Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  176 18916
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Vi har en del kodekser i vårt samfunn når det kommer til hva, hvor og hvordan vi skal spise, kle oss, og te oss. Det er litt morsomt å analysere dette litt. De er veldig mange kodekser som går på ting som er veldig harmløst, og egentlig ganske nyttig eller effektivt.

Jeg dømmer på ingen måte mennesker som bryter med det jeg nevner nedenfor, men det er ting jeg legger merke til og egentlig synes er litt morsomt.


Brillesnor

Brillesnor er jo i utgangspunktet ikke noe annet enn nyttig, men er du under 60 år bør du ikke bruke dette.

Rompetaske

Dette er en liten veske for oppbevaring som henger rundt livet. Spesielt for menn som ikke kan bruke håndveske skulle jo dette vært nyttig.

Handsfree

Handsfree er kanskje litt mer akseptert, men det er stort sett forbeholdt kontoret eller bilen. Å ha hendene fri er jo fint, men man bør helst holde telefonen i hånden. Spesielt om andre kan høre hva en sier.

Ting med belteklips

Beltet skal ikke brukes til oppheng for mobiltelefon, lommekniv eller andre ting man kan henge der.

Mote
Det finnes perioder med moter som er litt mer spesielle enten det er i form av farge eller design. Jeg har aldri vært helt inne i disse motene, så hva som bestemmer når de ikke er på mote lengre er jeg usikker på. Uansett kan man ikke bare ta på seg et slikt plagg f.eks to år etter denne periode. Et godt eksempel kan være hiphop-buksen.
Venter man lenge nok derimot kan man kalle det retro-mote, men det er heller ikke hvem som helst som kan gjøre det.

Spising og drikking av økonomi-/store pakninger i det offentlige rom
Skal man ha med seg drikke på bussen tar man med 0,5 liter, ikke 1,5 liter flaske. Man tar heller ikke med en stor potetgullpose.
Nå skal man jo helst drikke vann, og spise salat. Spesielt om klokken er før tolv på formiddagen. Det virker som om snop og brus blir mer akseptert lengre utpå dagen/kvelden.


Det er helt sikkert mange fler eksempler, og andre har nok andre formeninger enn meg om disse tingene, og om hvorfor det er slik. Så kom gjerne med innspill.
Kamera rundt halsen er også noe som kanskje kan kalles et sosialt selvmord. Hvem andre enn stereotypeturister har det?
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Kamera rundt halsen er også noe som kanskje kan kalles et sosialt selvmord. Hvem andre enn stereotypeturister har det?
Vis hele sitatet...
Hipsterbloggere på byen

Jeg har problemer med ungdomskoleelever som kjøper seg 1,5L pepsi max/tab extra og en frøloff til lunsj. Det er da bare alvorlig syke mennesker som drikker og spiser noe sånt?
Erstatte vanlige sko med Crocs( http://www.readthesmiths.com/article.../BushCrocs.jpg )

Sokker i sandaler?
Sist endret av villhund; 1. april 2009 kl. 14:11.
Jeg er forsåvidt enig i det du nevner og jeg tror grunnen til at mange av disse nyttige tingene har blitt en u-ting er folks søken etter mote.
Mote er jo vel og bra, men de siste åra har det blitt mer inkludert i kulturen vår og det syntes jeg blir feil. Jeg har som deg, z0p, aldri tenkt så mye på hva moteverden sier er inn, men kler meg heller ikke som en (unskylder utrykket) boms.

Ang. handsfree og spesielt de små, blått-blinkende bluetooth handsfrees som man henger over øret tror jeg er mer på vei inn nå. Jeg har selv en slik, men bruker den bare i bilen, men jeg vet om mange (voksne: 30+år) som bruker den konstant. Alt i alt så tror jeg hovedgrunnen til at vi har oppfunnet et ord som "Sosialt selvmord" er menneskers søken etter å være inn og hipp.

