Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 708
Forrord: Jeg har aldri designet kabinett selv, men har utrolig lyst. Da mener jeg ikke å slå en 1-2-3 ferdig med tunge plater (les: sponplater eller annet treverk). Om jeg ikke kan gjøre arbeidet selv vil jeg kanskje kontakte noen som kan gjøre det for meg for en hvis sum (om det lar seg gjøre så klart).

Da jeg ikke har erfaring med programmer for å designe slikt i, og ikke vil gå løs på mspaint, har jeg valgt å tegne dette i notisblokk med monospace skrifttype.

http://i50.tinypic.com/1zdpro1.png

Edit: [COLOR="Red"]Medieavspiller (les: dvd/blueray/etc) øverst til venstre, PSU under (med god kjøling + intern forlenger for strøm), hovedkort øverst til høyre (opp-ned) og 24 interne plasser for harddisker på bunn med kjøling foran og bak.[/COLOR]


Kort og greit er det en reproduksjon av Lian Li V2100 som har god plass til store endringer og forbedringer til ønskelig design. Kabinettet jeg ønsker vil jeg selvfølgelig bygge fra bunn, om det blir noe av da, for jeg vil forhøre meg hva dere syns om dette først.

Så, kom med tilbakemelding, tips eller forslag!
Sist endret av waf; 31. mai 2010 kl. 00:29. Grunn: Manglet forklaring(er)
Det er god ide å hente inspirasjon fra Lian Li sine kabinetter, liker løsningene deres.
Foreslår at du plasserer psu avskjermet fra resten av kabinettet slik at du slipper unødvendig varme. Når det gjelder program til å tegne kabinettet med, er dette mye brukt: http://sketchup.google.com/
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Varmeproblemet mitt foreligger nok ikke rundt PSU, men jeg må nok finne et mindre skjermkort enn mitt 8800 GTX som ligger på ~70°C idle.
Vurder å invister i vannkjøling som du kan bruke på GPU, er verdt pengene.
Sist endret av Spelly; 31. mai 2010 kl. 01:30.
haha creds for notepad... men vettuhva ta og last ned scetchup eller liknende..
Sist endret av random40348; 31. mai 2010 kl. 01:32.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Er noe usikker på om kortet er 100 %, evt. om det mangler noe kjølepasta mellom GPU og kjøler eller støv i selve kjøleren som er problemet, men investering av vannkjøling kan sikkert være en god idé.
Jeg holder på å tegne mitt eget 19" U4 rack kabinett.

Jeg satser på mange harddisk plasser, god luft gjennomstrømming, og kabelbroer.

Kabelbroen skal gå over harddisker brønnene slik at det er kortes mulig med åpen kabel, og over hovedkortet slik at det bare er å ta kabelen ut fra broen og ned på kortet. Når det kjem til luftgjennom strømming så blir fronten luftinntak, vegg i midten med 3 x 120mm vifter som blåser luften bak og ut bak. I tillegg så hadde æ tenkt på å lage en liten enkel viftekontroll som styrer viftan utfra enten en NTC eller PTC.

Det er ennå noen problemer som må løses før man kan starte å bygge dette kabinettet, blant annet hvordan man skal få muligheten til å skru fast harddiskene med tanke på at harddiskene ligger på høykant dette med tanke på luftgjennomstrømning. Hvordan PCI brønnene skal lages. Og når det kjem til byggefasen så må jeg få tak i en plass der man kan leie verktøy som platesaks og plateknekker o.l.

Jeg mener å huske at ranvik spurte etter et slikt kabinett engang i tiden, og hvis han ennå er interessert så skal han få tegningene når jeg er ferdig. (Det blir ett ganske langt kabinett 70cm)
Ville også gjort som MASI her, gå for en 19" rack løsning istedet. Perfekt å kunne både utvide og bygge videre på om man ønsker.

Her har du også ett U8 stativ, som du kan sette kabinettet fast i om det skulle bli ønskelig:
http://www.prolyd.no/Avdelinger/prod...t-4053111.aspx


U1 til HK
U2 til PSU og vannkjøling
U3 til HDD og annet.

=)