Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  138 11740
Jeg ønsker å stifte NMP skulle gjerne ha visst hva dere syns om partiprogrammet

Norges Monarki Parti

1:Økonomisk Politikk
Markedsøkonomi med innblanding av staten i krise/nødstilfeller for den enkeltpersonens sikkerhet.
Begrunnelse: Økonomien i et land skal fritt som mulig slik at konkurranse og fri flyt skal være mulig utenom krig/kriser slik at landet ikke går under

2:Ruspolitikk
For å legalisere rus men imot reklamasjon av rus, avgift skal fjernes.
Begrunnelse: Rus av alle slags typer er enkeltindividets rett å velge, reklamasjon eller dytting av varen på ”kunden” er strengt straffbart

3:Innvandringspolitikk og minoritetspolitikk
Ingen stopp for innvandring hvis det ikke står imot landets interesser. Upatriotisk oppførsel eller bestemt statsfiendlighet kan bli straffbart.
Begrunnelse: Et hvert menneske skal ha muligheten for å tjene landet og delta i samfunnet, hvis de går motvillig imot samfunnet kan det føre til konsekvenser.

4:Justispolitikk
Er for en opprettelse av militær leire for mordere, voldtektsmenn og grove kriminelle.
Begrunnelse: Hvis andre institusjoner ikke hjelper skal det være en mulighet for en ekstrem forandring som kan være effektiv og hjelper landet.

5:Statskirke
Ønsker å fjerne statskirken
Begrunnelse: Et hvert menneske skal ha frihet til å utøve sin religion uten statlig innblanding, ellers vil ikke den religionen være lenger en religion men et verktøy for staten. (Religionsorganisasjon som ikke aksepterer statens lover kan bli utvist av landet)

6:Monarki kontra Republikk
Fjerne konstitusjonell Monarki og sette inn Monarki
Begrunnelse: Ifølge maktfordelingsprinsippet skal det være en lovgivende makt, utøvende makt og en dømmende makt. For at det skal fungere kan ikke folket være i to posisjoner, derfor trengs det å være en Konge i utøvende maktposisjon. Grunnen til at vi har parlamentarisme i Norge var pga Svenske kongen på 1800-tallet, nå har vi en folkevennlig konge som viderefører den tradisjonen gjennom familien.

7:Piratkopiering
Bare hvis eieren/skaperen av produktet sier seg enig av at hans verk kan plagieres
Begrunnelse: Det kan lett føre til gratis reklamasjon som kan gagne eieren av produktene.

8:Hjertesak(er)
Fjerning av selvvalgt abort
Begrunnelse: Landet skal sikre livet til et fremtidig medlem av samfunnet, abort bare mulig hvis det kan skade/drepe moren.
Hvis barnet ikke kan bli tatt hånd om av ikke statlige institusjoner eller private personer skal staten sikre barnets fremtid.

JA til EU
Begrunnelse: Norge blir dyttet ut av Europa litt og litt, Norges innflytelse må forsterkes samtidig må vi ivareta Norges territorielle områder.

Utenrikspolitikk:
1. Styrke / hjelpe medlemmer av NATO og EU.
2. Fortsette med operasjoner i Afghanistan.
3. Få bedre kontakt med land som grenser med Russland.
4. Prioritere Afrikas krigsherjede land.


Rasepolitikk:
Ingen
Begrunnelse: NMP baserer seg på enkeltindividet og patriotisme
En skal bli dømt for ens handlinger og ikke utseende. Viktigste er at en elsker landet sitt og ikke hater & ser ned på andre av deres medlemmer.
Enig med det meste utenom din hjertesak. Der mister du vell egentlig _alle_ dine kvinnelige velgere, bortsett fra de kristne (no offence).
Du er liksom en mini-frp , som vil ha inn kongen som fungerende makt:P
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
reklamasjon
Vis hele sitatet...
Slå opp det ordet i en ordbok.

Kongehuset kommer til å forsvinne innen kort tid så utvannet som det har blitt i det siste, så dette er neppe noe å satse på.
Er du seriøs?

En konge med makt.... Ikke i dagens samfunn! Jeg liker det norske monarkiet som det er i dag, de er fine maskotter for Norge, men vil ikke at de skal ha noe makt.

Nei til selvvalgt abort? Du sier ovenfor ang. ruspolitikken at det er opp til et hvert individ hva de gjør med kroppen sin... Burde ikke det omfatte graviditet og fødsel også?
[quote=NMP lederen;1407408]Jeg ønsker å stifte NMP skulle gjerne ha visst hva dere syns om partiprogrammet

Norges Monarki Parti
1:Økonomisk Politikk
Markedsøkonomi med innblanding av staten i krise/nødstilfeller for den enkeltpersonens sikkerhet.
Begrunnelse: Økonomien i et land skal fritt som mulig slik at konkurranse og fri flyt skal være mulig utenom krig/kriser slik at landet ikke går under
Vis hele sitatet...
Hva legger du i "så fritt som mulig"? Betyr dette at du har tenkt å fjerne blandingsøkonomien vår: Herunder velferdsstaten og veivesenet?

2:Ruspolitikk
For å legalisere rus men imot reklamasjon av rus, avgift skal fjernes.
Begrunnelse: Rus av alle slags typer er enkeltindividets rett å velge, reklamasjon eller dytting av varen på ”kunden” er strengt straffbart
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal ikke folk kunne bedrive reklamasjon hvis varen er lovlig? De må da kunne klage til forbrukerombudet om hasjen sin som med en vaskemaskin!

3:Innvandringspolitikk og minoritetspolitikk
Ingen stopp for innvandring hvis det ikke står imot landets interesser. Upatriotisk oppførsel eller bestemt statsfiendlighet kan bli straffbart.
Begrunnelse: Et hvert menneske skal ha muligheten for å tjene landet og delta i samfunnet, hvis de går motvillig imot samfunnet kan det føre til konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Kan du definere upatriotisk oppførsel? Hva er landets interesser?