Så kan man jo sette spørsmålstegn om dette er prositivt eller negativt?
Husker jeg saa ei dritfin dame som gikk på karl johan mens hun nærmest styrtet en 1,5l cola. Turnoff. Et annet eksempel er å drikke øl/sprit mitt på dagen i offentlighet.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Husker jeg saa ei dritfin dame som gikk på karl johan mens hun nærmest styrtet en 1,5l cola. Turnoff. Et annet eksempel er å drikke øl/sprit mitt på dagen i offentlighet.
Vis hele sitatet...
Er det sosialt selvmord å drikke utepils i solsteieken, i offentlighet - midt på dagen?
Sist endret av Volch0k; 1. april 2009 kl. 14:13.
Det jeg synes er sært er folk som går med Koss Porta Pro eller Skullcandy på bussen eller andre plasser du sitter tett inntil andre. Nei, jeg vil ikke ha din musikksmak dyttet opp i ørene mine, og alle andre hører musikken din bedre enn deg.
Sitat av Myhre Vis innlegg
Det jeg synes er sært er folk som går med Koss Porta Pro eller Skullcandy på bussen eller andre plasser du sitter tett inntil andre. Nei, jeg vil ikke ha din musikksmak dyttet opp i ørene mine, og alle andre hører musikken din bedre enn deg.
Vis hele sitatet...
Kommer litt an på person og musikksmak da. Jeg bruker Portapro selv, men prøver og dempe lyden sånn at ingen hører musikken min, nettop på grunn av at ikke alle liker min musikksmak. (Hører på techno)
Sitat av Myhre Vis innlegg
Det jeg synes er sært er folk som går med Koss Porta Pro eller Skullcandy på bussen eller andre plasser du sitter tett inntil andre. Nei, jeg vil ikke ha din musikksmak dyttet opp i ørene mine, og alle andre hører musikken din bedre enn deg.
Vis hele sitatet...
Av høflighet så pleier jeg å dempe volumet på busser , køer o.l

Men helt enig i eksemplene til trådstarter.
Btw , brillesnor=drillo.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
Sitat av Clr Vis innlegg
... Jeg har som deg, z0p, aldri tenkt så mye på hva moteverden sier er inn, men kler meg heller ikke som en (unskylder utrykket) boms. ...
Vis hele sitatet...
Jeg tenker egentlig nøye gjennom hvilke klær jeg kjøper, men dette er av personlige grunner og ikke mote. Tvert om, så føler jeg meg veldig ukomfortabel om jeg møter andre mennesker som har samme klesplagg som meg.

Villhund: sokker i sandaler er nok ikke akseptert, men det er vel mye på grunn av at det er veldig unødvendig. Hvorfor skal man ville ha sokker når man bruker sandaler?
Sitat av Myhre Vis innlegg
Det jeg synes er sært er folk som går med Koss Porta Pro eller Skullcandy på bussen eller andre plasser du sitter tett inntil andre. Nei, jeg vil ikke ha din musikksmak dyttet opp i ørene mine, og alle andre hører musikken din bedre enn deg.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg sitter alene på en 2 seter i bussen, og noen setter seg ved siden av meg, så fortsetter jeg å høre musikken på full guff på mine skrota pro. Men hvis jeg setter meg ned med noen som allerede sitter der, skrur jeg ned. hører på metalcore/Hardcore. Knapt noen som digger det:P
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
Hvis jeg sitter alene på en 2 seter i bussen, og noen setter seg ved siden av meg, så fortsetter jeg å høre musikken på full guff på mine skrota pro. Men hvis jeg setter meg ned med noen som allerede sitter der, skrur jeg ned. hører på metalcore/Hardcore. Knapt noen som digger det:P
Vis hele sitatet...
Er vel ikke så mange som velger å sitte seg på siden av noen hvis det er flere seter ledig, men jeg skjønner hva du vil fram til
Hadde heller ikke vært vits i å ha full guff på ipoden hvis folk kunne dempet seg på bussen. x)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
Når det gjelder å høre på musikk med høyt volum, går vel dette kanskje litt i en annen kategori da ihvertfall jeg ser på det som uhøflig.
Morsomt at du nevner buss. Det å sette seg sammens med noen i sete når det er mange to-setere ledig i bussen er litt spesielt. Jeg har opplevd noen ganger at folk har gjort det, noe som satt meg litt ut.

