Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5252
Har prøvd å finne noen sider som sender Silver Spiral Dragon katana til Norge.
Har søkt på google, men ingen hell der.
Lurte på om noen kunne hjelpe meg å finne et, og lurte på om det lov å importere/kjøpe slike sverd og ha dem som pynt?
En kamerat av meg driver med japansk stridskunst (nærmere sagt iaido,) og han har bestilt ekte skarpe sverd fra utlandet, og tror ikke han hadde noe problem med å få dem inn. (Vi snakker real shit.)
Trådstarter
34 0
Takker, da anter jeg at import av sverd er fullt lovlig.
Men så var det bare å finne noen som selger det sverdet jeg leter etter, og sender det til Norge :P
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Hvis du ikke finner noen som sender direkte til norge, så ta en titt på http://www.jetcarrier.com/

Der kan du få dem til og videresende til Norge for deg
Trådstarter
34 0
@Harabo

Var innom siden og såg, men forsto ikke helt hvordan det fungerer og hvordan jeg skal gjøre det.
Men det er sann at de får pakken min, for så å videresende den til meg i Norge?
Eller har jeg misforstått?
Jeg er ikke SIKKER på at han fikk det rett inn altså, men synes ikke han sa noe om det.. Så spør kanskje noen andre som har mer peil.
Våpen: Innførsel og utførsel av våpen - Tollvesenet

Våpen tillatt innført uten tillatelse


En rekke våpen, våpendeler og produkter er tillatt innført til Norge uten at du trenger tillatelse fra politi eller lensmann. Dette gjelder blant annet:

* luftgevær/luftpistol
* signalpistol
* redningsgevær
* harpungevær og startvåpen (det forutsettes at våpenet er konstruert på en slik måte at de ikke kan avfyre skarpe patroner og/eller at våpenet ikke lett kan bygges om til å kunne avfyre skarpe patroner. Dette gjelder også gasspatroner).
* sverd
* air-softgun
* paintball
Vis hele sitatet...
Sist endret av GothQueen; 31. desember 2010 kl. 08:39.
Sitat av kagf89 Vis innlegg
@Harabo

Var innom siden og såg, men forsto ikke helt hvordan det fungerer og hvordan jeg skal gjøre det.
Men det er sann at de får pakken min, for så å videresende den til meg i Norge?
Eller har jeg misforstått?
Vis hele sitatet...
You got it right!

Du sender pakken til Jetcarrier, deretter videresender de den til Norge for deg.
Har en tidligere arbeids kollega som kjøper masse sverd. Han kjøper innlads og utlands. Han har aldri hatt problemer med å få inn sverdene
Trådstarter
34 0
Takker for svar