4:Justispolitikk
Er for en opprettelse av militær leire for mordere, voldtektsmenn og grove kriminelle.
Begrunnelse: Hvis andre institusjoner ikke hjelper skal det være en mulighet for en ekstrem forandring som kan være effektiv og hjelper landet.
Vis hele sitatet...
Vi har stort sett dekket behovene for militæret. At du har tenkt å bevæpne og trene kriminelle ser du ikke på som problematisk?



6:Monarki kontra Republikk
Fjerne konstitusjonell Monarki og sette inn Monarki
Begrunnelse: Ifølge maktfordelingsprinsippet skal det være en lovgivende makt, utøvende makt og en dømmende makt. For at det skal fungere kan ikke folket være i to posisjoner, derfor trengs det å være en Konge i utøvende maktposisjon. Grunnen til at vi har parlamentarisme i Norge var pga Svenske kongen på 1800-tallet, nå har vi en folkevennlig konge som viderefører den tradisjonen gjennom familien.
Vis hele sitatet...
Og hvem skal denne nye kongen være? Hvordan skal han velges? Og hvilke kriterier gjør ham egnet til å få så mye makt?

Bonusspørsmål: Mener du at det bør være deg?

7:Piratkopiering
Bare hvis eieren/skaperen av produktet sier seg enig av at hans verk kan plagieres
Begrunnelse: Det kan lett føre til gratis reklamasjon som kan gagne eieren av produktene.
Vis hele sitatet...
Jeg skal late som om du ikke brukte ordet plagiat, men det er da per definisjon ikke piratkopiering hvis det har blitt gitt tillatelse.

8:Hjertesak(er)
Fjerning av selvvalgt abort
Begrunnelse: Landet skal sikre livet til et fremtidig medlem av samfunnet, abort bare mulig hvis det kan skade/drepe moren.
Hvis barnet ikke kan bli tatt hånd om av ikke statlige institusjoner eller private personer skal staten sikre barnets fremtid.
Vis hele sitatet...
...Og der mistet du stemmene til 51% av befolkningen. Fjerning av selvbestemt abort er fullstendig latterlig i et moderne samfunn - lykke til med den.

Utenrikspolitikk:
1. Styrke / hjelpe medlemmer av NATO og EU.
2. Fortsette med operasjoner i Afghanistan.
3. Få bedre kontakt med land som grenser med Russland.
4. Prioritere Afrikas krigsherjede land.
Vis hele sitatet...
Status quo, med andre ord?

Rasepolitikk:
Ingen
Begrunnelse: NMP baserer seg på enkeltindividet og patriotisme
En skal bli dømt for ens handlinger og ikke utseende. Viktigste er at en elsker landet sitt og ikke hater & ser ned på andre av deres medlemmer.
Vis hele sitatet...
Hvilken grensesprengende politikk!
Neutral Good
Mith's Avatar
Så for å summere opp. "Partiet" ditt har ingen fremtid.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
6:Monarki kontra Republikk
Fjerne konstitusjonell Monarki og sette inn Monarki
Begrunnelse: Ifølge maktfordelingsprinsippet skal det være en lovgivende makt, utøvende makt og en dømmende makt. For at det skal fungere kan ikke folket være i to posisjoner, derfor trengs det å være en Konge i utøvende maktposisjon. Grunnen til at vi har parlamentarisme i Norge var pga Svenske kongen på 1800-tallet, nå har vi en folkevennlig konge som viderefører den tradisjonen gjennom familien.
Vis hele sitatet...
Hei hå hvor det går.

For det første: Når ble «folket» en unitet, eller en institusjon i seg selv? Embetsmenn er fortsatt representanter for folket, ergo sitter «folket» med dømmende makt også. Kongen som den beste av likemenn, bedre skikket til styring av land, og med kongelig blått og folkevennlig sæd, er en fullstendig foreldet idé. I 2009 ønsker man ikke å overlate maktposisjoner til enkeltpersoner mer enn nødvendig, og om så i det minste til personer med kvalifikasjoner. Å ha blitt presset ut av skrittet tilhørende den tidligere kongens samlivspartner eller kone er ikke en slik kvalifikasjon.

Ja, vi brukte parlamentarisme som brekkstang overfor svenskekongen på slutten av 1800-tallet. Og hva så? Blir parlamentarisme et dårlig system med én gang vi ikke er i opposisjon mot en overmakt? Det må du i så fall få forklart blant annet Tyskland, Irland, Sverige og Spania før det er for sent!

Ja, det er sant. I spørsmålet om selvbestemt abort er det en selvfølge at staten skal innskrenke individets rett til å bestemme hva de skal gjøre med sin egen kropp. Kvinner må ikke komme her og tro at de kan trykke på stoppknappen til babymaskinen sin uten følger! Hva blir det neste, AT DE HAR FØLELSER OGSÅ KANSKJE?
Sist endret av egeulf; 12. mai 2009 kl. 13:39.
Det jeg liker best med dette partiet er orddelingsfeilen i navnet.
Trådstarter
29 0
LoRd sa: Enig med det meste utenom din hjertesak. Der mister du vell egentlig _alle_ dine kvinnelige velgere, bortsett fra de kristne (no offence).
Du er liksom en mini-frp , som vil ha inn kongen som fungerende makt:P

Jeg vil ha inn kongen fordi det er det beste + mest korrekte alternativ
Det ble innført paramentarisme for at Svenske kongen ikke kunne utnevne regjeringen i Norge, så som unionen er over og vi har en Norsk konge ser jeg ikke noe som står i veien for det.
Feminismen i Norge er veldig stor tilogmed kanskje for stor? Jeg satser ikke på flest mulig velgere fordi jeg skal representere de som vil stemme på meg, alle tenker på rettigheten til moren men hva med det fremtidige barnet?