Når det gjelder det å høre på musikk over alt, så er vel det et fenomen som ble akseptert via apples ipod reklamer? Man så sjeldent noen gå å høre på musikk før ipoden og porta pro kom på markedet.
Sist endret av z0p; 1. april 2009 kl. 14:47.
Sorry til alle som ikke har noe og høre på men jeg vil ikke høre babier/gamle folk som diskuterer hva de skal gjøre i byen/hvem som sklidde på isen og brakk hofta osv.
Skrur opp volumet til jeg ikke hører noe annet
hører somregel på nyere trash metal på bussen da jeg er somregel morgengretten og trenger noe utløp for irritasjon.
Folk som setter seg på samme sete på bussen , selv om det er seter ledig er svært merkelig ja. Har dog en følelse av at dette hender jenter som oftest
Folk som krangler åpenlyst (f.eks på gata) , begår jo også ett type sosialt selvmord.
Helt enig i det med potetgull og brus. Når jeg ser voksne folk (ungdomskoleelever er mer greit) som stapper hele hånden ned i en cheese doodles-pose og gafler i seg på bussen begynner jeg å lure litt. Kan man ikke vente til man kommer hjem iallfall? Jeg synes alltid jeg ser et snev av selvforakt og skam i øynene på disse menneskene.
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
Hadde heller ikke vært vits i å ha full guff på ipoden hvis folk kunne dempet seg på bussen. x)
Vis hele sitatet...
Hva med å be dem høflig om å dempe seg?
Istedet gjør du deg selv til et irritasjonsmoment for andre og er ikke noe bedre enn de personene du kritiserer i posten din.
For å si det sånn, jeg plages ikke av min egen høye musikk så gidder ikke stresse med å be dem dempe seg for at jeg skal skru ned.
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
For å si det sånn, jeg plages ikke av min egen høye musikk så gidder ikke stresse med å be dem dempe seg for at jeg skal skru ned.
Vis hele sitatet...
Så sitter ikke 99% av Norges befolkning med ipod og porta pro på volume 30.
Jeg kom på en annen ting. Folk som på offentlig transport (og egentlig alle andre steder) skal spille musikk via mobilhøytaleren. Det er noe av det verste jeg vet.
Sitat av compurhythm Vis innlegg
Jeg kom på en annen ting. Folk som på offentlig transport (og egentlig alle andre steder) skal spille musikk via mobilhøytaleren. Det er noe av det verste jeg vet.
Vis hele sitatet...
Word! Hater alle fjortissene, som bare MÅ spille av de rævva sangene side, og skrike ut til hele bussen "KAN DU SENDE DEN TIL MEG?" "KAN DU?" "KAN DU?"

Får lyst til å ta telefonene deres og hive de ut av bussen...
Musikk på bussen er litt OT? Ikke vet jeg...
Mye av det som er nevnt her er akkurat slike ting som får meg til å hate den 'suicidale' personen i stillhet.

