Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 972
Har aldri likt å lese egentlig før nå.
har nylig lest 23 Salen av Ingvar Ambjørnsen og Purpurhjertene av Fredrik Skagen og
syntes at disse bøkene var veldig bra.
problemet er at jeg sjeldent finner en bok med en interresang handling.
Noen forslag på bøker? gjerne med ett kort refferat
jeg har nettopp lest(eller hørt blir det vel. Lydbok ;D) Hvite Niggere, av Ingvar Ambjørnsen. Sinnsykt bra =)
Ellers har jeg hørt at "HalvBroren" er kjempe bra også. Har ikke vært borti den selv, men vurderer å sjekke den ut. Hehe.
Lykke til, mange gode bøker der ute =)
Tidshjulet serien er ganske bra.
Du kan jo også prøve deg på Tolkiens verker (Hobbiten, Ringenes Herre og Silimarilion)
Engler & Demoner med Dan Brown, sinnsvakt bra bok!
Ser at den er nevnt allerede, men du burde virkelig prøve Hvite Niggere av Ambjørnsen. En av de beste bøkene jeg har lest
microcuts's Avatar
Trådstarter
24 0
Takker for svar leste litt om hvite niggere, skal nok kjøpe den
En annen meget god "startbok" er Beatles av Lars Saabye Christensen.
Kan anbefale Engler og demoner veldig lett lest og interesant. Ellers er bøkene om hammilton ganske kul, og Wheel of time.
Helge ingstads "Pelsjegerliv" er sykt bra bok hater egentlig bøker men dette er en innholdsrik bok med bilder og det skjer noe hele tiden. Et stort pluss er jo også at den er sann!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du er interessert i Sci-fi så er jo det meste av klassisk sci-fi av t.d Asimov ganske lettlese og spennande. Og aktuelt.

Eller så har eg ei forkjærlighet for Cryptonomicon av Neal Stephenson. Den er spennande, og behandler faktisk it og sikkerhet seriøst, og ikkje alle dei totalt tåpelige tilnærmingane som er vanlege i litteraturen...
Bok? Til en med Jim Morrison-avatar? Det DonTomaso sa. Beatles. Du vil elske den. Et Bra Band er også ei morsom bok jeg gjerne leser igjen. Tynnere enn Beatles, og mer lettlest, men ikke like bra (naturligvis - Beatles er verdens beste bok).
En interessant og spennende sjanger innen litteraturen er uten tvil krim!
Jeg anbefaler deg å sjekke ut Henning Mankell sin Kurt Wallander serie!
Den om handler Kurt Wallander, en svensk kriminaletterforsker som får mange drapsgåter å løse. Bøkene er utrolig gjennomførte og absolutt verdt å prøve ut.

Selv har jeg snart lest alle "Kurt" bøkene. Personlig mener jeg noen av dem er litt tunge i starten, men når du har lest en 20 sider kommer resten av seg selv!

Mankell har flere bøker også, anbefaler å sjekke ut de!
(En bra bok å starte med er; Hundene I Riga)

Mvh
- Blomsen Jr.