Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2930
Hey, er det noen som har hatt efaring å røyke hasj før fotball trening før? Hvilke skader vil det for kroppen hvis man røyke hasj før trening?
Jeg røykte hasj en gang før fotball trening, og det var en av de første gangene jeg røykte hasj. Jeg ble high, og jeg følte at jeg var mer kreativ i fotball, og fulgte etter ballen hele tiden. men etter 30 min gadd jeg ikke, og satte meg på benken, og så på treningen. Har noen opplevd det før?
PS: Ingen merket at jeg var høy, bare at de sa at jeg var mer kreativ i fotball enn før. Men det var denne gangen. Nå røyker eg hasj 2 ganger i måneden, men har ikke trent fotball på lenge no... men jeg skal trene fotball neste uke igjen
Vet ikke hvordan det er med fotball, men om du har hørt om Joe Rogan, som er kommentator for UFC, så bruker han veldig ofte hasj. Han trener også BJJ og har svart belte i det. Han sier at det ikke skader noe som helst for trening hans. Om du blander det ofte med tobakk så skader det vel, men selve hasj tror jeg det er lite dokumenter på at det skader deg. Folk sier at fordi folk er så late når de røyker hasj er fordi de tenker det ikke er vits å gjøre det (f.eks rydde rommet mens man er high). Men når det gjelder sport og trening osv, som du liker å gjøre så tror jeg det ikke skader deg så mye.

Selvfølgelig er det ikke bra for deg å røyke, men det skal nok gå fint tror jeg
Det lønner seg ikke å innhalere røyk før trening, da karbonmonoksid vil binde seg til hemoglobinet på de røde blodcellene dine, og gjøre blodets evne til å frakte oksygen til vevet dårligere. Karbonmonoksid har 200 x affinitet for hemoglobin, i forhold til oksygen.
Sist endret av felix_poker; 31. januar 2010 kl. 23:10.
Altså det kommer jo an på hvor seriøs treningen din skal være. Det kan være utrolig gøy og deilig og spille litt fotball skev i sommersola, men viss du skal ha en intens treningsøkt hvor du har lyst å forbedre deg sier det seg selv at det gjelds å være edru. Jeg har selv spilt en 3.divisjonskamp ca. 2-3 timer etter jeg hadde røykt og det gikk helt fint. Husker jeg scorte på corner også.
vent heller til rett etter trening. Da er det myyye bedre.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
vent heller til rett etter trening. Da er det myyye bedre.
Vis hele sitatet...

Helt enig! Ingenting er som et par trekk etter en hard treningsøkt, med tilgang på mye mat og drikke Høres ut som en perfekt fredagskveld spør du meg.
Har en kompis som var i Usa ett år, fotball ( amerikansk fotball) laget det hadde som tradisjon å røyke før trening^^

Og de var de beste i den staten
Ser ikke poenget i å røyke rett før trening, om ikke det er tullefotball? Spar den til du er ferdig, ofte ekstra godt med et trekk litt etter trening for å slappe av i kroppen.
Den eneste gangen jeg var fjern på skolen, var i en gymtime på vgs. Vi hadde volleyball-turnering, og laget mitt vant

Det jeg skrev over gjelder mest for hard, seriøs trening, ja. Det er ikke noe problem å være i fysisk aktivitet etter inntak av cannabis.
Uten å kunne støtte meg til kilder, vil jeg si hasj før trening KAN ha positiv effekt - jeg kjenner flere med astma som er helt uten plager flere dager etter røyking
Røyke etter trening er alltid fantastisk herlig. Gå for den!
Sitat av excubated Vis innlegg
Uten å kunne støtte meg til kilder, vil jeg si hasj før trening KAN ha positiv effekt - jeg kjenner flere med astma som er helt uten plager flere dager etter røyking
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt at man i gamledager fikk kjøpt noe som het "astma sigarette", men at det å røyke cannabis skulle lette på symptomene av anstrengelsesutløst astma, var nytt for meg...
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg har hørt at man i gamledager fikk kjøpt noe som het "astma sigarette", men at det å røyke cannabis skulle lette på symptomene av anstrengelsesutløst astma, var nytt for meg...
Vis hele sitatet...
Er faktisk ganske rundsprett rykte, men vet ikke om det ligger noe vitenskap bak det, eller om det bare er placeboo opplevd av dem som poster om det, eller et utsagt for å dra opp stoffet, da all god PR er det eneste som holder stoffet fra å være "just another drug".
Hadde jeg røyka før trening hadde det nok blitt den slappeste treningen noensinne...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Hadde jeg røyka før trening hadde det nok blitt den slappeste treningen noensinne...
Vis hele sitatet...
Tja, det kommer vel litt ann på hva du røyker.
Indica oppfordrer nok ikke akkurat til fysisk aktivitet nei
Å røyke før kondisjon/styrketrening er ikke bra for kroppen. Pulsen går fortere etter du har røykt, og da vil samtidig trening føre til dårligere kondis. Hvorfor ikke bare vente til du er ferdig med treningsøkten, da er det utrolig deilig å røyke
Vil anbfeale deg å dra på fotballtrening clean. Spill heller litt fotball med gutta på kvelden mens du er skev, det er mye gøyere!
Jeg støtter opp det de andre sier om og la være hvis det er en seriøs fotballkamp, men for meg er det ingenting som og røyke en spliff i sommersola med noen venner, og deretter spille litt basket. Det spørs vell hvor seriøst du gjør det til. Men en trenings-økt synes jeg man burde holde seg unna. Som OoM sier så er det best og holde sånt til vennlig kosespilling med venner.

Det er ihvertfall min mening....
Sist endret av Quetzalcoatl; 1. februar 2010 kl. 22:07.
Trene etter bong trekk er ikke aktuelt her. Bong etter at en har kommet hjem fra treningssentret funker mega