Kan også nevne folk som går i klær som de så absolutt ikke passer til. Alstå; Skinnjakke (bare for purken), Yoyo-kaps og bling på ariske fjortisser, svettebånd (BARE for vollyball-folk), mindre overvektige folk i tynne tighs (og andre klær som de så absolutt ikke passer til), bart (på andre en bønder) ...og Apple-accesories som ikke brukes til noe annet enn... ja, accesories.
Sist endret av plohg; 1. april 2009 kl. 15:00.
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
For å si det sånn, jeg plages ikke av min egen høye musikk så gidder ikke stresse med å be dem dempe seg for at jeg skal skru ned.
Vis hele sitatet...
Så utrolig idiotisk kommentar!
Du forstår vel at du selv gjør deg til et irritasjonsmoment og har derfor liten grunn til å kritisere andre.
om man sitter og snakker med noen på bussen er det mer irriterende og bli spurt om man kan snakke lavere enn og høre svakt bassen på han som sitter noen seter bak
Vel:P jeg synes det er artig jeg! Regner med at folk kanskje hadde spurt om å dempe den hvis de var plaget av det? De gjør jo faktisk ingenting selv for at det skal bli lavere volum.=)
Når folk sitter i nærheten med rimelig høy musikk men ikke høy nok til at jeg faktisk kan høre hva det bare bass og kanskje noe mer irriterrer jeg meg faktisk mer over det en hvis jeg hører musikken tydelig uansett hvordan musikk det er.
Nå er vel å følge en mote fult ut tottal mangel på personlig smak og det ser fort ut som om klærne bærer deg og ikke omvendt.

Synes du drar det litt langt når du sier det er sosialt selvmord å bruke de forskjellige tingene, det ser kanskje ikke veldig pent ut, men er vel stort sett de færreste som ville brydd seg nevneverdig. Om du derimot hadde listet opp overdrevent høylytt prating i mobiltelefon på bussen, promping i heis ol, snakker vi sosialt sosialt selvmord - iallefall så lenge det korte møtet med personen varer, går ikke mange minuttene før dotten er glemt.
Genser knytt over skuldrene eller rundt livet og "senil-snorer" på brillene er litt moro.
Lue med pins i OL '94 stil eller jakka som ble delt ut til frivillige får meg til å dra på smilebåndet.
Musikk på buss har ingen problemer med, men der er jeg nok en del av problemet.
Sitat av Myhre Vis innlegg
Det jeg synes er sært er folk som går med Koss Porta Pro eller Skullcandy på bussen eller andre plasser du sitter tett inntil andre. Nei, jeg vil ikke ha din musikksmak dyttet opp i ørene mine, og alle andre hører musikken din bedre enn deg.
Vis hele sitatet...
Jeg har den på full guffe anyways, hvis noen faktisk blir irriterte av det så kan de si ifra, da skrur jeg ned volumet. Hvis de ikke sir ifra fordi de føler seg sosialt ukomfortable med å snakke med en fremmed person? Da får jeg høy musikk, win-win
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
Sitat av NiteOwl Vis innlegg
Helt enig i det med potetgull og brus. Når jeg ser voksne folk (ungdomskoleelever er mer greit) som stapper hele hånden ned i en cheese doodles-pose og gafler i seg på bussen begynner jeg å lure litt. Kan man ikke vente til man kommer hjem iallfall? Jeg synes alltid jeg ser et snev av selvforakt og skam i øynene på disse menneskene.
Vis hele sitatet...
Cheese doodles er vel noe av det værste man kan spise i den kategorien snop på en buss. Jeg er ikke veldig glad i cheese doodles, og hele opplevelsen rundt det å spise det, er ikke verdt det. Lukten er ikke fantastisk, og man må jo kontinuerlig tørke av fingrene. Det ultimate er vel å spise med bestikk fra fat.
Men selvforakt og skam utav en pose cheese doodle synes jeg blir litt i meste laget.

Et eksperiment man kan gjøre i sammenheng med normer. Om man blir kjent med nye folk, har man muligheten til late som om man har litt andre normer. Da tenker jeg på ting som ofte er forskjellig fra familie til familie og sted til sted.
Ta for eksempel hvordan en middagsrutine foregår og hvordan man på ulikt vis spiser like retter.
Har du for første gang besøk av en person kan du sette frem en skål med potetgull, og fat, gafler, ketchup og kanskje krydder. Gjennomføres det på en god måte kan det være litt gøy å få noen til å spise potetgull fra fat med bestikk.
Jeg er overbevist om at dette er stor humor i mange land der det er mye turisme og veldig mange sære "tradisjoner".


