Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3488
Jeg har kjøpt meg 6 stk. festival billetter på early-bird salget til Ultra Music Festival i Split i Kroatia 11-13 juli 2014. Mer info om festivalen her:
http://www.ultraeurope.com/

Video fra 2013: http://www.youtube.com/watch?v=Rq_KorKljqw

Line-up i år var bl.a: Armin van Buuren, Avicii, Afrojack, Carl Cox, Hardwell, Sander van Doorn, Porter Robinson, Nicky Romero, Steve Aoki, Dadalife, Arty, Fedde le Grand.

Tenkte å starte denne tråden hvis det evt. er andre som skal dra nedover i 2014. Jeg har tidligere vært på Roskilde, Oxegen, Sensation White, Tomorrowland, og tenker at Ultra er neste internasjonale festival som må oppleves. Ultra har vært i Miami i mange år, og var for første gang i Europa i fjor. Her er link til Miami i 2013:
http://www.youtube.com/watch?v=caYdSWljo1g

Tenker at de lærte av ''general prøven'' med årets festival i Split, og dermed gjør 2014 festivalen dobbelt så bra. Billettprisene er også litt dyrere til neste år, så regner med de har store planer på gang.

De har camp til festivalen, men er lite lysten på å sove i telt i syden. Solsteik og skallebank kl 0700 har jeg opplevd nok av. Det er plenty med hoteller og leiligheter i Split der festivalen arrangeres på en stor stadion, og på stranda. I år var siste dag ev festivalen på naboøya Hvar, men vet ikke om det blir slik neste år. På dagtid er det masse party-yachter og øyhopping på programmet, og på kveldstid er det full rulle på festivalen. Armin van Buuren er tett knyttet opp mot Ultra, så er meget stor sjanse for at han spiller i 2014. Line-up'en begynner i løpet av desember, og det ordinære billettsalget starter tirsdag 3 desember!

Sleng deg på!
Har vært på Ultra i Miami to ganger selv. Kan virkelig anbefales! Blir nok sinnsykt fett i Split også
Sitat av TopGun Vis innlegg
Har vært på Ultra i Miami to ganger selv. Kan virkelig anbefales! Blir nok sinnsykt fett i Split også
Vis hele sitatet...
U sononna bitch! Har sjøl vært på ferie i Miami, men ikke under Ultra. Driten er at det er i Mars, så hvis man er student, har man ikke sjans. Ser sykt fett ut der nede. Var du der under begge helgene? Var det mye opplegg utenom konsertene i Miami?
Sist endret av Carmada; 30. november 2013 kl. 16:36.
Nå er billetsalget i gang folkens! Bruker å bli fort utsolgt.
http://ultraeurope.ticketshop.hr/hr/
Planen var å dra, men datoene ødelegger for meg :/
Sitat av Carmada Vis innlegg
U sononna bitch! Har sjøl vært på ferie i Miami, men ikke under Ultra. Driten er at det er i Mars, så hvis man er student, har man ikke sjans. Ser sykt fett ut der nede. Var du der under begge helgene? Var det mye opplegg utenom konsertene i Miami?
Vis hele sitatet...
Var der første gang i 2011, og siste helga i 2013.

Winter Music Conference og Miami Music Week er samme uka, så det er bra trykk over hele byen. Alle nattklubber har verdensstjerner som spiller hver eneste kveld.

Byen er stappfull av store DJs, så man kan springe rett i fanget på dem ute på gata. Selv var jeg så heldig at jeg traff hele SHM og Skrillex ved en annen anledning.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg var på Ultra Europe, Split i fjor, anbefales på det sterkeste! SINNSYKT bra festival. Byen Split var det heller ikke noe å klage på, veldig bra uteliv Du kommer ikke til å angre!
OT: Noen som har erfaring med Kazantip? Ser ut som en konge festival.
Hvor mye blir kostnadene på en slik tur? Rundt 10k hvis man skal ha hotell?
Sitat av asander Vis innlegg
Jeg var på Ultra Europe, Split i fjor, anbefales på det sterkeste! SINNSYKT bra festival. Byen Split var det heller ikke noe å klage på, veldig bra uteliv Du kommer ikke til å angre!
Vis hele sitatet...
Kanon! Har noen spørsmål til deg da
Hvor mye av opplegget foregår utenfor stadion?
Er det mye som foregår nede i sentrum av Split også?
Bodde du på hotell eller camp?
Var det ubehagelig varmt?