Goophy: Jeg uttaler meg om Politiske synspunkt som jeg skal muligens ha i et partiprogram, jeg reklamerer ikke.

Quazzy sa: Er du seriøs?

En konge med makt.... Ikke i dagens samfunn! Jeg liker det norske monarkiet som det er i dag, de er fine maskotter for Norge, men vil ikke at de skal ha noe makt.

Nei til selvvalgt abort? Du sier ovenfor ang. ruspolitikken at det er opp til et hvert individ hva de gjør med kroppen sin... Burde ikke det omfatte graviditet og fødsel også?

ang. ruspolitikk er det opp til et hvert individ å velge å bruke det, siden mesteparten av samfunnet er imformert om faren ved bruk av rusmidler trenger vi ikke bremseklosser lenger.
Graviditet har noe med kroppen til en enkeltperson å gjøre ja, derfor hvis livet til moren vil være i fare under en fremtidig fødsel skal det være lov å ta abort, hvis ingenting står i fare for det ene enkeltindividet hvorfor skal en stoppe livet til et annet fremtidig individ?
Er i mot punkt 1 (til en viss grad), 2 (synes ikke -alle- rusmidler bør være dekrminalisert eller legalisert), 4, 6 (kongen bør ikke ha utøvende makt utover det han har i dag - men jeg er ikke i mot monarkiet), 7, 8 og 9. Dessverre, du får ikke stemmen min.
Høres ut som en slags mix av røde kors og fascisme.

Good luck lol.
Trådstarter
29 0
Sitat av Geiten Vis innlegg
Høres ut som en slags mix av røde kors og fascisme.

Good luck lol.
Vis hele sitatet...
Røde kors: Bevegelsen er basert på frivillig arbeid og er en ikke-statlig organisasjon. Formålet er å oppdage, hindre og lindre menneskelig lidelse og nød og arbeide for respekt for mennesket uten å diskriminere på grunn av nasjonalitet, rase, religion, sosial klasse eller politisk overbevisning. Nylig ble en uenighet med Israel avsluttet i og med at man ble enige om et nytt symbol: Røde Krystall.

Fascisme: Fascisme er en radikal, totalitær politisk ideologi som kombinerer elementer fra korporativisme, nasjonalisme, militarisme, anti-liberalisme og anti-kommunisme. Fascismen oppstod som en bevegelse av et skuffet småborgerskap, men utviklet seg fort til en terroristisk bevegelse med brodd mot arbeiderbevegelsen.

Opprinnelig ble begrepet fascisme brukt av en Italiensk politisk bevegelse som styrte Italia fra 1922 til 1943 under ledelse av Benito Mussolini. Senere ble fascisme et mer generelt navn på en type totalitære politiske bevegelser, partier og ideologier. Det er likevel ingen enighet om hva det ligger i det å være fascist.

Nøkkelord i fascismens ideologi er førerdyrkelse, nasjonalisme, militarisme og dyrking av staten med front mot sosialisme, marxisme og liberalisme. Klassekamp (fra arbeidernes side) er forbudt, fagforeningene erstattes av statsdirigerte korporasjoner. Fascismen er også blitt brukt som betegnelse på liknende bevegelser, som falangismen i Spania og nazismen i Tyskland.

Ordet fascisme kommer fra det latinske fasces, en betegnelse for risknipper som ble båret foran romerske embetsmenn i prosesjoner. Det italienske ordet fascio, som er dannet av fasces, betyr også «forbund».

1. Jeg har nevt at jeg er for maktfordelingsprinsippet, ikke noe totalitært samfunn
2. Jeg dyrker ikke noe
3. Jeg forbyr ikke fagforeninger
4. Det er ikke noe forbund
5. Jeg setter ikke mennesket i fokus men Norges statsborgere i fokus

Er noe av de kildene jeg har vist noe som helst med partiprogrammet å gjøre?
Dagens beste innlegg. Herlig underholdning.

Gleder meg til å lese partiets fremdrift på bloggen (som helt sikkert kommer),
og til å lese om fremdriften av underskriftsinnsamlingen.
Om du lurer på hvordan du skal gå frem, søk på 'vigrid' + 'underskrift,' så får du
mye nyttige tips til oppstartsfasen.

Korte spørsmål:
For eller imot hijab i politiet?

For eller imot flytting av Nasjonalgalleriet?

For eller imot rådmannsordningen i norske kommuner?

Og sist men ikke minst, skal partiet ditt kjempe for å fylle tomme badebasseng rundt om på de norske skoler?
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Fantastisk partiprogram, men kan jeg foreslå følgende tillegg:

Kongen vår er svak og bør erstattes av en bever (type Fiber selvsagt, Canadensis kunne bli oppfattet som høyforæderi), dette har lenge vært i eiminga og endelig er noen med riktig partinavn her for å rydde opp.

Dessuten lurer jeg på om du ser humoren i en laissez-faire kapitalistisk stat forsvart av kriminelle?
Sist endret av CaptainP; 12. mai 2009 kl. 13:58.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
1:Økonomisk Politikk
Markedsøkonomi med innblanding av staten i krise/nødstilfeller for den enkeltpersonens sikkerhet.
Begrunnelse: Økonomien i et land skal fritt som mulig slik at konkurranse og fri flyt skal være mulig utenom krig/kriser slik at landet ikke går under

3:Innvandringspolitikk og minoritetspolitikk
Ingen stopp for innvandring hvis det ikke står imot landets interesser. Upatriotisk oppførsel eller bestemt statsfiendlighet kan bli straffbart.
Begrunnelse: Et hvert menneske skal ha muligheten for å tjene landet og delta i samfunnet, hvis de går motvillig imot samfunnet kan det føre til konsekvenser.