Sitat av voktern Vis innlegg
Nå er vel å følge en mote fult ut tottal mangel på personlig smak og det ser fort ut som om klærne bærer deg og ikke omvendt.

Synes du drar det litt langt når du sier det er sosialt selvmord å bruke de forskjellige tingene, det ser kanskje ikke veldig pent ut, men er vel stort sett de færreste som ville brydd seg nevneverdig. Om du derimot hadde listet opp overdrevent høylytt prating i mobiltelefon på bussen, promping i heis ol, snakker vi sosialt sosialt selvmord - iallefall så lenge det korte møtet med personen varer, går ikke mange minuttene før dotten er glemt.
Vis hele sitatet...
Jeg er nok enig i det med sosialt selvmord, men jeg trengte en tittel som ville oppfordre til diskusjon.
Promping i heis er jo en klassiker. Høylytt promping fulgt av et smil eller nikk ville for min del vært helt greit, og det er vel når man kun kjenner lukt og benektelse det blir en greie.
Høylytt prating kan være irriterende overalt. Det er vel ikke volumet på pratingen som irriterer, men det at telefonsamtaler skal være privat og man skal ikke overhøre andres samtaler. Dermed settes de som hører på i en ubekvem situasjon.
Synes det er jævla irriterende med blonde babes (Alle jenter med iq på sin egen skøstørrelse) som sitter og snakker om sine "forfærdelige" problemer. F.eks "Å så du han på festen i går eller? Jeg knulla han liksom, også i dag så snakket han ikke med meg liksom? jeg bare whatever liksom"

Dette hørte jeg på bussen idag.....

Kan de ikke se til helvette å holde kjeft og heller snakke om sånt når de er hjemme.... halve bussen sitter jo å ser dumt på de, de kan ivertfall skru ned volumet 50 hakk.
Er en på skolen som går med husnøkkel og kortholder hengende rundt halsen hver dag. Han går i 2. videregående. Han har også brillesnor. Artig type.
Ein praktisk ting som å ha buksa ned i sokkane er og litt sosial sjølvmord
kids som hører på musikk via mobil høyttalerne er definitivt det verste som er.

noen burde fyre opp en vote over hva som er mest irriterende.
Sitat av z0p Vis innlegg
sokker i sandaler er nok ikke akseptert, men det er vel mye på grunn av at det er veldig unødvendig. Hvorfor skal man ville ha sokker når man bruker sandaler?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker gjerne sokker i sandaler, fordi jeg ikke er keen på å flashe mine vinterhvite hårete hobbitføtter til allmenheten. Dessverre har jeg nesten sluttet å bruke mine ellers helt fine sandaler etterhvert som jeg har fått med meg at «folk» synes sokker i sandaler er en uting...

Sitat av Defqon Vis innlegg
Jeg har den på full guffe anyways, hvis noen faktisk blir irriterte av det så kan de si ifra, da skrur jeg ned volumet. Hvis de ikke sir ifra fordi de føler seg sosialt ukomfortable med å snakke med en fremmed person? Da får jeg høy musikk, win-win
Vis hele sitatet...
Off-topic, men jeg må bare få det sagt: Dust.
Sist endret av charz0r; 1. april 2009 kl. 17:32.
Sitat av z0p Vis innlegg
Men selvforakt og skam utav en pose cheese doodle synes jeg blir litt i meste laget.
Vis hele sitatet...
Jeg overdrev selvsagt litt. ^^ Men jeg kan ærlig talt ikke se noen grunn til å sitte å spise snacks alene på et offentlig sted. Potetgull og godteri skal deles, hvis man er sulten kan man vel ta en pølse eller noe?

