Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 10063
som folk sikkert har fått med seg, går det et program på tv3 som heter paradise hotel. det handler om å sette et visst antall pr-kåte, "deilige" og attraktive mennesker sammen, av begge kjønn. dette ender jo opp i drama, tårer og store mengder sex.

hva skal man egentlig si til dette? er det etisk riktig å sende sånt på tv? er det rett å utnytte andres dumhet på denne måten?
Alle disse tingene er jo helt vanlige ting, bare at her skjer det hyppigere enn det vanlige liv. Menneskekroppen er noe helt naturlig, og ser ikke problemet med å få et mer avslappet forhold til kroppen.
Dette ligger vel i samme kategori som Big brother, i min mening er det bare tull hele greiene. Forstår ikke at folk får noe igjen for å se på andre folk som lager drama, og alt som hører sammen når slike folk blir sperret inne.
At det er etisk riktig eller ei, har jeg ikke noe å si på. Men for all del, gjør folk om til latter.
Jeg skjønner ikke at folk ser på det en gang.
Det er drit fett. Ser ikke noe problem med og vise noe sånt på tv. De folka som er der får sikkert den kuleste tiden i sitt liv uansett.
Det er drit fett. Ser ikke noe problem med og vise noe sånt på tv. De folka som er der får sikkert den kuleste tiden i sitt liv uansett.
Vis hele sitatet...
Er det så gøy å se at noen får den kuleste tiden i sitt liv, hva med å gjøre noe som kan bli noe av det kuleste du har gjort i ditt liv?
Er Hell's kitchen så mye bedre? Noe må man jo se på tv.. og ja, det faktisk gøy.
Jeg bryr meg egentlig ikke, men blir eitrandes forbanna på heile konseptet fordi VG og Dagbladet fylles opp med svadaartikler om dette talentløse programmet av, for og med undermålere.
Ja, alle har vell forskjellige meninger om egentlig alt, og må ikke si at hell's kitchen er noe særlig bra, men jeg må si at det er bedre enn paradis hotel!
Hva er vitsen med budbringerne, den serien om postfolka som vel også går på tv3? det er bare fordi folk er dumme nok til åå se på alt, selvom det er det dummeste programmet du kan tenke deg er det noen som ser det...
Godt sagt tubaen.
Normenn er vell slik at man liker å se folk drite seg ut, det er vell det som er pointe med masse av de programmene!
Jeg endte faktisk opp med å se noen minutter på det istad, og jeg ble ikke spesielt imponert. I teorien er det et program jeg faktisk kunne ha likt, jeg mener; deilige damer, sex, krangling; folk som driter seg ut. Vel, nå var ikke damene så deilige at det veide opp for det latterlige - sex-delene fikk jeg ikke med meg, men de runkesjuke finner sikkert noe bedre på nettet. Kranglinga var ikke stort å skryte av, jeg vil faktisk kategorisere det som total ydmykelse. Flaut for alle og enhver.

Uansett; konseptet er kult nok - men det funker faen ikke i praksis
Jeg fikk visst et live-show av Paradise Hotel igår morges på Jernbanetorget.
Premierefest må være harde greier.
Det er vel ikke noe spesielt værre enn Big Brother, som andre har nevnt.
Og sant og si står vi ovenfor større problemer enn nok et Big-Brother-program.
Vi lever selv overfladiske liv (det sosiale liv); er det noe bedre å ligge på sofaen og se på billige sitcom's, enn å fordrive tiden sin med litt skuespill?
Man oppfordrer kanskje yngre til å følge samme veien, men så sterkt er det egentlig ikke.
Det største problemet er jo at staten (government) hjernevasker oss, hele tiden prøver å holde oss nede, jeg har til og med ikke lov til å skrive det jeg skriver her og nå, om jeg ikke hadde sitti på proxy hadde jeg vel allerede blitt buret inne.
Det er helt greit å friste folk, gi dem utfordringer de ikke klarer å holde, go ahead, doom mankind, det spiller ingen rolle: det eneste problemet vi står ovenfor er når vi er så glad i mennesker, at vi nekter å høre på oss selv og sløser bort vårt egets liv og blir brukt som en zombie-soldat for det du innerst inne er komplett uenig i.
Sist endret av Mentalbox; 11. mars 2009 kl. 23:44.
Søppel-tv med null underholdningsverdi.