4:Justispolitikk
Er for en opprettelse av militær leire for mordere, voldtektsmenn og grove kriminelle.
Begrunnelse: Hvis andre institusjoner ikke hjelper skal det være en mulighet for en ekstrem forandring som kan være effektiv og hjelper landet.

8:Hjertesak(er)
Fjerning av selvvalgt abort
Begrunnelse: Landet skal sikre livet til et fremtidig medlem av samfunnet, abort bare mulig hvis det kan skade/drepe moren.
Hvis barnet ikke kan bli tatt hånd om av ikke statlige institusjoner eller private personer skal staten sikre barnets fremtid.
Vis hele sitatet...
Kunne kommentert alle punktene i "partiprogrammet" ditt, men starter ihvertfall med disse.

1: Ettersom den økonomiske politikken er grunnsteinen i ethvert politisk parti, ville jeg brukt mer tid på å utdype dette punktet, selv om "Økonomien i et land skal fritt som mulig...", er ganske tydelig. "...utenom krig/kriser slik at landet ikke går under", er veldig diffust og virker svært lite gjennomtenkt. Her må du bruke adskillig mer tid, om det så bare er på å formulere deg bedre.

3: Igjen ganske lite konkret og lite bredt. Innvandringspolitikken nevner du såvidt, mens du ikke nevner minoritetspolitikk. "...hvis de går motvillig imot samfunnet...", dette er en setning som får meg til å lure på om du har brukt 5 min på dette.

4: For tynt. Dette tyder på at du er for en politikk som ikke ønsker de grove kriminelle rehabilitert tilbake i samfunnet, uten at du viser det på en god måte (forøvrig det punktet jeg kanskje er mest imot, selv om noe burde gjøres med fengselsvesen osv. i Norge). Begrunnelsen din er jo her veldig diffus igjen og høres lite gjennomtenkt ut. Holde seg litt mer til grunnprinsipper til å begynne med, kanskje?

8: Èn hjertesak? Et greit standpunkt, som begrunnes helt ok (selv om jeg ikke er enig i det ). Med tanke på at partiet skal hete NMP, burde kanskje en hjertesak ha noe å gjøre med nettopp det.


Håper jeg ikke hørtes ut som en negativ ass, men synes det var litt for tynt. Likevel bra at folk er opptatt av politikk, selv om man ikke alltid er enige.
Lurer likevel på hva som er behovet ditt for å stifte et nytt parti, istedenfor å melde deg inn i et eksisterende et? Virker ikke som om det er så veldig radikalt forskjellig fra eksisterende parti(er).
Du sier du ønsker å sikre livet til framtidige statsborgere ved å fjerne selvvalgt abort, men du ønsker også frihet når det gjelder bruk av rusmidler.

Hva skjer da når kvinner misbruker rusmidler under svangerskapet, som kan føre til at barnet blir født med feil og mister dermed muligheten til et fullverdig liv?
Sist endret av danielsk; 12. mai 2009 kl. 13:59.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Graviditet har noe med kroppen til en enkeltperson å gjøre ja, derfor hvis livet til moren vil være i fare under en fremtidig fødsel skal det være lov å ta abort, hvis ingenting står i fare for det ene enkeltindividet hvorfor skal en stoppe livet til et annet fremtidig individ?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal altså ditt parti bestemme hva en enkeltperson skal gjøre med kroppen sin da? Er du som sier at hun ikke kan la vær å ta abort.
Tenk om hu ikke kan ta vare på det, eller ikke det passer hennes livssituasjon akkurat nå (eks at hu er 18 år og er midt i en utdanning).

Om du mener at disse barnene skal bli "tvangs-født", hvem skal da ta vare på dem? Staten? Får disse barna en bra oppvekst med en hel haug med unger fordelt på et mindre antall mors- og farspersoner?

Min mening:
Du har ikke peiling på hva du prater om angående det meste i ditt parti, men for all del stift partiet, så får du se hvor mange som liker ideen.
8:Hjertesak(er)
Fjerning av selvvalgt abort
Begrunnelse: Landet skal sikre livet til et fremtidig medlem av samfunnet, abort bare mulig hvis det kan skade/drepe moren.
Hvis barnet ikke kan bli tatt hånd om av ikke statlige institusjoner eller private personer skal staten sikre barnets fremtid.
Vis hele sitatet...
Jeg ser det for meg, kona di blir voldtatt på vei hjem, blir gravid og du må ta vare på barnet til mannen som voldtokk kona di .
Hjertesaken din må da være den verste her.
La oss si jeg var heldig å fikk med meg et kvinnfolk hjem, etter en fuktig tur på byen.
Vi havner i samme seng og har diverse intim kontakt. Det som skjer er at denne jenta blir gravid og jeg skal bli far.
Hvorfor skal ikke vi kunne velge om vi vil kutte kontakten her, og ikke ha en link mellom oss to, til vi dør?

La oss deretter si jenta og gutten er 12-13 år. Mora sitt liv står ikke i fare. Dermed må de beholde ungen.
De er fortsatt altfor ung til å holde styr på en unge enda. Jenten blir dermed tvingt av staten til å beholde et barn hun egentlig ikke vil ha.

Nei, tenk igjennom hva du selv sier. Med dette partiprogrammet får du ihvertfall ikke min stemme.
Trådstarter
29 0
For eller imot hijab i politiet?
Hvis det ikke går imot politiuniformen burde det være fullt mulig, hvis politicapsen er nødvendig er jeg uenig med hijab i politiet.

For eller imot flytting av Nasjonalgalleriet?
Så lenge den er i Norge burde det ikke være noe problem?