Blir litt det samme som å gå rundt med joggebukse eller joggedress når man er ute blant folk. Man viser at det er ikke så viktig hvordan man ser ut, så lenge det behagelig å gå i. Som de sier i Seinfeldt: You know what message you send out with sweat pants? I've given up, I can't compete in normal society. I'm miserable, so I might as well be comfortable.
Sitat av A-H Vis innlegg
Ein praktisk ting som å ha buksa ned i sokkane er og litt sosial sjølvmord
Vis hele sitatet...
Kødder du?

Det er jo faktisk stor mote blant flere ungdom.
Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Kødder du?

Det er jo faktisk stor mote blant flere ungdom.
Vis hele sitatet...
Riktignok en forferdelig mote og jeg er skeptisk til enhver som praktiserer "moten".
Sitat av Elemental Vis innlegg
Riktignok en forferdelig mote og jeg er skeptisk til enhver som praktiserer "moten".
Vis hele sitatet...
Spessielt vakkert er det ikke etter mening heller, men så kommer dette med sosialt selvmord inn i bildet igjen - jeg syns folk skal få gå akkurat slik de vil uten å bli forhåndsdømmet. Greit nok, kler man seg som en transe ber man om det, men ikke sant..
Men så er det det med at når "de kule" går f.eks med brillesnor. så Blir det kult bare fordi det er overdrevent harry. Tenk litt på family guy. Når de overdriver. Først så ler du, så blir du sur fordi det varer så lenge , så ler du fordi det varer overdrevent lenge. Sånn føler jeg det. Skal nå gå til innkjøp av brillesnor til mine 80-talls fargebriller. Det ser så harry ut at det bikker over til kult.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
sosialt selvmord i mine øyne:

de som gjør narr eller er passiv-agressive ovenfor folk som går i klær som de ønsker å gå i, moteklær eller ei.
Sitat av Kejerith Vis innlegg
Synes det er jævla irriterende med blonde babes (Alle jenter med iq på sin egen skøstørrelse) som sitter og snakker om sine "forfærdelige" problemer. F.eks "Å så du han på festen i går eller? Jeg knulla han liksom, også i dag så snakket han ikke med meg liksom? jeg bare whatever liksom"

Dette hørte jeg på bussen idag.....

Kan de ikke se til helvette å holde kjeft og heller snakke om sånt når de er hjemme.... halve bussen sitter jo å ser dumt på de, de kan ivertfall skru ned volumet 50 hakk.
Vis hele sitatet...
Jeg skal være enig i at høy samtaler plager meg like mye som andre. Men du mener altså at så lenge jeg snakker om noe som interesserer DEG så kan jeg skrike det inn i øret ditt? Er vel ikke du som er dommer på hva folk skal snakke om, og ikke ser jeg hvordan det er relevant heller, du sitter vel ikke å tyvlytter?

Men over til noe annet. Litt off Topic kansje, men prøver.

Har tenkt litt på hvorfor man kjøper de klærne man kjøper, og velger den stilen man har. Jeg liker og smykke meg som mote uavhengig, men liker og kle meg i det som jeg liker. Men alikkavell så ser jeg folk som "ser ut som meg". Folk som har lik hårsveis, lik type bukse(ikke nødvendigvis samme, men liknende snitt osv), lik jakke/overdel. Ofte er dette folk som har tilnærmet lik kroppsfasong, noenlunde lik ansikt og tilogmed sjeggvekst.

Så det jeg lurer på om jeg ubevisst velger denne stilen. Når jeg handler klær så har jeg aldri tenkt over hva jeg trenger. Går som regel inn i en butikk og forklarer nærmeste ekspiditør hva jeg trenger og ser hva de har. Har jeg sett folk som likner på meg på film med liknende klær, har jeg ubevist lagt merke til at noen med min kroppsfasong passet den buksen bra? Dette er tin jeg ALDRI tenker på.

Dette kom jeg til å tenke på da jeg så en med sånn type "haukeannsikt". Med dette mener jeg litt lang nese, hake som går litt innover og er liten. Disse typene har nesten ALLTID halvlangt hår gredd bakover. Og da kom jeg til og tenke på dette.