Men om du synnest det er artig å se på andre folk feste, ha sex og krangle...for all del.
Hater alle sånne reality programm, skulle faen ikke forundre meg at alt bare er skuespill.
Care da. De har det sikkert artig også
som de sa på simpsons en gang om fox, de tror de er smarte, de melder seg på å aner ingen fare, så komme konsekvensene senere... noe i den sjangeren mente de... da var det sånn som ungkaren, på en øy, men så viste det seg at det ikke var en øy å at fyren var eldre enn de trodde å ikke rik... er sånn, folk ser hva som helst...
Etisk riktig? Selvsagt er det det! Det er disse menneskene som vil det selv. De vet hva paradise hotel er. Som du sier så er de noen pene PR-kåte mennesker som bare vil vise seg frem på TV. Jeg ser ingen problem i det så lenge de har et valg selv.
Jeg får lyst til å kaste opp på de kjerringene på jobben som gidder å bruke tiden sin på å prate om alle de jævla reality showene som går på tv'n. Kan ikke fatte at folk gidder å bruke tiden sin på å se på slikt dekadent piss. Som jokke sa: Å leve gjennom andre, det perfekte tidsfordriv.
Sitat av flashback Vis innlegg
som folk sikkert har fått med seg, går det et program på tv3 som heter paradise hotel. det handler om å sette et visst antall pr-kåte, "deilige" og attraktive mennesker sammen, av begge kjønn. dette ender jo opp i drama, tårer og store mengder sex.

hva skal man egentlig si til dette? er det etisk riktig å sende sånt på tv? er det rett å utnytte andres dumhet på denne måten?
Vis hele sitatet...
Jeg ser egentlig ikke grunnen til å lage en slik tråd i det hele tatt...jeg plasserer den i samme rekke som de som spør før de har forsøkt google. Hva er det å diskutere som ikke har blitt diskutert før? Hvorfor diskutere det? Fjernkontrollen er laget for at man skal skifte kanal, ikke sitte å gremmes over hva som går der...
Sitat av appel Vis innlegg
Det er drit fett. Ser ikke noe problem med og vise noe sånt på tv. De folka som er der får sikkert den kuleste tiden i sitt liv uansett.
Vis hele sitatet...
hahahaha, shit as, du sliter. sorry.

Tv generellt er dritt. bare kast den shitboxen ut og les en bok.
Sist endret av Geiten; 12. mars 2009 kl. 15:00.
Har ikke sett programmet, men anmeldelsa av det jeg så i dagbla' var hysterisk morsomt.
Fikk vel terningkast 2.

Sitat av Geiten Vis innlegg
hahahaha, shit as, du sliter. sorry.

Tv generellt er dritt. bare kast den shitboxen ut og les en bok.
Vis hele sitatet...
Nå er du bare elitistisk. Det finnes gode fjernsynsprogram og bøker som ikke duger til annet enn å støtte opp fjernsynet.
Sist endret av Bananmannen; 12. mars 2009 kl. 15:18.
Så lenge jeg slepper å se på det så går det greit for meg. Det er ikke akkurat etisk riktig og legge bilder og filmer av folk som blir skutt, drept, banket opp eller som tar selvmort opp på nettet heller er det vel.
Faen heller, jeg hadde lett meldt meg på et realityshow hvis det innebar mye sex og festing. Og det er akkurat det jeg tenker deltakerne også gjorde. Etisk riktig å gjøre noe du har lyst til? Øøøøh...?
Sist endret av Hedges; 12. mars 2009 kl. 15:40.
Jeg ser egentlig ikke problemet med programmet. Har ikke sett det før og kommer mest sannsynlig ikke til å se det heller. Men spørsmålet om det er etisk riktig forstår jeg egentlig ikke hvorfor du tar opp i det hele tatt. Disse voksne menneskene som velger dette selv vet hva dem går til.
Nei, det er ikke etisk riktig. Slike programmer degenererer og råtner opp hjernen til de som ser på, OG DET ER VEL IKKE ETISK RIKTIG?