For eller imot rådmannsordningen i norske kommuner?
Moren min er rådgiver for en rådmann i en norsk kommune, hittil ser det ut som at den har gått under så jeg er for.

Og sist men ikke minst, skal partiet ditt kjempe for å fylle tomme badebasseng rundt om på de norske skoler?
Har ikke hørt at det er et stort problem men, hvis elever viser stor nok interesse kan jeg ta det opp i partiprogrammet

ivioynar sa: Og hvem skal denne nye kongen være? Hvordan skal han velges? Og hvilke kriterier gjør ham egnet til å få så mye makt?

Bonusspørsmål: Mener du at det bør være deg?

Nye kongen? Kongen vi har skal ha den rettmessige makten som var ment for han å ha siden grunloven oppsto.
Jeg mener definitivt ikke at jeg skal være kongen, jeg har ikke kvalifikasjonene å lede et land men, å representere noen av Norges statborgere.
Heilt canooon
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Hvorfor skal ikke folk kunne bedrive reklamasjon hvis varen er lovlig? De må da kunne klage til forbrukerombudet om hasjen sin som med en vaskemaskin!
Vis hele sitatet...
Noe lignende som tobakk og alkohol?
Trådstarter
29 0
Sitat av Rindae Vis innlegg
Noe lignende som tobakk og alkohol?
Vis hele sitatet...
Takk og lov noen som forstår poenget
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
1. Jeg har nevt at jeg er for maktfordelingsprinsippet, ikke noe totalitært samfunn
Vis hele sitatet...
Så du mener et samfunn som straffer "upatriotisk og statsfiendtlig" oppførsel, og har en enehersker ikke er totatlitært? Hvordan tenker du?
Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg sagt at dette var trolling på høyeste niva.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Syns du kan besvare spørsmålet jeg stilte på forrige side, NMP.
Kred for å ha startet en tråd mange synes å være interessert i.

Bortsett fra det virker det mer og mer som om du er 12 år gammel og kanskje burde lese litt mer om alt du har "meninger" om.

Virker forøvrig ikke som om du har noe behov for "vite hva dere har å si om partiprogrammet". Du vil jo bare diskutere. På et shallow plan.
Trådstarter
29 0
Sitat av OoM Vis innlegg
Hjertesaken din må da være den verste her.
La oss si jeg var heldig å fikk med meg et kvinnfolk hjem, etter en fuktig tur på byen.
Vi havner i samme seng og har diverse intim kontakt. Det som skjer er at denne jenta blir gravid og jeg skal bli far.
Hvorfor skal ikke vi kunne velge om vi vil kutte kontakten her, og ikke ha en link mellom oss to, til vi dør?

La oss deretter si jenta og gutten er 12-13 år. Mora sitt liv står ikke i fare. Dermed må de beholde ungen.
De er fortsatt altfor ung til å holde styr på en unge enda. Jenten blir dermed tvingt av staten til å beholde et barn hun egentlig ikke vil ha.

Nei, tenk igjennom hva du selv sier. Med dette partiprogrammet får du ihvertfall ikke min stemme.
Vis hele sitatet...
Hvor sa jeg at de var nødt til å beholde ungen? Hvis de ikke vil ha ungen trenger de ikke å ha den, de kan la den bli adoptert eller la staten ta vare på den.
Trådstarter
29 0
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Hvorfor skal altså ditt parti bestemme hva en enkeltperson skal gjøre med kroppen sin da? Er du som sier at hun ikke kan la vær å ta abort.
Tenk om hu ikke kan ta vare på det, eller ikke det passer hennes livssituasjon akkurat nå (eks at hu er 18 år og er midt i en utdanning).

Om du mener at disse barnene skal bli "tvangs-født", hvem skal da ta vare på dem? Staten? Får disse barna en bra oppvekst med en hel haug med unger fordelt på et mindre antall mors- og farspersoner?

Min mening:
Du har ikke peiling på hva du prater om angående det meste i ditt parti, men for all del stift partiet, så får du se hvor mange som liker ideen.
Vis hele sitatet...
Alt dette er grunnprinsipper
En kan tenke ut noe gjennom debatt, derfor er jeg her

Du sier at økonomisk tilstand skal vurderes om en får lov til å "drepe" et muligens nytt menneske?
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Takk og lov noen som forstår poenget
Vis hele sitatet...
Jeg forsto jo selvsagt at du mente "reklamere for" - reklamasjon betyr å klage på noe eller be om erstatningskrav. At du ikke kan enkel terminologi og er totalt motvillig til å utforme et partiprogram som ikke er ren svada er nesten ikke verdig debatt. Det eneste prinsippet du faktisk har klargjort utvetydig er det middelalderske prinsippet om ingen abort: Og der finnes allerede abortpartiet for kristenkonservative. Lykke til med å få nok signaturer i en valgkrets!
Trådstarter
29 0
Sitat av snegler Vis innlegg
Så du mener et samfunn som straffer "upatriotisk og statsfiendtlig" oppførsel, og har en enehersker ikke er totatlitært? Hvordan tenker du?
Vis hele sitatet...
Jeg var sikkert ikke klar nok i å forklare upatriotisk oppførsel og statsfiendlighet.

Det jeg mente var f. eks brenning av statssymboler, direkte angrep på funksjonære eller politikere.
Også flagging med ukorrekte flagg på 17. Mai

Det er synd at mange her antyder at jeg har mye til felles med Vigrid eller Fascistisk ideologi, hvis noen hadde gått litt grundigere så er jeg langt ifra noen av delene.
Haha, fantastisk argumentasjon her, høyste leder av O-nye-store-parti.

tja, mammen min syns det er greit, så jeg er for, så lenge den er i norge er alt bra, du tar standpunkt til ting du ikke aner en dritt om. Det er herlig det. Riktig herlig.