Meninger?

Ps: Var litt vanskelig og forklare hva jeg mente så spør gjerne om noe er uklart. ¨

Pss: Hvis dette ble veldig off topic kan det gjærne flyttes tilegen tråd.
syns det er utrolig irriterende når middel aldrende kvinenr med store pelskåer skal presse seg inn ved siden av deg når du sitter på ett sete som er ment for en person å spør syrlig om jeg kan lage litt større plass.

syns det er syl harry med folk som går med trucker capser der dem har bøyd bremen opp.

også å flashe tribal tattoos. Lack of Imagination
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
Hvis jeg sitter alene på en 2 seter i bussen, og noen setter seg ved siden av meg [...]
Vis hele sitatet...
Sitat av kaup Vis innlegg
Er vel ikke så mange som velger å sitte seg på siden av noen hvis det er flere seter ledig [...]
Vis hele sitatet...
Sitat av LoRd Vis innlegg
Folk som setter seg på samme sete på bussen , selv om det er seter ledig er svært merkelig ja. Har dog en følelse av at dette hender jenter som oftest [...]
Vis hele sitatet...
Folk nevner jo litt dette om å sette seg ved siden av en komplett stranger på bussen selv om der er ledige plasser. Dette er noe jeg alltid prøver å gjøre.
Grunnen er fordi at jeg selv har opplevd tusenvis av ganger at jeg og den personen jeg eventuelt måtte slå følge med ikke har fått sitte sammen fordi der ikke er tosetere ledig.
Når jeg er alene og setter meg med noen andre sørger jeg for at neste gang to venner kommer på bussen har de større sjans for å finne seg en god plass. Eventuelt jeg lar en innadvendt person puste lettet ut.

Når jeg er i Danmark og tar buss opplever jeg av og til at noen setter seg ved siden av meg og prater. Som regel spør de hva jeg har gjort, også snakker jeg norsk tilbake, og da er praten igang siden jeg er jo fra Norge!

Jeg er av den holdningen av at der er nok kalde mennesker i verden allerede, derfor prøver jeg og snu på denne trenden.
Sitat av murloc Vis innlegg
Jeg skal være enig i at høy samtaler plager meg like mye som andre. Men du mener altså at så lenge jeg snakker om noe som interesserer DEG så kan jeg skrike det inn i øret ditt? Er vel ikke du som er dommer på hva folk skal snakke om, og ikke ser jeg hvordan det er relevant heller, du sitter vel ikke å tyvlytter?
Vis hele sitatet...
Jeg gir vel faen i hva de snakker om, bare de demper nivået og jeg får fred mens jeg sitter i bussen, hvor mange her gidder å høre på utallige meningsløse kommentarer i en hel jevla time, uheldigvis har du ikke med mp3 spilleren din (eller hagla) så du får ikke skrudd av de kakkelhønene.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg er av den holdningen av at der er nok kalde mennesker i verden allerede, derfor prøver jeg og snu på denne trenden.
Vis hele sitatet...
ett av de få fornuftige utsagnene i denne tråden, KP til deg.

hvorfor folk orker å irritere seg over småting og andre menneskers preferanser, skjønner jeg bare ikke.

fokuser heller på å forbedre deg selv, og ta lærdom fra de du ikke syns noe om.
En på 2. Videregående ved der jeg bor kommer med dress på skolen hver dag. XD.
Sitat av Sio Vis innlegg

Jeg er av den holdningen av at der er nok kalde mennesker i verden allerede, derfor prøver jeg og snu på denne trenden.
Vis hele sitatet...
HELT ENIG! Jeg skulle ønske jeg turte å snakke mer med fremmede, men er redd det er upassende. Man må liksom ha en "grunn" til å prate med folk. Jeg prøver å bli flinkere å bare "slå av en prat". Man møter nok mange fine mennesker på denne måten. Mange idioter også, men du tar jo ikke kontakt med dem noen sinne igjen uansett.