Sitat av commie Vis innlegg
Nei, det er ikke etisk riktig. Slike programmer degenererer og råtner opp hjernen til de som ser på, OG DET ER VEL IKKE ETISK RIKTIG?

Vis hele sitatet...
Er Barne TV etisk riktig da?
Bonusen er at Triana viser den UTROLIG veldreide kroppen sin der et par ganger hver episode...
De fjerna gode gammle akutten med dette forbanna skvipet ? Håper det brenner i tv3 lokalene en mandag, så vi slipper å bli forgifta med noe så elendig søppel som dette!

GI MEG AKUTTEN !
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
De fjerna gode gammle akutten med dette forbanna skvipet ? Håper det brenner i tv3 lokalene en mandag, så vi slipper å bli forgifta med noe så elendig søppel som dette!

GI MEG AKUTTEN !
Vis hele sitatet...
Eller akutt hjelp?
hehe, dama ble tvingt til å se tv maraton med vennina si igår :P
med paradise hotel som hoved atraksjonen, aldri sett henne mer trøtt. sier vel kanskje litt om hvordan vi litt mer jordnære mennesker oppfatter slikt som dette.
Sitat av snox Vis innlegg
hehe, dama ble tvingt til å se tv maraton med vennina si igår :P
med paradise hotel som hoved atraksjonen, aldri sett henne mer trøtt. sier vel kanskje litt om hvordan vi litt mer jordnære mennesker oppfatter slikt som dette.
Vis hele sitatet...
Det kan ikke tenkes at hun ble trøtt av maratonet, og ikke av serien? Og hvor "jordnær" er du når du har TV maraton?... Det handler om hva man liker å se på, ikke hvor jordnær man er.
Sitat av Bananmannen Vis innlegg
Har ikke sett programmet, men anmeldelsa av det jeg så i dagbla' var hysterisk morsomt.
Fikk vel terningkast 2.



Nå er du bare elitistisk. Det finnes gode fjernsynsprogram og bøker som ikke duger til annet enn å støtte opp fjernsynet.
Vis hele sitatet...

Ja det finnes gode fjernsynsprogrammer, men 90% av det er dritt og du kommer sannsynligvis til å se på mer dritt på tv enn noe bra.

nettopp fordi alt du trenger å gjøre er å zappe gjennom kanaler.

Ingen tvinger deg til å kjøpe/leie drittbøker, utvalget er der og du velger fritt.
Og ja, jeg vet at ingen tvinger deg til å se på dritt på TV, men sannsynligheten for at du gjør det likevel er større enn at du leier/kjøper en dritt bok som du ikke har interesse for.
Er jo ganske rart at Tv3 velger å sende noe som mange ser på, ergo mer penger. De driver business, de driver ikke å tenker på grinebitere som enkelte her som ikke klarer å skifte kanal. At det går ann å irritere seg over noe sånt, er helt bak mål. Finn noe annet å irritere dere over.
Vet dere hva har sett alle de 4 episodene av det, og liker det Men det er ikke sånn at jeg kun har "dumme ting" som interesser, liker blant annet å lese bøker, aviser, diskutere politikk også...Kommer det til TV programmer så liker jeg denne typen (Paradise, Big Brother etc hvor folk er sosiale å snakker sammen), andre liker å se på edderkopper, salamandere i timer...Uten at jeg dømmer det.
Sist endret av Carlsberg; 13. mars 2009 kl. 10:00.
Folka som er med velger det jo selv jeg syntes det er artig og se på, fordi man ser hvor patetiske folk kan være
Neutral Good
Mith's Avatar
Litt på siden av tema, men hvordan er eierforholdene til tv3 (eller de som har produsert paradise fuckfest) og vg?
Det dukker opp minst en artikkel på vg.no om denne suppa hver dag. Jeg kan ikke huske at det her vært så ille noen gang. Er det virkelig så mange som ser på programmet og leser om det eller får vg spenn av tv3 for å reklamere?