Er som alle andre spent på alderen din.

Du er jo flink til å bruke flotte begrep i partiprogrammet ditt, og har gode kilder, så, hm, slutten av vgs? Kanskje til og med første året på statsvitenskap, siden du skriver så flott om maktfordelingsprinsippet?

Gleder meg til Nasjonalgalleriet blir flyttet til Alta og alle basseng fylles med brus. For det er det elevene vil.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Jeg var sikkert ikke klar nok i å forklare upatriotisk oppførsel og statsfiendlighet.

Det jeg mente var f. eks brenning av statssymboler, direkte angrep på funksjonære eller politikere.
Også flagging med ukorrekte flagg på 17. Mai

Det er synd at mange her antyder at jeg har mye til felles med Vigrid eller Fascistisk ideologi, hvis noen hadde gått litt grundigere så er jeg langt ifra noen av delene.
Vis hele sitatet...
Haha. Så du vil tvinge meg til å feire 17. mai, og nekte meg å drite på flagget. Hvordan forklarer du at dette ikke er totalitært? Den eneste grunnen til å holde "enkelte statssymboler" "hellig," er at du dyrker dem som nær religiøse symboler.

Og du har fremdeles ikke begrunnet kongens makt, og han blir dermed en diktatorskikkelse. Dette lukter fascisme lang vei, og at du ikke innser det gjør deg bare til nok en latterlig internetskikkelse.
Trådstarter
29 0
ivioynar sa: Hva legger du i "så fritt som mulig"? Betyr dette at du har tenkt å fjerne blandingsøkonomien vår: Herunder velferdsstaten og veivesenet?

Jeg har ikke kjennskap til økonomi i den stor grad, økonomien burde egentlig styres av økonomer og ikke politikere.
Men du tvinger meg til å utdype meg vil jeg si blandingsøkonomi siden det har fungert i Norge

ivioynar sa: Vi har stort sett dekket behovene for militæret. At du har tenkt å bevæpne og trene kriminelle ser du ikke på som problematisk?

Meningen med militær leir var at de skulle gå gjennom hard trening og teste deres evner og sjekke deres eventuelle lojalitet til statlige organer. Jeg har ikke nevnt noenting om bevepning eller (for fremtidige spørsmål) bruke de i strid.

ivioynar sa:...Og der mistet du stemmene til 51% av befolkningen. Fjerning av selvbestemt abort er fullstendig latterlig i et moderne samfunn - lykke til med den.

Tusen takk
Trådstarter
29 0
Sitat av snegler Vis innlegg
Haha. Så du vil tvinge meg til å feire 17. mai, og nekte meg å drite på flagget. Hvordan forklarer du at dette ikke er totalitært? Den eneste grunnen til å holde "enkelte statssymboler" "hellig," er at du dyrker dem som nær religiøse symboler.

Og du har fremdeles ikke begrunnet kongens makt, og han blir dermed en diktatorskikkelse. Dette lukter fascisme lang vei, og at du ikke innser det gjør deg bare til nok en latterlig internetskikkelse.
Vis hele sitatet...

Jeg begynner å bli lei din argumentasjon og kommer aknskje til å ignorere deg i fremtiden, hvor har jeg skrevet at jeg påtvinger deg 17. Mai feiring?
Du kan alltid si din mening om flagget eller ha et ønske om å forandre det, men å "drite" på flagget er ikke en respekterende holdning du kan ha til landet som beskytter deg og tar vare på din frihet, jeg antar at du tror at jeg flagget vaiende hele tiden og at jeg ber til den og tar vare på den som om den var noe hellig? Unskyld men det er du som finner opp ting her.

Kongensmakt er ment som en del av maktfordelingsprinsippet les litt om det.
Sier jeg at kongen skal vedta lover? Sier jeg at han skal dømme folk?
Jeg titter på kalenderen opptil flere ganger mens jeg leser denne tråden, det er da vitterlig ikke 1. april idag...

Det virker som om du vil straffe "upatriotiske" borgere. Jeg lurer da på hva du anser som passende straff for de som ikke er "patriotiske nok"?
Trådstarter
29 0
Sitat av laksen Vis innlegg
Jeg titter på kalenderen opptil flere ganger mens jeg leser denne tråden, det er da vitterlig ikke 1. april idag...

Det virker som om du vil straffe "upatriotiske" borgere. Jeg lurer da på hva du anser som passende straff for de som ikke er "patriotiske nok"?
Vis hele sitatet...

Vel jeg har kanskje formulert det litt feil, anti-patriotisk ville kanskje ha vært mer korrekt. Straffe? Mere som advarsel, og så enda en advarsel og hvis den personen ikke har vett nok en bot.
Lykke til med å få 5000 underskrifter på at dette partiet bør opprettes med det valgprogrammet der.
Mitt forslag er at du bytter ut hjertesaken din med «Mer rettskriving i grunnskolen.». Jeg er nesten helt sikker på at du ville klart å sanke flere stemmer her på forumet da.
Trådstarter
29 0
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Lykke til med å få 5000 underskrifter på at dette partiet bør opprettes med det valgprogrammet der.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, all støtte er nyttig
Trådstarter
29 0
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Mitt forslag er at du bytter ut hjertesaken din med «Mer rettskriving i grunnskolen.». Jeg er nesten helt sikker på at du ville klart å sanke flere stemmer her på forumet da.
Vis hele sitatet...
Ingen har kommet med bedre forslag eller prøvd å korrigere meg, de har bare drevet gjøn med meg
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Jeg begynner å bli lei din argumentasjon og kommer aknskje til å ignorere deg i fremtiden, hvor har jeg skrevet at jeg påtvinger deg 17. Mai feiring?
Du kan alltid si din mening om flagget eller ha et ønske om å forandre det, men å "drite" på flagget er ikke en respekterende holdning du kan ha til landet som beskytter deg og tar vare på din frihet, jeg antar at du tror at jeg flagget vaiende hele tiden og at jeg ber til den og tar vare på den som om den var noe hellig? Unskyld men det er du som finner opp ting her.

