Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 953
Hei.

Jeg har lurte på, jeg ble tatt med 0,3g hasj i helga, jeg har oppkjøring 20mai. og lurte på om jeg kan få noe problemer med oppkjøringsdatoen angående dette?

De spurte om jeg ville pisse rent om men de tok en urinprøve, men jeg la til det kansje kunne være spor, fordi jeg hadde hatt meg et trekk for rundt 3 uker siden.
Jeg venter enda på svar fra politiet, men vet enda ingenting om hva boten kommer til å bli på og hva konsekvensene etter dette vil være.

Noen andre som har peiling?
Tror det eneste som skjer er at du får bot på ca 3000 kr

Nothing bad
Jeg og en kompis ble tatt for prøv av kjøp av stoff i Desember. Vi begge fikk en bot på 3000 kroner, som kompisen min allerede har betalt. (Jeg har selv ikke mottatt boten enda)

Kompisen min skulle begynne på lappen, men fikk så vite at han hadde fått utsettelse på lappen på et år. Jeg selv har ikke fått vite noe om det, men så har jeg ikke undersøkt det heller. S

Så er du uheldig så kan du nok få utsettelse ja.
Sist endret av Bergensgutt16; 27. april 2010 kl. 08:29.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Vegtrafikkloven sier vel utsettelse på inntil tre måneder uten å blande inn tingretten.

§ 24a. Sperrefrist for retten til å føre førerkortpliktig motorvogn på grunn av straffbart forhold m.m.

Den som har kjørt motorvogn uten å ha førerett for den aktuelle førerkortklassen, kan ikke få slik førerett første gang før det er gått 6 måneder siden den ulovlige kjøringen fant sted. Er han yngre enn den lovlige minstealderen for slik førerett, løper sperrefristen til det er gått 6 måneder fra den dagen han oppnår minstealderen. Er det voldt større skade ved kjøringen, skal sperrefristen etter første og andre punktum være ett år. Tilsvarende gjelder også for den som ulovlig endrer maksimal hastighet eller ytelse i motorvogn i strid med § 13 femte ledd.

Blir en som ikke har førerett ilagt straff for en overtredelse som ville ha ført til tap av retten til å føre motorvogn for en viss minstetid eller for alltid etter tvingende regler i eller i medhold av § 33, skal det i samme dom eller forelegg fastsettes en sperrefrist for å gi førerett til vedkommende. Fristen skal ikke settes kortere enn den perioden for tap av førerett som i tilfelle skulle ha vært fastsatt etter § 33.

Blir den som ikke har førerett, med skjellig grunn mistenkt for straffbart forhold som kan ha betydning for adgangen til å få førerkort, kan politimesteren eller den han gir myndighet bestemme at førerett ikke kan erverves før saken er endelig avgjort, likevel ikke ut over 3 måneder uten kjennelse av tingretten.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
13 0
blir vel litt drøyt å gi utsettelse for noe slikt da skal nå ha kjøretime nå om 2 timer, å regner ikke med det kommer til og bli noe problemer oppe på kjøreskolen nå så tidelig vertfall.