Ett kjapt søk på vg gir meg 21 saker på 10 dager.
Sist endret av Mith; 17. mars 2009 kl. 12:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har verken åpnet artikklene eller sett programmet. Mest fordi jeg vet hva det dreier seg om, etter en årrekke med slike programmer som stadig kommer dultene. Hyppigere og hyppigere. Som Mith påpeker så er også media veldig fokuserte på dette programmet og jeg lurer på om det ikke er en avtale mellom tv3 og vg? Ville i allefal ikke vært noe sjokk.
Ville ikke blit overraska over at det er en avtale mellom tv3 å VG ja, husker også da det var Robinsonekspedisjonen så var det jo også masse skriverier fra Vg, så en eller annen avtale ser jeg som svært sannsynlig at de har.
Nå har vel Paradise Hotel nettopp startet, så tipper dramagreiene kommer etter hvert. Jeg har i hvert fall ikke noe imot å se hvordan de driter seg ut.
Dagbladet er nesten like ille. Men dessverre så er det nok ingen avtale mellom tv3 og avisene, det er nok bare sånn at slike "nyheter" er billige(omtrent gratis) å produsere og gir masse klikk.
Er det etisk riktig eller ikke? Er dette viktig for deg om det skal få lov å gå på TV eller ikke?
Søppeltv er det definitivt. Om det er etisk riktig eller ikke er vel opp til hver og en å bestemme.
søppel selger !
dessverre for oss mere oppegående (jeg har også kvittet meg med tven, da jeg heller velger å utforske diverse forum på nettet for å få kompetanse og kunnskap innen litt mere vesentlige felt, pluss slippe så mye reklame da :P)

er leit når de på liv og død er så desperate etter oppmerksomhet at de velger å knulle på hva \ hvem som helst.

som nevnt: søppel (og sex) selger, vil alltid gjøre det også !
leit for oss med litt mere stolthet over egen kropp, men sånn er nå det.


-T
Det BESTE ved paradise hotel er folk som ser på det og sier "gud så teit de er" "herregud for et program" "Nei så tragisk det er". Damen holder på sånn, og da sier jeg bare "DU er tragisk, for du sitter faktisk å SER på det". Er det bare jeg som tenker slik?
Ble litt skuffa har følgt med på alle episoder og tenkte : Hey masse sex og klining dagen lang. men det eneste de gjør er og diskutere taktikk som om de var Adolf hitler under sine siste dager i en bunker.
Sitat av SungaDee Vis innlegg
Det BESTE ved paradise hotel er folk som ser på det og sier "gud så teit de er" "herregud for et program" "Nei så tragisk det er". Damen holder på sånn, og da sier jeg bare "DU er tragisk, for du sitter faktisk å SER på det". Er det bare jeg som tenker slik?
Vis hele sitatet...
Du er ikke tragisk fordi du liker tragiske ting på tv....du er nysgjerrig. Men du er tragisk som klager på at det er tragisk og likevel ser på det, så nei, du er ikke den eneste som tenker slik
Ja jeg syntes det er greit å utnytte den dumhet! : b

Men har ikke sett på det ennå, men har vell tenkt å skikke litt på det : )

iglesias er digg!
Sitat av appel Vis innlegg
Er Hell's kitchen så mye bedre? Noe må man jo se på tv.. og ja, det faktisk gøy.
Vis hele sitatet...
Nei, man må faktisk ikke se noe på TV. Jeg bor med to andre gutter, og TVen vår står på hemsen (avkoblet) fordi vi alle vil bruke tiden vår mer produktive og givende ting. Gjennomsnittet (i USA 2005) var over 6 timer (!!) med TV hver eneste dag. DET er spectatorism, det! Jeg sier ikke at du personlig er hjernedød fordi du ser på TV ^^, men jeg tror at hvis alle hadde brukt litt mindre tid på meningsløs surfing, og litt mer tid på å leve sitt eget liv, ville verden littegrann bedre