Kongensmakt er ment som en del av maktfordelingsprinsippet les litt om det.
Sier jeg at kongen skal vedta lover? Sier jeg at han skal dømme folk?
Vis hele sitatet...
Dersom jeg ikke kan flagge med egne flagg på 17. mai, impliserer det at jeg må ta del i den alminnelige feiringen. Jeg kan kanskje holde meg innendørs og være stille, så en fullstendig tvang er det ikke. Du vil likevel legge restriksjoner på mine uttrykk denne dagen.

Landet som beskytter meg og tar vare på min frihet? At du vil påtvinge meg landets beskyttelse og en innskrenkelse av min frihet, som landet igjen kan beskytte, betyr ikke at jeg ikke trenger å respektere det. Den eneste grunnen jeg klarer å se til at en ikke skal kunne skjende flagg, er at flagget blir oppfattet som en del av "det hellige" - det som ikke kan skjendes. Har du en rasjonell grunn til at jeg ikke kan drite på flagget? Det er tross alt bare et stykke tøy. Dersom du anser det for hellig, vil det være slemt av meg å krenke deg, men å forby det er latterlig.

Dersom kongen ikke er valgt av folket, kan jeg ikke se en eneste rasjonell grunn til at han har makt i det hele tatt. Hvorfor kan ikke "folket" ha alle tre rollene? Hvorfor skal kongen ha en av dem? Hva er forskjellen mellom konge, folk og stat? Hvor gammel er du egentlig?

Siden du ikke vil snakke mer med deg, skal jeg svare på hovedspørsmålet ditt:

Jeg ønsker å stifte NMP skulle gjerne ha visst hva dere syns om partiprogrammet
Vis hele sitatet...
Det er søppel fra ende til annen. Det oser av fascistisk tankegods og har en logisk sammenheng på linje med elevsvarene jeg sitter og retter akkurat nu. Du har skapt deg en illusjon av "staten" som en eller annen transcendent makt, som på magisk vis har blitt gitt retten til å være moralsk og juridisk dommer i en hver sak, så lenge det foregår innenfor norges landegrenser. På den positive siden har du gitt meg en god latter, og fått meg til å føle meg intellektuell overlegen...
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Tusen takk, all støtte er nyttig
Vis hele sitatet...
Jeg ser jeg skulle ha lagt til litt i innlegget mitt her.

Du får ikke min underskrift eller støtte for å si det slik.
Sist endret av Sjanten; 12. mai 2009 kl. 14:52.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Jeg har ikke kjennskap til økonomi i den stor grad, økonomien burde egentlig styres av økonomer og ikke politikere.
Men du tvinger meg til å utdype meg vil jeg si blandingsøkonomi siden det har fungert i Norge
Vis hele sitatet...
Først kommer du med et partiprogram som dekker økonomi - og så innrømmer du at du ikke har peiling på det når du blir konfrontert med manglende argumentasjon? Politikere må ha kunnskap om økonomi fordi det er en svært sentral del av det å forvalte et samfunn. At du innrømmer at du ikke har peiling er ærlig, men samtidig noe som gjør deg fullstendig innhabil til å drive partipolitkk.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Meningen med militær leir var at de skulle gå gjennom hard trening og teste deres evner og sjekke deres eventuelle lojalitet til statlige organer. Jeg har ikke nevnt noenting om bevepning eller (for fremtidige spørsmål) bruke de i strid.
Vis hele sitatet...
"sjekke deres eventuelle lojalitet til statlige organer"? Hva betyr dette? Hvorfor skal vi bruke masse ressurser på hard trening av forbrytere? Du har ikke på noe som helst overbevisende vis argumentert for hvorfor vi skal ha militærleire for forbrytere.

Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Jeg begynner å bli lei din argumentasjon og kommer aknskje til å ignorere deg i fremtiden, hvor har jeg skrevet at jeg påtvinger deg 17. Mai feiring?
Du kan alltid si din mening om flagget eller ha et ønske om å forandre det, men å "drite" på flagget er ikke en respekterende holdning du kan ha til landet som beskytter deg og tar vare på din frihet, jeg antar at du tror at jeg flagget vaiende hele tiden og at jeg ber til den og tar vare på den som om den var noe hellig? Unskyld men det er du som finner opp ting her.
Vis hele sitatet...
Hvilken frihet var det du beskyttet når du begynner å forby ting? Hvorfor er et flagg "helligere" enn andre eiendeler? Hvis jeg lager et flagg med mine egne hender, hva er det da som nekter meg å destruere det? Hvis du ikke forstår implikasjonene av det du sier her tror jeg det er på tide å rusle tilbake til bøkene.

Kongensmakt er ment som en del av maktfordelingsprinsippet les litt om det.
Sier jeg at kongen skal vedta lover? Sier jeg at han skal dømme folk?
Vis hele sitatet...
De fleste forstår prinsippet med trefordeling, da det dukker opp i pensum på videregående. Problemet vårt er at du ikke klarer å legitimisere kongens makt i dette samfunnet - ei heller hvilke kriterier han skal innsettes etter. Eller sier du at han ikke skal ha makt i praksis? Du må se på trefordelingen i et historisk perspektiv; Før i tiden var det en mer demokratisk praksis enn enevelde, men nå er det mindre demokratisk enn vårt representative demokrati. Redegjør klart og konsist om hvorfor konseptet bør bringes tilbake, så kanskje vi kan begynne å ha en vettug diskusjon.

