My Honest Opinion så burde du ha trent i minimum 3-5 år før du vurderer å sette sprøyter eller knaske bole piller
Mange fornuftige svar ovenfor!

Anbefaler dokumentaren bigger stronger faster, se traileren:

http://www.imdb.com/title/tt1151309/...?ref_=tt_ov_vi

Vil også anbefale alle interesserte i å sjekke ut "Colorado eksperimentet", hvor en allerede muskuløs mann går opp 16 KG på en måned - ja, helt klart mye muffins her!

Tim Ferris prøvde å gjenskape den massive muskelbyggingen på kort tid, dette uten steroider (oppfølges av lege), se hans transformasjon her:

https://tim.blog/2007/04/29/from-gee...le-in-4-weeks/

Det virker for godt til å være sant, men jeg syntes fortsatt det er fascinerende å lese om!