Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 558
Overskriften sier det vel egentlig. Det jeg lurer på er om det finnes bestemte lover som gjelder utdanning for å kunne jobbe med IT i kommunene, eller om kommunene selv bestemmer hvor de legger lista? Er selvsagt klar over at mange har minimum IKT-driftsfag fra videregående for å jobbe i kommunenes IT-avdelinger, men fins det helt klare regler?

Google hjalp ikke mye, og jeg tenke at noen her kanskje vet svaret, setter pris på å få korrekt informasjon her

-Ove
Sånn som det praktiseres her i kommunen teller kunnskap og erfaring innenfor IT som et godkjent krav for å jobbe med IKT i kommunen. Jeg jobber selv med en del IT og reiser litt rundt i kommunens avdelinger om dem skulle trenge hjelp. Alt jeg kan innenfor IT er selvlært + et år på folkehøyskole med IT og multimedia. Vår IT ansvarlig er utdannet sivilengeniør med sitt felt innenfor prosjektarbeid. (Bygninger, tegninger og kart).

Kanskje ikke et svar på det du lurte på, men her i kommunen praktiseres det ikke med at du MÅ ha en utdannelse innenfor IT.
harr harr
Trådstarter
2 0
Jau, det var akkurat nøyaktig det svaret jeg ønsket meg Forsøker å få meg en slik kommunal IT-jobb nemlig..
Da er det greit å vite om man får en håndfull paragrafer til svar, eller om det er mulig i prinsippet!
Satser på det samme her om noen år. Har lønn og generell kommune økonomi som jobb nå men holder flittig på med IT både på fritid og som skrevet over hjelper jeg til her i kommunen vår.