Og vær så snill, lær deg siteringsfunksjonen. Hvis du mener du bør kunne styre et land er det virkelig minimum av IT-kompetanse...
Sist endret av ivioynar; 12. mai 2009 kl. 15:18.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
Hvor sa jeg at de var nødt til å beholde ungen? Hvis de ikke vil ha ungen trenger de ikke å ha den, de kan la den bli adoptert eller la staten ta vare på den.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg bare ønske deg lykke til med å finansiere og bygge opp nok barnehjem for tusenvis av bastardunger. Samtidig bør du også gå grundig igjennom hvordan barehjemmets ansatte opptrer. Å finne nok kunskapsrike, erfarne og ikke minst folk som har evnen til å vise nok omsorg.

Nei, jeg synes denne hjertesaken din er svært lite igjennomtenkt.
Neutral Good
Mith's Avatar
Det er ikke noe rart at folk driver gjøn med deg når du skal dele ut advarsler og bøter for å ytre seg.
Etter partiprogrammet å dømme så vil du starte ett veldig uklart (kristen?)konservativt parti med fascistiske tendenser. Hadde du satt deg inn i hvilke politiske syn en del av brukerne på dette forumet har så hadde du forutsett denne mottagelsen, og kanskje ikke postet ideen din her.
Trådstarter
29 0
Sitat av snegler Vis innlegg
Dersom jeg ikke kan flagge med egne flagg på 17. mai, impliserer det at jeg må ta del i den alminnelige feiringen. Jeg kan kanskje holde meg innendørs og være stille, så en fullstendig tvang er det ikke. Du vil likevel legge restriksjoner på mine uttrykk denne dagen.

Landet som beskytter meg og tar vare på min frihet? At du vil påtvinge meg landets beskyttelse og en innskrenkelse av min frihet, som landet igjen kan beskytte, betyr ikke at jeg ikke trenger å respektere det. Den eneste grunnen jeg klarer å se til at en ikke skal kunne skjende flagg, er at flagget blir oppfattet som en del av "det hellige" - det som ikke kan skjendes. Har du en rasjonell grunn til at jeg ikke kan drite på flagget? Det er tross alt bare et stykke tøy. Dersom du anser det for hellig, vil det være slemt av meg å krenke deg, men å forby det er latterlig.

Dersom kongen ikke er valgt av folket, kan jeg ikke se en eneste rasjonell grunn til at han har makt i det hele tatt. Hvorfor kan ikke "folket" ha alle tre rollene? Hvorfor skal kongen ha en av dem? Hva er forskjellen mellom konge, folk og stat? Hvor gammel er du egentlig?

Siden du ikke vil snakke mer med deg, skal jeg svare på hovedspørsmålet ditt:



Det er søppel fra ende til annen. Det oser av fascistisk tankegods og har en logisk sammenheng på linje med elevsvarene jeg sitter og retter akkurat nu. Du har skapt deg en illusjon av "staten" som en eller annen transcendent makt, som på magisk vis har blitt gitt retten til å være moralsk og juridisk dommer i en hver sak, så lenge det foregår innenfor norges landegrenser. På den positive siden har du gitt meg en god latter, og fått meg til å føle meg intellektuell overlegen...
Vis hele sitatet...
Jeg har linket i et annet innlegg hva fascisme er, hvis du er lærer ville jeg ha lest litt mer om fascisme før ville ha sagt noe om det temaet. Folket skal ha all makten? Greit siden du har lov å si jeg er fascistisk vel da sier jeg at du er anarkistisk så langt kommer vi.

Sa jeg kongen ikke er valgt av folket? Sa jeg noe om at kongen skal ta over makten med soldater? Sa jeg noe om revolusjon?

Du tar for sjappe konklusjoner og behandler meg som en 14 år gammel unge.
Et siste konstruktivt innspill. Du bør unngå skrivefeil i partinavnet. Det bør hete Norges Monarkiparti.
Vi behandler deg som en 14 år gammel unge, fordi du argumenterer som en 14 år gammel unge.

Og du har først blitt testet, ang dine ståsted/meninger, og når svarene er latterlige, DA blir du drevet gjøn med.
Sitat av NMP lederen Vis innlegg
1. Jeg har nevt at jeg er for maktfordelingsprinsippet, ikke noe totalitært samfunn
2. Jeg dyrker ikke noe
3. Jeg forbyr ikke fagforeninger
4. Det er ikke noe forbund
5. Jeg setter ikke mennesket i fokus men Norges statsborgere i fokus

Er noe av de kildene jeg har vist noe som helst med partiprogrammet å gjøre?
Vis hele sitatet...
1. Det er totalitært å ville kneble meningsmotstandere
2. Du dyrker flagget og andre symboler
3. Hva om de er antipatriotiske?
4. Neivel
5. Er ikke Norges statsborgere mennesker? Eller er de kanskje overmennesker?

Som sagt, programmet oser av fascistisk tankegods, men jeg har ikke sagt at det er fascistisk. Du oppfører deg som en 14. årig, dermed behandler jeg deg som en.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hadde du satt deg inn i hvilke politiske syn en del av brukerne på dette forumet har så hadde du forutsett denne mottagelsen, og kanskje ikke postet ideen din her.
Vis hele sitatet...
Her tror jeg faktisk det er bred tverrpolitisk enighet om at forslagene hans er svada (mildt sagt).

Sitat av snegler Vis innlegg
Et siste konstruktivt innspill. Du bør unngå skrivefeil i partinavnet. Det bør hete Norges Monarkiparti.
Vis hele sitatet...
Enig med særskrivingsfeilen, men han burde heller satse på noe med «fascistisk» i navnet. Uten at jeg finner noe passende navn.