Det er ikke kommet noe info på om det blir et show på Hvar, slik det var i fjor. Mulig det ble for mye styr å flytte hele festivalen til en annen øy. Var du på Hvar den siste dagen? Gleder meg noe jeklig

Sitat av Bruflat Vis innlegg
Hvor mye blir kostnadene på en slik tur? Rundt 10k hvis man skal ha hotell?
Vis hele sitatet...
Fly ligger på rundt 2500 t/r
Hostel får du ned til 33€ pr natt den helgen.
Hotell ligger litt dyrere avhengig av type.
Festival billett er 75€

Link til overnatting via Ultra: http://travel2ultra.com/

det ser ut til at det er billigere å booke via www.hotel.com

Så med en del lommepenger havner du nok rundt 10k. Kanskje litt mindre hvis du kjører litt disiplin.
Dette hadde vært utrolig kult men litt kjipt og måtte reise alene
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Hvor mye blir kostnadene på en slik tur? Rundt 10k hvis man skal ha hotell?
Vis hele sitatet...
Tror jeg brukte til sammen ca. 6-7000,- Det er med flybillett, hotell fra torsdag til søndag, festivalbillett, drikke, mat osv. Jeg droppet showet på øya Hvar. Festivalbilletten kostet ca. 400,- i fjor

Sitat av Carmada Vis innlegg
Kanon! Har noen spørsmål til deg da
Hvor mye av opplegget foregår utenfor stadion?
Er det mye som foregår nede i sentrum av Split også?
Bodde du på hotell eller camp?
Var det ubehagelig varmt?

Det er ikke kommet noe info på om det blir et show på Hvar, slik det var i fjor. Mulig det ble for mye styr å flytte hele festivalen til en annen øy. Var du på Hvar den siste dagen? Gleder meg noe jeklig



Fly ligger på rundt 2500 t/r
Hostel får du ned til 33€ pr natt den helgen.
Hotell ligger litt dyrere avhengig av type.
Festival billett er 75€

Link til overnatting via Ultra: http://travel2ultra.com/

det ser ut til at det er billigere å booke via www.hotel.com

Så med en del lommepenger havner du nok rundt 10k. Kanskje litt mindre hvis du kjører litt disiplin.
Vis hele sitatet...
Main stage var inne i stadioen, mens Carl Cox & Friends stage var utenfor.
Ja, nede i sentrum er det bra med liv! Hele natten
Jeg bodde på BEST WESTERN Art Hotel som ligger 15 min gåavstand fra stadioen. Jeg hadde aircondition, så det var ingenting å klage på
Så fett ut det her, men vil gjerne oppleve tomorrowland først!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Carmada's Avatar
Trådstarter
En liten update:
Nå er en god del av Line up'en sluppet til Ultra i Kroatia, der er bl.a. Armin van Buuren, Afrojack, Hardwell, Nicky Romero, Martin Garrix, Fedde le Grand, Laidback Luke, Tiesto, Alesso, Knife Party, Disclosure, Steve Aoki, og til og med vår egen kjære norske DJ/Produsent Ørjan Nilsen. Har sett han live 2 ganger før, og han lager et sinnsykt trøkk.
http://www.ultraeurope.com/lineup

Jeg har forøvrig 2 festivalpass ekstra hvis det er noen freaks som har lyst å slenge seg på den 11-13 juli. Kjøpte de på early bird, så de er nesten halv pris av hva det koster for billettene nå.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vi har en lukket Facebook gruppe. Er det noen andre FB-grupper dere vet om ifm Split?